ابتدای هفته جاری اعلام شد. بیش از بیست و یک هزار تاکسی جدید وارد ناوگان حمل ونقل مسافر در شهرها شد که سی درصد آن متعلق به تهران است. سهمیه بندی بنزین ایجاب می کرد مردم برای جبران آن از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و چیزی که می توانست مردم را به استفاده از این وسایل نقلیه ترغیب کند در دسترس بودن آن وسایل نقلیه بود. این بیست و یک هزار تاکسی نیز به همین سبب وارد ناوگان حمل و نقل مسافر در شهرها شد. اما چیزی که این حرکت پشتیبانی کننده اجرای طرح سهمیه بندی بنزین را تهدید می کند و در حال حاضر نیز این تهدید در برخی موارد صورت عینی پیدا کرده است نبود یک مرجع با عوامل قدرتمند نظارتی است. فروش بنزین آزاد به قیمت مناسب که راهی آسان برای کسب در آمد است برخی از رانندگان تاکسیها را به آن داشته تا به جای پرداختن به کار سخت جابه جایی مسافر اقدام به فروش بنزین به صورت آزاد کنند. رواج این اقدام در صورت نبود ناظر هوشیار و قدرتمند می تواند تمام زحمت و تلاش دولت را برای حل معضل رفت و آمد مردم و افزایش موفقیت طرح سهمیه بندی بنزین به هدر دهد. بنابراین ضرورت دارد مراکز مربوط به منظور جلوگیری از این خسارت و یا به عبارت بهتر مقابله با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین به دنبال راهکارهای جدی و موثر باشند.