از روز ششم تیرماه با اعلام خبر سهمیهبندی بنزین، رفته رفته مصرف این فرآورده در کشور سیر نزولی پیدا کرد که این تاثیر در کنار کاهش ترافیک شهری و آلودگی هوای شهرها بسیار چشمگیر بود. هم اکنون نیز مصرف بنزین کشور از حدود 75 میلیون لیتر به حدود 52 میلیون لیتر کاهش یافته است.
بنابراین گزارش، اجرای این طرح بزرگ آنهم در مدتی کوتاه نشان از عزم دولت، مجلس و مردم در سر و سامان دادن به وضعیت نابسامان مصرف فرآوردههای نفتی بویژه بنزین در کشور دارد.
اما آنچه در کنار اجرای این طرح عظیم اهمیت دارد، تکمیل و تداوم اجرای آن با در نظر گرفتن مواردی است که ممکن است در ادامه راه، ایجاد مشکل نماید.