صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۴  ، 
کد خبر : ۱۲۹۰۰

استراتژى شکست خورده /محمد دوامی


سناتور” جوزف بایدن “ در گفتگو باشبکه “ ان‌بى‌سى “ آمریکا استراتژى دولت بوش درعراق را شکست خورده یادکرد وتنها راهکار خروج از بحران عراق را واگذارى اداره این کشور اشغال شده به خود عراقى‌ها دانست.

اینکه سیاستمداران حاکم بر کاخ سفید در استراتژى خود در عراق وحتى درخاورمیانه دچار سردرگمى وشکست شده‌اند از دید هیچ ناظر منصفى پوشیده نیست ولى به نظر مى‌رسد مقامات آمریکایى نمى‌خواهنداز مسیرغلطى که درپیش گرفته‌اند برگردند وسیاست‌هاى اشتباه خود را اصلاح نمایند.

امروز با وجود بیش از 160 هزار نظامى آمریکایى مستقردر عراق نه تنها ناامنى درعراق کاسته نشده بلکه هرروزبه ابعادآن افزوده مى‌شود و تروریست‌ها به تخریب و آدمکشى خود البته تحت حمایت اشغالگران ادامه مى‌دهند .

با وجود کارنامه سیاه اشغالگران درعراق مقامات کاخ سفید نمى‌خواهند بپذیرند که ارمغان حضور نامشروع آنان در عراق کشتار و آوارگى مردم بى‌دفاع و رسوایى هایى نظیرزندان ابوغریب بوده است.

اکنون مردم آمریکا وسیاستمداران این کشور هزینه هنگفت اشغالگرى که میلیاردها دلار پول مالیات دهندگان آمریکایى را بلعیده وهزاران کشته و زخمى ازسربازان آمریکایى را برجاى گذاشته به حاکمان کاخ سفیدگوشزد مى‌کنند به علاوه آنکه تنفر جهانیان ازسیاست‌هاى دولتمردان آمریکایى با هیچ چیزى قابل جبران نیست .مقامات آمریکایى نه تنها درعراق بلکه در سیاست‌هاى خود در دیگر کشورهاى منطقه دچار سردرگمى شده‌اند به طورى که بى‌توجهى کاخ سفید به نهادهاى بین‌المللى مانند گزارش آژانس بین‌المللى انرژى اتمى درقبال فعالیت‌هاى هسته‌‌اى ایران و مخالفت با گزارش مدیر کل آژانس حیثیت آنها رابیش از پیش در جهان خدشه‌دار کرده وکار به جایى رسیده است که البرادعى ازمقامات آمریکایى به صورت تلویحى به عنوان “ فضول “ یاد کرده است.

به طور کلى سیاست حاکمان کاخ سفید جز هدردادن منابع ملت آمریکا ، به خطر انداختن جان سربازان آمریکایى و تنفر جهانى از سیاست‌هاى واشنگتن هیچ دستاورد دیگرى نداشته است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات