نشریه دفاعی «جنز دیفنس» چاپ لندن که یکی از مهمترین نشریات دفاعی دنیاست، در گزارشی در شماره جدید خود، به خبر تولید بمب نیرومند و هوشمند900 کیلوگرمی «قاصد» توسط وزارت دفاع ایران پرداخت.
در این گزارش که در پایگاه اینترنتی هفته نامه انگلیسی منتشر شده، آمده است: بمب2000 پوندی قاصد (پیام رسان) را می توان از هواپیماهایF4 (فانتوم) و F5 (تایگر) که در نیروی هوایی ایران خدمت می کنند، پرتاب کرد.
به گزارش رجا نیوز، این نشریه در ادامه آورده است: ایران تاکنون مجموعه ای از بمبهای هدایت شونده را برای نیروی هوایی ارتش تولید کرده و انگیزه اصلی تولید آنها نیز نیازهای ضروری دوره جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بوده است.