تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۶  ، 
شناسه خبر : ۸۱۰۵۰
دوایت سیمپسون کارشناس آمریکایی:

 گروه بین‌الملل: دوایت سیمپسون کارشناس آمریکایی ضمن انتقاد شدید از سیاست دوگانه دولت آمریکا در مورد فعالیت هسته‌ای کشورهای مختلف،‌ این سیاست را نشانه عدم صداقت دولت آمریکا و موجب سلب اعتماد جهانیان نسبت به این کشور دانست. دوایت سیمپسون که از سانفرانسیسکو تلفنی با گزارشگر آریا گفتگو می‌کرد، افزود: سیاست دو گانه نه تنها موجب ایجاد خوف و وحشت و سوءتفاهم در جامعه جهانی می‌شود بلکه اصولا کل سیاست خارجی آمریکا را مختل می‌سازد. این استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو گفت: این رفتار ناپسند نشان دهنده عدم صداقت دولت آمریکا بوده و موجب سردرگمی و افزایش تنش می‌شود. پروفسور سیمپسون همچنین افزود: متاسفانه اطلاعات ملت آمریکا در خصوص فعالیتهای هسته‌ای ایران و تحولات اخیر بسیار ناچیز است و به همین دلیل بیشتر مردم غیرفعال بوده و بی‌اعتنا از کنار آن می‌گذرند و می‌بینیم که بسیاری نیز در نتیجه ناآگاهی در این خصوص از رهبری سیاسی و وسایل ارتباط جمعی آمریکا پیروی می‌کنند. این منتقد آمریکایی ادامه داد: هر چند بسیاری از روشنفکران آمریکایی صادقانه با احساسات ضدایرانی در این کشور مبارزه می‌کنند ولی متاسفانه باز اندیشه ضدایرانی اندیشه غالب را تشکیل می‌دهد. دوایت سیمپسون گفت:‌ آقای جواد ظریف نماینده ایران در سازمان ملل مقاله‌ای تحت عنوان «ما برنامه سلاح هسته‌ای نداریم»‌ نوشته است که در تاریخ ششم آوریل در روزنامه‌ آمریکایی نیویورک تایمز چاپ شد و به طور وسیع در آمریکا مورد بحث و گفتگو واقع گردید و امید می‌رود که این مقاله تاثیر زیادی در بیداری مردم آمریکا داشته و آنان را به اندیشیدن عمیق به موضوع تشویق کند. وی در پایان گفت:‌ من به ویژه به این دلیل از چاپ این مقاله خرسند هستم که آقای جواد ظریف یکی از بهترین دانشجویانم در دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو بود.