تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۷:۵۴  ، 
کد خبر : ۱۲۸۶۲۹
اطلاعیه دولت عراق

تحت تعقیب‌ترین‌ها

اشاره: گروه بین‌الملل: روز یکشنبه دولت جدید عراق برای نخستین بار فهرست اسامی ۴۱ تروریست خطرناک تحت تعقیب در این کشور را اعلام کرد. موفق الربیعی مشاور امنیت ملی عراق در یک نشست خبری با اعلام این اسامی از آنان به عنوان عاملان اصلی انفجار و کشتارهای متعدد در عراق یاد کرد. در بین این افراد نام «ابوحمزه المهاجر» یا همان «ابوایوب المصری» رهبر جدید تشکیلات القاعده در عراق به چشم می خورد که اخیراً توسط بن لادن هم تایید شد و آمریکایی ها هم گفتند تنها او را به عنوان جانشین ابومصعب الزرقاوی می شناسند. نکته مهم دیگر اینکه در بین این افراد نام دختر و همسر صدام حسین نیز به چشم می خورد که دولت کنونی عراق معتقد است آنها از نظر مالی گروه های تروریستی را پشتیبانی می کنند. بخشی از این اسامی همان بعثی های سابق هستند که صدام حسین اخیراً به اشاره گفت: «تنها من قادر به آرام کردن عراق هستم» و بخش دیگر به رهبران گروه های اقماری وابسته به القاعده مربوط می شود که عراقی یا اتباع سایر کشورهای عرب هستند. آمریکا می گوید گروه های یاد شده از طریق مرزهای سوریه با عراق وارد این کشور می شوند. با این حال لیست یاد شده اکثر رهبران فعال شبکه های تروریستی در همه مناطق عراق از شمال تا جنوب را شامل می شود.

1- عزت ابراهیم الدوری: معاون سابق شورای منحله رهبری عراق و عالی ترین نهاد تصمیم گیری در رژیم صدام. دادگاه عالی جنایی مرکزی در نهم ژانویه ۲۰۰۵ حکم دستگیری وی را صادر و ۱۰ میلیون دلار نیز برای دستگیری او جایزه تعیین کرد.
۲- محمد یونس الاحمد الموالی: از اعضای ارشد حزب بعث که عراق را پیش از سقوط رژیم سابق در بهار ۲۰۰۳میلادی ترک کرد. گفته می شود وی مسئولیت رهبری و تامین مالی گروه های تروریستی داخل عراق را بر عهده دارد. دادگاه عالی جنایی مرکزی در نهم ژانویه ۲۰۰۰ میلادی حکم دستگیری وی را صادر کرده و مبلغ یک میلیون دلار پاداش برای دستگیری وی اختصاص داد.
۳- طاهر جلیل حبوش: رئیس سازمان اطلاعات سابق عراق و عضو ارشد حزب بعث. دادگاه عالی جنایی عراق در چهارم مه ۲۰۰۵ حکم دستگیری وی را صادر کرد و مبلغ یک میلیون دلار پاداش برای دستگیری او اختصاص داد.
۴- سیف الدین فلیح حسن طه الراوی: رئیس ستاد سابق گارد ملی عراق. دادگاه عالی جنایی در نهم ژانویه ۲۰۰۵ میلادی حکم دستگیری وی را صادر کرده و مبلغ یک میلیون دلار پاداش برای دستگیری وی اختصاص داد.
۵- عبدالباقی عبدالکریم عبدالله السعدون: رهبر تشکیلات تروریستی در استان دیاله که به جنوب عراق نیز رفت وآمد دارد. دادگاه عالی جنایی حکم دستگیری او را در نهم ژانویه ۲۰۰۵ میلادی صادر و مبلغ یک میلیون دلار پاداش برای دستگیری او اختصاص داد.
۶- رشید طعان کاظم: رهبر تشکیلات تروریستی در استان الانبار و مسئول تامین مالی گروه های تروریستی در استان دیاله دادگاه عالی جنایی مرکزی در نهم ژانویه ۲۰۰۵ میلادی حکم دستگیری وی را صادر کرده و مبلغ یک میلیون دلار پاداش برای دستگیری او اختصاص داد.
۷- احمد حسن کاکا العبیدی: افسر سابق سازمان اطلاعات عراق و از اعضای ارشد حزب بعث. دادگاه عالی جنایی مرکزی در نهم ژانویه ۲۰۰۵ حکم دستگیری وی را صادر کرده و مبلغ ۲۰۰ هزار دلار پاداش برای دستگیری وی اختصاص داد.
۸- مظهر عبدالکریم ذیاب عبدالخربیط: متهم در رسوایی برنامه نفت در مقابل غذا و دارو و تامین کننده مالی عملیات تروریستی علیه نیروهای عراقی در استان الانبار و تشکیلات القاعده در عراق. دادگاه عالی جنایی مرکزی حکم دستگیری او را در نهم ژانویه ۲۰۰۵ صادر و مبلغ ۵۰ هزار دلار پاداش برای دستگیری وی اختصاص یافته است.
۹- عمر سبعاوی ابراهیم حسن التکریتی: رئیس سابق انجمن دانشجویان عراق و رئیس تشکیلات سابق فدایی های صدام و حامی تروریسم در عراق. دادگاه عالی جنایی در ۱۷ مارس ۲۰۰۵ حکم دستگیری وی را صادر کرده و ۵۰ هزار دلار پاداش برای دستگیری وی اختصاص یافته است.
۱۰- رفاعی عبداللطیف طلفاح التکریتی: پست های مختلفی در رژیم سابق داشته و عضو ارشد حزب بعث بوده و از طریق مرزهای عراق پول به گروه های تروریستی در عراق می رساند. دادگاه عالی جنایی در ۲۷ آوریل ۲۰۰۵ حکم دستگیری وی را صادر و مبلغ یک میلیون دلار پاداش برای دستگیری او اختصاص داده است.
۱۱- نهاد ناجی العذاری الدلیمی: مدیر عامل سازمان اطلاعات در رژیم بعث. دادگاه در نهم ژانویه ۲۰۰۵ میلادی حکم دستگیری وی را صادر کرده و مبلغ ۲۰۰ هزار دلار پاداش برای دستگیری وی اختصاص یافته است.
۱۲- حسن هاشم الدلیمی: کارمند ارشد در وزارت دارایی رژیم سابق بعث. دادگاه عالی جنایی مرکزی در نهم ژانویه ۲۰۰۵ حاکم دستگیری وی را صادر کرده و مبلغ ۲۰۰ هزار دلار پاداش برای دستگیری وی اختصاص یافته است.
۱۳- فوزی مطلق الراوی: از رهبران تروریستی در عراق و عضو سابق حزب بعث و حامی تشکیلات تروریستی در استان الانبار.
۱۴- ابوعبدالله الشافعی: از آغاز سال ۲۰۰۳میلادی یکی از رهبران گروه «انصارالاسلام» (انصار السنه) بوده و در استان های کرکوک، دیاله و نینوا دست به عملیات تروریستی می زند.
دادگاه عالی جنایی مرکزی عراق حکم دستگیری وی را در ۲۷ مارس ۲۰۰۵ صادر و مبلغ ۵۰ هزار دلار پاداش برای دستگیری الشافعی اختصاص داد.
۱۵- ملا هلکورد احمدی: امیر گروه انصارالاسلام در بغداد و مدیر عملیات تروریستی در بغداد که پیش از سقوط رژیم صدام از اعضای مهم انصارالاسلام بوده و عضو تشکیلات «مجلس شورای المجاهدین» است. دادگاه عالی جنایی در چهارم ژانویه ۲۰۰۵ حکم دستگیری وی را صادر کرده و مبلغ ۵۰ هزار دلار پاداش برای دستگیری وی اختصاص یافته است.
۱۶- رغد دختر صدام حسین دیکتاتور عراق: تامین کننده مالی گروه های تروریستی در عراق است و اعضای ارشد حزب بعث منابع مالی را از وی به گروه های تروریستی انتقال می دهند.
۱۷- ساجده خیرالله طلفاح: همسر اول صدام حسین دیکتاتور عراق است و عامل اصلی خط دهنده و پشتیبانی و تامین تروریسم در عراق است و توانایی دسترسی به دارایی هایی صدام که از ملت عراق به سرقت برده شده را دارد.
۱۸- معن بشور: از اتباع کشور لبنان و اعضای حزب بعث است که دارای روابط دیرینه با رژیم سابق بعث است و عامل انتقال تروریست ها از لبنان به عراق بوده است.
۱۹- عصام خضر عباس الدلیمی: مدیر عامل سازمان اطلاعات عراق و عامل پشتیبانی گروه مسلح «جیش محمد» است. دادگاه عالی جنایی حکم دستگیری وی را در ۲۷ مارس ۲۰۰۵ صادر و مبلغ ۵۰ هزار دلار پاداش برای دستگیری وی اختصاص یافته است.
۲۰- غزوان سبتی فرج الکبیسی: از اعضای ارشد حزب بعث و سرتیپ سازمان اطلاعات رژیم سابق بوده و حامی تروریسم در عراق است. دادگاه عالی جنایی حکم دستگیری وی را صادر کرده و ۵۰ هزار دلار پاداش برای دستگیری او اختصاص یافته است.
۲۱- عبدالله الجنابی: روحانی حامی و فعال امور تروریستی در عراق است و از گروه های تروریستی در استان الانبار حمایت مادی و معنوی می کند. دادگاه عالی جنایی در نهم ژانویه ۲۰۰۵ حکم دستگیری وی را صادر کرده و مبلغ ۵۰ هزار دلار پاداش برای دستگیری وی اختصاص داد.
۲۲- ابراهیم یوسف ترکی الجبوری: از فعالان تروریست در شمال عراق است. دادگاه عالی جنایی مرکزی در نهم ژانویه ۲۰۰۵ حکم دستگیری وی را صادر کرده و مبلغ ۵۰ هزار دلار پاداش برای دستگیری وی اختصاص یافته است.
۲۳- خلف محمد مخلف الدلیمی: مشهور به «ابومروان» رئیس سابق واحد طرح های ویژه وابسته به سازمان اطلاعات عراق که با میلیون ها دلار بعد از سقوط رژیم صدام از عراق گریخت و اینک حامی مالی گروه های تروریستی و مسئول انتقال تروریسم و سلاح به داخل عراق است. دادگاه عالی جنایی مرکزی در ۱۲ آوریل ۲۰۰۵ حکم دستگیری وی را صادر کرد.
۲۴- ابومصطفی الشیبانی: رئیس یک گروه تروریستی و شبه نظامی در بغداد و جنوب عراق. دادگاه عالی جنایی مرکزی حکم دستگیری وی را در ۱۲ ماه آوریل ۲۰۰۵ صادر کرده و مبلغ ۲۰۰ هزار دلار پاداش برای دستگیری وی اختصاص یافته است.
۲۵- احمد وطبان ابراهیم الحسن التکریتی: حامی مالی و خط دهنده گروه های تروریستی که منابع مالی را برای تروریست ها وارد عراق می کند و تحرکات تروریست ها را در داخل عراق تسهیل می کند. دادگاه عالی حکم دستگیری وی را صادر کرده و مبلغی به عنوان پاداش برای دستگیری وی اختصاص یافته است.
۲۶- منذرالگسار: دارای روابط نزدیک با رژیم سابق بعث بود. وی تاجر اسلحه است و تروریست ها را از حیث سلاح تامین می کند. دادگاه حکم دستگیری وی را صادر و مبلغی به عنوان پاداش برای دستگیری وی اختصاص داد.
۲۷- احمد ابوسجاد الغروی: مسئول یک تشکیلات تروریستی در جنوب عراق. دادگاه حکم دستگیری وی را صادر کرده و مبلغی به عنوان پاداش برای دستگیری او اختصاص یافته است.
۲۸- مام عبدالکریم: عضو برجسته در تشکیلات انصارالسنه و تسهیل کننده و تامین کننده مالی و ارتباطی عملیات تروریستی در شمال عراق است. دادگاه عالی جنایی مرکزی عراق حکم دستگیری وی را صادر کرده و مبلغی به عنوان پاداش برای دستگیری وی اختصاص یافته است.
۲۹- عبدالهادی العراقی: عضو برجسته تشکیلات القاعده در عراق و عضو مجلس شورای المجاهدین از اهالی استان نینواست و برای رسیدن به رهبری تشکیلات القاعده تلاش می کند.
۳۰- ابوایوب المصری: دوست ابومصعب الزرقاوی و رهبر جدید تشکیلات القاعده در عراق. او از اتباع کشور مصر است و عضو سابق جنبش جهاد اسلامی این کشور بوده و مبلغ ۵۰ هزار دلار پاداش برای دستگیری وی اختصاص یافته است.
۳۱- سعد حمید شهاب: تسهیل کننده رسیدن منابع مالی به گروه های تروریستی در استان های صلاح الدین و الانبار است و از گروه «جیش محمد» پشتیبانی می کند. دادگاه عالی جنایی مرکزی عراق حکم دستگیری وی را صادر کرده و مبلغ ۵۰ هزار دلار پاداش برای دستگیری وی اختصاص یافته است.
۳۲- رعد حمید شهاب: عضو ارشد حزب منحله بعث و تسهیل کننده انتقال منابع مالی به تروریست ها در استان های صلاح الدین و الانبار و از رهبران گروه «جیش محمد» است. دادگاه عالی جنایی مرکزی عراق حکم دستگیری وی را صادر کرده و مبلغ ۵۰ هزار دلار برای دستگیری وی اختصاص یافته است.
۳۳- «محمد هشام محمد»: مشهور به «منصور» و «خادم الحسین»، دارای روابطی با تشکیلات انصارالسنه است و این گروه را مجهز به بمب های دست ساز می کند و دارای ارتباطاتی با تعدادی از شبکه های سازنده بمب دست ساز در عراق است. او مسئول طراحی بمب های کنترل از راه دور است که پیشتر رژیم سابق بعث از آن استفاده می کرد. دادگاه عالی جنایی مرکزی حکم دستگیری وی را صادر کرده و ۵۰ هزار دلار پاداش برای دستگیری وی اختصاص یافته است.
۳۴- احمد محمد یونس الاحمد الموالی: تحت پوشش تجارت، عملیات تروریستی را تسهیل و منابع مالی فعالیت های تروریستی پدرش را در داخل عراق تامین می کند. حکم دستگیری وی صادر و مبلغی به عنوان پاداش برای دستگیری او اختصاص یافته است.
۳۵- سرهید کاظم الجنابی: از رهبران چند گروه تروریستی در جنوب بغداد است. گروه هایی که او رهبری می کند، مسئول ربودن و ترور تعدادی از مسئولان عراقی و خارجی هستند و این گروه ها دشمن نیروهای عراقی هستند و در تخریب زیرساخت های عراق از جمله نفت و حملات با خمپاره و خودروهای بمب گذاری شده دست دارند.
۳۶- احمد شوقی الکبیسی: رهبر یک تشکیلات تروریستی و تامین کننده منابع مالی و تسهیل کننده عملیات تروریستی و برای قتل افسران پلیس و ارتش فتوا صادر می کند.
۳۷- زهیر عبدالغفار الکبیسی: یکی از فرماندهان تشکیلات تروریستی در بغداد است و برای قتل شیعیان فتوا صادر کرده است و در تامین مسائل مالی فعالیت های تروریستی برضد نیروهای عراقی دست دارد.
۳۸- جمال التکریتی: از رهبران برجسته در تشکیلات تروریستی «لشکر عمر» است و با استفاده از بمب های دست ساز حملات زیادی بر ضدنیروهای عراقی در بغداد انجام داده است و تشکیلات وی اقدام به عملیات ترور بر ضدمسئولین عراقی می کند.
۳۹- محمدفاضل غریب المشهدانی: تامین کننده منابع مالی در عراق و تسهیل کننده عملیات تروریستی است. وی در استان دیاله فعال است.
۴۰- طالب یوسف زوید العیساوی: از رهبران برجسته در تشکیلات القاعده در عراق است و خود را رهبر معنوی این تشکیلات تروریستی می داند.
۴۱- صبری خریبط الدلیمی مشهور به «ابو ایوب»: از دستیاران زرقاوی است و ارتباطات نزدیکی با «طرح ۷۰۰» وابسته به سازمان اطلاعات سابق رژیم بعث داشته که این سازمان میلیاردها دلار در عراق در اختیار دارد. او همچنین مسئول چند گروه تروریستی است که دارای شاخه هایی در مناطق مختلف این کشور هستند.

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات