تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۴  ، 
کد خبر : ۱۰۰۷۸۸
وزیر دفاع:

اقتدار ایران به واسطه حاکمیت تفکر و روحیه بسیجی است


وزیر دفاع کشورمان با اشاره به تحولات منطقه ای و جهانی و شکست نومحافظه کاران آمریکایی در انتخابات اخیر این کشور اظهار داشت: سیاست های خاورمیانه ای آمریکا شکست خورده و قدرتش رو به افول است.
به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع مصطفی محمدنجار در اجلاس سالانه مدیران ارشد وزارت دفاع و سازمان ها و موسسات و شرکت های تابعه با تبیین حضور خسارتبار آمریکا در عراق و افغانستان، بی ثباتی، ناامنی، ترور، انفجار و کشتار مردم بیگناه را حاصل سیاست های مداخله جویانه آمریکا در منطقه دانست.
وزیر دفاع، پیشرفت های چشمگیر و خیره کننده صنایع دفاعی کشور را مرهون روحیه و تفکر بسیجی ارزیابی کرد و افزود: امروز اگر جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی از حقوق مسلم خود مقتدرانه دفاع می کند، بواسطه حاکمیت تفکر و روحیه بسیجی و پشتوانه عظیم و قدرتمند نیروهای مومن، متخصص کارآمد و پرتلاش بسیجی است.
نجار توسعه توان بازدارندگی، توسعه صادرات اقلام دفاعی، خلاقیت و نوآوری، مهندسی مجدد و اصلاح ساختار، تحقیق، توسعه و فن آوری و دیپلماسی دفاعی را از ارکان مهم فعالیت های وزارت دفاع برشمرد و تصریح کرد: شناسایی فرصت ها و تهدیدها از عواملی هستند که همواره باید در محاسبات و اقدامات مورد توجه قرار گیرند.
وزیر دفاع با بیان این که صنایع دفاعی کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون سه انقلاب بزرگ را تجربه کرده است، افزود: ما در حال حاضر در دوران گذار از انقلاب سوم به سوی انقلاب چهارم در حوزه صنایع دفاعی هستیم.
نجار پیش ران اصلی در نسل چهارم صنایع دفاعی را فن آوری همگرا شده در حوزه فن آوری، فن آوری زیستی، فن آوری شناختی و فن آوری اطلاعاتی ذکر کرد و گفت: در صورت تحقق انقلاب چهارم تحولات بسیار بزرگی در حوزه صنایع دفاعی رخ خواهد داد. وزیر دفاع در ادامه افزود: ما طرح جدیدی برای پایش و ارزیابی وزارت دفاع به اجرا گذاشته ایم که مدل مدیریتی ما را شکل می دهد. وی گفت: این طرح علاوه بر کنترل، ارزیابی و پایش اهداف کلان سیاست ها، ماموریت ها و فعالیت های مجموعه وزارت دفاع راهنمای عملی مدیران این وزارتخانه در انجام ماموریت های محوله خواهد بود.
نجار روح حاکم بر طرح پیمان را انجام ماموریت های محوله و تحقق آرمان های وزارت دفاع با الهام از روحیه و تفکر بسیجی دانست و اظهار امیدواری کرد: با همکاری و همدلی همه مسئولین و مدیران ارشد، کارکنان و متخصصان وزارت دفاع بتوانیم در جهت توسعه و تعالی همه جانبه این عرصه، منطبق با آرمان های امام راحل (ره) و هدایت های مقام معظم فرماندهی کل قوا و سیاست های موثر دولت، بنیه دفاعی کشور را بیش از پیش تقویت کنیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات