صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۲  ، 
کد خبر : ۱۱۵۸۹

کاهش سرانه مصرف بنزین تا ۸۷ صدم لیتر


رئیس ستاد طرح هاى ویژه دولت گفت: سهمیه بندى بنزین موجب شد سرانه مصرف بنزین از ۱/۱۸ به ۰/۸۷ لیتر در روز کاهش یابد. به گزارش ایسنا، على اکبر محرابیان، رئیس ستاد تبصره ۱۳ افزود: علت اصلى سهمیه بندى بنزین بالا بودن مصرف آن در کشور است، همچنین سرانه مصرف بنزین در ایران در مقایسه با کشور پرتغال که نسبت خودروهاى آن به جمعیتش بى نظیر است، ۴۰ درصد بیشتر است. وى افزود: سرانه مصرف بنزین در ایران ۱/۱۸ لیتر در روز است، این در حالیست که این رقم در کشورهایى نظیر چین ،۰/۱۲ هند ،۰/۰۳ ترکیه ۰/۱۴ و پرتغال که بیشترین خودرو را نسبت به جمعیتش دارد ۰/۷۶ لیتر در روز است که میزان هدررفت سرمایه هاى ملى به روشنى در آن مؤید تصمیم دولت در سهمیه بندى بنزین است. رئیس ستاد طرح هاى ویژه دولت تصریح کرد: این آمار در حالى مطرح مى شود که سهم استفاده از سیستم حمل و نقل عمومى در ایران تقریباً مشابه کشورهاى توسعه یافته است. وى گفت: دولت، مدیریت را در ۲ سطح ملى و شخصى به دست گرفت و این توفیق حاصل شد که سرانه مصرف از رقم ۱/۱۸ لیتر در روز با سهمیه بندى به ۰/۸۷ لیتر در کشور تقلیل یابد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات