صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۲  ، 
کد خبر : ۱۲۲۸۷

دنیا براى آمریکایى ها ناامن تر شده است


بیش از ۱۰۸ کارشناس سیاست خارجى آمریکا که در نظرسنجى مجله «فارین پالیسى »و «مرکز پیشرفت آمریکا» شرکت کرده اند مى گویند در دهه آینده احتمالا آمریکا شاهد واقعه اى مانند ۱۱ سپتامبر خواهد بود. این افراد معتقدند این حمله در آینده به رغم بهبود در فعالیت هاى سازمان هاى جاسوسى آمریکا و سیستم امنیتى این کشور اتفاق خواهد افتاد.

گزارش رادیو آمریکایى فردا، ارگان سازمان جاسوسى این کشور حاکى است اکثرکارشناسان سیاست خارجى آمریکا معتقدند دنیا نسبت به شش ماه پیش جاى خطرناکترى براى آمریکایى هاست. این رادیو افزود: کارشناسان ادامه جنگ در عراق و ناکامى مبارزه آمریکا علیه تروریسم را دلایل اصلى وخیم تر شدن اوضاع براى آمریکایى ها مى دانند. از جمله نکات برجسته نظرسنجى مجله فارین پالیسى آن است که در پاسخ به این سوال که کشورهایى که کمترین کمک را به آمریکا در مبارزه با تروریسم کرده اند کدام ها هستند، به ترتیب روسیه ۳۴ درصد، پاکستان ۲۲درصد، عربستان سعودى ۱۷درصد، اسراییل ۱۴درصد و مصر ۵درصد عنوان شده است. این درحالى است که پاکستان، عربستان سعودى، اسراییل و مصر از نزدیک ترین دوستان آمریکا در منطقه خاور میانه و آسیا به حساب مى آیند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات