فارس:سازمانی جدید با عنوان » دوستان اروپایی اسرائیل« هفته آینده در بروکسل تاسیس می شود که در حقیقت اولین گروه لابی اسرائیلی در اروپا محسوب می شود.به گزارش فارس، پایگاه اینترنتی وای نت نیوز که بخشی از بزرگترین گروه رسانه ای رژیم صهیونیستی است،نوشت: »این گروه جدید مشابه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل خواهد بود که با هدف تقویت روابط آمریکا و اسرائیل تاسیس شده است«.در این گزارش آمده است: » برخی از اعضای پارلمان اروپا و برخی از بازرگانان یهودی طرفدار اسرائیل تصمیم گرفته اند با تاسیس این گروه به طور ساختارمند در پی تقویت روابط اروپا و اسرائیل باشند.«یکی از اهداف این گروه این است که وجهه اسرائیل را در اروپا بهبود بخشد.از ایهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل نیز دعوت شده است تا در مراسم افتتاح تشکیل این گروه شرکت کند ولی ظاهرا" وی در این مراسم شرکت نخواهد کرد.یهوشوا بن یوسف نماینده این گروه در اسرائیل اعلام کرد: » تاکنون 150 نماینده پارلمان اروپا به این لابی ملحق شده اند«.