صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۸۸ - ۰۸:۱۴  ، 
کد خبر : ۱۳۲۱۱۹

اخبار ویژه روزنامه های 4 آذر 1388


ایران

دیگه چه خبر؟

روزنامه ایران ادعای سلیمی نمین را تکذیب کرد

خبر اول این که روابط عمومی مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی «ایران» ادعای عباس

سلیمی نمین مبنی بر این‌که آگهی معبد بهائیان پیش از این در روزنامه ایران منتشر شده است را تکذیب کرد. در توضیحات مؤسسه ایران با ابراز تأسف از بیان چنین اظهارات «دروغ»، «ساختگی» و «فاقد مستندی» آمده است: چنین مسئله‌ای هیچگاه نه در صفحات خبری، ‌آگهی،‌ نیازمندی‌ها، ضمائم و حتی دیگر نشریات مؤسسه ایران از جمله ورزشی، انگلیسی،‌ عربی و... رخ نداده است. روابط عمومی مؤسسه ایران افزوده: تاکنون در خبرهای ویژه‌ای هم که در چند نوبت علیه این فرقه در روزنامه ایران منتشر شده همواره از عنوان «ضاله»، «انحرافی» و... برای آنها استفاده شده است.

تایم: گروه سبز ایران از امریکا درخواست کمک کرده است

خبر دیگر این که یک مجله پرتیراژ امریکایی در گزارشی از درخواست کمک گروه سبز از امریکا خبر داده است. تایم نوشته: دولت امریکا طی هفته‌های گذشته از طریق کانال‌های عمومی و خصوصی چندین درخواست برای اتخاذ موضع محکم‌تر در مقابل سوءاستفاده از حقوق بشر در ایران و اعمال تحریم‌های شدیدتر و سریع‌تر علیه سپاه پاسداران دریافت کرده است. تایم با اشاره به سفر محسن مخملباف به امریکا برای انجام تلاش‌ها علیه ایران نوشته: مخملباف می‌گوید که ما تحریم‌های مشخصی را برای آسیب رساندن به رژیم نیاز داریم.

مأموریت نفر از فتنه‌گران برای دریافت پول از اروپا و اعراب

شنیدیم که معاون حقوقی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به وقایع بعد از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برخی اقدامات فتنه‌گران را فاش کرد. سردار سرتیپ پاسدار حسن حمیدزاده گفته: یکی از سران عرب که خود را خادم حرمین شریفین می‌نامد، در این کودتای نرم نقش داشته و در دیدار با برخی سران فتنه به آنها پول داده است. وی افزوده: دو نفر از طرف فتنه‌گران مأموریت داشتند از اتحادیه اروپا و ارتجاع عرب پول دریافت کنند که خودشان هم به آن اعتراف کرده‌اند.

محمد عطریانفر از زندان آزاد شد

با خبر شدیم که بر اساس اعلام دادستان تهران، محمد عطریانفر از متهمان حوادث پس از انتخابات، به طور موقت از زندان آزاد شد. محمد عطریانفر با محاکمه، صدور رأی و پذیرش تودیع وثیقه 500 میلیون تومانی، به دستور رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به طور موقت از زندان آزاد شد. عطریانفر در اولین دادگاه متهمان اغتشاشات پس از انتخابات اعترافات مهمی درباره انحرافات اصلاح طلبان داشت.

هراس از مراسم امسال برائت از مشرکین به خاطر جنایت در یمن

خبر رسیده که شبکه تلویزیونی العربیه با هدف شانتاژ تبلیغاتی و فضاسازی رسانه‌ای علیه ایران درخصوص مراسم برائت از مشرکین مسلمانان در مکه معظمه یک رشته گزارش‌ها و گفت‌وگوهای خبری را طراحی و اجرا می‌کند. این شبکه به نقل از وزیر کشور عربستان، مقام‌های بلندپایه ایران را به سیاسی کردن حج متهم کرد.

