صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۸۵ - ۱۱:۱۳  ، 
کد خبر : ۱۰۹۴

تانک‌هایى از جنس پلاستیک


رسالت ، سید امیر على حسینی: شکست “تل‌آویو” از نیروى مقاومت اسلامى در لبنان به اندازه‌اى براى دولت و ارتش رژیم صهیونیستى سنگین بوده است که هنوز قادر به درک عواقب و تبعات آن نمى‌باشند. در هفته گذشته “ایهود اولمرت” در شهر حیفا به شکست در جنگ لبنان اعتراف کرد تا بدین شکل نخستین شکست تل‌آویو در هزاره سوم رسمیت یابد. این در حالى است که بوش، خاویر سولانا و دیگر همراهان تل‌آویو نیز قبلا در قالب الفاظ و کلمات مختلف نسبت به شکست اسرائیل از مقاومت اسلامى لبنان اعتراف کرده بودند.

اولمرت در حالى این اعتراف کرده است که مخالفتها علیه وى در سطح ارتش و شهرک‌نشینان به شدت درحال افزایش است. بسیارى از صهیونیستها هم اکنون در تلاش براى حذف اولمرت و وزراى او از اسرائیل هستند.

وجود شکافهاى متعدد سیاسى در سطح کابینه اولمرت به اندازه‌اى است که تقریبا سقوط وى از اکنون واضح و مشخص به نظر مى‌رید.

از سوى دیگر فساد اخلاقى “موشه کاتساف” رئیس جمهور رژیم اشغالگر قدس نیز باعث ایجاد فضایى کاملا درهم ریخته در اسرائیل شده است. هم اکنون بسیارى از شهرک‌نشینان که سالهاى گذشته با وعده‌هاى دورغین اشغالگران به سرزمینهاى اشغالى آمده بودند هم اکنون با آماتورهایى سیاسى مواجه هستند که از لحاظ اخلاقى نیز نمى‌توان نسبت به آنها اطمینان داشت. بسیارى از محاسبات و ایده‌‌آل نگرى هاى قبل از واکنشهاى موشکى حزب‌‌الله و بمباران شهرکهاى صهیونیستى در میان شهرک‌نشینان از بین رفته است و زمزمه تزلزل کامل اسرائیل و سقوط تل‌آویو در حال فراگیر شدن است.

اما در هفته گذشته بحثهاى متعددى در ارتش اسرائیل در خصوص ادامه تولید تانکهاى پیشرفته “مرکاوا” صورت گرفت. در حالى که مقامات اسرائیلى مطابق آخرین طراحى‌هاى روز و با مشورت افسران و نظامیان دوره دیده اقدام به تولید این تانک نموده بودند، در عرض 33 روز نتیجه تولید خود را در بنت جبل مشاهده کردند. مکانى که به آن لقب قبرستان تانکهاى مرکاوا را داده بودند.

توقف تولید تانکهاى مرکاوا علاوه بر تاثیرات روانى موجود بر نظامیان صهیونیست اوج عجز و ناتوانى تل‌آویو در مقابل جریان مقاومت اسلامى لبنان را یادآور خواهد شد.

انهدام نخستین تانک مرکاوا در روزهاى آغازین نبرد باعث تعجب و خشم توامان مقامات ارشد ارتش اسرائیل شد. آنها به هیچ عنوان گمان نمى‌کردند که این تانکهاى فوق پیشرفته به این شکل توسط نیروهاى حزب‌‌الله سرنگون شوند. بسیارى از محاسبات نبرد زمینى با نیروهاى حزب‌‌الله، در ارتش اسرائیل بر مبناى توانایى و استقامت فوق‌العاده تانکهاى مرکاوا صورت پذیرفته بود. اما با انهدام این تانکهاى فوق پیشرفته ارتش اسرائیل در مقابل نیروهاى حزب‌‌الله لبنان ناکام ماند.

این در حالى است که انهدام ناوچه فوق مدرن “ساعر” متعلق به ارتش اسرائیل در آبهاى صور که هنوز تل‌آویو آمار دقیق کشته شدگان آن را منتشر ننموده است، در کنار انهدام تانکهاى مرکاوا موجب سردرگمى نظامیان صهیونیست را فراهم ساخته است. آنها از سویى نسبت به فوق مدرن بودن این تجهیزات اطمینان داشتند و از سوى دیگر باور انهدم ناوچه‌ها، تانکها و سایر امکانات ارتش براى آنها بسیار مشکل است.

تانکهایى که در مقابل اسلام‌گرایان و روحیه موجود در میان سربازان حزب‌‌الله توانایى لحظه‌اى عرض اندام را ندارند ...

http://www.resalat-news.com/Detail.aspx?cid=45723

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات