صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۱۰۶۹۹۰

نامه‌ای روشنگرانه به مردم جهان


کتر علی کرمی، استاد دانشگاه
نامه دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور ایران خطاب به مردم آمریکا ، در شرایطی منتشر گردید که دولت آمریکا با چالش های جدی در محیط داخلی و بین المللی مواجه است. شکست جمهوری خواهان در انتخابات اخیر به وضوح نشان دهنده مخالفت مردم آمریکا با سیاست های جنگ طلبانه دولت جرج بوش در عرصه بین المللی است . نکات مهم مطرح شده در این نامه 5 صفحه ای بازتاب های مختلفی در رسانه های خارجی داشته که یک موضوع در تمام این مواضع مشترک است و آن اذعان به شرایط بحرانی به دلیل سیاست های نابخردانه دولتمردان آمریکا در نقاط مختلف جهان است.
دکتر احمدی نژاد در این نامه ضمن اشاره به اشتراکات دو ملت و بخصوص ابعاد مشترک دینی و انسانی به این موضوع اشاره دارد که مشکل ارتباط دو ملت بزرگ ایران و آمریکا، دولت فعلی آمریکاست و در صورت تغییر رفتار جدی در سیاست های انحصار طلبانه دولت آمریکا و عدم توسعه سیاست های خصمانه بر علیه منافع دو ملت ، راه جهت ارتباط بین مردم دو کشور که همواره در جستجوی آرامش ، صلح و سعادت می باشند باز خواهد شد.
نکته مهم در این بین مخاطب قراردادن مردم پس از نامه اول رئیس جمهوری ایران به روسای جمهور آمریکا و سپس صدر اعظم آلمان بود که در آن نکات مهمی مطرح شده بود.
در حرکتی دیگر رئیس جمهور پیشنهاد انجام مناظره با رئیس جمهور و پخش زنده آن از رسانه های آمریکا را نمود که این پیشنهاد نیز بدون پاسخ ماند زیرا مشخص بود که این مناظره چه تاثیری را می توانست بر مردم آمریکا و سراسر جهان داشته باشد.مردم تشنه حقیقت آمریکا و سایر ملل جهان با همین رفتار متوجه تناقض بین گفتار و رفتار حاکمان آمریکاشدند و با توجه به ممانعت دولت آمریکا از تماس مردم آمریکا با رئیس جمهور ایران در تماس های مختلفی از ایشان درخواست سخن گفتن با آنها را داشتند و دکتر احمدی نژاد نیز به آنان قول داد که به زودی با شما سخن خواهم گفت. دکتر احمدی نژاد قبل از انتشار این نامه اشاره کرده بود که در سفری که به آمریکا داشت بسیاری از مردم آمریکا از من تقاضا کرده بودند که با آنها صحبت کرده و دیدگاه های ملت ایران را تشریح کنم که بزودی این کار را انجام می دهم و صحبتی با مردم آمریکا خواهم داشت.
جهان کنونی عرصه تحرک و هشیاری ملت هاست. هشیاری روز افزون و بیدارباش مردم جهان در اتخاذ تصمیمی متفاوت با خواسته دولت فعلی آمریکاست که شاهد آن نتایج انتخابات کشورهای آمریکای لاتین و به روی کار آمدن مخالفان ضد بوش، جنبش هاو حرکت های روزافزون مردمی در کشورهای مختلف علیه جنگ افروزی دولت آمریکا و درخواست خروج آنان از عراق و شکست خفت بار رژیم صهیونیستی درمقابل حزب ا... و حرکت آزادیبخش ملت لبنان و سقوط قریب الوقوع دولت بلر در انگلیس به دلیل تبعیت خفت بارانه از سیاست های آمریکاست. همه این موارد دلیل سخن گفتن رئیس جمهور ایران با ملت آمریکاست.
قابل ذکر است که رئیس جمهور آمریکا در سخنان سالانه خود که در ابتدای سال جاری میلادی صورت گرفت سعی کرد ملت را مخاطب قرارداده و از همراهی آمریکا با ملت ایران در تلاش جهت آزادی و دموکراسی سخن گوید و این سخنان در شرایطی ارائه شد که جنایات ضد بشری آمریکا در زندان های ابوغریب و گوانتانامو و افزایش کشت و کشتار و قتل عام ملت عراق توسط نظامیان آمریکا و انگلیس خشم ملل جهان از جمله مردم آمریکا، انگلیس و سراسر اروپا را فراگرفته بود.
استقبال بی نظیر مردم جهان در سفرهای خارجی رئیس جمهور ایران در سال گذشته و افزایش تنفر و انزجار ملل جهان از حضور مقامات دولت آمریکا در کشورهای مختلف مثال دیگری از توجه جدی و احترام مردم به نظرات مسئولین نظام جمهوری اسلامی است.
بنابراین نامه رئیس دولت ایران تنها به ملت آمریکا نیست بلکه نامه ای خطاب به تمام مردم جهان اسلام تا ضمن آگاهی از روح الهی، معنوی، انسان دوستانه، صلح طلبانه و مهرورزانه حاکم بر نظام جمهوری اسلامی ایران که علاقه مند به سعادت و آرامش برای تمام ملل جهان و مخالف جنگ و خونریزی و رفع تبعیض و اشاره به ریشه معضلات جهان از جمله حضور غده سرطانی رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه که تحت حمایت کامل آمریکا به خونریزی و قتل عام نوزاد،کودک وجوان و پیر فلسطینی است در عین حال دردنامه ای است به سیاستمداران، فرهیختگان، فیلسوفان و اندیشمندان مستقل جهان که برپاخیزند و انسانها را به راه سعادت بشری که همانا توسل جستن به ارزش های الهی و بازگشت به اصل خویش است رهنمون نمایند.
برخی تحلیل گران ادامه ارسال چنین نامه هایی را از طرف بالاترین مقام اجرایی یک کشور پس از عدم ارائه پاسخ از طرف رئیس دولت مخاطب به نامه های قبلی عدول از اصول دیپلماتیک و کم ارزش نمودن جایگاه رئیس جمهور می دانند در حالی که باید توجه نمود که در جهانی که قوانین و مقررات در روز روشن صریحا نقض می گردد و معاهدات و قوانین بین المللی بازیچه قدرت های مطلقه نظامی قرارگرفته است و یکجانبه گرایی ، نقض حقوق ملت ها و تروریسم و تبعیض و زور جای قانون و اخلاق را گرفته است، سخن گفتن با مردم در هیچ کجای قوانین بشری بر خلاف عرف و کاهنده شان ومقام ومنزلتی نیست. عصبانیت دولتمردان انحصار طلب و مقام های کاخ سفید حاکی از آن است که طوفان سهمگینی در پیش است . عقب نشینی های مکرر کاخ سفید در پرونده هسته ای ایران و عدم موفقیت جناح تندرو آمریکا در افزایش فشار بر ایران و شکست نقشه خاورمیانه آنها و افزایش روزافزون فشار بر دولت آمریکا و همچنین زوزه های رژیم شکست خورده صهیونیستی را می توان از فحاشی های بی منطق و توهین های موجودی در حال احتضار درک نمود.
ملت ها که صاحبان اصلی سرزمین های خود هستند می توانند با هشیاری و بیداری، حاکمانی را بر سرزمین خود بگمارند تا بجای جنگ و خونریزی و تبعیض، بذر انسانیت ، صلح ،آرامش و زندگی درجهانی پر از معنویت و صفا را برافشانند تا انسانها در امنیت و رضا در مسیر کمالات الهی زندگی کنند. این است پیام ایران اسلامی به تمام ملل جهان که : برخیزید و رهبرانی صالح وامین برگزینید تا جان و مال و ناموس و حریم حرمت انسان پایدار بماند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات