وزارت ارشاد با صدور بخشنامهاى هرگونه همکارى با شبکههاى فارسى زبان خارج از کشور را غیرقانونى دانست
در پى جذب بهکارگیرى عوامل داخلى در تعدادى از شبکههاى غیرقانونى فارسى زبان در خارج از کشور، وزارت ارشاد اینگونه همکارىها را غیرقانونى دانست و اعلام کرد تداوم این همکارىها تبعات قانونى دارد.
گفتنى است شبکههاى فارسى زبان مستقر در کشورهاى خارجى با بهانههاى مختلف اقدام به جذب افرادى از داخل کشور و پذیرش سفارش آگهى با ارقام میلیونى از شرکتهاى داخلى کرده اما در خلال برنامهها به مخالفت با سیاستهاى نظام پرداخته و برنامههاى مبتذل را ترویج مىکنند.