صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۳  ، 
کد خبر : ۱۲۷۴۹۳
جزییات حمله قمه به‌دست‌های حامی موسوی به خودروی نماینده تهران مرندی:

این مدنیت است یا توحش سبز؟


 بصیرت:نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که روز 13 آبان هدف حمله عده‌ای با چوب، قمه و چماق قرار گرفت، گفت وقتی من در این سطح پایین اهمیت باشم و چنین هدف حمله قرار بگیرم، آنگاه افراد سیاسی عالی‌رتبه چه ضمانت امنیتی دارند؟
دکتر سید علیرضا مرندی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه فردی دانشگاهی است و به نوکری نظام افتخار می‌کند، با تشریح حمله‌ای که روز چهارشنبه به خودروی وی صورت گرفت، تأکید کرد: این افراد با خودروی من چه کار دارند، اگر ایراد سیاسی دارند، این راهش نیست، این اقدامات توحش است، این در حالی است که افراد دارای نمادهای سبز مدعی مدنیت هستند.
این نماینده مجلس افزود: مسئولان و سرکردگان قوم سبز باید بگویند از این نظام و مردم چه می‌خواهند، اگر آن‌ها این حرکات طرفداران خود را قبول ندارند، چرا اعلام نمی‌کنند، چرا در سایت‌هایشان اطلاعیه نمی‌دهند و از این افراد تبری نمی‌جویند. اگر هم این حرکات را قبول دارند، باید پرسید از چه مدنیتی دم می‌زنند؟
مرندی با بیان اینکه چنین اقداماتی در کشور بی‌سابقه است، افزود: سرکردگان این جریان در برابر خدا و نظام مسئول هستند و در برابر امامی که روزی قبولش داشتند و معلوم نیست امروز هم قبول داشته باشند، مسئولند. ادامه این وضع نگران‌کننده است.
وی هشدار داد: ادامه این توحش می‌تواند کشور را بی‌ثبات جلوه دهد و این همان خواست دشمنان ماست.
روز 13 آبان پس از آنکه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی تعطیل شد تا نمایندگان برای حضور در مراسم یوم‌الله ‏13‏ ابان در جمع مردم حاضر شوند، مرندی هم با خودرو قصد داشت خود را به مقابل لانه جاسوسی سابق امریکا در خیابان طالقانی برساند اما به دلیل سنگین بودن ترافیک این نماینده مجلس نتوانست خود را به مراسم برساند برای همین تصمیم گرفت به محل کار خود برود.
مطب دکتر مرندی در خیابان میرزای شیرازی بین استاد مطهری و پل کریم‌خان واقع است، راننده خودرو قصد داشت از خیابان سرافراز وارد خیابان مطهری شود که نزدیک تقاطع این دو خیابان، عده‌ای به خودرو حمله می‌کنند.
مرندی گفت: به این خاطر که متوجه شدم، چند نفری در مسیر شناسایی‌ام کرده‌اند، سر به زیر داشتم تا حتی‌المقدور در ادامه مسیر شناسایی نشوم، جایی دوباره کسی نام مرا صدا زد و پس از آن حمله شروع شد. راننده گفت مهاجمان حدود 20‏ نفر بودند.
به گفته وی اگرچه عده‌ای هم بودند که از مهاجمان می‌خواستند دست از این حمله بردارند اما یا می‌ترسیدند یا از توان‌شان خارج بود که جلوی آنها را بگیرند.
این نماینده مجلس اظهار داشت: پس از خاتمه حمله، آثار اجسام برنده و سنگین بر روی خودرو مشهود بود. راننده گفت افرادی را مشاهده کرده که چاقو و قمه به دست داشته‌اند و بر اثر این حملات روی سقف خودرو، حدود ‏15‏ نقطه سوراخ شده و کاملاً فرو رفته است. همین اتفاق برای صندوق عقب افتاده و درهای خودرو هم با این اجسام آسیب دیده است.
مرندی افزود: افراد مهاجم مرتباً شعارهایی همچون مرگ بر حکومت دینی، راه موسوی ادامه دارد، مرگ بر دیکتاتور و امثال این‌ها سر می‌دادند و به رییس‌جمهور هم اهانت کردند. آنها همچنین خطاب به بنده می‌گفتند مرگ بر دیکتاتور.
وی ادامه داد: در این جریان، راننده خودرو هم تلاش کرد با اظهار اینکه خودرو شخصی و متعلق به اوست، از ادامه حمله مهاجمان جلوگیری کند اما این تدبیر هم کارگر نیفتاد.
این نماینده مجلس گفت: پس از مدتی که از حمله گذشت، تعدادی از موتورسیکلت‌سواران با لباس نظامی آمدند و دور خودرو را گرفتند و گفتند مسیر را باز و ما را اسکورت می‌کنند اما این امر چند ثانیه‌ای بیشتر طول نکشید و شاید به خاطر مأموریت مهم‌تری ما را ترک کردند. پس از آنکه آنها رفتند، دوباره حمله شروع شد و به خاطر شکسته شدن شیشه‌ها هر کسی می‌توانست سر خود را داخل خودرو کند، عده‌ای هم بودند که از این جریان فیلم‌برداری کردند و خودرو را به دیگران نشان می‌دادند.
دکتر مرندی با بیان اینکه پس از این جریانات از رفتن به مطب خود منصرف شدم و راه منزل را در پیش گرفتم، اظهار داشت: در بزرگراه مدرس هم یکی دو خودرو به تعقیب ما پرداختند و با نزدیک شدن به خودرو شعارهایی می‌دادند اما نهایتاً نزدیک به بزرگراه صدر ما را ترک کردند.
وی با اشاره به میرحسین موسوی و مهدی کروبی تصریح کرد: این آقایان باید در درجه اول موضع خود را برای ملت و دنیا مشخص کنند و بگویند آیا ولایت فقیه را قبول دارند و زیر پرچم ولایت امر می‌آیند تا آشوب‌ها ختم شود یا خیر، در صورتی که چنین موضعی نداشته باشند، آنگاه دولت تکلیف نابسامانی‌ها را مشخص خواهد کرد.
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات