صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۶  ، 
کد خبر : ۱۰۲۱۲۲

اخبار ویژه روزدهم مرداد88


کیهان

اعتراف نهضت آزادی:برای بعد از انتخابات برنامه داشتیم (خبر ویژه)

سرکرده گروهک غیرقانونی نهضت آزادی به صراحت گفت که این گروهک و مرتبطان آن از قبل از انتخابات، برای ماجراهای پس از آن برنامه داشته و کار کرده اند.

دبیرکل گروهک نهضت آزادی که با ویژه نامه روز پنجشنبه اعتماد گفت وگو می کرد به صراحت اعلام کرد همفکرانش به قانون اساسی اعتقادی ندارند. وی در عین حال مدعی شد «اما به آن(قانون اساسی) التزام داریم». این ادعا در حالی مطرح می شود که در حوادث اخیر آقای یزدی و همفکران وی به روشنی ثابت کردند که هیچ اعتقاد و التزامی به قانون اساسی ندارند.

علاوه بر این، یزدی یکی از برنامه های آینده اپوزیسیون جدید نظام را «تغییر قانون اساسی» عنوان کرد.

یزدی زندانیان و اغتشاشگران را افرادی قانونمدار خواند که تنها به جرم «راهپیمایی قانونی و عضویت در یک ستاد انتخاباتی»(؟!) دستگیر شده اند.

وی از خاتمی، موسوی و کروبی خواست هرچه زودتر جبهه اپوزیسیون را تشکیل داده و همه زیرشاخه ها مانند جنبش های کارگری، زنان، دانشجویان و.... را زیر چتر خود بگیرند.

یزدی در ادامه با اعتراف به موانع تشکیل چنین جبهه ای مدعی شد این جبهه سیاسی می تواند مجوز رسمی نداشته باشد اما در عین حال قانونی باشد. وی برای اثبات ادعای مضحک خود، گروهک نهضت آزادی را به عنوان مثال مطرح کرد.

گفتنی است گروهک نهضت آزادی به علت خیانت های آشکار خود به مردم و انقلاب اسلامی از سوی حضرت امام(ره) غیرقانونی اعلام شده بود. نامه امام راحل(ره) مبنی بر غیرقانونی و آمریکایی بودن نهضت آزادی که در صحیفه امام(ره) موجود است خطاب به محتشمی پور وزیر کشور وقت نوشته شده بود و این درحالی است که امروزه محتشمی پور علی رغم ادعای پیروی از خط امام، نه فقط کمترین اعتراضی به این گروهک غیرقانونی نمی کند بلکه با آن در ائتلاف کامل نیز به سر می برد!

هر چی «جین شارپ» جونم بگه! (خبر ویژه)

به دنبال ناکامی مدعیان اصلاحات در جریان انتخابات و همچنین آشوب های خیابانی پس از آن، که از محو کامل این جریان وابسته و فتنه انگیز حکایت می کند، موسوی و حامیانش درصدد ایجاد منفذی برای ادامه حیات خود برآمده و تلاش های خود را برای تشکیل حزب یا جبهه سیاسی شدت بخشیده اند.

بر همین اساس و به دنبال این تلاش ها میرحسین موسوی طی سخنانی اعلام کرد به دنبال تشکیل جبهه سیاسی نیست بلکه خواستار تشکیل «جبهه اجتماعی» است. جبهه ای که بر پایه سازماندهی جنبش های اجتماعی استوار است، این اقدام موسوی دقیقاً و بدون کم و کاست بخش دیگری از فرمول «جین شارپ» پدر انقلاب های رنگین است که با هدف تضعیف جمهوری اسلامی ایران توصیه شده است.

تصمیم اخیر موسوی با استقبال و ذوق زدگی محافل غربی، ضدانقلابیون فراری و برخی از گروههای وابسته داخلی نظیر گروهک موسوم به ملی- مذهبی روبرو شده و این جریانات در سایت های خود بر درستی این تصمیم تاکید ورزیده اند.

تقی رحمانی از گردانندگان گروهک موسوم به ملی- مذهبی که پرونده ای سیاه در همکاری با «سیا» دارد، در این باره به سایت «فرارو» می گوید؛ در حال حاضر یک نهاد مدنی هماهنگ کننده که خواسته هایش هم مورد توافق قرار بگیرد، می تواند به جامعه ایران کمک کند. در آن حالت موج ایجاد شده باعث می شود که به یک سری خواسته های مدنی دست پیدا کنیم.

وی در حالی که بر ضرورت تشکیل جبهه اجتماعی به جای جبهه سیاسی تأکید می کند با بیانی تناقض آمیز لیستی سیاسی از خواسته های این جبهه اجتماعی را مطرح کرده و می گوید: «مثلاً بی طرف بودن شورای نگهبان، لغو نظارت استصوابی، آزادی برگزاری تجمعات و... اگر دو سه مورد از این درخواست ها تحقق پیدا کند خیلی از مسائل حل می شود.»

خواهش می کنم به خانه نروید! (خبر ویژه)

مشاور خاتمی نسبت به کاهش اغتشاشات خیابانی اظهار نگرانی کرد.

محمد شریعتی که با شبکه الجزیره گفت وگو می کرد، مدعی شد جامعه دچار انسداد سیاسی شده و هیچ راه حلی وجود ندارد.

مشاور سابق خاتمی با اشاره به سخنان هاشمی رفسنجانی افزود: این حداقل خواسته های ماست.

این اظهارات نشان دهنده وجود هماهنگی کامل میان حلقه های داخلی و بیرونی اغتشاش هاست.

شریعتی به نقل از خاتمی مدعی وقوع جنایت در بازداشتگاه ها شد و تاکید کرد باید از هر فرصت و مناسبتی برای رسیدن به هدف و ایجاد تجمع استفاده کنیم. خاتمی خود نیز روز پنج شنبه سعی کرد نهادهای مختلف را به رویارویی با یکدیگر تشویق نماید.

سردمداران اصلاحات که از متهمان اصلی در ایجاد آشوب های اخیر و قتل مردم بی گناه هستند می کوشند با سوءاستفاده از مناسبت هایی مانند چهلم کشته شدگان حوادث اخیر، افکارعمومی را از جنایاتی که مرتکب شده اند منحرف کنند.

شریعتی در پایان موسوی را رهبر اپوزیسیون خواند و تاکید کرد نباید بگذاریم نقش موسوی کمرنگ شود و این محوریت به دست دیگران بیفتد چون در این صورت دیگر تظاهرات و اغتشاشی رخ نخواهد داد.

مشاور خاتمی در حالی مدعی تظاهرات و تجمعات آرام است که در اغتشاشات پراکنده پنج شنبه هفته گذشته در تهران، عده ای اراذل و اوباش اجاره شده توسط موسوی و خاتمی با قمه کشی به تهدید رهگذران پرداخته بودند.

 

  

 

 

 

 

درخواست پیرزن قاتل از سازمان ملل (خبر ویژه)

شیرین عبادی در گفت وگو با رسانه رسمی سازمان سیا، خواستار دخالت خارجی ها در مسائل داخلی ایران شد.

عبادی به رادیو فردا گفت، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد باید هیئت یا نماینده ویژه خود را به ایران اعزام کند تا از نزدیک با وضعیت حقوق بشر در ایران آشنا شوند.

عبادی که به دلیل این خوش خدمتی ها جایزه صلح نوبل را دریافت کرده، افزود این درخواست را بارها تکرار کرده و در ادامه مدعی شد دخالت در امور داخلی کشورها جزء وظایف سازمان ملل متحد است!

شنیده ها حاکی است سازمان ملل اعتنایی به درخواست گماشته خود نکرده است. و در همان حال شیرین عبادی به یکی از نزدیکان خود گفته است، ما اصراری به تحقیق و بررسی درباره آشوب ها و مخصوصاً قتل های صورت گرفته نداریم!! این اظهارنظر شیرین عبادی تاکید دیگری بر انجام قتل ها از سوی افراد اجیر شده توسط مدعیان اصلاحات است و تحقیق بی طرفانه و مستند می تواند از دست های آلوده به جنایت آنان پرده بردارد.

وقتی قاتل بی گناهان کلک مرغابی می زند (خبر ویژه)

محمد خاتمی در دیدار با فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی به تحریک نهادهای مختلف نظام برای افتادن به جان یکدیگر روی آورد.

خاتمی پنج شنبه گذشته در سخنانی با اعضای فراکسیون اقلیت مجلس در حالی که نسبت به بازداشت اغتشاشگران در ناآرامی های پس از انتخابات ابراز نگرانی می کرد، و خواهان آزادی آنها بود با طرح پرسش هایی هدفمند و تحریک زا گفت: چرا دست هیئت منتخب مجلس برای رسیدگی به فجایع اخیر بسته می شود، چرا هیئت منتخب ریاست قوه قضائیه اجازه نیافت کاری کند و...!

ادعاهای خاتمی که بیشتر بوی تحریک نهادها و ملتهب کردن فضای عمومی کشور از آن به مشام می رسد در حالی است که در همان جلسه محمدرضا تابش دبیرکل فراکسیون اقلیت مجلس که از قضا خواهرزاده خاتمی نیز است به تشریح اقدام های مجلس و این فراکسیون می پردازد که نشان می دهد دست این فراکسیون - چه برسد به خود مجلس شورای اسلامی- در فجایع اخیر بسته نبوده است بلکه مشکل اصلی مدعیان اصلاحات آن است که از هر نقطه ای دست به تحقیق و بررسی می زنند، نقش خاتمی و موسوی در آشوب ها و قتل مردم پررنگ تر از همیشه آشکار می شود.

گفتنی است خاتمی که در این دیدار مدعی می شود بازداشت اغتشاشگران غیرقانونی بوده است به اقدامات غیرقانونی نامزد شکست خورده جریان اصلاحات و هم حزبی های خودش که در برابر قانون تمکین نکردند و مسبب اصلی آشوب ها و اردوکشی های خیابانی بودند و باید به جرم قتل بی گناهان محاکمه و مجازات شوند کمترین اشاره ای نمی کند.

شایان ذکر است که بنابر اعلام مقامات قضایی تمامی مراحل بازداشت و تکمیل پرونده های اغتشاشگران با دستور قضایی صورت گرفته است و امروز اولین جلسه دادگاه متهمانی که برای آنها کیفر خواست صادر شده است برگزار می شود.

رفوزه ها و نمره تکی ها برای حفظ روحیه بگویند تقلب شده! (خبر ویژه)

نگرانی از سرخوردگی و ریزش حامیان حزبی، به یک نگرانی فراگیر در میان دست اندرکاران اصلی افراطی گری در جبهه اصلاحات تبدیل شده است.

محمدجواد حق شناس از مقامات افراطی وزارت کشور در دولت خاتمی که اکنون روزنامه اعتمادملی را به کمک شماری از روزنامه نگاران زنجیره ای اداره می کند، پیش بینی کرد یأس و افسردگی پس از انتخابات به سراغ اصلاح طلبان بیاید.

مدیرمسئول ارگان اعتمادملی -حزبی که نامزد آن فقط توانست آراء 330 هزار نفر را از میان 40 میلیون رأی دهنده (کمتر از یک درصد رأی دهندگان) کسب کند- به ایسنا گفت: یأس، افسردگی و بی عملی بزرگ ترین اشتباه پیش روی برخی سیاست پیشگان و فعالان سیاسی است. ما این را سم می دانیم و توصیه مان به دوستان این است که هرچه سریع تر نسبت به تطبیق خود با وضع موجود اقدام کنند.

این هشدار چند روز پس از اظهارات قابل تامل مهدی کروبی دبیرکل اعتمادملی ارائه شده است. کروبی شنبه هفته جاری در اولین گردهمایی روسای حزب اعتمادملی در استان ها پس از انتخابات تاکید کرد: ما در انتخابات شکست خوردیم. من از همان روزها می دانستم که وضعمان زیاد خوب نیست. اسنادی دارم که ثابت می کند برخی از دوستان حزبی متزلزل بودند.

وی افزود: ما در این انتخابات شکست خوردیم و برای یک رفوزه این تفاوت ندارد که نمره زیر 7 یا 9 باشد دیگر برای مان فرقی نمی کند. البته من در آینده درباره این که چرا شکست خوردیم صحبت خواهم کرد، ولی در ابتدا باید به کار حزب بپردازیم و آنگاه گذشته و آینده را مورد بررسی قرار دهیم.

کروبی با انتقاد از رفتار گروه های اصلاح طلب در عرصه انتخابات دهم گفت: «آیا به نظر شما رفتارهای برخی از دوستان اصلاح طلب ما درست است؟ چه شده است که اکنون همان کسانی که روزی معتقد بودند دوره هاشمی رفسنجانی گذشته است اینک به تجلیل از او می پردازند و بیانیه ای منتشر می شود که در بخش های مختلف آن نام هاشمی آورده می شود؟».

گفته می شود تحرکات ساختارشکنانه و آشوب افکنانه افراطیون به ویژه با مستمسک القای تقلب، دقیقاً با درک پیامدهای شکست سنگین مدعیان اصلاح طلبی و در راستای دوپینگ روانی بوده است.

 

قدس

اخبار ویژه 

درخواست نمازگزاران جمعه گناباد

گناباد- خبرنگار قدس: نمازگزاران جمعه این هفته گناباد در توماری به شورای عالی امنیت ملی کشور اعلام کردند که عده اندکی از جریان دراویش که کمتر از 3 درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می دهند همواره با برخی رفتارهای خود موجب رنجش خاطر مردم می شوند.همچنین این افراد در شرایطی که فرصت می یابند به اقدامهای غیرقانونی دست زده و برای بر هم زدن نظم عمومی تلاش می کنند.در این تومار درخواست شده در راستای پرهیز از هرگونه اقدام خودجوش مردمی، شورای عالی امنیت ملی وارد عمل شود.

انتقاد از برخورد سیاسی با «کافه پیانو»

فارس- «راضیه تجار» داستان نویس و منتقد ادبی در کارگاه داستان نویسی به نقد رمان «کافه پیانو» نوشته فرهاد جعفری پرداخت و گفت: وقتی یک اثر ادبی نوشته و ارائه شد و خواننده آن را خواند و ارتباط برقرار کرد، دیگر آن اثر جزوی از ادبیات است و نباید با آن به شیوه ای جز شیوه های ادبی برخورد کرد.راضیه تجار در واکنش به رفتار سیاسی برخی از خوانندگان «کافه پیانو» گفت: کسانی که با این رمان برخورد سیاسی می کنند، نشان می دهند که حریم ادبیات را نمی شناسند.

افشاگری وزیر از پشت پرده فاکتور 8

ایسنا- وزیر بهداشت با اشاره به برخی ادعاها مبنی بر فاقد تأییدیه بین المللی بودن فاکتور 8 کره ای وارداتی برای مصرف بیماران هموفیلی گفت: من در این موضوع دست پاک نمی بینم. زمانی که یک نفر به شرکت واردکننده فاکتور می گوید که اگر فلان مبلغ را ندهد، علیه آن شرکت تبلیغ می کند، این یک امرعادی نیست. اگرچه فاکتور 8 کره ای تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را هنوز نگرفته، اما بسیاری از مراجع بین المللی آن را تأیید کرده اند. ما نیز باید به این خودباوری برسیم که خودمان اجازه انتخاب دارو را داشته باشیم. اگر گروهی تصور می کنند با تبلیغات می توانند ما را مجبور کنند تنها از یکی دو شرکت خرید کنیم، حرف درستی نیست.

امروز، دادگاه متهمان حوادث خیابانی

ایسنا- جلسه رسیدگی به اتهامات حدود 30 نفر از متهمان حوادث اخیر در تهران صبح امروز شنبه در یکی از شعبات دادگاه انقلاب برگزار می شود.

نظر جاسبی در خصوص کناره گیری

ایسنا- عبدا... جاسبی در جمع خبرنگاران در خصوص کناره گیری از مدیریت دانشگاه آزاد، خاطرنشان کرد: حدود 20 سال است که در زمینه کناره گیری بنده صحبتهایی وجود دارد، بگذارید این صحبتها ادامه داشته باشد، ما همیشه آماده خدمتگزاری هستیم.

دیدار ابطحی با خانواده اش در اوین

فارس- همسر محمد علی ابطحی با اشاره به ملاقات عصر پنجشنبه خود با همسرش در زندان اوین گفت: حال وی خوب بود و خودش هم از وضعیت زندان ابراز رضایت داشت.

فهیمه موسوی نژاد افزود: روحیه همسرم خوب بود اما نسبت به گذشته لاغر شده بود. در این مدت من به افرادی که درخصوص داروهایش با ما درتماس بودند توصیه می کردم که مراقب باشند که ایشان چاق نشوند چرا که چاقی برایش مضر است، اما وقتی قیافه لاغر شده او را دیدم، تعجب کردم.

پگاه آهنگرانی بازداشت نشد

ایرنا - «منیژه حکمت» مادر «پگاه آهنگرانی» از بازیگران سینما در واکنش به شایعه بازداشت فرزندش که برخی رسانه های غربی منتشر کرده بودند گفت: دخترم (پگاه آهنگرانی) برای ارائه برخی توضیحات احضار شد، اما مشکل خاصی برای وی پیش نیامد و بازداشت نشد.

خودسوزی یک جانباز

تابناک- یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس روز چهارشنبه در مقابل چشمان مسؤولان بنیاد جانبازان قم به خودسوزی اقدام کرد.«اکبر گائینی» ساکن قم، صاحب زن و دو فرزند است، هم اکنون بر اثر شدت جراحات در بخش مراقبتهای ویژه U C C بیمارستان نکویی قم بستری است.

300 شبکه ماهواره ای علیه اهل بیت(ع) فعالند

ماوا- یک استاد دانشگاه گفت: از هزار و 800 شبکه ماهواره ای که در منطقه فعالند، 300 شبکه آن فقط علیه اهل بیت برنامه سازی می کنند. حجةالاسلام نظری در اردوی آموزش سیاسی دانشجویان دختر گفت: در فضای سایبر که آخرالزمان 1/5 میلیون صفحه در موضوع مهدویت و مسیح موعود 18 میلیون صفحه وجود دارد، دانشجویان ما باید از این فضا استفاده کنند و عقب نمانند.

تصویب کمک 280 میلیون دلاری ایران به دولت «مورالس»

عصرایران- یک دیپلمات ارشد ایران در بولیوی از تصویب پرداخت وامی به ارزش 280 میلیون دلار به دولت هوگو مورالس، رئیس جمهور بولیوی خبر داد.به گزارش آسوشیتدپرس، «مسعود ادریسی» سفیر ایران در بولیوی این خبر را بیان کرده است.

آغاز تغییرات در صدا و سیما

ایرنا- یک مقام آگاه صدا و سیما که خواست نامش درج نشود، در آستانه پایان دوره پنج ساله ریاست «سید عزت ا... ضرغامی»، بر رسانه ملی، گفت: در چند روز اخیر در بخش برون مرزی سازمان صدا و سیما برخی از مدیران جابجا شده اند که می تواند سرآغاز تحولات در سطوح بالاتر باشد.

120 زائر ایرانی از زندانهای عربستان آزاد شدند

ایرنا- مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت که بیشتر زائران ایرانی که به دلیل همراه داشتن مواد مخدر از سوی دولت عربستان زندانی شده بودند،آزاد شدند.

عبدا... نصیری گفت: 120 تن از زائران آزاد شده اند و تنها 30 تا 35 نفر در زندان باقی مانده اند.

سفر به مشهد بدون مشایی

خبرآنلاین- محمود احمدی نژاد در سفر به مشهد، رحیم مشایی را به همراه نداشت.

دیدار هیأت ویژه رهبرانقلاب با خانواده های قربانیان

آینده- در پی دستور رهبر انقلاب به سعید جلیلی، در رابطه با تشکیل هیأت ویژه برای حوادث اخیر و مشکلات آسیب دیدگان و قربانیان، این هیأت دیدارهای خود را با خانواده های قربانیان حوادث اخیر آغاز کرده است.

خاتمی هم به سفر رفت

پارسینه- سید محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق قصد شرکت در مراسم تنفیذ محمود احمدی نژاد را ندارد و به یزد سفر کرده است.

نامه دانش آموزان خارکی به احمدی نژاد

مهر- جمعی از دانش آموزان جزیره خارک بوشهر با نگارش نامه ای به رئیس جمهور خواستار باز پس گیری اتوبوس مدرسه شان از برخی افراد در مدیریت آموزش و پرورش که این اتوبوس را به بیرون از جزیره منتقل کرده اند، شدند.

12 کوهنورد ایرانی در ترکیه بازداشت شدند

ایرنا- 12 کوهنورد ایرانی که بدون مجوز قصد صعود به قله آرارات ترکیه را داشتند روز پنجشنبه از سوی ژاندارمهای این کشور دستگیر شدند.

جعفر پناهی آزاد شد

مهر- جعفر پناهی یکی از کارگردانان سینمای ایران روز پنجشنبه ساعتی پس از دستگیری در بهشت زهرا (س) تهران، آزاد شد.

واکنش دادسرای تهران به اظهارات قائم مقام دادگستری استان تهران

فارس- روابط عمومی دادسرای تهران با صدور اطلاعیه ای و همچنین انتشار صورتجلسه بازدید رئیس کل دادگستری استان تهران از بازداشتگاه کهریزک در سال 86 ، اظهارات اخیر حمید درخشان نیا در خصوص این بازداشتگاه را کذب خواند.

ابراز امیدواری کرسنت برای توافق با ایران

ایسنا- شرکت اماراتی کرسنت نسبت به اجرایی شدن قرارداد صادرات گاز ایران به امارات ابراز امیدواری کرد.

حذف صفحه سیدحسن نصرا... در «فیس بوک»

شیعه آنلاین- پایگاه خبری الجوار نوشت: صفحه ای که درباره سید حسن نصرا...، دبیرکل حزب ا... لبنان در پایگاه فیس بوک وجود داشت، حذف شد.

چندی پیش صفحه مربوط به «اسماعیل هنیه» نخست وزیر دولت قانونی فلسطین از facebook حذف شد.

تسلیت حماس به مناسبت درگذشت «داد»

خبرگزاری قدس- دکتر ابو اسامه نماینده جنبش حماس به دنبال درگذشت سیف ا... داد با صدور بیانیه ای این ضایعه اسفناک را تسلیت گفت.

انتقال حجاریان به یک «خانه سازمانی» که استخر هم دارد

مهر- کاظم جلالی، سخنگوی کمیته ویژه مجلس گفت: آقای مرتضوی به بنده گفتند که از امروز( دیروز) حجاریان به یک «منزل سازمانی» که دارای امکانات مناسب رفاهی و پزشکی است، منتقل شده و حتی این ساختمان با توجه به وضعیت جسمی حجاریان، دارای استخر هم هست.

جلالی تصریح کرد: آقای مرتضوی گفت درباره سلامتی حجاریان جای نگرانی وجود ندارد و حتی امکان رفت و آمد خانواده حجاریان هم به این محل وجود دارد.

تماس تلفنی تاج زاده با همسرش

ایسنا - فخرالسادات محتشمی پور همسر سید مصطفی تاج زاده خبر داد که چهارشنبه شب توانسته با همسر خود به صورت تلفنی صحبت کند.

ایران

مشاوره‌های یزدی به موسوی، ‌خاتمی و کروبی

خبر اول این که دبیرکل گروه موسوم به نهضت آزادی با اذعان به یکسری برنامه‌ریزی‌ها میان اصلاح‌طلبان فراتر از انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفته: ما قبل از انتخابات به این مسئله باور داشتیم که باید برای بعد از انتخابات فعالیت کرد نه صرفاً خود انتخابات. حتی اگر آقای موسوی امروز به عنوان رئیس جمهور معرفی می‌شدند باز هم نمی‌توانستند بدون وجود پشتوانه مردمی که نیازمند همان ایجاد ارتباط مستقیم با مردم است کاری انجام دهند. به همین خاطر ما قبل از انتخابات نیز باور داشتیم که باید برای بعد از انتخابات برنامه‌ریزی داشت و این کار را انجام داد.ابراهیم یزدی که به گفته خود از افرادی بوده که پیشنهاد تأسیس جبهه سیاسی را قبل از انتخابات به موسوی، کروبی و خاتمی داده، در گفت‌و‌گویی افزوده: با نهایت خوشحالی اعلام می‌کنم زمینه ذهنی و عینی مناسبی برای نزدیکی گروه‌ها به یکدیگر فراهم شده است. آقای خاتمی، آقای کروبی و آقای میرحسین موسوی دارای این پتانسیل هستند که هر سه با یکدیگر این تشکل را ایجاد کنند تا مطالبات مردم را پیگیری کنند. بعضی از مطالبات باید بسرعت پیگیری شوند و حتی اهمیت بیشتری از برگزاری رفراندوم یا انتخابات آینده دارند.

بررسی راهکارهای سرنگونی دولت احمدی‌نژاد در نشست امریکا و اسرائیل

خبردیگر این کهیک سایت وابسته به سازمان اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی از دیدار مسئولان بلندپایه امنیتی امریکا و این رژیم در مقر موساد برای بررسی راهکارهای سرنگونی دولت احمدی‌نژاد خبر داده است. هیأت امنیتی امریکا متشکل از جیمز جونز مشاور امنیت ملی، دنیس راس و ویلیام برنز، از مسئولان پرونده ایران در دولت امریکا با هیأت اسرائیلی متشکل از مائیر داگان رئیس موساد، عاموس یدلین رئیس اطلاعات نظامی و عوزی اراد رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی، با یکدیگر دیدار کردند. این سایت اسرائیلی با اعلام این که مسئله فروپاشی و سرنگونی دولت احمدی‌نژاد محور اصلی این نشست امنیتی بود، مدعی شده: در این نشست امنیتی بر هماهنگی سیاسی و نظامی واشنگتن و تل‌آویو در دو ماه آینده و حتی آغاز گفت‌وگوهای امریکا و ایران تأکید شد.

جزئیاتی از فعالیت آقازاده‌های اغتشاشگر

با خبر شدیم که یکی از آقازاده‌هایی که در اغتشاشات اخیر دستگیر شده است، فرزند یکی از مدیران ارشد شهرداری تهران می‌باشد و به دلیل دست داشتن در آشوب‌های خیابانی و دامن زدن به اغتشاشات در حالی در زندان به سر می‌برد که تلاش‌های دوستان سابق و امروزی پدرش نتوانسته از اتهامات و کارنامه جنجالی وی بکاهد.همچنین فرزند یکی از نمایندگان مجلس که تا پیش از انتخابات مشغول به تحصیل در یکی از کشورهای اروپایی بوده و با بالا گرفتن تب انتخابات به ایران آمده است، پس از اثبات دست داشتن وی در تحریک اغتشاشگران و نیز فعالیت خبری و نیمه جاسوسی او برای سرویس‌های امنیتی صهیونیستی، در حالی دوران بازجویی و بازداشت خود را سپری می‌کند که به نظر می‌رسد پدر این شخص علی رغم برملا شدن اسناد ارتباط فرزندش با سرویس‌های بیگانه، قصد برخورد با وی را نداشته و به حمایت و جوسازی بی‌مورد برای آزاد‌سازی پسرش مشغول است.

همسرم از وضعیت خود در زندان ابراز رضایت کرد

 

 

خبر رسیده که فهیمه موسوی نژاد همسر محمد علی ابطحی، با اشاره به ملاقات خود با همسرش در زندان اوین گفته: در ملاقاتی که با همسرم در زندان اوین داشتم در مجموع حال وی خوب بود و خودش هم از وضعیت زندان ابراز رضایت داشت. همسر ابطحی ادامه داده: در مدت بازداشت همسرم، من به افرادی که درخصوص داروهایش با ما در تماس بودند توصیه می‌کردم که مراقب باشند که ایشان چاق نشوند چرا که چاقی برایش مضر است.

نا‌آرامی های‌ پراکنده در برخی خیابان‌های تهران

دست آخر این که موسوی و کروبی برای برگزاری مجلس یادبود درگذشتگان حوادث اخیر تقاضای صدور مجوز در روز پنجشنبه را کرده بودند که این تقاضا با مخالفت مسئولان وزارت کشور روبه‌رو شده و مدیر کل سیاسی این وزارتخانه هرگونه تجمع در مصلی را غیرقانونی اعلام کرده بود. در این رابطه معترضین که درصدد تجمع در مصلای تهران بودند پس از ممانعت پلیس از ورودشان به مصلی در خیابان‌های اطراف و برخی نقاط دیگر شهر با مأموران انتظامی درگیر شدند. همچنین بعد از ظهر پنجشنبه نیز تجمع و درگیری‌هایی در بهشت زهرا به وجود آمد. حدود 50نفر در این زمینه توسط مأموران انتظامی بازداشت شده اند.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات