برنده ایرانی نوبل صلح، چندی پیش هنگامی که با سئوال یکی از دوستانش در مورد اینکه «تو برای مردم چکار کردی؟» مواجه گردید، پاسخ داده است: « مگر مردم ایران این جایزه را به من داده اند؟»
شیرین عبادی روز گذشته اعلام کرد که از ایران به سازمان ملل متحد برای برخورد بد با شهروندان ایرانی و موکلش، هاله اسفندیاری که در زندان اوین است شکایت و خواهان اقدام فوری سازمان ملل متحد شده است.