صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۶  ، 
کد خبر : ۱۲۷۴۲۹

روزنامه البلاد: ایران غرب را تسلیم اراده خود کرده است


بصیرت:روزنامه البلاد طی مقاله ای دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را در برابر کشورهای گروه 1+5 موفقیت آمیز خواند و تاکید کرد که ایران غرب را تسلیم اراده خود کرده است.
این روزنامه چاپ بحرین در مقاله ای به قلم «مرتضی بدر» نوشت: در دنیای سیاست دشمن همیشگی معنا ندارد، بلکه منافع دایم است. غربی ها بالاخره به اصرار و پافشاری ایرانیان در حق خود در غنی سازی اورانیوم و برخورداری از برنامه هسته ای صلح آمیز، گردن نهادند.
به گزارش بصیرت به نقل ازایرنا، به اعتقاد نویسنده، ماراتون مذاکرات بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و کشورهای 1+5 برای دیپلماسی ایران یک موفقیت به شمار می رود و غربی ها در نهایت با برخی شرایط تسلیم اراده ایرانیان شدند.
«البلاد» با اشاره به اینکه ایران در مذاکرات با غرب درباره برنامه هسته ای خود به خوبی فنون مذاکره را به کار بسته است افزود:ایرانیان برنامه های هسته ای خود را در کمال آرامش و به دور از هیاهوی رسانه ای ادامه دادند و موفق شدند محاصره اقتصادی و علمی را بشکنند و به دستاوردهای بزرگ علمی نایل و حتی غربی ها را از پیشرفت های علمی خود به ویژه در عرصه هسته ای مات و مبهوت کنند.
البلاد در ادامه به سرکشی رژیم صهیونیستی در برابر قوانین بین المللی پرداخته و نوشت:صهیونیست ها همچنان غرب را نسبت به نیات نظامی برنامه های هسته ای ایران فریب می دهد و همچون «سگ» پارس می کنند و برای شیر ریخته شده بر روی زمین اشک می ریزند. تا حدی که غرب از هیاهو، ناله، فریاد و فغان این رژیم به ستوه آمده است.
این روزنامه چاپ بحرین با نقل اعتراف «محمد البرادعی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای مبنی بر اینکه نگرانی های غرب در خصوص نظامی بودن برنامه هسته ای ایران «سیاسی» است و «فنی» نیست، نوشت: به دنبال مذاکرات اخیر در وین دیگر چنین نگرانی هایی وجود ندارد.
نویسنده البلاد افزود: آنچه امروز مورد توجه غرب به ویژه فرانسه و روسیه است، تجارت اورانیوم غنی سازی شده و رقابت جهت کسب اعتماد ایرانیان برای پذیرش انتقال اورانیوم غنی شده با درصد کم به یکی از این دو کشور و سپس ارجاع آن به ایران است تا بتواند از آن در زمینه های مسالمت آمیز و در اهداف پزشکی استفاده کند.
روزنامه بحرینی ادامه می دهد: رقابت در خصوص اینکه کدام یک از این دو کشور (فرانسه و روسیه) برنده این معامله بزرگ خواهند شد، کاملا واضح است.
البلاد در بخش دیگری از این مقاله افزود: محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران یک روز قبل از پاسخ به پیش نویس توافقنامه غنی سازی اظهار داشت که در گذشته از ما می خواستند «برنامه هسته ای» خود را متوقف کنیم، ولی امروزه با مبادله سوخت و مشارکت در ساخت ر آکتورها و مراکز هسته ای موافقت می کنند، آنها از مرحله «سیاست مقابله» به همکاری روی آورده اند.
البلاد در پایان تاکید کرد:همچنان که غرب در أغاز راه و رفته رفته، به خواسته های ایران گردن نهاد، در پایان کار نیز با برخی از ضمانت ها به اراده ایرانیان گردن خواهد نهاد.
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات