صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۸۵ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۱۲۴۱

رایس: صدام مسئول جنگ ایران و عراق است


فارس :با وجود حمایت‌های گسترده آمریکا از صدام در جنگ تحمیلی بر ضد جمهوری اسلامی ایران، وزیر امور خارجه آمریکا، صدام حسین دیکتاتور سابق این کشور را مسئول کشته شدن صدها هزار عراقی و ایرانی در جنگ بین دو کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، کاندولیزا رایس در گفت و گو با شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا ضمن دفاع از تصمیم این کشور در سرنگونی صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق را مسبب کشته شدن بیش از یک میلیون نفر در جنگ عراق و ایران دانست.
این سخنان رایس با گزارش کنگره که روز جمعه منتشر شد و صریحا نشان داد که رژیم صدام به هیچوجه متحد شبکه تروریستی القاعده که مسئول حوادث یازده سپتامبر آمریکاست، نبوده است، مغایرت دارد.
رایس گفت این اندیشه که کسی عامل مرگ بیش از یک میلیون نفر در جنگ عراق و ایران است و به کویت حمله کرده و کسی به احتمال قوی خود را برای حمله به عربستان آماده می‌کرد و کسی که هر روز همسایگان خود را تهدید می‌کرد و به روی هواپیماهای ما شلیک می‌کرد و کسی که به تحریم‌ها پایبند نبود و از ظرفیت‌های نفتی خود برای دستیابی به زرادخانه استفاده می‌کرد و این فکر که این مسائل در منطقه و جهان تهدید محسوب نمی‌شد، ایده‌ای بسیار عجیب و خطرناک است.
رایس در گفت و گو با شبکه فاکس نیوز نیز سخنان مشابهی ایراد کرد و طی آن این ایده را که اگر صدام حسین باز هم بر سر قدرت بود دنیا بهتر بود، فکری عجیب و غریب خواند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات