بیمارستان هاى آمریکا در حال تعطیل کردن مراکز سوختگى خود هستند و این جریانى است که به گفته کارشناسان مى تواند در صورت وقوع یک فاجعه بزرگ، باعث تلفات فراوان شود. سایت خبرى آمریکا نگاه نو گزارش داده: کاهش تعداد تخت ها در این مراکز نگران کننده است. کارشناسان گفته اند: نگهدارى مراکز سوختگى پرخرج است و چون جراحان و پرستاران تخصصى و ابزارهاى پیشرفته و پیچیده دارند، زیان مى دهند.