صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۱  ، 
کد خبر : ۱۱۹۴۳

رویش های ماندگار / مهدی بهشتی نژاد


برخی از تئوریسین ها و نظریه پردازان انقلاب اعتقاد دارند هر انقلابی در رهبری سوم خود به سمت سراشیبی سقوط حرکت می کند. آنها بر این باور هستند که نسل سوم هر انقلابی به دنبال ارزش هایی متفاوت از ارزش های مورد نظر نسل اول و دوم انقلاب است. فرآیند رو به تزاید توطئه ها و دسیسه ها، کارشکنی ها، تحریم ها و تهدیدهای نظام سلطه از جزمیت این اندیشه حکایت دارد. آنها به دنبال گسست نسل سوم از دو نسل انقلابی گذشته می باشند.

در کشور جمهوری اسلامی ایران این درک درست حاصل شده است که دشمن دین و هویت جوانان و نسل آینده کشور ما را نشانه گرفته است. دشمن می داند که نسل سوم معتقد به آرمان های انقلاب اسلامی می تواند با تکیه بر معنویت گام نهایی را در پیشرفت علمی برداشته و کشور ایران را برای همیشه در یک جهش تاریخی بزرگ قرار دهد. نسل سوم انقلاب با یک مطالعه تاریخی به خوبی درک کرده است که انقلابی را که نسل اول و دوم به دست او سپرده اند بر پایه های مستحکمی بنا شده است. نسل سوم می فهمد که در خلاء گام بر نمی دارد. بلکه می بایست اقدامی را انجام دهد که تاریخ بر عهده او گذاشته است لذا خود را در دعوای حذف یا ابقای تعهد یا تخصص قرار نمی دهد بلکه به هر دو آنها توجه جدی دارد. رویش های نسل سوم عقلانیتی به مراتب شایسته تر از آنچه متصور است دارا می باشد. زیرا این نسل پیام رهبر معظم انقلاب را در بعد معنویت گرایی به عنوان اکسیر و جوهره ذاتی خود و تولید علم و جنبش نرم افزاری به عنوان راه حل مسایل اساسی خود با جان و دل پذیرفته است. لذا نسل سوم انقلاب دارای دو ویژگی ممتاز می باشد:

1- معنویت گرایی: با وجود گسترده بودن دامنه شبیخون فرهنگی و بسط و توسعه مراکز فساد و فحشا در جهان اسلام به ویژه برنامه ریزی در قالب تهاجم رسانه ای علیه ایران اسلامی برای مسخ و بی هویت کردن جوانان این مرز و بوم فرآیند روبه رشد گرایش به معنویت روزبه روز بر عصبانیت دشمنان افزوده است.

معنویت گرایی نسل سوم مرحله تکامل گر معنویت گرایی نسل اول و دوم است که خط دهی و جهت دهی آن را رهبران انقلاب اسلامی یعنی حضرت امام خمینی(ره) و در حال حاضر رهبر معظم انقلاب برعهده دارند.

عزیمت جوانان این مرز و بوم در قالب کاروان های سراسری «راهیان نور» به سوی خاکریز های دوران دفاع مقدس و بهره گیری معنوی، همچنین حضور پرشور و موثر در هیئت های مذهبی، نمازهای جمعه و جماعات، توجه لازم به مقوله مهدویت و حضور در مسجد جمکران، زیارت عتبات عالیات، سفرهای عمره دانشجویی و دانش آموزی و حضور فراگیر در مراسم اعتکاف از سوی جوانان حاکی از رویش های جدید نسل سوم انقلاب اسلامی است. معنویت گرایی امروزه فراتر از مرزهای انقلاب اسلامی قلوب جوانان را تسخیر کرده است. گسترش روزافزون اسلام گرایی در بین جوانان آسیا، اروپا، آفریقا و حتی آمریکا پایه های لیبرالیسم و سکولاریسم و مکاتب دست ساز بشری را لرزان نموده است و اینها منبعث از قدرت الهام بخش انقلاب اسلامی است.

براساس اعلام رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران استقبال مردم به ویژه نسل جوانان در مراسم معنوی اعتکاف در 5 سال گذشته رشد چشم گیری داشته است. در سال 81 بیش از 9 هزار نفر در تهران و در سال 85 به 49 هزار نفر رسیده است.

در سال 86 آمار معتکفین در استان تهران به بیش از 60 هزار نفر رسیده است این در حالی است که آماده سازی لازم از سوی مسئولین امر صورت نگرفته است، از میان شرکت کنندگان بیش از 70 درصد را جوانان و قریب به 30 درصد را میانسالان تشکیل می دهند.

2- تولید علم و حرکت در مسیر جنبش نرم افزاری: اگر نسل اول و دوم به دلیل هجوم بی رحمانه دشمن ناگزیر به دفاع از کیان نظام و انقلاب اسلامی شدند و ام القرای جهان اسلام که محل زایش تفکر اسلام ناب محمدی(ص) در عصر امام خمینی(ره) بود را با تمام وجود حفظ کردند نسل سوم انقلاب سیاست دفاعی خود را به سیاست تهاجمی در عرصه پیشرفت علم و فناوری تبدیل کرده است.

این نسل به خوبی دریافته که نظام سلطه با چنبره زدن بر علم و محصورنمودن آن تلاش دارد تا او را مطیع خود سازد برهمین اساس دستورالعمل و رهنمود و راهبری نیاز داشت. از همین منظر بود که رهبر فرزانه انقلاب «جنبش نرم افزاری و تولید علم» را به عنوان بستری برای رویش و حرکت و تهاجم در اختیار جوانان نسل سوم قرار داد. اینک که از آغاز آن هنوز فاصله ای نگرفته ایم حضور نمادین رهبر معظم انقلاب را در پژوهشکده رویان به نظاره می نشینم و شاهد شکوفایی و رویش این نسل برومند هستیم. اگر چه طرح آمار کمی از این اقدامات ارزشمند کاری سخت می باشد اما ذکر برخی از مصادیق آن می تواند جلوه ای از آن خوشحالی پرچمدار عرصه تولید علم را هویدا نماید.

موفقیت ایران در تولید رگ از نانو الیاف، تبدیل نفت خام سنگین به نفت خام سبک با کمک فناوری نانو، طولانی کردن عمر خرما با فناوری هسته ای، تصویربرداری MIR از پروتئین ها در مقیاس نانو، لایه گذاری در محیط پلاسما، تولید رادیو ایزوتوپ، تولید نخستین «جو» با فناوری هسته ای به میزان 2/4 تا 3/5 تن در هر هکتار در شرایط سخت محیطی و کاربرد تکنولوژی هسته ای در علم پزشکی (طب هسته ای به عنوان یکی از شاخه های پزشکی که نقش بسیار بالایی در درمان و پیشگیری دارد) و گل سرسبد همه این پیشرفت ها، پیشرفت در فناوری هسته ای و رسیدن به مرحله تولید سوخت هسته ای و... همه این موفقیت ها در زمینه تولید علم زمانی ماندگار شده است که با معنویت گرایی عجین شده است و ایران اسلامی حق دارد رویش های ماندگار خود را به پاس الطاف الهی به رخ نظام سلطه بکشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات