صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۸۸ - ۰۸:۱۲  ، 
کد خبر : ۱۱۳۴۹۶

اخبار ویژه روزنامه های 26شهریور88


کیهان

اخراج نویسنده هتاک از انجمن قلم ایران (خبر ویژه)

نویسنده هتاک از انجمن قلم ایران اخراج شد.

بنابر خبر دریافتی کیهان، هیئت مدیره انجمن قلم ایران طی نامه ای خطاب به هیئت موسس این انجمن، لغو عضویت آقای محمد نوری زاد را به دلیل از دست دادن شرایط عضویت طبق تبصره یک از ماده 8 فصل سوم انجمن قلم خواستار شد.

این بند از اساسنامه انجمن قلم «پذیرش قانون اساسی جمهوری اسلامی و تقید عملی به آن» را شرط ضروری عضویت در آن می داند که اعضای هیئت مدیره این انجمن عقیده دارند نوری زاد با مطالب اخیر خود این شرایط را از دست داده است.

محمد نوری زاد از مدتها قبل رویکردی متفاوت و در مواردی متضاد با نیروهای اصیل و انقلابی داشت، اخیرا اقدام به نوشتن یادداشت هایی کرده است که با استقبال گسترده دشمنان انقلاب مخصوصا صهیونیست ها روبرو شده است.

گفتنی است محمد نوری زاد از مدتها قبل به طور وسیعی از محافل اصولگرا طرد شده بود.

حذف گزینه تحریم از روی میز مذاکره حرف آمریکا بازهم بر زمین ماند (خبر ویژه)

خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تغییر لحنی قابل تامل اعلام کرد هدف تیم مذاکره کننده 1+5، تهدید ایران به اعمال تحریم های بیشتر نیست و غنی سازی متوقف بشود یا نشود، تحریم جدیدی در کار نیست.

به گزارش رویتر برخلاف رویه قبلی که پیش از هر مذاکراتی، تهدید به تحریم در صورت عدم توقف برنامه هسته ای ایران جدی می شود، سولانا تصریح کرد: در مذاکرات 1+5 با ایران که به احتمال قریب به یقین در ترکیه انجام می شود، قصد نداریم مباحثی مانند تحریم را پیش بکشیم.

وی گفت: سعی داریم ایران را راضی به ترک و متوقف ساختن چرخه غنی سازی کنیم و در صورت عدم پذیرش چنین پیشنهادی، قصد اعمال تحریم های بیشتر را نخواهیم داشت. در این مقطع فقط سعی داریم وارد میدان مذاکره شویم و در مورد موضوع با یکدیگر صحبت کنیم.

گفتنی است ایران اعلام کرده که پرونده هسته ای را بسته شده می داند و آماده است درباره مسائل مهم سیاسی و اقتصادی و فرهنگی مربوط به منطقه و امنیت بین المللی به مذاکره بنشیند. پیش از این دولت اوباما ماه سپتامبر (شهریور) را پایان ضرب الاجل به ایران اعلام کرده بود که مجبور به عقب نشینی شد.

در همین حال رئیس جمهور روسیه در واکنش به برخی موضع گیری های منفی در آمریکا نسبت به بسته پیشنهادی ایران اعلام کرد: پیشنهاداتی که ایران به 1+5 ارائه داده نیازمند مطالعه دقیق است و فعلاً صحبت درباره اینکه در آنها چیز جدیدی نیست، زودهنگام خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، مدودوف در دیدار اعضای باشگاه بین المللی گفت وگوی «والدای» اظهار داشت: من امیدوارم پیشنهاداتی که همکاران ایرانی ما ارائه داده اند، به طور مشروح و به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطر نشان ساخت: من می دانم که تا به حال ارزیابی هایی عنوان شده که در این پیشنهادات چیز جدیدی وجود ندارد. اما من معتقدم که این صحیح نیست و آنها را باید بدقت تحت مطالعه قرار داد.

وی چنین گفت: مواضع ما روشن است. فکر می کنم که ما باید در حین اتخاذ تصمیمات مسئولانه عمل کنیم، یعنی چگونگی انجام مذاکرات و اتخاذ تحریمات. تحریمات تاثیر چندانی ندارند اما برخی اوقات به اتخاذ آنها نیاز است.

وی یادآوری کرد: «از نظر روسیه، ایران حق توسعه برنامه هسته ای صلح آمیز را دارد. ما نه تنها به این مسئله اعتقاد داریم بلکه آماده کمک هم هستیم و نه تنها با حرف بلکه در عمل.»

در همین زمینه جیانگ یو، سخنگوی وزارت خارجه چین نیز با استقبال از حضور ایران در مذاکرات گفت: ایران قدم مهمی برداشته و اعضای 1+5 باید از این فرصت به بهترین نحوه استفاده کنند، نتایج خوبی از آن بگیرند و به همین ترتیب پیش بروند.

رژیم صهیونیستی: شرم آور است ما را متهم به جنایات جنگی می کنند!! (خبر ویژه)

گزارش ناقص گروه تحقیقاتی سازمان ملل درباره «ارتکاب جنایات جنگی» از سوی رژیم صهیونیستی در جنگ 22روزه غزه، خشم مقامات این رژیم را برانگیخت.

رژیم صهیونیستی که پیش از این اعلام کرده بود با ریچارد گلدستون قاضی یهودی پرونده (تبعه آفریقای جنوبی) همکاری نمی کند و به اتهامات پاسخ نخواهد داد، گزارش ارائه شده را غرض آلود و شرم آور خواند. قاضی گلدستون 3 ماه به رژیم صهیونیستی برای پاسخ به اتهامات مهلت داده و در غیر این صورت پرونده جنایات جنگی مذکور به دادگاه لاهه ارسال خواهد شد.

در گزارش کمیسیون گلدستون با وجود احتیاط فراوان و نادیده گرفتن بسیاری از جنایات صهیونیست ها آمده است «شواهدی در دست است که نشان می دهد نیروهای اسرائیلی در جریان عملیات در نوار غزه، با زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی حقوق بشر، به عملیاتی دست زده اند که جنایت جنگی محسوب می گردد و حتی به مرز جنایت علیه بشریت نزدیک می گردد. اسرائیل اقداماتی در راستای محروم ساختن اهالی غزه از اشتغال، سکونت، آبرسانی، آمد و شد آزاد و ورود و خروج از آن سرزمین انجام داده و حق آنها برای شکایت به دادگاه را محدود ساخته که همه اینها ممکن است جنایت ضد بشریت محسوب گردد.»

در گزارش مذکور همچنین تاکید شده که نظامیان رژیم صهیونیستی با ویران کردن خانه ها، کارخانه ها، چاههای آب، مدارس، بیمارستان ها، ادارات و ساختمان های عمومی و محاصره کامل غزه به جنایت عمومی دست زده است.

رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 22روزه و در مقابل چشم های ناظر میلیاردها انسان در دنیا، از انواع سلاح های ممنوعه بر علیه شهروندان بی دفاع غزه استفاده کرد و مانع از ارسال غذا و دارو به این منطقه که برای 18ماه در محاصره کامل به سر می برد، شد. اغلب کشته شدگان فلسطینی این جنایت، کودکان و زنان بودند. حتی مراکز وابسته به صلیب سرخ جهانی و سازمان ملل نیز از حملات صهیونیست ها در امان نماندند. اما با وجود همه این وحشی گری ها، اسرائیل نتوانست هیچ یک از اهداف مورد نظر خود را در زمینه نابودی حماس یا توقف حملات موشکی مبارزان فلسطینی عملی سازد و دومین شکست برای این رژیم- پس از شکست در جنگ 33روزه با حزب الله لبنان- رقم خورد.

اسرائیلیاتی برای روز جهانی قدس (خبر ویژه)

سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همزمان با دعوت برای کمرنگ کردن روز جهانی قدس و ایجاد تنش در این راهپیمایی ضد صهیونیستی، مردم مظلوم فلسطین را تروریست خطاب نموده و بر سنی بودن آنها تاکید کرد.

این سایت با ادعای اینکه روز جهانی قدس، جبهه ای برای مخالفت با جمهوری اسلامی است، از عناصر ضدانقلاب خواست به جای مرگ بر اسرائیل، شعارهای صهیونیستی نظیر «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» و «مردم چرا نشستین، ایران شده فلسطین» سر دهند.

وزارت خارجه رژیم اشغالگر قدس با تروریست و افراطی توصیف کردن دولت مردمی حماس تاکید کرد: مردم فلسطین سنی هستند و رهبری آنها در دست گروه های وابسته به عربستان سعودی و سلفی ها می باشد.

صهیونیست ها در اثنای هجوم وحشیانه به غزه و مقاومت جانانه و مظلومانه ملت فلسطین هم برای کاستن از حمایت ملت ایران از ملت فلسطین به دروغ ادعا کردند سران حماس از یزید در برابر امام حسین دفاع می کنند(!) ادعایی که تکذیب شد و اساسا چنین اظهاراتی از سوی کسی مطرح نشده بود. صهیونیست ها و سازمان جاسوسی آن از طریق سایت گویانیوز شایعه مذکور را انتشار داده بودند. روز جهانی قدس روز ماتم و عزا برای رژیم اشغالگر قدس است و آنها تلاش می کنند با هر اقدام فریبکارانه ای که شده، از شکوه این مراسم جهانی بکاهند.

وزارت خارجه اسرائیل همچنین از قول شیخ مطرود از جانب حضرت امام خمینی(ره) مدعی شد جمهوری اسلامی مشروعیت ندارد.

ایجاد اختلاف در جبهه های مقاومت و ضربه به آنها از درون، شگرد دیرینه ای است که سازمانهای جاسوسی اینتلیجنس سرویس، موساد و سیا از آن پیروی می کنند. پیش از این، کروبی خواستار گروکشی در راهپیمایی روز جهانی قدس شده بود که پس از آگاهی از خبط خود، اقدام به حذف جملات مذکور از اظهاراتش در سحام نیوز کرد. در عین حال گروهک منافقین و برخی گروهک های مشابه خواستار حاشیه سازی در راهپیمایی میلیونی ملت ایران شده اند.

همین هوشمندی و ذکاوت کروبی ما را کشته بود! (خبر ویژه)

یک عضو گروهک ادوار تحکیم با وجود تکذیب اظهارات سخنگوی این گروهک (عبدالله مؤمنی) در دادگاه، اذعان کرد انتخابات صرفاً بهانه ای برای جمع شدن طیف مذکور در اطراف کروبی بوده است.

«محمود-س» که با یکی از رسانه های ضد انقلاب مصاحبه می کرد، تأکید کرد ما با توجه به مرزبندی های جدی با حزب اعتماد ملی و نوع مواجهه با انتخابات نمی توانستیم در ستاد حزب اعتماد ملی فعالیت کنیم و لذا جداگانه در ستاد مستقلی به نام ستاد شهروند آزاد فعالیت می کردیم. ما هم منشوری تهیه کردیم. حالا من نمی دانم چگونه است که هر کس گذرش به اوین می افتد، تغییر عقیده می دهد.

وی درباره مرزبندی با حزب و ستاد اعتماد ملی با وجود حمایت از کروبی گفت: این اختلاف برمی گردد به نوع مواجهه ما با پروسه انتخابات. ما انتخابات را به خودی خود دارای ارزش نمی دانیم. حزب اعتماد ملی یک کاندیدای حزبی داشت. ما به فردای تقسیم پست های سیاسی و اقتصادی نمی اندیشیدیم. در واقع این ما نبودیم که به سمت آقای کروبی رفتیم بلکه ایشان با هوشمندی و ذکاوت دریافته بودند که همه کسانی که شناسنامه ایرانی دارند، خودی هستند. به همین دلیل هم ما از برنامه های ایشان حمایت کردیم. این توهین است که آقای کروبی را متهم به سادگی و ساده لوحی می کنند.

گفتنی است افراطیون که تا قبل از انتخابات اخیر، همواره بر تحریم انتخابات تأکید می کردند، با تقسیم کار و حضور در ستادهای موسوی و کروبی، برای شایعه تقلب در انتخابات- از حداقل 3 ماه قبل از انتخابات- برنامه ریزی کردند و در واقع انتخابات را بهانه ای برای بی اعتمادسازی نسبت به نظام و ایجاد اغتشاش و آشوب تلقی می کردند و حوادث بعدی، این رویکرد را آشکار کرد. افراطیون مذکور با وجود اظهار حمایت از کروبی و موسوی، در جلسات محفلی بارها تأکید کرده بودند که نه از موسوی و نه کروبی، دل خوشی ندارند اما در آنها ظرفیت خوبی برای تحریک پذیری و بازی در سناریوهای طراحی شده می بینند. در این میان کروبی حاضر شد برای رسیدن به قدرت، با بدنام ترین عناصر ضد انقلاب هم نرد دوستی ببازد.

مسافر لندن به لبنان رفت (خبر ویژه)

مهدی هاشمی رفسنجانی که نامش بارها در جلسات دادگاه رسیدگی به اته��مات اغتشاشگران پس از انتخابات شنیده شده، اعلام کرد که از لندن عازم لبنان است.

وی چندی پیش، بعد از مطرح شدن نامش در دادگاه به عنوان یکی از عوامل اصلی اغتشاشات، از کشور خارج شده و تحت عنوان ماموریت اداری از سوی دانشگاه آزاد عازم لندن شده بود.

وی اخیرا اعلام کرده است که اکنون در انجام ماموریت بررسی وضع دانشگاه های آزاد اسلامی خارج از کشور، در کشور دوست لبنان ]...[ مشغول آماده سازی زمینه تاسیس یک دانشگاه جامع هستیم.

مهدی هاشمی که ظاهرا برای فرار از پاسخگویی به اتهامات مطرح شده علیه خود کشور را ترک کرده به تازگی طی بیانیه ای در صدد محکوم کردن برخی افراد، اشخاص و رسانه ها برآمده و به فرافکنی درباره اتهامات خود روی آورده است.

وی در این بیانیه آورده است؛ مدتی است که برخی شخصیت ها و به تبع آن تیم تبلیغاتی آنها در رسانه های دیداری، شنیداری و گفتاری، رسالت خویش را بدنام کردن دیگران و توهین و تهمت به مخالفان سیاسی می دانند و در یک میدان یک طرفه تمام آنچه را که می خواهند، به دیگران نسبت می دهند]...[ این گونه اعمال براساس قوانین جاری کشور جرم محسوب می گردد!

فیلمساز فراری قبای کروبی را لای درگذاشت (خبر ویژه)

شاهد ادعایی کروبی، در یک سناریوی از پیش طراحی شده به سراغ وی رفته بود و در واقع، از سوی یک ضد انقلاب فیلمساز که در خارج از کشور اقامت دارد و در سناریویی در زمینه سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی دارای سابقه است، به خدمت گرفته شده بود.

چند روز پس از آن که کروبی ادعا کرد «الف-ش» شاهد مورد نظر وی (کسی که ادعا می کند در جریان بازداشت مورد تجاوز جنسی قرار گرفته) مفقود شده، رضا علامه زاده مارکسیست فراری در وبلاگ خود فیلم ویدئویی از «الف-ش» را در سایت خود گذاشت که در آن فرد یاد شده ادعا می کرد مورد تهدید قرار گرفته و مخفی شده است. علامه زاده ادعا کرد چون «ش» از وی درخواست کرده، ویدئوی وی در توضیح جزئیات بازداشت و تجاوز را در وبلاگ خود می گذارد، این در حالی است که بلافاصله فیلم مذکور از سوی رسانه ها و سایت های زنجیره ای آمریکایی و انگلیسی منتشر شد.

آنچه در این میان جالب است اینکه علامه زاده- که زیگزاگ های فکری و سیاسی فراوانی در زندگی خود داشته- عنصری سابقه دار در تولید و توزیع فیلم و سی دی های مشابه است به نحوی که از وی به عنوان پیمانکار محافل اطلاعاتی آمریکا در زمینه نوارسازی های جعلی یاد می شود. وی پیش از این چند تن از بازیگران ضد انقلاب (نظیر کتایون - الف) را نیز جلوی دوربین برده تا از طریق آنها ادعا شود که بازداشت شدگان در زندان های جمهوری اسلامی مورد تعرض جنسی قرار می گیرند.

علامه زاده از جمله عناصر ضد انقلاب مقیم هلند است و در شبکه رسانه ای جنگ نرم فعالیت می کند. پیش از این رد پای عناصری چون الهه هیکس، شیرین عبادی و محسن - ر (روحانی چپ نما) در پرونده نوارسازان هم دیده می شد.

سازمان های جاسوسی بیگانه در ماجرای اغتشاشات از پیش طراحی شده اخیر، سرمایه گذاری گسترده ای روی صحنه سازی و تصویربرداری از صحنه های نمایشی و سپس انتشار گسترده ای در سطح اینترنت انجام دادند. قتل مشکوک خانم ندا آقا سلطان و تصویربرداری از آن و سپس انتشار آن در بی بی سی نیز از مدل و ترفند مشابهی پیروی می کرد. آرش حجازی شاهد صحنه قتل چند روز قبل از این ترور، به تهران آمد و روز بعد بلافاصله به انگلستان بازگشت تا تحلیل و نریشن مورد نظر بی بی سی انگلیس را روی تصاویر جان سپردن یک دختر جوان قرائت کند.

به احتمال قوی الف-ش شاهد قلابی آقای کروبی هم پس از بازی دادن وی و بازی با آبروی جمهوری اسلامی، بلافاصله از کشور خارج شده است و حالا به قول خود آقای کروبی «کروبی مانده و قبای وی که لای در گیر کرده است». به عبارت دیگر کروبی در کنار الف-ش یکی از آکتورهای سیاه بازی عناصری نظیر علامه زاده بوده است.

پیش از این دادستان کل کشور محتوای سی دی ارائه شده از سوی کروبی را مخدوش و جعلی و غیر واقعی عنوان کرده.

ذکر این نکته هم ضروری است که الف-ش با یکی از سفارتخانه های خارجی به بهانه اخذ ویزا مرتبط بوده است.نامبرده در ویدیوی ساخته شده از سوی علامه زاده ادعا می کند در بازداشتگاهی بوده که مأموران با شعار یا حسین یا حسین به شکنجه بازداشت شدگان می پرداختند.

 

قدس

اخبار ویژه

سفر چند ساعته میرحسین موسوی به قم

قدس- گروه سیاسی: میرحسین موسوی روز سه شنبه 24 شهریورماه ساعت 6 عصر برای شرکت در نشست مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه وارد قم شد.

وی ابتدا به دیدار با آیة ا... موسوی اردبیلی رفت و به صورت محرمانه با وی دیدار و گفتگو کرد.

موسوی سپس به جلسه مجمع محققین رفت و با اعضای این مجمع دیدار و گفتگو کرد و پس از صرف افطار به خانه آیة ا... یوسف صانعی رفت. در خانه آیة ا... یوسف صانعی، برادران موسوی تبریزی (سید حسین و سید محسن) و آیة ا... بیات حضور داشتند. در این جلسه حجة الاسلام شهرستانی مسؤول دفتر آیة ا... سیستانی، احمد منتظری و محمود موسوی برادر میر حسین موسوی نیز حضور داشتند.

یا سند من لا سندله !

مهر- مجتبی ذوالنور، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه دیروز در نشست سیاسی بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش کرج گفت: کروبی در شبهای قدر دست به دعا بود که شاید سندهایی برای ادعاهایش پیدا شود و براین اساس پیامکی را برای وی ساخته اند مبنی بر اینکه کروبی در سه شب قدر تنها این قسمت از دعای جوشن کبیر «یا سند من لا سندله» را زمزمه می کرد تا شاید سندی برای ادعاهایش پیدا کند! وی همچنین گفت: مشایی از اشتباهات بارز احمدی نژاد بود.

ترور ناکام یک قاضی در سنندج

ایلنا- وضعیت جسمانی یک قاضی که صبح دیروز در سنندج هدف یک سؤقصد مسلحانه قرار گرفته بود، مساعد گزارش شده است.حسن داوطلب که دادیار مجتمع قضایی سنندج بوده است، صبح دیروز حدود ساعت هشت و نیم، هدف تیراندازی فرد مسلحی قرار گرفت.تلاشهای پزشکی برای رفع خطر مؤثر بوده است. تاکنون از هویت ضاربان اطلاعی در دست نیست.

واکنش رئیس پلیس دوبی به ادعای صهیونیستها

ایرنا- فرمانده پلیس دوبی ادعای یک روزنامه صهیونیستی مبنی بر اینکه دولت امارات نقشه ایران برای انفجار برج دوبی را کشف و خنثی کرده است، تکذیب کرد.

ضاحی خلفان قائد فرمانده پلیس دوبی به روزنامه الشرق الاوسط گفت که این ادعاها واقعیت ندارد.روزنامه صهیونیستی معاریو ادعا کرده بود که سرویسهای امنیتی امارات نقشه ایران برای منفجر کردن برج دوبی را خنثی کردند.

ثمره هاشمی مجوز نگرفته است

جهان- پس از انتشار خبری در روزنامه اعتماد مبنی بر دریافت مجوز خبرگزاری از سوی سید مجتبی ثمره هاشمی یک منبع نزدیک به دستیار ارشد رئیس جمهور گفت: رئیس ستادهای مردمی حمایت از احمدی نژاد درخواست مجوز خبرگزاری نکرده است.

مسوولیت بعدی فتاح چیست؟

عصرایران- بر اساس شنیده ها فتاح، یا پست مشاور انرژی رئیس جمهوری را خواهد گرفت و یا معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری را عهده دار می شود.

اعلام آمادگی مهدی هاشمی

نواندیش- مهدی هاشمی فرزند هاشمی رفسنجانی در نامه ای از لبنان آمادگی خود را برای پاسخگویی به اتهامات وارد شده اعلام کرد.

حمله وهابیهای افراطی به شیعیان مدینه

شیعه آنلاین- تعدادی از وهابیون افراطی به یک محله شیعه نشین در مدینه منوره حمله کرده و تعدادی از پیروان اهل بیت(ع) را مورد حمله قرار دادند. این حمله دوشنبه شب رخ داد.

واکنش به میانجیگری بزرگان

فارس- مجتبی سلطانی قائم مقام سابق جامعه اسلامی دانشجویان درباره دعوت از برخی بزرگان به منظور میانجیگری در فضای سیاسی گفت: این موضوع مسأله ای است که برخی غافلانه و یا از روی نفاق با هدف تضعیف جایگاه ولایت فقیه به آن دامن می زنند.

تکلیف اموال دانشگاه آزاد مشخص می شود

فارس- منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد، جایگاه قانونی نهادهای دانشگاه مانند هیأت مؤسس و هیأت امنا و تکلیف اموال دانشگاه مشخص می شود.

کبگانیان با بیان اینکه شبهه های متعددی در خصوص وقف دانشگاه آزاد وجود دارد، خاطرنشان کرد: این موضوع نیز جزو تصمیم گیریهای شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

بهبهانی: بوئینگها ساخته و پرداخته دوستان خبرنگار است

باشگاه خبرنگاران - بهبهانی وزیر راه در حاشیه جلسه دیروز دولت گفت: خرید هواپیمای روسی را تکذیب می کنم و درخصوص تحویل هواپیماهای بوئینگ نیز می گویم این مسأله ساخته و پرداخته دوستان خبرنگار است.

احمدی نژاد با فتوای مرجع تقلید خود تصمیم می گیرد

مهر- حجة الاسلام سقای بی ریا مشاور امور روحانیت رئیس جمهور در خصوص اخباری مبنی بر اختلاف نظر رئیس جمهور با علمای قم در زمینه انتخاب وزیران زن گفت: باید به مراجع احترام گذاشته شود، اما در این خصوص رئیس جمهور بر اساس فتوای مرجع تقلید خود تصمیم می گیرد.

انتصابم قطعی نشده

مهر- نسرین سلطانخواه عضو سابق شورای شهر تهران احتمال انتصاب خود به سمت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور را تأیید نکرد و گفت این احتمال هنوز قطعی نیست.

معاونت کردان قطعی شد

جهان- علی کردان، معاون نظارت و راهبردی رئیس جمهور می شود.به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، کردان که ماجرای مدرک تحصیلی وی سال گذشته با یک موج خبری 90 روزه به یک سوژه جنجالی تبدیل شد ، با کمک دوست صمیمی خود یعنی دکتر رحیمی جای برقعی در نهاد ریاست جمهوری را می گیرد.حلقه «کردان - رحیمی - مشایی» هم اکنون 3 پست اصلی نهاد ریاست جمهوری را در دست دارند.

بمب گذاری تلفنی در هیأت رزمندگان غرب

جهان- شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و در حالی که مراسم احیای این شب از سوی سعید حدادیان در حال انجام بود تماسی از سوی شخصی ناشناس با پلیس برقرار شده و در آن ادعا می شود که در محل برگزاری مراسم بمب گذاری شده است.مأموران پس از این تماس با حضور در محل برگزاری مراسم بدون خارج کردن حاضران اقدام به چک می کنند که مشخص می شود بمبی در کار نبوده است.

ایران

دیگه چه خبر؟

تکذیب دستگیری کروبی از سوی دفتر مقام معظم رهبری

خبر اول این کهشبکه تلویزیونی العربیه و برخی سایت‌های اینترنتی در گزارشی کذب مدعی شدند: اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار با اعضای مرکز تحقیقات استراتژیک وابسته به مجمع تشخیص مصلحت نظام که ریاست آن را حسن روحانی به عهده دارد با اشاره به دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای گفته است: «من از همه چیز کناره‌گیری خواهم کرد، اجازه اقامت نمازجمعه را هم نمی‌دهند.» هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری به آیت الله خامنه‌ای گفته است: «شما نباید دستور دستگیری مهدی کروبی را صادر می‌کردید.» هاشمی در این دیدار همچنین اعلام کرده است که «با ادامه این روند، اوضاع پیچیده تر خواهد شد» و پاسخی که آیت‌الله خامنه‌ای به او داده تنها سکوت بوده است. در پی انتشار ادعای فوق، خبرنگار دفتر حفظ و نشر در تماس با یک منبع آگاه در بیت مقام معظم رهبری کسب اطلاع کرد که این ادعا از اساس نادرست بوده و تکذیب می‌شود

وساطت هاشمی رفسنجانی برای یک متهم اقتصادی، امنیتی

خبر دیگر این که حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی در روزهای اخیر رایزنی‏های گسترده‏ای برای آزادی یک متهم انجام داده است. همزمان با دستگیری دوایی یکی از متهمین دانه درشت اقتصادی توسط نهادهای امنیتی که در ارتباط با اغتشاشات اخیر پس از انتخابات بوده، گفته میشود رئیس مجمع تشخیص مصلحت در روزهای اخیر پیگیریهای فراوانی برای آزادی وی انجام داده است. در این زمینه وی علاوه بر تماس‏های مکرر با مسئولان قضایی و امنیتی، نامه‏نگاری با مسئولان عالی‏رتبه را نیز انجام داده تا این متهم دانه درشت اقتصادی امنیتی، آزاد شود.

استقبال وزارت خارجه اسرائیل از خط انحرافی حامیان موسوی در روز قدس

شنیدیم کهسایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از خط انحرافی حامیان موسوی - که آنها را جنبش سبز نامیده - در راهپیمایی روز قدس استقبال کرده و آنچه را تصمیم این عده به «شعار دادن علیه دولت به جای شعار دادن علیه اسرائیل» خوانده، مورد ستایش قرار داده است. این سایت ضمن استقبال از منحرف شدن موضوع فلسطین در راهپیمایی روز قدس، شعارهای آشوبگران در این مراسم را هم پیش‌بینی کرده است. این سایت برای حامیان غربی خود هم کم نگذاشته و تأکید کرده که حامیان موسوی و کروبی می‌خواهند به جای شعار «مرگ بر امریکا و انگلیس» فریاد «مرگ بر روسیه و چین» سر دهند. سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی که سعی کرده ارتباطش با آشوبگران در ایران را بپوشاند، به غیب گویی‌های خود ادامه داده و مدعی شده که این افراد قصد دارند در شعار‌های خود از حمایت ایران از حزب‌الله و حماس انتقاد کنند.

بعد از میرحسین، ملی- مذهبی‏ها به دنبال راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای

با خبر شدیم کهملی- مذهبی‏ها به دنبال راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای هستند. بعد از این‌که ابوالفضل فاتح از طرف میرحسین موسوی و دیگر افراطیون داخلی، مأموریت یافته تا شبکه‏ای ماهواره‌ای را راه‏اندازی کند، ملی- مذهبی‏ها نیز در خارج از کشور به دنبال راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای تلویزیونی هستند. مقرر شده «ر.ر» عضو مرکزی ملی- مذهبی‏ها با سفر به برخی کشورهای منطقه و اروپا زمینه این موضوع را مورد بررسی قرار دهد. رایزنی با میرحسین موسوی، برخی اصحاب رسانه و سینما از جمله برنامه‏های ملی- مذهبی‏ها برای راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای تلویزیونی است.

نباید اجازه دهیم احمدی‌نژاد سخنان نیشدارش را علیه ما تکرار کند

خبر رسیده کهکنگره یهودیان جهان که در نیویورک مستقر است، در بیانیه‌ای از جامعه بین‌الملل خواسته که سخنرانی رئیس‌جمهور ایران در سازمان ملل را تحریم کنند و به وی اجازه ندهند به راحتی اظهاراتش را بیان کند. رونالد لاودر، رئیس کنگره یهودیان جهان گفته: ما از رهبران کشورهای جهان در سازمان ملل می‌خواهیم که از سخنرانی رئیس‌جمهور ایران به‌خاطر این که از هر فرصتی استفاده می‌کند تا سخنان نیشدار و تهدیدهای خود را ابراز کند، جلوگیری به عمل آید. رئیس کنگره یهودیان جهان افزوده: اعضای این مجمع جهانی نباید به احمدی‌نژاد اجازه دهند که انتقادهای خود را در مقابل آنها ابراز کنند و باید جلوی او را بگیرند.

دسته گل جدید اماراتی‌ها علیه ایران

دست آخر این که امارات متحده عربی که مساحتی کوچک‌تر از شهرهای میانی استان تهران داشته و با این حال از هیچ کارشکنی در حق ایران و ایرانی فروگذار نکرده، در تازه‌ترین خبط خود قصد مخالفت آشکار با مبانی اسلام را کرده است. پس از بلوکه کردن سرمایه تاجران ایرانی در امارات و نیز گرفتن حق مالکیت از تجار ایرانی که بیشترین سرمایه را در امارات دارند، اخیراً این کشور کوچک نوع خاصی از نوشابه‌ها که متعلق به اسرائیل و شبکه‌های مالی یهود است را با استفاده از نوعی روغن مخصوص خوک تهیه کرده که مقادیر بسیار زیادی از این نوشابه‌ها از مبادی غیر رسمی جنوبی کشور وارد شهرهای نیمه جنوبی شده و سپس در شهرهای مختلف توزیع می‌شود. این اقدام امارات پس از آلوده کردن و تصرف خلیج فارس برای جزیره‌سازی، زیر سؤال بردن تمامیت ارضی ایران، تحریف خلیج فارس، راه‌اندازی شبکه فارسی علیه جمهوری اسلامی و توهین به مسافران ایرانی تازه‌ترین دسته گل مقامات اماراتی به شمار می‌رود.

.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات