صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۶  ، 
کد خبر : ۱۰۲۸۷

تعویق مجدد روسها در راه اندازی بوشهر


 

رییس آژانس فدرال انرژی اتمی روسیه اعلام کرد: راه‌اندازی نیروگاه اتمی بوشهر تا پیش از سال ۲۰۰۸میلادی امکان پذیر نیست.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری ریانووستی، "سرگئی کرینکو" گفت: برخلاف نظر طرف ایرانی، چنین امری عملی نخواهد بود.

"کرینکو" تاکید کرد: این موضوع را کارشناسان ایرانی نیز به خوبی درک می‌کنند.

رییس آژانس فدرال انرژی اتمی روسیه بار دیگر ادعا کرد: ایران طی مدت شش ماه، تعهدات مالی بابت ساخت نیروگاه بوشهر را متوقف کرده بود.

وی در عین حال برخی پرداختها در ماه ژوئن از سوی ایران را تایید کرد.

رییس "روس اتم" افزود: به زمانی حدود سه ماه برای عادی شدن روند امور ساختمان نیروگاه بوشهر نیاز داریم که این مدت به زمان تاخیر در پرداختها افزوده می‌شود.

این مقام روس، مساله مهم برای بهره‌برداری از نیروگاه بوشهر را صدور تجهیزات از سوی کشورهای ثالث عنوان کرد.

برخی منابع خبری به نقل از "محمد امیری" نماینده سازمان انرژی اتمی ایران خبر داده بودند که عملیات ساخت نیروگاه اتمی بوشهر تا دوماه آینده به پایان خواهد رسید.

"سرگئی کیسیلیاک" معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در واشنگتن، این پیش بینی را بلند پروازانه نامید.

بر اساس موافقت‌نامه‌ای که ماه سپتامبر سال گذشته بین ایران و روسیه امضا شد قرار بود واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر در ماه سپتامبر( شهریورماه) سال جاری راه‌اندازی شود.

ایران بارها اعلام کرده تمامی تعهدات مالی بابت ساخت نیروگاه بوشهر که توسط روسیه ساخته می‌شود را انجام داده است.

 

 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات