صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۸۸ - ۰۷:۵۲  ، 
کد خبر : ۱۲۸۰۵۴

اخبار ویژه روزنامه های 19 آبان 88


ایران

دیگه چه خبر؟

تهدید القاعده و تشدید فضای امنیتی در دوبی

خبر اول این کهزیرشاخه های القاعده، مقامات امارات متحده عربی، خصوصاً مسئولان ارشد دوبی را تهدید کرده‌اند که در صورت استمرار فعالیت مراکز فحشا در این «کشور اسلامی» راساً وارد مبارزه با فساد در آن خواهند شد.به‌گفته کارشناسان، از زمانی که القاعده در افغانستان قدرت گرفت یکی از منابع مالی این گروه تروریستی،

باج گیری از مقامات کشور کوچک و ثروتمند امارات است. بدین شکل که سران القاعده، مسئولان امارات را تهدید به ناامنی کرده و برای عمل نکردن به تهدیداتشان مبالغ کلانی را از طریق واسطه‌ها دریافت می‌نمایند.منابع خبری گزارش داده‌اند: هم اکنون، نیروهای امنیتی امارات، حضور پر رنگی در برخی نقاط به ویژه در دوبی دارند اما عمده آنها با لباس شخصی و به ویژه در میان کارگرانی که عمدتاً پاکستانی هستند تردد می‌کنند.

تداوم حمایت‌ کنگره از یک جنبش خیالی

خبر دیگر این کهبرخی نمایندگان کنگره امریکا در اقدامی جالب قطعنامه‌ای را به کنگره تقدیم کرده‌اند که در آن از آنچه «جنبش سبز ملت ایران» نامگذاری شده حمایت شده است. گفتنی است در اوج آشوب‌های خیابانی تهران یکی از نمایندگان کنگره امریکا با در دست گرفتن عکس دختری که او را «ترانه موسوی» نامید، به جمهوری اسلامی ایران حمله کرد. بعدها مشخص شد اصولاً شخصی به نام ترانه موسوی در جریان حوادث اخیر کشته نشده است.

حضور اغتشاشگران کیفی بود!

شنیدیم که پس از حضور محدود معترضان در روز 13 آبان یک سایت حامی هاشمی نیز طی یادداشتی به کم شدن جمعیت معترضان و دست کشیدن آنان از اعتراضات خیابانی اعتراف کرد.این سایت در یادداشتی نوشته: «می‌توان گفت بخش عمده جنبش اعتراضی یا به دلیل مخالفت با رفتارها و شعارهای رادیکال و یا به علت عدم آمادگی برای پرداخت هزینه‌های اعتراض، از اعتراض خیابانی دست کشیده‌اند.»این سایت همچنین نوشته که «به نظر می‌رسد تکیه بر تعداد معترضین حاضر در انتخابات، چندان گره ای را از کار طرفین باز نکند، چرا که مهم‌تر از تعداد معترضین، کیفیت آنهاست!» این یادداشت می افزاید:«از سوی دیگر تبدیل طیف معترضان مسالمت‌آمیز و نه چندان شجاع به مبارزان میدان نیز از پیامدهای بی‌تدبیری در مدیریت جریان اعتراضی است.»

بازتاب حساسیت ایران در قبال تعهد نظامی روس‌ها

با خبر شدیم که حساسیت ایران در قبال روس‌ها و انجام تعهداتشان در زمینه توافقنامه‌های نظامی و دفاعی در رسانه‌های جهان بازتاب داشته است. پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، به نقل از علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که اگر روسیه همچنان در تحویل سامانه‌های دفاع ضد هوایی به جمهوری اسلامی تأخیر بیندازد، این احتمال وجود دارد که روابط ایران و روسیه آسیب ببیند. این در حالی است که افکار عمومی ایران پیش‌تر شاهد بی‌توجهی روس‌ها به تعهداتشان در قالب تأخیر در ساخت نیروگاه بوشهر و ارسال سوخت آن بوده‌اند و آنها انتظار دارند که ایران با در نظر داشتن این پیشینه و سابقه بد در همکاری‌های مسکو، سوخت هسته‌ای خود را برای غنی‌سازی بیشتر به این کشور ارسال نکند.

ایران، مطمئن‌ترین مرکز تجارت در منطقه

خبر رسیده که نتایج نظرسنجی مرکز «الیور هویمن زاگبی» از مراکز افکار سنجی بین‌المللی از 126 مدیر اجرایی شرکت‌های بزرگ تجاری منطقه خلیج‌فارس نشان می‌دهد که این فعالان عرصه تجارت معتقدند: ایران نه تنها تهدید نیست، بلکه یک فرصت مناسب تجاری به‌شمار می‌رود.جان ترنر مدیر یکی از گروه‌های بررسی کننده این نظرسنجی خبر داده که به باور 69 درصد از مدیران منطقه، ایران یکی از پتانسیل‌های مهم اقتصادی منطقه است و اگر درهای خود را به‌روی منطقه باز کند، تأثیر بسیاری

بر اقتصاد حوزه خلیج‌فارس خواهد گذاشت.این تحقیقات مؤسسه زاگبی در سه کشور عربستان سعودی، قطر و امارات متحده عربی انجام گرفته است.

خدمه کشتی روس، دروغ صهیونیست‌ها را برملا کردند

یک خبر دیگر این کهبه‌دنبال طرح سوژه دروغین کشتی فرانکوپ و اتهام رژیم صهیونیستی مبنی بر حمل سلاح از ایران برای حزب‌الله لبنان در رسانه‌های جهان، ابعاد دیگری از سوژه مشابه این رسانه‌ها با عنوان کشتی باری «Arctic sea» منتشر شده است که در قالب آن خدمه این کشتی روسی در گفت‌وگو با روزنامه ساندی‌تایمز چاپ لندن دروغ موساد درباره این کشتی را برملا کرده‌اند. یک منبع نزدیک به سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی آن زمان مدعی شده بود که کشتی روسی ناپدید شده حامل سلاح و موشک‌های پیشرفته برای ایران بوده است.با این حال خدمه کشتی روس با رد ادعای صهیونیست‌ها این دروغ آنها را هم برملا کردند.

اتهامات ضد ایرانی برای نجات دلار

دست آخر این که یک روزنامه روسی در مقاله ای با اشاره به وضع بسیار وخیم اقتصاد امریکا که در آستانه ورشکستگی قرار گرفته نوشته: اتهامات واشنگتن به تهران مبنی بر تلاش برای ساخت سلاح اتمی کاملاً واهی و بی‌اساس است که برای نجات دلار انجام می‌گیرد. روزنامه «اخبار سن پترزبورگ» اتهام امریکا به ایران که گویا این کشور در آینده می‌تواند به سلاح اتمی دست یابد را جعلی خوانده و نوشته: امریکا به جای ‌صرفه‌جویی و کاهش بودجه نظامی سرسام آور خود و نیز اتخاذ تدابیر اقتصادی ‌ازجمله خودداری از ‌پرداخت کمک هزینه بیکاری و ‌افزایش ‌تعرفه‌های ‌وارداتی ‌خودرو به فکر فتنه افروزی در جهان برای نجات دلار خود از ورطه سقوط است.

جمهوری

***روزنامه واشنگتن پست رئیس جمهور آمریکا را منافق میداند. این روزنامه نوشت : اوباما جایزه صلح نوبل خود را با « ندا آقا سلطان » که در جریان حوادث بعد از انتخابات کشته شد شریک شده اما در اظهارات خود اسمی از او نیاورده تا مبادا مشکلی برای گفتگوی آمریکا با ایران پدید بیاید. این روزنامه آمریکائی افزوده است : « نگفتن نام ندا و همچنین کشور ایران در این سخنرانی نشانه تمایل پرزیدنت اوباما به ادامه گفتگو با تهران می باشد که به معنای « دیپلماسی و گفتگو بین ملت ها » در یک دست و « دفاع از حقوق بشر » دردست دیگر است .

 

***آمریکائی ها هم به رافت اسلامی دل بسته اند! خانم هیلاری کلینتون می گویداز ایران میخواهم درباره سه آمریکائی بازداشت شده در مناطق مرزی ایران و عراق رافت نشان دهد و آنها را آزاد کند. وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی در برلین آلمان در واکنش به متهم شدن سه آمریکایی بازداشت شده در ایران به جاسوسی هرگونه اتهام علیه این سه نفر را بی اساس دانست . به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی هیلاری کلینتون گفت ما قویا بر این باوریم که هیچ مدرک و سندی وجود ندارد که اتهامات یا هرگونه ادعایی علیه این سه آمریکایی را ثابت کند.

کیهان

نامزد یک درصدی صددرصد مورد تایید آمریکا قرار گرفت! (خبر ویژه)

عضو و مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا می گوید مهدی کروبی آمادگی بیشتری برای رهبری جنبش اعتراضی در ایران از خود نشان می دهد.

گری سیک طی سخنانی در دانشگاه مریلند با موضوع بررسی مسائل ایران اظهار داشت؛ مهدی کروبی در حوادث پس از انتخابات ایران، آمادگی بیشتری برای رهبری جنبش اعتراضی از خود نشان داده و اقدامات عملی وی نشانگر این مدعاست.

وی همچنین با بیان اینکه «مخالفان از رهبران خود پیشی گرفته اند» اظهار داشت: این امر به طور خاص در رابطه با میرحسین موسوی دیده می شود و کروبی آمادگی بیشتری برای رهبری مخالفان دارد.

در کنفرانس مذکور، رابین رایت روزنامه نگار و پژوهشگر موسسه صلح آمریکا هم عناصر خیابانی را لایه اول و موسوی و کروبی را لایه دوم جنبش معرفی کرد و منتظری و صانعی را در لایه سوم دسته بندی کرد.

محوریت قائل شدن سیاستمدار آمریکایی کهنه کاری چون گری سیک برای فردی با مختصات کروبی و معرفی وی به عنوان «رهبر جنبش اعتراضی مردم ایران»! از آن جهت قابل تامل است که وی در انتخابات اخیر با ورشکستگی کامل مواجه شد و تعداد 330هزار رایی که از مجموع 40 میلیون رای کسب کرد، کمتر از یک درصد کل آرای ماخوذه و حتی پایین تر از میزان آرای باطله بود. در واقع آرای وی، پایگاه واقعی عناصر افراطی رادیکال و ساختارشکنی را نشان می داد و ثابت می کرد که 99درصد مردم، او را به خاطر جاه طلبی، تندروی و ساده لوحی قبول ندارند.

طنز ماجرا در این است که تمجید گری سیک از معرکه گردانی های خیابانی کروبی، مقارن با بلوف زنی های دبیرکل اعتماد ملی صورت گرفته است. کروبی اخیرا در مصاحبه ای ویدیویی که در سایت ها و رسانه های ضدانقلاب- و به ویژه آمریکایی و انگلیسی- پخش شد با گرفتن گاردی عجیب و غریب، مواضع سردرگم خود را به جمهوری اسلامی نسبت داده بود. وی نظام را متهم به «سردرگمی» و داشتن «سیاست دوگانه در قبال آمریکا» کرده و گفته بود «حکومت نمی داند در مقابل آمریکا چه می کند.»

کروبی در حاشیه راهپیمایی باشکوه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، در تجمعی چند ده نفره حاضر شد که عناصر حاضر در آن به جای مرگ بر آمریکا، علیه نظام و انقلاب شعار می دادند.

گفته می شود ریسک های اخیر کروبی در راستای جلب حمایت بیشتر خارجی ها به ویژه محافل آمریکایی صورت می گیرد. وی در عین حال مورد سرزنش طیف هایی است که قبل از انتخابات از او خواسته بودند به خاطر نداشتن رأی نامزد نشود و عرصه را به موسوی واگذار کند.

دزدان دریایی عضو القاعده اند

بازرسان پلیس فدرال آمریکا(FBI) که با هدف مقابله با تروریسم در گمرک، فرودگاه ها، بنادر، اداره پلیس و بانک مرکزی امارات دفاتر فعال دارد، طی تحقیقاتی دریافت، سردسته یکی از اصلی ترین گروه های دزدی دریایی که شخصی به نام عبدالقدیر بوده و در شهر هراذره سومالی(مرکز فعالیت دزدان) سکونت دارد، پول های به دست آمده از دزدی دریایی را در حجم مبالغی از 50 تا 100هزار دلار به امارات منتقل می کند. بانکی که میزبانی این پول ها را برعهده دارد، المشرق متعلق به «عبدالله الغریر» رئیس مجلس امارات است. اف.بی .آی متوجه شد تاکنون پنج میلیون دلار از این طریق به امارات منتقل و به حساب دو شرکت «رأس الخیمه»(نفتی) و شرکت «مواد غذایی الغریر» واریز شده است. این دو شرکت پس از انجام پولشویی 20 درصد پول را به عنوان حق الزحمه برداشته و مابقی در اختیار نمایندگان القاعده قرار گرفته است. این تحقیقات همچنین روشن کرده که شخص الغریر با «ملا عبدالرحمن» رئیس گروه سلفی الشباب در این باره توافق کرده است. خود عبدالرحمن نیز با القاعده در ارتباط بوده و قبل از ورود به سومالی، در افغانستان فعالیت داشته است.

غائله سبز قرار بود چی بشه، چی شد؟!

سازمان دهندگان اغتشاش در روز 13آبان برای جبران ریزش گسترده نیروها در تهران، اقدام به فراخوان نیروهای شهرستانی خود کرده بودند.

خبرها حاکی از آن است که شماری از دستگیرشدگان آشوب طلب در روز 13آبان، اساسا در تهران سکونت نداشته و از شهرهای دیگر فراخوانده شده بودند.

تصمیم به فراخوانی نیروها به تهران در حالی صورت گرفت که عناصر کلاهبردار و فراری جریان آشوب طلب در خط دهی های ماهواره ای و اینترنتی خود برای تشنج در روز 13آبان، چنین القا می کردند که این بار تظاهرات موج ملی پیدا کرده و به اقصی نقاط کشور سرایت خواهد کرد! آنها با این وجود در برنامه ریزی های واقعی با علم به استعداد نیروی خود، از عناصر گروهکی خواسته بودند خود را به تهران برسانند که البته همین امریه هم خیلی اطاعت نشد. گفته می شود نیمی از عناصر دستگیر شده در تشنجات خیابانی روز 13آبان اساسا کسانی هستند که در شهرهای دیگر اقامت دارند و صرفا برای اجرای دستور اغتشاش خود را به تهران رسانده اند.

یکی از گرفتاری های اصلی ستاد آشوب در خارج از کشور که با برخی عناصر داخلی هماهنگی می کند این است که با وجود تقلای 5 ماهه برای پوشاندن لباس گشاد «جنبش» بر تن «چماقداری و اغتشاش و ترور» و مردمی جلوه دادن ماجرا، در عمل نه تنها هیچ موجی در شهرها ایجاد نشده، بلکه موج کاذب اولیه در تهران نیز به دلیل روشن شدن تدریجی ماهیت فتنه گران، هر هفته و در هر تجمعی بی رمق تر شده به نحوی که نیروی انتظامی توانست با کمترین خشونت و صرفا با بازداشت حدود 100نفر، تمام بساط اغتشاشگران را در روز 13آبان جمع کند و جالب اینکه به استثنای عناصر اصلی که سرنخ های جالبی از پشت پرده طراحی آشوب داده اند، 40 نفر از دستگیر شده ها چند ساعت یا حداکثر یکی دو روز بعد آزاد شده اند.

به قول ظریفی، این چه جنبشی است که با پاک کن می شود پاکش کرد؟!

پشت پرده وحدت و آشتی ملی به روایت مرعشی و کارنامه کارگزاران

سخنگوی حزب کارگزاران تأیید کرد طرح دولت ائتلافی و وحدت ملی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری از سوی این حزب پیگیری می شد. پیش از این آقای هاشمی نقش خود در ماجرا را رد کرده و طرح مذکور را به آقای ناطق نوری نسبت داده بود.

حسین مرعشی در گفت وگو با روزنامه های توسعه و سرمایه ضمن تخطئه مجدد دولت اصولگرا گفت: در انتخابات دهم شماری از مدیران و تکنوکرات های ورزیده تأکید کردند برای ترقی ایران حاضرند با احزاب و شخصیت های معتدل و میانه رو جناح اصولگرایان متحد شده و دولت وحدت ملی تشکیل دهند. یادم هست در دیداری با جناب ناطق نوری که رقیب ما در انتخابات 1376 بود به ایشان گفتم، اصلاح طلبان یک ریاست جمهوری به شما بدهکارند و الان حاضریم که با طیف میانه و معتدل اصولگرایان متحد شویم. این فکر و آرمان مورد توجه سران و عقلای جناح اصولگرا قرار گرفت و تا جایی که می دانم جامعه روحانیت مبارز به عنوان نماد میانه رو در جناح یاد شده این موضوع را در دستور کار قرار داد و به صورت اصولی با آن موافقت و در شورای مرکزی تصویب کردند. اما افراطیون از آن به عنوان وحدت آمریکایی نام بردند. اگر به سرمقاله های روزنامه کیهان نگاه کنید ردپای این افراطی گری قابل مشاهده است و متاسفانه این طیف بر سایر طیف های اصولگرا غلبه کرد.

مرعشی با دفاع از برخی عناصر حزبی بازداشت شده در آشوب ها و با بیان اینکه همه علاقمندان نظام در حوزه و دانشگاه و در میان سیاستمداران اسیر دو جناح، اکثریت مجلس و قوه قضائیه، موافقان طرح وحدت و آشتی ملی اند گفت: مهم تر از اینکه چه کسانی (هاشمی،ناطق نوری، مهدوی کنی) حرکت آشتی ملی را شروع کرده و محوریت کار را برعهده گرفتند، این است که چه نتیجه ای قرار است گرفته شود. برگزاری جلسات تشریفاتی فایده ای ندارد. نتیجه ای که مهم است این است که باید قبول کنیم که سیاست های اجرایی در داخل و در مناسبات فعلی نیروهای سیاسی مشکل دارد و باید این سیاست ها اصلاح شود.

سخنگوی کارگزاران توضیح نداد که اگر قرار باشد سیاست های اجرایی را فشار احزاب ناکام در انتخابات معین کند، پس دیگر چه نیازی به انتخابات و اولویت دادن به رای و انتخاب اکثریت مردم است.

گفتنی است در انتخابات سال 76، جریان کارگزاران و طیف های همسو ضمن یک شعبده بازی سیاسی و با معرفی خاتمی به عنوان «منتقد» و ناطق نوری به عنوان «طرفدار» وضع موجود مدیریت دولت، مردم را به سمت رای به نامزد مورد حمایت خود (خاتمی) هدایت کردند در حالی که طیفی از همان ها بر حسب ظاهر به آقای ناطق لبخند می زدند. در واقع کارگزاران در انتخابات دوم خرداد 76 ضمن ائتلاف کامل با خاتمی، به رقیب وی نیز چنین القا می کردند که از او حمایت می کنند تا در هر صورت، حضور 8 ساله خود در دولت را -پس از ناکامی در تغییر قانون اساسی و تمدید ریاست جمهوری آقای هاشمی - تداوم بخشند.

این روند البته مفهوم واقعی طرح هایی نظیر وحدت ملی، آشتی ملی، دولت ائتلافی و... را روشن می کند. کارگزاران با همین سیاق، ضمن انجام تقسیم کار همیشگی، همزمان سراغ حمایت از موسوی و کروبی رفتند درحالی که با هر دو به ویژه موسوی در سال های آغازین دولت سازندگی مشکل داشتند. این اتفاق البته پس از ناامیدی از نامزدی خاتمی و نیز ناامیدی از اغوای اصولگرایان برای دور زدن احمدی نژاد صورت گرفت.

اپوزیسیون از سر ناچاری این 3 نفر را به رسمیت شناخته است

رادیو فردا ارگان رسمی سازمان سیا می گوید «جنبش سبز بحران رهبری دارد و در این بحران بسیار جدی فقدان رهبری، ناچار شده آقایان موسوی و کروبی و خاتمی را به رسمیت بشناسد».

این رادیو از قول مهدی خلجی عضو مؤسسه مطالعات خاور نزدیک واشنگتن اعلام کرد: بسیاری از کسانی که در این جنبش شرکت کردند با آرمان های آیت الله خمینی و قانون اساسی و حکومت اسلامی مشکل دارند و قلب تپنده جمهوری اسلامی یعنی ولایت فقیه را مورد آماج خود قرار داده اند.

خلجی در پاسخ به این سؤال رادیو فردا که تحلیلگران می گویند موسوی ناچار به پیروی از مخالفان شده، گفت: بله آقای موسوی- به ویژه- رهبر اتفاقی این جنبش است و این مردم ]اغتشاشگران وابسته به گروهک ها[ هستند که آقایان موسوی و خاتمی و کروبی را به دنبال خود می کشانند.

خلجی پیش از فرار از کشور با روزنامه طه هاشمی (انتخاب) همکاری می کرد و پس از اقامت در خارج از کشور به همکاری با بی بی سی، رادیو فردا و رادیو زمانه پرداخت. وی همانند محسن سازگارا به استخدام مؤسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک (WINEP) درآمد. این مؤسسه توسط مارتین ایندایک - رئیس پیشین بخش پژوهش لابی اسرائیل در آمریکا (AIPAC) و سفیر سابق آمریکا در اسرائیل- تأسیس شد. کسانی چون پل ولفوویتز، ریچارد پرل، جیمز وولسی، وارن کریستوفر، الکساندر هیگ و جورج شولتز جزو مشاوران این مؤسسه ضد ایرانی هستند. خلجی می گوید مدتی را نزد آقای منتظری به عنوان شاگردی سپری کرده است.

نامبرده در ادامه گفت وگو با رادیو فردا با اشاره به تصمیم و اظهارنظر قبلی عناصر ضد انقلاب برای حضور در تجمع حاشیه ای روز 13 آبان گفت: موسوی بعداً بیانیه صادر کرد و بنابراین او نیست که جنبش و تظاهرات را پیش می برد بلکه افراد، او را پیش می برند منتها جنبش یک بحران بسیار جدی رهبری دارد و ناچار است در این فقدان رهبری، آقایان موسوی و کروبی و خاتمی را به رسمیت بشناسد.

خلجی پیش از این هم در گفت وگو با دویچه وله، تلاش ضدانقلاب برای القای تقابل با روحانیت را «بیهوده» توصیف کرده و با «منزوی» خواندن کسانی چون منتظری و صانعی و عبداله نوری گفته بود: روحانیت تا بن دندان به جمهوری اسلامی نزدیک است. حتی مرجع بزرگی نظیر آیت الله سیستانی برای اظهار نظر در مورد ایران همواره جانب ]آیت الله[ خامنه ای را نگه می دارد. بنابراین انتظار مخالفت روحانیت با جمهوری اسلامی، انتظار بیهوده ای است... آن بخش منزوی هم مخالفتش تأثیری ندارد.

وقتی ریگان هم بر «عروه» حاشیه می نویسد!

رئیس دولت اصلاحات با استناد به سیره حضرت امام خمینی، به انتقاد از برخورد با عناصر آشوب طلب پرداخت و در عین حال خواستار بازگشت به قانون اساسی شد.

سیدمحمد خاتمی در گفت وگو با سایت «جماران» اظهار داشت: امام معتقد بودند که سلایق مختلف باید وجود داشته باشد. حتی به صراحت اعلام کردند که کسی که با اصل نظام مخالف است، او در این مملکت آزاد است و باید امنیتش تامین شود، مگر این که دست به سلاح ببرد یا توطئه ای کند که بخواهد به زیربنای نظام آسیب بزند که البته هیچ نظامی هم این را نمی پذیرد.

وی با بیان اینکه «ما نباید برای مردم تصمیم بگیریم. نباید انتخاب و رأی مردم را محدود کنیم» گفت: چرا امروز قانون اساسی زیرپا گذاشته می شود؟ مگر قانون اساسی حق فعالیت تشکل ها،اظهارنظر و حضور آزاد مردم را تصریح نکرده است؟... بیایید به قانون اساسی بازگردیم البته در صورتی که تفسیرهای دل بخواهی از آن نشود و کسانی از آن نگهبانی کنند که به مردم و معیارهای قانون اساسی اعتقاد داشته باشند.

خاتمی گفت: «ما نباید دایره را تنگ کنیم و یک جریان و یک گروه بگوید که من عین نظامم یا عین انقلابم و هر کس با من مخالف است،ضدانقلاب و ضد اسلام است و باید حذف شود یا ترور شخصیت شود و یا از صحنه خارج شود و یا جلوی حضور او در عرصه حاکمیت گرفته شود. این ها همه مخالف معیارهای حضرت امام است.اولا این که یک سلیقه خود را مبنای حق بداند، خلاف اسلام و خلاف عقل و خلاف روش و رفتار و سیره امام است.دوم این که بر فرض که یک سلیقه ای باشد که ما معتقد باشیم که خارج از معیار و اصول است، ما حق نداریم که به هر قیمتی او را حذف کنیم و تا وقتی که کارش به براندازی منجر نشده است،کاملاً احترام دارد و باید حضور داشته باشد».

تقلیل جریان برانداز ضدانقلاب در حد «اختلاف سلیقه» در حالی است که آقای خاتمی در آخرین ماه های ریاست جمهوری خویش صرفاً به خاطر هو شدن از سوی چند دانشجو، آنها را تهدید به اخراج کرد و آنها را عوامل دشمن خواند.

حرف های رئیس دولت اصلاحات درباره قانون اساسی و احترام به تصمیم و رأی مردم هم سخنان خوبی است که مع الاسف عکس آن از سوی مدعیان اصلاح طلبی و شخص خاتمی عمل شد. تفسیر دل بخواهی از قانون اساسی همان رویه ای است که افراطیون مدعی اصلاح طلبی طی سال های اخیر به ویژه طی 5-4ماه گذشته در پیش گرفته و به سازوکار قانونی انتخابات تن ندادند و با چماقداری و اردوکشی خیابانی در پایتخت تلاش کردند رأی اکثریت را زیر پا بگذارند.

خاتمی در اظهارات اخیر خود توضیح نداده که اگر قرار باشد هر متخلفی برای فرار از حکم قانونی مدعی شود «قانون تفسیر دلخواه شده» آیا اثری از اجرای قانون هم باقی می ماند و با این شیوه قانون شکنی نقابدار می توان مدعی قانونگرایی و طرفداری از قانون اساسی هم شد؟!

خدا بر درجات امام راحل(ره) بیفزاید که وقتی ریگان رئیس جمهور وقت آمریکا ادعای اسلام شناسی می کرد، درباره او فرموده بودند؛ احتمالا همین روزها ریگان هم بر عروه حاشیه می نویسد!

قدس

آیا این اندازه بد هستیم؟

الف- دکتر غلامعلی حدادعادل یادداشتی را در نقد فیلم «کتاب قانون» نوشته است که در بخشی از آن آمده است: انصاف حکم می کند که بگوییم فیلم «کتاب قانون» محصول مشترک یک «نیت خوب» و یک «اجرای بد» است.در این فیلم قصد تهیه کننده آن بوده که به اسلام خدمت کند، اما متأسفانه به مسلمانان و به خصوص به ایرانیان مسلمان جفا شده است.

نود سینمایی با فریدون جیرانی می آید

مهر-مدیر گروه اجتماعی شبکه سه از تولید برنامه زنده «هفت» به تهیه کنندگی فریدون جیرانی با موضوع مباحث چالشی حوزه فرهنگ و هنر خبر داد.

کیهان خواستار عزل مشایی شد

الف-حسین شریعتمداری در ستون یادداشت کیهان نوشته است: سخنی با برادر عزیزمان جناب آقای دکتر احمدی نژاد، رئیس جمهور محترم و منتخب در میان است و آن، این که؛ در شخصیت آقای اسفندیار رحیم مشایی چه برجستگی و امتیاز ویژه ای دیده اید که دیگران نه فقط نمی بینند، بلکه برای اثبات عدم صلاحیت وی دلایل مستحکمی نیز ارائه می کنند و در همان حال، جناب عالی- با عرض پوزش- ضمن آن که دلیل و نشانه قابل قبولی برای اثبات صلاحیت او ندارید، ایشان را در پستهای حساس و کلیدی دولت می گمارید و بر آن اصرار هم دارید؟!

ماجرای 8 هزار لغت فارسی در دیدار احمدی نژاد و مقام آسیایی

شبکه خبر - رئیس جمهور احمدی نژاد یکشنبه شب در دیدار با ایرانیان مقیم ترکیه با اشاره به دیدار خود با یکی از مقامهای ارشد کشورهای آسیایی گفت: هفته گذشته با یکی از سران کشورهای آسیایی دیدار داشتم، وی به من گفت، بیش از 8 هزار لغت فارسی در زبان ما وجود دارد و من نیز به او گفتم آیا به غیر از فارسی هم لغت دیگری در زبان شما وجود دارد؟

حاشیه سفر لاریجانی به عراق

مهر- سفر پنج روزه رئیس مجلس به عراق با حواشی گوناگونی مواجه بود. از جمله اینکه هیأت ایرانی با چند دستگاه شورلت آمریکایی بسیار بزرگ در مدت اقامت در عراق تردد می کرد و این خودروها که بیشتر به نفربر شباهت داشت علاوه بر ضد گلوله بودن ضد انفجار نیز بودند.همچنین خودروهایی که برای هیأت ایرانی در نظر گرفته شده بود مجهز به «جمر» بود. این دستگاه این خاصیت را دارد که همه امواج ارتباطی اعم از موبایل و ریموت های انفجاری را تا حوالی مشخصی غیرفعال می کند.نخستین برنامه لاریجانی دیدار با رئیس مجلس عراق بود و این دیدار در مجلس عراق انجام شد امنیت این محل نیز در اختیار نیروهای آمریکایی بود و هیأت ایرانی پس از بازرسی سرسختانه وارد مجلس عراق شدند و بازرسی اشیا و اموال همراهان هیأت توسط سگهای بمب یاب از حاشیه های این سفر بود! همچنین در زمان دیدار لاریجانی با نوری مالکی نخست وزیر عراق محافظان مالکی برخورد بدی با اعضای هیأت ایرانی داشتند و به همین دلیل بیشتر اعضای همراه هیأت از حضور در ضیافت شام مالکی خودداری کردند و البته با اعتراض ایرانی ها برخوردها در دیدارهای بعد به شکل محسوسی بهبود یافت.از حاشیه های دیگر سفر لاریجانی به عراق این بود که در زمان ملاقات هیأت ایرانی با گروه دوستی پارلمانی ایران و عراق ذوالقدر یکی از نمایندگان مجلس ایران به زبان عربی شروع به صحبت کرد و بعد از چند جمله سخنان خود را به زبان فارسی پی گرفت که این تغییر زبان خنده حاضران و لاریجانی را به دنبال داشت.

رئیس کمیته صیانت از آرا موسوی کجاست؟

جوان آنلاین- شنیده شده که علی اکبر محتشمی پور از چهره های نزدیک به میرحسین موسوی که مسؤول کمیته صیانت از آرای ستاد انتخاباتی این نامزد بود، از کشور خارج شده و تاکنون بازنگشته است. گفته می شود وی اکنون در سوریه به سر می برد.

دیدارصریح آیة ا... مکارم ومولوی عبدالحمید

شیعه نیوز- آیة ا... ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، دیروز در دیدار مولوی عبدالحمید و شماری از علمای اهل تسنن گفت: ما شیعیان با اهل سنت قرنها زندگی کردیم و مشکلی با هم نداشتیم و من در ایام تبعید در چابهار و مهاباد که در میان برادران اهل تسنن بودم با علمای اهل سنت دوستی داشتیم.

گزارش وال استریت ژورنال از مسجد تازه تأسیس در نیکاراگوئه

عصر ایران - روزنامه محافظه کار آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی به روابط ویژه دولت ایران با دولت نیکاراگوئه پرداخته است.

در این گزارش با اشاره به ساخت مسجدی بزرگ و زیبا در ماناگوئا، پایتخت نیکاراگوئه آمده است: گفته می شود بخشی از هزینه های ساخت این مسجد بزرگ از سوی کمکهای اقتصادی احمدی نژاد در سفر 18 ماه پیش او به نیکاراگوئه تأمین شده است.

انتقاد ایران به اقدامات غیرمنطقی در نمایشگاه کتاب کویت

فارس-حجة الاسلام رضوی اردکانی، رایزن فرهنگی ایران در کویت از اقدامات غیرمنطقی کمیته بازرسی نمایشگاه کتاب کویت که به مشارکت نکردن ناشران ایرانی در این نمایشگاه منجر شد، به شدت انتقاد کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات