*آقای رودکی ارزیابی شما از تحولات اخیر در روابط ایران با آژانس چیست؟
**آنچه که مسلم است این است که ایران همواره با آژانس بین المللی انرژی هسته ای همکاری های قانونی در چهارچوب اساسنامه آژانس داشته و این همکاری فراتر از قوانین آژانس و چهارچوب قوانین مندرج در اساسنامه آن بوده است.
البرادعی اخیرا «مطالعات ادعایی» را به عنوان یک موضوع باقی مانده مطرح کرده که در مورد این مسئله نماینده دائم ایران در آژانس با آنان وارد مذاکره شده و در جلسه ای مدارکی را ارائه کرده است. بنابراین اگر البرادعی تحت فشار آمریکا و صهیونیست ها قرار نگیرد، موضوعی غیر شفاف و دارای ابهام در آژانس هسته ای وجود ندارد. سیاست کنونی جمهوری اسلامی نیز بر مبنای ادامه همکاری ها با آژانس و ادامه فعالیت های صلح آمیز هسته ای است و ایران هر گونه همکاری و توافقی را در مورد ادامه فعالیت هسته ای خود با آژانس به عمل آورده و می آورد. مرجع رسیدگی و ارزیابی فعالیت های هسته ای ایران، آژانس بین المللی انرژی اتمی است و این آژانس در حال حاضر نیز به وسیله دوربین های آبی رنگ در نطنز فعالیت های ما را تحت کنترل دارد و بازرسان نیز بنا به تقاضای خودشان به طور مرتب حضور دارند. بنابراین معتقدم امروز شکافی که بین کشورهای 1+5 وجود دارد، در اثر تداوم و ادامه همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی هسته ای است.