صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۸  ، 
کد خبر : ۱۱۳۵۸۵

توطئه یهودی سازی بیت المقدس:فرزان شهیدی

آرمان صهیونیست ها از دیرباز آن بود که یهودیان را در سرزمین فلسطین اسکان داده و با تمسک به ادعاهای پوچ اعتقادی و تاریخی این سرزمین را کاملا یهودی کرده و هویت اسلامی و عربی و فلسطینی آن را محو کنند.

اختصاصی بصیرت:تشکیل رژیم نامشروع اسراییل در سال 1948 در قالب این آرمان شوم صورت گرفت و اشغال و تروریسم و بیرون راندن ساکنان اصلی فلسطین از جمله اقدامات ضد بشری بود که صهیونیست ها در سایه سکوت و حمایت جهانی در طول قرن بیستم به آن مبادرت ورزیدند.
با این حال صهیونیست ها هنوز موفق به محو کامل هویت این سرزمین و به ویژه بیت المقدس در قلب فلسطین نشده اند. حضور بیش از چهار میلیون فلسطینی در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه (که به اراضی 1967 موسوم است) و نیز برخاستن موج مقاومت در داخل فلسطین اشغالی و مخالفت های مسلمانان و نیز برخی مجامع بین المللی موجب شده است هویت واقعی فلسطین علیرغم ستم ها و جنایات و تجاوزات متعدد صهیونیست ها، همچنان بر تارک منطقه بدرخشد و بیت المقدس به عنوان شهر پیامبران و قبله گاه اول مسلمانان تبدیل به نمادی از مقاومت جهان اسلام و فلسطینی ها گردد.
در شرایط فعلی رژیم صهیونیستی تلاش های مذبوحانه فراوانی انجام می دهد تا پروژه تهوید (یهودی سازی) فلسطین و خصوصا بیت المقدس را به هر نحو به پیش برد. با ظهور دولت تندرو و راستگرای بنیامین نتانیاهو که بیش ازهر چیز متکی بر آموزه های افراطی خاخام های یهودی می باشد، روند یهودی سازی در فلسطین اشغالی شتاب بیشتری گرفته است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی چندی پیش اعلام کرد یهودیان در سرتاسر بیت المقدس آزادی عمل دارند و می توانند در هر نقطه از این شهر که مایل باشند زمین خریداری کرده و اقدام به خانه سازی کنند. نتانیاهو افزود : بیت المقدس به طور یکپارچه پایتخت اسرائیل خواهد بود و این حاکمیت غیرقابل بحث است . نتانیاهو اضافه کرد این موضعش را به اطلاع باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز رسانده است .
این رخداد تحولی بی سابقه در تاریخ تحولات سیاسی این شهر مهم و حساس که حتی سازمان ملل و متحدین غربی رژیم صهیونیستی نیز آن را یک سرزمین اشغالی و متعلق به فلسطینی ها می دانند محسوب می شود و درصورت ادامه سکوت اعراب و دولت های اسلامی خطر آن وجود دارد که در آینده ای نه چندان دور این شهر به یک منطقه یهودی نشین تبدیل شود. از شواهد موجود بر می آید که کابینه نتانیاهو کاملا مصمم است اغراض شوم خود را در مورد این شهر عملی سازد.
صهیونیست ها از دیرباز و از زمان اشغال این شهر سرسختانه در تلاش بوده اند این منطقه مهم و تاریخی را که به منزله قلب فلسطین اشغالی محسوب می شود به کلی تصاحب کرده و به یک شهر یهودی تبدیل سازند ولی به دلیل مقاومت هایی که از جانب فلسطینی ها صورت گرفت، جامعه بین المللی تاکنون مانع دست یافتن آنها به این هدف شوم شده اند. اکنون به نظر می رسد صهیونیست ها شرایط را برای تحقق هدف خود مناسب یافته و بیش از هر زمان مصمم شده اند به آن جامه عمل بپوشانند.
نتانیاهو از زمانی که زمامدار رژیم صهیونیستی شد علاوه بر اقداماتی در جهت محو هویت فلسطین (مانند جایگزین کردن زبان عبری به جای زبان عربی و...) محور سیاست های خود را بر بیت المقدس متمرکز ساخته است . تخریب منازل فلسطینی ها در بخش شرقی بیت المقدس به بهانه های واهی از جمله نداشتن مجوزهای قانونی و ساخت بیش از یک هزار و دویست واحد مسکونی یهودی نشین در شهرک های قدس شرقی که ساخت بخش عمده ای از آنها به پایان رسیده است از جمله اقدامات نتانیاهو برای زدودن هویت تاریخی بیت المقدس بوده است.
با این حال آنچه خطر را بیش از همیشه جدی ساخته طرح نتانیاهو برای اسکان بیش از یک میلیون یهودی در بیت المقدس تا 10 سال آینده است که در صورت تحقق، تا آن سال بیت المقدس به طور کلی از ساکنان عرب و مسلمان تخلیه خواهد شد. بیت المقدس اگرچه امروز هم تحت اشغال صهیونیست ها قرار دارد ولی وجود بافت جمعیتی آن با اکثریت مسلمانان مانع سیطره صهیونیستها براین شهر شده است .
رژیم صهیونیستی بخش غربی این شهر را در سال 1948 و بخش شرقی آن را در سال 1967 به اشغال در آورد. هر چند سازمان ملل بخش شرقی بیت المقدس را جزو سرزمین های اشغال شده می داند ولی ملت فلسطین این تقسیم بندی را نپذیرفته و تمامی این شهر را غصب شده و متعلق به خود می داند.
بیت المقدس به عنوان یکی از «مسایل نهایی» در روند سازش میان اسراییل و فلسطینی ها یکی از عوامل شکست این روند درگذشته بوده است و حتی در یک برهه درحالی که یاسر عرفات رئیس پیشین حکومت خودگردان و ایهود باراک نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی به مرحله نهایی امضای پیمان سازش رسیده بودند مخالفت رژیم صهیونیستی با واگذاری بخش شرقی آن به حکومت خودگردان مذاکرات را با شکست مواجه ساخت .
آنچه در مقطع فعلی صهیونیستها را به فکر عملی ساختن طرح دراز مدت یهودی سازی بیت المقدس انداخته است ضعف و بی ارادگی مشهود رژیم هی سازشکار عرب و کشورهای اسلامی و وجود تفرقه در میان فلسطینی هاست . دولتهای عرب تحت تاثیر این توهم که دولت فعلی آمریکا با دولتهای پیشین تفاوت دارد و در مسیر دستیابی به صلح عادلانه در خاورمیانه حرکت می کند موضع کاملا منفعل در پیش گرفته اند.
با این حال علیرغم واقعیت های موجود هنوز راه های موثری برای مقابله با توطئه شوم رژیم صهیونیستی در یهودی سازی بیت المقدس وجود دارد که قطعا اگر کشورهای عرب و مسلمان اراده کنند می توانند این توطئه خطرناک را خنثی نمایند. اعراب و مسلمانان باید برای بازداشتن رژیم صهیونیستی از این حرکت حامیان اصلی این رژیم یعنی آمریکا و اروپا را با ابزارهای سیاسی و تحریم های اقتصادی تحت فشار قرار دهند و در این میان سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب و کمیته بین المللی قدس می تواند نقش موثری ایفا نماید. این سازمان ها با افزایش تحرکات دیپلماتیک در سازمان ملل می توانند فشارها را بر رژیم صهیونیستی متمرکز سازند.
از طرفی تفرقه و تشتت در صفوف فلسطینی ها عامل ضعف جبهه ضد صهیونیستی در سالهای اخیر شده که این خود موجب گستاخ شدن صهیونیست ها و قدرت مانور افراطیونی همچون نتانیاهو شده است . از اینرو وحدت و یکپارچگی در صفوف فلسطینی ها در مقطع حساس کنونی یک الزام است و کسانی که مانع این وحدت هستند خواسته یا ناخواسته در مسیر خیانت به آرمان فلسطین حرکت می کنند.
پروژه خطرناک دیگری که صهیونیست ها از مدت ها پیش دنبال می کنند عبارت است از حفر کانال زیر صحن مسجد الاقصی که توسط گروه های تندروی یهودی دنبال شده و از حمایت دولت افراطی اسراییل نیز برخوردار هستند. موسسه بین المللی قدس وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی در گزارشی از خطرات تجاوزهای یهودیان صهیونیست به مسجد الاقصی به منظور تخریب آن و استیلا بر منطقه و ساخت معبد ادعایی خود بر اساس زمان بندی مشخص خبر داده است .
در این گزارش آمده که عملیات حفاری در زیر مسجد الاقصی و پیرامون آن با سرعت ادامه می یابد و مشاهده شده است که گروههای حفاری وابسته به حکومت اشغالگر و جمعیت های افراطی در هفت نقطه از18 نقطه حفاری افزایش بسیار داشته و این حفاری ها که با هدف تاسیس شهری یهودی با ادعای اینکه شهر داوود نبی است، در تمام جهات رو به گسترش است.
علاوه بر این حفریات بر اساس این گزارش، اسرائیلی ها می کوشند حضور دائمی خود در حیاط و پیرامون مسجد الاقصی را به شکل فزاینده ای گسترش دهند که در این راستا از سال 2007 شروع به تخریب باب المغاربه و ساختن پلی بزرگ بجای آن کردند تا از طریق آن بتوانند حتی با خودروهای بزرگ از میدان براق به درون حیاط مسجد راه یابند.
از سویی اشغالگران هنوز هم اجازه نمی دهند کسی از کرانه باختری و نوار غزه به مسجد الاقصی برسد و از سال 2000 شرایط همین گونه است. همچنین حرکت نمازگزاران عرب شهر بیت المقدس را نیز شدیدا کنترل می کنند و با دوربین ها و ابزارهای سنجش حرارتی در گوشه و کنار شهر و نیز منع مردان زیر 45 سال و زنان زیر 35 سال از ورود به حیاط مسجد برای نماز خواندن ، افراد را به شکل غیر منتظره و احمقانه ای زیر نظر می گیرند .
در این گزارش به همه دوستداران مسجد الاقصی و سرنوشت و آینده آن توصیه شده است که در حرکتی مردمی و گسترده در برابر هرگونه تجاوز و تعدی به مسجد بایستند تا آنها به خود اجازه تجاوزات بیشتر را ندهند و همچنین آگاهی تمام اقشار و اقلیت های مسلمان در تمام جهان را درباره این موضوع افزایش دهند تا حمایت همگانی از قدس مانع از اقدامات صهیونیست ها شود.
شایسته است در مراسم روز قدس امسال نسبت به توطئه های یهودی سازی صهیونیست ها افشاگری بیشتری صورت گرفته ومسلمانان با فریاد رسای خود این اقدامات تجاوزکارانه را محکوم سازند.
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات