على لاریجانى، دبیر شوراى عالى امنیت ملى ایران، در مصاحبه با مجله نیوزویک درباره تحریم هایى که تاکنون با فشار غرب علیه ایران اعمال شده، گفت: فایده آنها چیست؟ آیا قطعنامه هاى پیشین مانع فعالیت هاى ما شده اند؟
لاریجانى در این مصاحبه که یک روز قبل از دیدار وى با محمد البرادعى مدیر کل آژانس بین المللى انرژى اتمى انتشار یافت، تأکید کرد: آنها مى توانند قطعنامه دیگرى صادر کنند و ما نیز مى توانیم گام بلند دیگرى [در برنامه هسته اى] برداریم. نتیجه این که آنها نمى توانند برنامه هسته اى ایران را حل و فصل کنند.