صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۸  ، 
کد خبر : ۱۲۰۶۵

عجب دنیای وارونه ای است !


اظهارنظر آقای هاشمی در باره گفت وگو با ایالات متحده در هر سطحی که باشد حق مسلم ایشان است و وقتی شخصی با این حد از مسئولیت سخن گفته است، افراد درجه دوم و سوم در چنین شانی نیستند که پاسخ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را بدهند. نهادی که همه قوای کشور از جمله ریاست جمهوری براساس قانون می بایست از بعد مشورتی با آن همکاری کنند»!

مطلب فوق بخشی از اظهارات محمد عطریانفر است که در دوران حاکمیت حزب مشارکت همراه با سایر رفقای کارگزارانی خود هجوم گسترده ای را علیه آیت الله هاشمی رفسنجانی سازماندهی کرده بودند و ظاهرا این آقا فراموش کرده است که چند ماه قبل در روزنامه تحت مسئولیت ایشان - هم میهن - با حالتی دور از ادب و نزاکت تاکید شده بود که دوران کارآیی آقای هاشمی سپری شده و باید مثل علی دایی نیمکت نشین شود و از دور سیاست بیرون رود!! در همان هنگام روزنامه کیهان به دفاع از آقای هاشمی پرداخت و بی ادبی روزنامه هم میهن علیه ایشان را پاسخ داد و...

البته دفاع از آقای هاشمی به عنوان یکی از استوانه های نظام قابل تقدیر است ولی بدیهی است که آیت الله هاشمی به حمایت افرادی از این دست نیازی نداشته و بعید است به آن راضی باشند.

و اما، آنچه مسلم است این که اولا؛ مذاکره با آمریکا در دستور کار نظام نیست و این مسئله بارها به صراحت و به طور رسمی از سوی عالی ترین مقامات جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است. ثانیاً؛ اظهارات آقای هاشمی در نمازجمعه تهران با آنچه مشارکتی ها و کارگزارانی ها تصور کرده و در پی این تصور قند در دلشان آب کرده اند تفاوت فاحشی دارد. ثالثاً؛ اگرچه هماهنگی همه نهادهای نظام با یکدیگر ضروری و حیاتی است ولی بر خلاف اظهارات آقای عطریانفر در هیچ جای قانون، دولت و قوای سه گانه ملزم به هماهنگی با مجمع تشخیص مصلحت نظام نشده اند و معلوم نیست که ایشان از کدام قانون سخن می گوید و...

این نکته نیز در خور توجه است آقایانی که تا چند سال قبل و به هنگام حضور در دولت مشارکت و مجلس ششم، حتی ائمه معصومین علیهم السلام را نیز-نستجیربالله- قابل انتقاد می دانستند اکنون در مقابل یک تذکر، اینگونه بر می آشوبند و با نگاه طبقاتی مردم را به درجه 2 و 3 و... تقسیم می کنند! و این در حالی است که در دوران حاکمیت حزب مشارکت بر دولت گذشته برخی از افراد بدسابقه و آنچنانی، بزرگترین شخصیت های نظام - و از جمله آیت الله هاشمی - را به باد انتقادهای بی و سروته و اهانت آمیز می گرفتند، حالا چه شده است که...؟!

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات