صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۸  ، 
کد خبر : ۱۱۲۰۳۷

اخبار ویژه روزنامه های 22 شهریور 88


قدس

اخبار ویژه 

انصراف هاشمی از اقامه نمازجمعه روز قدس؟!

خبرآنلاین- گفته می شود هاشمی رفسنجانی از اقامه نماز جمعه تهران صرفنظر کرده است.

تماس تلفنی الویری با همسرش

نواندیش- مرتضی الویری از اعضای کمیته پیگیری حوادث پس از انتخابات - تشکیل شده از سوی موسوی و کروبی- دیروز با همسرش تماس کوتاهی برقرار کرد. الویری و علیرضا بهشتی در میانه هفته گذشته بازداشت شدند.

مطهری: آیة ا... مهدوی کنی میانجیگری کند

مهر- علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: معتقدم در شرایط کنونی بهترین کار میانجیگری برخی بزرگان مانند آیة ا... مهدوی کنی میان مدافعان و منتقدان نتایج انتخابات است.

اسب طلایی و زنان زیبا در انتظار الزیدی

عصر ایران - منتظر الزیدی خبرنگار شبکه تلویزیونی البغدادیه که در دسامبر 2008 جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا را با کفش خود مورد هدف قرار داده بود شاید روز دوشنبه از زندان آزاد شود.

به گزارش روزنامه های «حوار» و «تجدد» چاپ بغداد در صورت آزادی الزیدی هدایای فراوانی که از جانب مردم کشورها تدارک دیده شده، به وی تقدیم می شود.

خانه ای 4 خوابه و ماشین آخرین مدل از جمله این هدایاست. همچنین چند زن زیبا نیز برای وی در نظر گرفته شده است که وی باید یکی از آنها را انتخاب کند.

اعزام آیة ا... سیستانی به لندن از سوی العربیه!

البرز- العربیه درگزارشی بدون بیان استنادات خود وضعیت جسمی آیة ا... سید علی سیستانی را وخیم توصیف کرده ومدعی شد: ایشان برای مداوا ازعراق خارج و به لندن عزیمت کرده است! اما «حامد الخفاف»، سخنگوی آیة ا... سیستانی تأکید کرد که خبر این شبکه تلویزیونی در خصوص سفر ایشان به لندن نادرست است و ایشان در دفتر کار خود در نجف اشرف به کار روزانه ادامه می دهد.

کیهان کلهر بازداشت شد

خبرآنلاین - کیهان کلهر، نوازنده کمانچه جمعه شب گذشته در فرودگاه امام خمینی(ره) در حالی که برای اجرای برنامه ای در فرانسه به این کشور می رفت بازداشت شد.به گفته نزدیکان وی، قرار بوده وی شنبه شب آزاد شود.

شکایت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از کیهان

خبرآنلاین- مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از روزنامه کیهان به اتهام نشر اکاذیب و ایراد تهمت و افتراء و تشویش اذهان عمومی نسبت به بیت شریف حضرت امام و مسؤولان و کارکنان این مؤسسه طرح شکایت کرد.

واکنش به خبر بوئینگها

مهر- سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری برخی اخبار مبنی بر پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا به ایران برای تحویل 20 بوئینگ را تکذیب کرد.

محمد علی ایلخانی در پاسخ به این پرسش که آیا رئیس جمهور آمریکا به ایران برای تحویل 20 فروند هواپیمای بوئینگ نو پیشنهادی ارائه کرده است، گفت: این خبر صحت ندارد.

دیدگاه احمد توکلی درباره فرزندان هاشمی و کروبی

فارس- احمد توکلی، نماینده مردم تهران با اشاره به تبری جستن آیات عظام مشکینی، خزعلی و طالقانی از فرزندانشان گفت: اگر فرزند آقایان هاشمی و کروبی متهم هستند باید محاکمه شوند.

توجیه ندارد

فارس- استاد دانشگاه ملی قرقیزستان نشست سه روزه سران کشورهای ساحلی خزر بدون حضور ایران در «اوکتایو» قزاقستان را توجیه ناپذ یر دانست.

«احمد دولت اف» گفت: چنانچه واکنش تهران نبود، رؤسای جمهوری این چهار کشور در «اوکتایو» به بررسی مسائل خزر می پرداختند.

شکایت علیه نماینده هوادار منافقین در مجلس آلمان

ایرنا- مقامهای قضایی شهر کارلسروهه در جنوب غرب آلمان، علیه یک نماینده هوادار گروهک تروریستی منافقین در پارلمان این کشور به اتهام ارسال تصاویر غیراخلاقی از کودکان، اعلام جرم کردند.

فاتح، ملاقات با مهدی هاشمی را تکذیب کرد

ایرنا- ابوالفضل فاتح در تماسی ملاقات خود با مهدی هاشمی رفسنجانی در لندن را تکذیب کرد.

ملاقات پدر یک قربانی کهریزک با رئیس قضا

آینده- در ملاقات پدر یکی از قربانیان بازداشتگاه کهریزک با آیة ا... صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه بر تسامح نکردن در برخورد با مقصران این حادثه تأکید کرده است.

آخرین خبرهای کهریزک

آینده- متخلفان قضایی در پرونده بازداشتگاه کهریزک که شامل چند مقام مشهور قضایی نیز می شوند، تلاش دارند همه تخلفات را به یک بازپرس جزء با نام (ح - ف)، نسبت داده و برخورد با وی را تنها درحد تعلیق او محدود و از مجازات جلوگیری کنند.

    کیهان

اغتشاشگر عزیز! دروغ بگو مدارک جرم را از بین ببر... بعداً گریه کن! (خبر ویژه)

سایت وابسته به ستاد رسانه ای آشوب که از خارج کشور مدیریت می شود، اقدام به آموزش اغتشاشگران کرد. موج سبز نوشت: شب قبل از اغتشاش و پیش از شرکت در اغتشاش، برای حضورتان در خیابان بهانه ای دست و پا کنید. آن را با خودتان تکرار کنید، جوری که بار اولتان نباشد. باید بتوانید با اعتماد به نفس، مقصدتان را بیان کنید.

این سایت اضافه کرد: اگر دستگیر شدید، اشک نریزید، نترسید، دست و پای خود را گم نکنید. قبل از آن که موبایلتان را بگیرند عکس و فیلم ها و اس ام اس ها را پاک کنید. وقتی از تمیز شدن کیف و موبایلتان مطمئن شدید می توانید اشک بریزید، بترسید و دست و پایتان را گم کنید. اصلاً بهتر است قبل از شرکت در اغتشاش کیف و موبایلتان را تمیز کرده باشید.

ارگان آشوب همچنین با تأکید بر انکار مطلق همه چیز پس از بازداشت می نویسد: بعد از آزادی پشیمان نشوید. یادتان نرود شما یک قهرمان هستید(!)

تأکید صریح بر واژه «اغتشاش» در حالی است که افراطیون پشت پرده آشوب ها تلاش می کردند آشوبگری و اقدام علیه امنیت ملی را در پوشش کلماتی چون اعتراض مسالمت آمیز، تظاهرات بدون خشونت، رفتار مدنی و... توجیه کنند.

گاردین: تحریم کنیم، حماقت کرده ایم تحریم نکنیم، جسارت ایران بیشتر می شود (خبر ویژه)

«تهدید ایران و اعمال تحریم بیشتر علیه ایران، بدتر از حماقت خواهد بود.» روزنامه گاردین با درج این تحلیل نوشت: غرب نباید اقدامی علیه ایران صورت دهد و فقط امیدوار باشد که اطمینان های ایران درباره صلح آمیز بودن برنامه هسته ای اش درست باشد.

این روزنامه انگلیسی همچنین نوشت: محمود احمدی نژاد پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران، اعتماد به نفس خود را تقویت کرده و کشورهای غربی را به سخره می گیرد. او می گوید پرونده هسته ای بسته شده و در عین حال به باراک اوباما پیشنهاد می دهد به بحث درباره مسائل جهانی بپردازند.

گاردین افزود: چین و روسیه موافق تحریم ایران نیستند و دشواری دوم این است که تحریم ها موثر نخواهند بود و در صورت اعمال تحریم، شرکت های چینی و روسی آن را دور خواهند زد.

گاردین خواستار حمایت از گروههای اغتشاش طلب و نیز بسیج برخی همسایگان عرب علیه ایران شد و در عین حال نوشت: دولت بوش در اجرای این شیوه به نتیجه نرسید.

واشنگتن پست، روزنامه آمریکایی هم در مقاله ای تحت عنوان «بی اعتنایی ایران»، به بسته پیشنهادی ایران اشاره کرد و نوشت: بسته پیشنهادهای ایران حتی اشاره ای هم به توقف روند غنی سازی اورانیوم نمی کند. ظاهرا مواضع اوباما هیچ تغییری در مواضع ایران ایجاد نکرده است چرا که تهران، مجددا تبادل نظر و گفت وگو با آمریکا و متحدانش را در زمینه ای از ثبات بالکان گرفته تا توسعه در آمریکای لاتین مطرح می کند اما مانند گذشته حاضر نیست حتی توقفی موقت در کار سانتریفیوژها را بررسی کند.

این روزنامه می افزاید: آیا می توان روسیه را که در هفت ماه گذشته در کانون بخش عمده ای از نوازش های دیپلماتیک بوده است متقاعد ساخت از تصمیماتی نظیر ممنوعیت فروش تسلیحات یا بنزین به ایران جانبداری کند؟ آیا دولت های اروپایی که جزو بزرگترین طرف های تجارت با ایران هستند سرانجام صادرات و سرمایه گذاری هایشان را محدود می کنند؟ چنین تحریم هایی ممکن است کار نکند. اگر دولت اوباما نتواند فشار نتیجه بخش بیشتری وارد کند موضع آقای احمدی نژاد توجیه می شود که به ملت ایران تحت هیچ شرایطی برای بی اعتنایی به شورای امنیت آسیبی نمی رسد.

شایان ذکر است برخی رسانه های غربی دعوت آمریکا به مذاکره را نشانه ناامیدی این رژیم از جریان های ضدانقلاب و خالی کردن پشت آشوبگران ارزیابی کرده اند.

وقتی دختر فرمانده گارد جاویدان شال و کلاه سبز می کند (خبر ویژه)

ژنرال های ناتوی فرهنگی، ترویج برخی عناصر ضدانقلاب را به خاطر بازیگری و نقش آفرینی آنها در پروژه اغتشاش و آشوب با جدیت بیشتر در دستور کار قرار داده اند.

در این زمینه، شیرین نشاط و حنا مخملباف به خاطر خوش خدمتی های اخیر، برخی جوایز حاشیه ای جشنواره سینمایی ونیز را دریافت کردند. پیش از این کسانی چون محسن مخملباف، مرجان ساتراپی، قبادی و... به خاطر هماهنگی با ناتوی فرهنگی غرب توانسته بودند به جوایز مشابهی دست پیدا کنند. در جشنواره ونیز، شیرین نشاط جایزه شیربچه طلایی را به خاطر فیلم زنان بدون مردان دریافت کرد و حنا مخملباف هم به خاطر فیلم روزهای سبز، تندیس شجاعت دریافت کرد.

گفتنی است شیرین نشاط دختر فراری تیمسار سرلشکر علی نشاط فرمانده گارد جاویدان شاه است که پس از انقلاب دستگیر و اعدام شد. این عنصر سلطنت طلب که کینه دیرینه ای از انقلاب اسلامی دارد، هم اکنون ادعا می کند که جمهوری خواه شده است. وی از جمله دعوت کنندگان به تجمع چند هفته در نیویورک به بهانه حمایت از جنبش سبز بود. شیرین نشاط و حنا مخملباف در ازای دریافت جایزه شال و مچ بند سبز به خود بسته و نطق های سیاسی در دفاع از براندازی در ایران ارائه کردند.

تشکیلات ناتوی فرهنگی که شبکه ای هنری و سینمایی در ایران راه اندازی کرده، در جریان جنگ نرم از عناصر ضدانقلاب در پوشش های فرهنگی و هنری بهره می جوید تا وابستگی حرکت براندازی، به دشمنان ملت ایران کمتر آشکار شود.

حنا مخملباف طی مصاحبه ای به بهانه دریافت جایزه ادعا کرده «70میلیون ایرانی به زور تفنگ متوقف شده اند.» این گزافه گویی در حالی است که 40 میلیون ایرانی رشید با اعتماد به نظام خود، پای صندوق های رای حاضر شده و 40 میلیون رای را در صندوق اعتبار جمهوری اسلامی ریختند.

گروهک های نفاق یکی پس از دیگری به موسوی دخیل می بندند (خبر ویژه)

گروهک ضدانقلابی فدائیان خلق از بیانیه اخیر میرحسین موسوی استقبال کرد. این گروهک با صدور بیانیه ای تاکید کرد: آنچه در بیانیه شماره 11 آقای موسوی بارز است توجه به نظرات و نقد سازمان ها و فعالان سیاسی است که در رسانه ها منتشر شده است. او در این بیانیه بین دیدگاههای خود نسبت به جمهوری اسلامی و قانون اساسی با آنچه در پلاتفرم آمده، فاصله انداخته و بر پلورالیسم سیاسی و تنوع و تعدد باورها تاکید کرده است.

گروهک مذکور در عین حال از موسوی خواست شورای هماهنگی تشکیلات راه اندازی شده را مشخص کند تا فراگیری تشکل باعث عدم هماهنگی در آن نشود. در بیانیه فدائیان خلق آمده است: به باور ما پلاتفرم ارائه شده در بیانیه آقای موسوی می تواند مبنای گفتگو بین نیروهای جنبش اعتراضی برای ایجاد تشکل فراگیر باشد، تشکلی که دربرگیرنده گرایش های مختلف سیاسی است.

گروهک اتحاد جمهوری خواهان هم با اعلام اینکه «از بیانیه آقای موسوی پشتیبانی می کنیم» در بیانیه خود نوشت: بیانیه شماره 11 آقای موسوی گام مهمی در جهت ایجاد همسویی و اتحاد عملی نیروهای سیاسی است. اتحاد جمهوری خواهان از نکات مثبت و مهم بیانیه آقای موسوی استقبال می کند، نکاتی مانند؛ تاکید صریح بر پذیرش تعددها و تنوع باورها، تشکیل گروه حقیقت یاب و تغییر قانون انتخابات.

شایان ذکر است میرحسین موسوی که با شعار اصلاح طلبی اصولگرایانه و برای فریب ملت متدین ایران به میدان رقابت های انتخاباتی پا گذاشته بود، هم اینک به جریان هایی چراغ سبز نشان می دهد که از دشمنان نشاندار اسلام و انقلاب و نظام به شمار می روند. پیش از این گروهک های منافقین، جبهه ملی، نهضت آزادی، بقایای حزب توده و سلطنت طلبان (امثال رضا پهلوی و داریوش همایون) از مواضع ضدانقلابی موسوی حمایت کرده اند. موسوی در عین حال با بی صداقتی تمام ادعا می کند هنوز هم به جمهوری اسلامی و قانون اساسی وفادار است اما توضیح نمی دهد که این چه قانون اساسی و جمهوری اسلامی یی است که تمام دشمنان قسم خورده ملت و نظام و انقلاب ذیل آن جمع می شوند؟!

سران اصلاحات به خارج بیایند جمهوری اسلامی به زانو درآمدنی نیست (خبر ویژه)

یک عضو حزب منحله توده با وجود ستایش از مواضع کروبی و موسوی تأکید کرد: جمهوری اسلامی را نمی توان در خیابان ها به زانو درآورد.

رضا فانی یزدی که در سال های اول انقلاب مدتی در زندان بوده و هم اینک با گروهک موسوم به اتحاد جمهوری خواهان همکاری می کند، طی تحلیلی در یکی از سایت های ضد انقلاب می نویسد: بیانیه ها و سخنرانی ها و اظهارات آقایان موسوی، کروبی و خاتمی در روزهای گذشته قابل تقدیر بوده و بیانگر شجاعت و پایداری آنهاست. جنبش نیاز به استمرار رهبری دارد و این رهبری متأسفانه هیچ جایگزینی در داخل و خارج از کشور ندارد.

این ضد انقلاب مقیم کالیفرنیا درباره دعوت برخی جریان های ضد انقلاب برای اخلال در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید کرد: مردم را به خیابان ها و دعوت به تظاهرات روز قدس نکشانید. روز قدس جولانگاه شما نیست، روز تدارک رژیم است. همراه آنها نشوید و حامیان را برای مقابله به مکانی که هیچ کنترلی بر آن ندارید، نکشانید.

وی می افزاید: رژیم را در خیابانها نمی توان به زانو درآورد. هنوز میلیونها نفر در توهم اسلامی بودن حکومت و رهبران دینی آن هستند و متأسفانه مردم از این حکومت روی برنگردانده اند. طرفداران حکومت، همگی مزدور نیستند. هنوز بسیاری بر این باورند که مخالفین حکومت مخالف ارزش های دینی و باورهای مقدس هستند. رهبران جنبش نباید مخاطبانشان را فقط در میان بخش کوچکی از طبقات متوسط کلان شهرهای کشور جستجو نمایند. این بخش توان مقابله با هواداران رژیم را ندارد.

این توده ای سابق خواستار فریبکاری شد و مدعیان اصلاح طلبی را دعوت کرد تا شماری از روحانیون را وادار به تحصن در برخی مراکز مذهبی کنند تا به این ترتیب به مردم چنین القا شود که نظام با نیروهای مذهبی درگیری دارد.

وی همچنین خواستار انتقال بخشی از رهبری اپوزیسیون به خارج از کشور شد و نوشت: نباید منتظر نشست خاتمی و موسوی و کروبی را هم یکی یکی دستگیر کنند. حضور بخشی از رهبران جنبش سبز در خارج از کشور، نه تنها وجود آنها را برای آینده جنبش محفوظ می دارد که به وحدت و یکپارچگی هر چه بیشتر نیروهای داخل و خارج کمک می کند.

وی خواستار خروج موسوی و کروبی و خاتمی از کشور به صورت عاجل شد و نوشت: غفلت از این کار می تواند غیر قابل جبران باشد و پیامدهای آن بیش از هر کسی دامن خود این اشخاص را خواهد گرفت.

ایران

استفاده از شیوه گلدکوئیستی برای جذب مخالفان دولت

خبر اول این که اخیراً سازمان مجاهدین انقلاب با به‌کارگیری طرحی شبیه گلدکوئیست و ارائه آن به اعضای حزب تلاش دارد از این روش در جذب و سازماندهی مخالفان دولت دهم استفاده کند.

در این شیوه هر فرد به عنوان سرشاخه اقدام به جذب دو مخالف شاخص دولت احمدی‌نژاد تحت عنوان بال‌های چپ و راست خواهد کرد که پس از ایجاد هرم اولیه هر فرد مکلف به جذب ده مخالف دولت است و به همین ترتیب هر عضو این شاخه برای بقا در هرم نیازمند جذب 10 عضو جدید دیگر خواهد بود.

دیدار مهدی هاشمی رفسنجانی و ابوالفضل فاتح در لندن در پرده ابهام

خبر دیگر این که برخی منابع خبری مدعی شدند ابوالفضل فاتح مسئول کمیته تبلیغاتی ستاد میر حسین موسوی شامگاه سه شنبه هشتم سپتامبر (‏17 شهریور) با مهدی هاشمی رفسنجانی در هتل لانکاستر لندن یکی از ‏4‏ مکان اقامتی مهدی هاشمی در لندن دیدار و گفت‌و‌گو کرده است‏.‏هتل لانکاستر لندن در خیابان وست بورن در مجاورت امپریال کالج لندن واقع است‏.‏این در حالی است که ابوالفضل فاتح درتماس با خبرگزاری ایرنا ، این دیدار را تکذیب کرده است .

برنامه پنجم توسعه نهایی شود، به وزارت خارجه می‌روم

شنیدیم که معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، پذیرش مسئولیت جدید در وزارت امور خارجه را به بعد از نهایی شدن برنامه پنجم توسعه موکول کرده است.امیرمنصور برقعی گفته: با آقای متکی درباره قائم مقامی وزارت امور خارجه و تصدی معاونت اقتصادی این وزارتخانه صحبت شد اما تا زمان نهایی شدن لایحه برنامه پنجم توسعه، صبر می‌کنم.

تکذیب شایعات درباره وزارت نفت

با خبر شدیم که وزارت نفت اعلام کرده: انتشار شایعاتی مبنی بر تغییرات گسترده مدیریتی در وزارت نفت در روزهای گذشته و در شرایطی که میرکاظمی وزیر جدید نفت در خارج به سر می‌برد، تنها با هدف القای عدم ثبات در صنعت نفت صورت گرفته و به هیچ وجه صحت ندارد.

روابط عمومی وزارت نفت یادآور شده: القای این شبهات در نخستین روزهای دولت دهم جز یک فرار به جلو از سوی مخالفان دولت نیست و اینها سناریوهایی است که می‌خواهد حرکت نوین مدیریت راهبردی در صنعت نفت را متوقف کند. این وزارتخانه تصریح کرده: مخالفان رشد و شکوفایی کشور اکنون صنعت نفت را هدف گرفته‌اند و این گمانه‌زنی‌ها در راستای اهداف تعریف شده‌ای است که مدیریت صنعت نفت از آنها با خبر است.

وزارت نفت یادآور شده، گسترش این شایعات در برخی رسانه‌های مخالف دولت در شرایطی که وزیر جدید نفت با حضور مؤثر خود در یکصد و پنجاه و چهارمین اجلاس اوپک دستاوردهای مثبتی را برای این صنعت و کشور به ارمغان آورده و ایران به عنوان نایب رئیس اوپک در این اجلاس انتخاب شده است.

تلاش منافقین در راهپیمایی روز قدس

دست آخر این که گروهک منافقین برای کارشکنی و ایجاد اخلال در راهپیمایی روز قدس در لندن تلاش‌هایی را آغاز کرده است .

بر‌اساس گزارش‌های دریافتی از لندن با توجه به اقدام دولت انگلیس در خارج کردن نام منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی، این گروهک برنامه‌ای را با حمایت و شرکت گروه‌های صهیونیستی برای مخالفت با راهپیمایی روز جهانی قدس تدارک دیده است.راهپیمایی روز قدس در اروپا به علت تعطیلی روز یکشنبه، معمولاً در این روز برگزار می‌شود. با توجه به احتمال قوی مصادف شدن روز عید فطر با یکشنبه هفته آینده، راهپیمایی روز قدس یکشنبه همین هفته (امروز) در لندن برگزار می‌شود.

رسانه‌های ضدانقلاب از جمله سلطنت‌طلب‌ها نیز برای کارشکنی در مراسم روز قدس، تبلیغات فراوانی را آغاز کرده‌اند.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات