بصیرت:دولت آلمان هم مذاکرات گروه 1+5 با ایران در ژنو را یک قدم اولیه به سمت گفت وگو درباره برنامه اتمی کشورمان دانسته و خواستار ادامه مذاکرات و اقدامات عملی قابل مشاهده شد. این موضع گیری به صورت خبر در سایت وزارت خارجه آلمان قرار گرفته و در آن آمده است: ایران فقط از این طریق می تواند تعهدات خود را در مقابل جامعه بین المللی انجام دهد. زیرا همچنان نسبت به ماهیت برنامه اتمی آن شک وجود دارد. در ادامه این مطلب آمده است: بعد از اعلام وجود مرکز اتمی دیگری در قم سؤالات بیشتری در این باره ایجاد شده است.