گزارش رویترز از توان دفاعی ایران

یک خبر دیگر این که رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت 2 که از روز یکشنبه آغاز شده، مورد توجه ویژه رسانه‌های غربی و منطقه قرار گرفته است. رسانه‌های غربی از رزمایش ایران به‌عنوان نمایش قابلیت‌های بازدارندگی در مقابل فشارهای غرب علیه برنامه هسته‌ای این کشور یاد کردند.در عین حال، خبرگزاری انگلیسی رویترز به همین بهانه، مواردی را درباره توانایی نظامی ایران منتشر کرده و مدعی شده: نیروهای مسلح ایران در سپاه پاسداران و ارتش این کشور بیش از 523 هزار نیروی کادر دارد. رویترز افزوده: ارتش ایران متشکل از حدود 350 هزار نفر است که 220 هزار نفر از آنها نظامیان وظیفه هستند. سپاه پاسداران نیز 125 هزار نیرو دارد. این خبرگزاری ادامه داده: ایران یک هزار و 600 دستگاه تانک دارد که حدود 100 دستگاه آن، تانک‌های ذوالفقار ساخت داخل است. ایران حدود 640 دستگاه نفربر زرهی و 8 هزار و 196 عراده توپ در اختیار دارد که از این تعداد، دو هزار و 10 عراده توپ معمولی و بیش از 310 عراده خود کششی هستند.

تکذیبیه کارخانه رینگ اسپرت نی ریز

دست آخر این که درپی انتشار خبری در ستون دیگه چه خبر مورخ 25 آبان ماه، شرکت کارخانجات رینگ اسپرت نور – نی‌ریز جوابیه‌ای به روزنامه ارسال کرده است. در این جوابیه آمده: «کارخانه رینگ اسپرت نور نی‌ریز با سرمایه‌گذاری اینجانب محمدحسین مربی بدون استفاده از هیچ وام و یا ارزی در شهر زادگاهم نی‌ریز فارس ایجاد گردیده و طبق مدارک پیوست صددرصد متعلق به این جانب، مادرم و برادرم می‌باشد. آقای کرباسچی هیچگاه از این کارخانه در نی‌ریز بازدیدی نداشته و هیچ سهمی در این کارخانه و این شرکت در هیچ زمانی نداشته و ندارد. مابقی خبر درست است، این شرکت ظرف سه سال آینده یکی از ده شرکت بزرگ دنیا است و توانسته‌ایم ثابت کنیم، فرزندان این مرز و بوم در محروم‌ترین نقاط کشور و حتی در زمینه‌های high tech شایستگی پهلو زدن در کنار بزرگان جهان را دارند.» گفتنی است خبر مذکور به نقل از سایت «پرچم» درج شده بود و در پیگیری‌های به عمل آمده، مسئولان این سایت اینترنتی همچنان بر صحت خبر مذکور تأکید دارند.

جمهوری

مقامات سعودی برای جلوگیری از مراسم برائت ار مشرکین زائران خانه خدا را تحت فشار قرار داده اند. شاهزاده « نایف بن عبدالعزیز » در پاسخ به پرسشی در مورد دعوت مسئولان ایرانی برای اعتراض به آمریکا و اسراییل در مراسم حج گفت : « امیدواریم وادار به توسل به خشونت نشویم . هرگونه عملی که بخشی از مناسک نباشد مجاز نیست و ما به هیچ کس اجازه نمی دهیم به حج و یا زائران آسیب برساند » . خبرگزاری فرانسه که این خبر را داده نوشته است : او افزود « حرف های متفاوتی از ایران شنیده ایم اما از تازه ترین اظهارات مسئولان ایرانی که اینجا هستند چنین به نظر می رسد که زائرانشان قصد دارند خود را وقف مناسک حج کنند » . بی . بی . سی هم به نقل از وزیر کشور عربستان گفت « مسئولان ایرانی تضمین داده اند که زائرانشان مشکلی ایجاد نمی کنند » .

 

در حالی که دیروز قوه قضائیه حکم به آزادی روزنامه همشهری داد غلامحسین الهام حقوقدان شورای نگهبان با انتقاد از آگهی اخیر روزنامه همشهری مدعی شد : مردم از توقیف روزنامه همشهری راضی هستند. ایرنا گزارش داد که الهام روز سه شنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم علی کردان در جمع خبرنگاران گفت : تخلف روزنامه همشهری از قانون برای اولین بار نبود و در گذشته نیز چندین بار تخلفاتی را مرتکب شده بود. در همین حال علی اصغر محکی ـ مدیر مسوول روزنامه همشهری ـ در گفتگو با ایسنا در بیان دلیل توقیف روزنامه همشهری توسط هیات نظارت بر مطبوعات اظهار کرد : در یکی از آگهی های چاپ شده در روزنامه همشهری عکس ساختمانی منتشر شد که طبق گفته هیات نظارت بر مطبوعات به معبد بهائیان مربوط است . وی با بیان این که اتهام روزنامه همشهری ترویج بهائیت اعلام شده است اظهار داشت : این عکس در گذشته چندین بار در روزنامه های دیگر همچون خورشید و ایران منتشر شده اما تذکری به آن ها داده نشد. محکی خاطرنشان کرد : این عکس روز یکشنبه در روزنامه چاپ شد و هیات نظارت بر مطبوعات روز دوشنبه حکم توقیف همشهری را صادر کرده است . او با بیان اینکه این اشتباه سهوی و به دلیل آشنا نبودن عوامل روزنامه همشهری با اماکن مربوط به بهائیان بوده است اظهار کرد : « متن توضیح و عذرخواهی در این باره را در شماره سه شنبه چاپ کردیم که نمایندگان هیات نظارت بر مطبوعات با حضور در چاپخانه از توزیع آن جلوگیری کردند و به ما اجازه انتشار عذرخواهی را ندادند » . توقیف روزنامه همشهری توسط هیات نظارت بر مطبوعات با اعتراض و واکنش منفی اصحاب مطبوعات و مردم مواجه شده بود.

 

در پی چاپ خبر مربوط به تعیین اعضای کمیته شش نفره برای بهبود روابط میان دولت و مراجع عظام تقلید در ستون جهت اطلاع دیروز حجت الاسلام سید احمد خاتمی با ارسال نامه ای به این ستون اعلام کرد عضو این کمیته نمی باشد. این خبر به نقل از پایگاه شفاف و جهان چاپ شده بود.

کیهان

شیطان برای حاجی ها خط و نشان کشید! (خبر ویژه)

صدای آمریکا از قول وزیر کشور عربستان نسبت به سیاسی شدن مراسم حج و برائت از مشرکان هشدار داد.

صدای آمریکا از قول نایف بن عبدالعزیز اعلام کرد: به هیچ کس اجازه سیاسی کردن این مراسم مذهبی را نخواهیم داد.

رسانه رسمی شیطان بزرگ همچنین از اینکه جمهوری اسلامی ایران بر «ضرورت نمایش وحدت مسلمانان در مراسم حج» تأکید دارد ابراز ناخرسندی کرد و نوشت: ایران می گوید مسلمانان نباید نسبت به آنچه در جهان اسلام می گذرد بی اعتنا باشند.

در حالی که نظامیان سعودی با بمب های فسفری و دیگر تسلیحات اعطایی آمریکا در حال تجاوز به خاک یمن و نسل کشی مردم بیگناه و شیعیان مظلوم صعده است، صدای آمریکا به نقل از وزیر کشور رژیم سعودی گفت نیروهای عربستان با هر گروهی نظیر شیعیان حوثی که به مرزهای ما تجاوز کند برخورد می کند.

رژیم سعودی هر ساله فشار خود را برای محدودتر کردن «رمی شیطان بزرگ» برائت از استکبار آمریکا و رژیم جنایتکار صهیونیستی شدت می بخشد. این رژیم باید به امت اسلامی و نمایندگان آنها در موسم حج توضیح دهد که چرا از شعارهای «الموت لامریکا، الموت لاسرائیل و یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا» هراسان است.

رژیم صهیونیستی در اقدامات وحشیانه خود در جنگ های 22 روزه و 33 روزه علیه مردم فلسطین و لبنان، چراغ سبز و حمایت برخی دولتمردان سعودی را جلب کرده بود همچنان که برخی عملیات تروریستی وحشیانه در مناطقی نظیر عراق با حمایت سعودی ها و در خدمت مطامع آمریکا صورت می گیرد. سعودی ها با وجود حمایت علنی از صدام در عراق و طالبان در افغانستان و تحمیل سال ها محنت و شکنجه و محرومیت بر ملت های مظلوم آن دو کشور، اکنون از اشغالگری های آمریکا حمایت می کنند.

عبدیم، عبیدیم، ذلیلیم نوکر هرچی صهیونیست هستیم! (خبر ویژه)

وزیر خارجه تازه کار آلمان، نوکری خود به رژیم صهیونیستی را با سفر به سرزمین های اشغالی و ادای احترام به بنای یادبود هولوکاست ابراز کرد. وی در عین حال اعلام کرد ما نسبت به اسرائیل مسئولیت ویژه و تاریخی داریم.

«وستروله» در سفر به فلسطین اشغالی و دیدار با نتانیاهو بدون آن که به نسل کشی های صهیونیست ها اشاره کند، اعلام کرد: ما مسئولیت ویژه ای در قبال اسرائیل داریم. اسرائیل دارای این حق است که مرزهای امن تری داشته باشد.

وی همچنین بدون اشاره به تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: سیاست خصمانه ایران در قبال اسرائیل قابل قبول نیست و ما و جامعه بین المللی نگرانی اسرائیل را درک می کنیم.

وی همچنین با حضور در بنای یادبود هولوکاست، مشعلی روشن کرد و دسته گلی در کنار بنای یادبود قرار داد و در دفتر یادبود نوشت: ما فراموش نخواهیم کرد. مسئولیت ما همچنان باقی و دوستی ما رو به رشد است.

براساس افسانه هولوکاست ادعا می شود هیتلر سرکرده رژیم فاشیستی آلمان یهودیان را به طور دسته جمعی قتل عام کرده است. صهیونیست ها با وجود سپری شدن بیش از 6 دهه از جنگ جهانی دوم، همواره به این بهانه با دولت آلمان به شکلی تحقیرآمیز و طلبکارانه برخورد می کنند.

لبنانی ها و مصری ها به سبزها «لس آنجلسی» می گویند (خبر ویژه)

یک سایت ضد انقلابی وابسته به محافل اطلاعاتی در غرب به نقل از همکار خود که در بیروت اقامت دارد اذعان کرد مردم در لبنان، جمهوری اسلامی و احمدی نژاد را سمبل مبارزه و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی می دانند و همزمان مدعیان جنبش سبز را طرفداران اسرائیل و آمریکا تلقی می کنند.

همکار روزنت با اشاره به این که در کشورهای اسلامی و عربی از جمله لبنان، ایران را سمبل مقاومت در برابر اسرائیل می دانند، به ملاقات خود با یک تبعه مصر پرداخت و نوشت: او از احمدی نژاد با احترام یاد کرد و به عنوان یک الگو نام برد. وقتی از دلیل این علاقه و احترام پرسیدم، پاسخی جز مواضع محکم احمدی نژاد علیه اسرائیل و آمریکا نشنیدم.

نویسنده این سایت ضد انقلابی هرچند سعی می کرد حامیان جمهوری اسلامی و رئیس جمهور در کشورهای اسلامی را بی خبر و ناآگاه معرفی کند، نوشت: در اکثر تجارب دیگر بعد از انتخابات، وقتی لبنانی های نزدیک به حزب الله اسم ایرانی را می شنوند لبخند می زنند و با مشاهده مخالفت ما با حاکمیت، چهره هایشان با علامت سؤال تغییر می کند. جالب آنجاست که دقیقا قطب مخالف رئیس جمهور یعنی میرحسین موسوی را به عنوان کسی می شناسند که از آمریکا تغذیه می شود. این وضعیت به وضوح آزاردهنده است.

«آیدا- ق» که تلاش داشته احمدی نژاد را نزد بانوی مصری تخطئه کند، با اشاره به ناکامی خود می نویسد: او در پایان گفت وگو از من پرسید شما با موسوی و ایرانی های لس آنجلسی هستید؟

وی اذعان کرد: «رویکرد فعالان جنبش سبز به وضوح نشان دهنده تمرکز آنها بر اروپا و آمریکاست و گاه از یاد می رود که ما در حساس ترین منطقه جهان زندگی می کنیم. کیست که نداند منافع آمریکا و اروپا در این منطقه از بقیه روابطشان در دنیا مهمتر است؟»

گفتنی است سردادن شعارهای «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» و خط زدن شعارهای مرگ بر اسرائیل و آمریکا توسط عناصر آشوب طلب مدعی حمایت از موسوی و کروبی، هرچند سازمان های اطلاعاتی و سردمداران استکبار در آمریکا و انگلستان و اسرائیل را هیجان زده کرد اما طبیعتا و به طور همزمان با بدگمانی و نفرت شدید ملت های مسلمان منطقه و جهان- و حتی ملت های غیرمسلمان اما استقلال طلب- مواجه شد.

هاآرتص: ایران می تواند نفس آمریکا را در منطقه قطع کند (خبر ویژه)

یک روزنامه صهیونیستی خیال حمله به ایران را احمقانه خواند و تأکید کرد تنفس آمریکا در خاورمیانه در دستان ایران است.

روزنامه هاآرتص ضمن برشمردن گرفتاری های آمریکا در منطقه نوشت: بر هیچ کس پوشیده نیست که دستگاه تنفس مصنوعی واشنگتن در منطقه در دستان ایران است و کسانی که خیال حمله به این کشور را در سر می پرورانند ساده لوح و نادان هستند. آمریکا ناگزیر از همکاری با ایران است.

هاآرتص اضافه کرد: اوباما رئیس جمهور آمریکا به خاطر مشکلات افغانستان و پاکستان و خطرات موجود در این کشور، خیلی به اسرائیل و مسئله خاورمیانه توجه نمی کند.

هاآرتص افزود: مشکلات اوباما در افغانستان رو به افزایش است، به ویژه اینکه سیاستمداران برجسته آمریکا با اصرار اوباما بر اعزام نیروهای تازه نفس و تجهیزات نظامی به افغانستان مخالفند و آن را به خاطر حجم خسارت های وارده بی دلیل و غیرقابل توجیه می دانند. نکته جالب اینجا است که آمریکا به خوبی می داند برگ برنده در افغانستان در دستان مقام های امنیتی ایران است و همانطور که اوضاع عراق با همکاری تهران آرام شد، وضعیت افغانستان هم می تواند با همکاری آنها طرف تثبیت شود به ویژه اینکه تهران همکاری خوب و چشمگیری با گروههای مختلف در افغانستان دارد.

روزنامه صهیونیستی با اشاره به اوضاع بی ثبات پاکستان تحلیل کرد: در واقع ایرانی ها برخلاف آمریکایی ها به خوبی از خواسته تمامی گروهها در صحنه سیاسی کابل و اسلام آباد باخبرند و واشنگتن با وجود همه تلاش های بی وقفه برای ارتباط با گروه های مسلح در دو کشور یاد شده با شکست حتمی رو به رو شده و همین مسأله درخواست کمک از تهران را امری انکار ناپذیر کرده است.

در پایان این تحلیل آمده است: در هر حال هر کس در اسرائیل فکر کند که آمریکا از حمله به ایران و یا استفاده از زور علیه این کشور حمایت می کند، در توهم به سر می برد و منافع آمریکا در این منطقه از آسیا در دستان دولت ایران و سپاه پاسداران است. واشنگتن این واقعیت را درک می کند که همکاری با ایران تنها گزینه در منطقه خواهد بود.

مستأصل مثل گروهبان های «سیا» و پیاده های «تحکیم» (خبر ویژه)

پس از چند ماه آشوب طلبی و افراطی گری کور و ریزش تدریجی عناصر فریب خورده، ظاهراً آش آن قدر شور شده که بانیان این روند ناکام را نگران کرده است.

در شرایطی که تا پیش از این گروهک هایی نظیر افراطیون تحکیم، جبهه ملی، نهضت آزادی و نظایر آنها دعوت به خیابانی کردن تجمعات و تشنجات می کردند- و بخت خود را در 13آبان و روزقدس با افلاس تمام آزمودند- اکنون همان گروهک ها مدعی شده اند که رادیکالیزه شدن تحرکات خواسته نظام است و دیگر نباید به این روند ادامه داد.

سران این گروهک ها طی چند روز اخیر در مصاحبه با رسانه های آمریکایی و اروپایی فارسی زبان و نیز سایت های وابسته به ضدانقلاب مکرر دراین باره هشدار می دهند و از ته مانده حامیان خود می خواهند که خبط و خطای روزهای قدس و 13آبان را تکرار نکنند. در همین زمینه گروهک نهضت آزادی بیانیه ای صادر کرد و برخی اعضای گروهک افراطی تحکیم نیز هشدارهای مشابهی را صادر کردند. رادیو فردا با اشاره به بیانیه نهضت آزادی، (ارگان رسمی سازمان سیا) از قول «مرتضی-س» عضو گروهک تحکیم گفت: «ما تا حدود زیادی با تصمیمی که از طرف نهضت آزادی گرفته شده موافقیم، به تعبیر نهضت آزادی روز 16آذر مثل 13آبان یا روز قدس یک رویداد ملی نیست بلکه دانشجویی است و اعتراض باید در داخل دانشگاه باشد.»

نامبرده همچنین گفته است: یک سری شعارها در 13آبان فراتر از قانون اساسی بود باید جمع بندی کنیم آیا تند شدن فضا در حال حاضر به سود جنبش است یا نه؟ آنها که روی کارند از تندتر شدن فضا استقبال می کنند(!) اگر شدت رادیکالیزم بالا برود احتمال عبور از رهبران فعلی جنبش که البته قراردادی و اخلاقی هستند خیلی بالاتر می رود و ممکن است به مرحله ای حرکت کنیم که به راحتی سرکوب شویم.

این در حالی است که «عماد- ب» عضو گروهک نهضت آزادی طی تحلیلی در سایت گویانیوز از اینکه جمهوری اسلامی با وجود تمام تقلای اپوزیسیون آشوب طلب، آنها را کوچک و بی اهمیت شمرده ابراز خرسندی کرد و نوشت: آنها هیچ تمایلی به دیدن و به رسمیت شناختن ما ندارند و مشکل را حل شده می بینند برای مثال کاظم انبارلویی درباره اینکه برای خروج از وضعیت فعلی چه باید کرد به نشریه مثلث می گوید خیلی وقت است که از وضعیت فعلی بیرون رفته ایم!

این نوچه نهضت آزادی که بازتاب مذاکرات و نگرانی های سران گروهک را بازتاب می داد، اضافه کرد: چه اتفاقی رخ داده که آقای عسکراولادی ناگهان نظر خود را مبنی بر وفاق با موسوی و خاتمی تغییر داد و گفت آنها از خط قرمز گذشته و خود تبدیل به خط قرمز شده اند؟ همه چیز به تحولات پس از 13 آبان بازمی گردد. با تظاهرات خشونت آمیز ما، اصولگرایان ابتکار عمل را به دست گرفتند.

وی نوشت: خبرگزاری ها و نشریات اصولگرا نظیر کیهان، فارس، رجانیوز، الف، مثلث و پنجره یک بازی بسیار پیچیده و یک استراتژی مشخص را با موسوی، کروبی و خاتمی در پیش گرفته اند که ضربات سختی به جنبش سبز خواهد زد. اصولگرایان دایم از اینها می خواهند نسبت خود را با تظاهرات خشونت آمیز و طرح شعارهای رادیکال روشن کنند. در واقع از آنها می خواهند که نسبت خود را با نظام روشن کنند. نتیجه این فشارها احتمالا این خواهد شد که موسوی و کروبی با تجمع در روز 16 آذر در خارج از دانشگاه و نیز با شعارهای تند مخالفت کنند اما خوشبختانه یا متاسفانه سازماندهی جنبش به صورت مجازی است و این رهبران فرضی ]![ تسلط بر فضای مجازی ندارند. در نتیجه نمود بیرونی این خواهد شد که نقش موسوی و کروبی تضعیف شده است. اما آنها هیچ الزامی ندارند که مرزبندی خود را با تمام گرایش های سیاسی اعلام کنند. این نظام است که باید نسبت خود را با آنها مشخص کند]![

این مهره قافیه باخته در عین حال ابراز امیدواری کرد: فشار غرب و آمریکا در پی بن بست در مذاکرات اتمی بر ایران بیشتر شود و باعث تداوم جنبش سبز شود.

مرور بیانیه سران نهضت و تحلیل این جوجه نهضتی نشان می دهد که آنها خود را چوب دو سر... می دانند و با سر درگمی تمام معتقدند اگر به ساختارشکنی بیشتر ادامه دهند، ضمن رو شدن کامل هویت براندازشان،همین 4 تا و نصفی مهره باقی مانده را هم از دست خواهند داد و اگر دست از ساختارشکنی بشویند که در آن صورت باید اعلام کنند در کمتر از 5 ماه قبر خود را کنده و 20 سال سرمایه گذاری سازمان های اطلاعاتی و دیپلماتیک آمریکا و انگلیس و اسرائیل را در چند ماه به باد داده و در مقابل ملتی که با مشارکت سیاسی پرنشاط 85 درصدی، طراوت و اقتدار جمهوری اسلامی را نشان داده اند، خلع سلاح شده اند.

در این میان برخی تحلیل ها حاکی از آن است که علت اصلی هشدار و مخالفت با برگزاری تجمع خیابانی جدید پی بردن به «استعداد نیروها» - که خیال می شد در اندازه تیپ است و الان معلوم شده گروهان هم نیست- می باشد. به صحنه آوردن این گروهان سرخورده، ضمن اینکه یک وزن کشی رسواست، می تواند باقی مانده شبکه را نیز متلاشی کند. آنها همچنین نگرانند که در صورت عدم همراهی موسوی و کروبی با ضد انقلابی گری و ساختارشکنی بیشتر، دستشان بیشتر رو شود، هر چند که در تبلیغات ادعا می کنند موسوی و کروبی «رهبرانی مجازی، فرضی!، قراردادی و اخلاقی- و نه سیاسی-» بیشتر نیستند.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که صدور امریه جدید از سوی نهضتی ها خطاب به تحکیمی ها برای عقبگرد پادگانی، مسبوق به سابقه است. چند سال پیش در اوج قدرت مدعیان اصلاح طلبی، حجاریان خطاب به تحکیمی ها گفته بود «جنبش دانشجویی،حرف مفت است. شما هم زیاد دویده و درگیر شده اید. حالا خوب است برگردید و کار تئوریک بکنید». این اظهارات از سوی کسانی نظیر زیباکلام به عنوان امریه پادگانی قلمداد شد.

قدس

فعالیت لابی ایران دردانشگاههای آمریکا

عصر ایران - روزنامه نیویورک پست چاپ آمریکا دوشنبه در گزارشی ادعا کرد که بنیاد «علوی» که اموال آن در آمریکا به دلیل ارتباطات مالی با ایران توقیف شده، صدها هزار دلار به دانشگاههای کلمبیا و راتجرز کمک مالی کرده است.با این حال «دیوید استون» سخنگوی دانشگاه کلمبیا با تأیید دریافت کمک مالی از بنیاد علوی، وجود هرگونه ارتباطی میان دریافت این کمک مالی و دعوت از رئیس جمهور ایران برای حضور در این دانشگاه را در سپتامبر 2007 رد کرد.

مرتضوی: زاکانی بیمار شده است

فارس- سعید مرتضوی، معاون دادستان کل کشور در واکنش به اظهارات اخیر زاکانی در مورد وی گفت: آقای زاکانی دچار بیماری شده که دوست دارد دیگران با او درگیر شوند و تنش ایجاد کنند.

واکنش زاکانی به اظهارات مرتضوی

فارس- نماینده مردم تهران در مجلس نسبت به اظهارات سعید مرتضوی دادستان سابق تهران که وی را فردی بیمار خوانده بود، واکنش نشان داد.علیرضا زاکانی بعدازظهر دیروز در دفتر گفتمان انقلاب اسلامی گفت: از مرتضوی خواهش می کنم در این خصوص از من شکایت کند تا معلوم شود، چه کسی بیمار است.وی خاطرنشان کرد: مرتضوی می داند در دست من چه چیزی دارد و اگر این مطلب را در دادگاه بازگو کنم وی با برف سال آینده نیز پایین نمی آید.

پیشنهاد رئیس پلیس آگاهی ناجا برای کاهش تجاوز به عنف

ایلنا - سردار جعفری با حضور در مرکز نظارت همگانی ناجا ( 197 ) با اشاره به آمار وقوع تجاوز به عنف، راه حل بسیاری از مشکلات را اجرای احکام اسلامی به معنای عام و همچنین به معنای خاص در رابطه با تجاوز به عنف بیان کرد و افزود: احکام اسلامی مانند تسهیل در بهره برداری مشروع جنسی که در شرع هم پیش بینی شده است می تواند موجب کاهش تجاوز به عنف شود. اگر امکان برخورداری جنسی فراهم شود آن موقع اگر کسی مرتکب جرم شد باز هم احکام الهی تکلیف را روشن کرده است.

واکنش ایران به ادعای سلیمی نمین

شبکه ایران- روابط عمومی مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی «ایران» در جوابیه ای ادعای عباس سلیمی نمین مبنی بر اینکه آگهی معبد بهائیان پیش از این در روزنامه ایران منتشر شده است را تکذیب کرد.

سفر بی سر و صدای یک رئیس جمهور به ایران

عصرایران- رئیس جمهور عراق و معاون وی در چند روز گذشته به صورت محرمانه و بی سر و صدا سفری غیررسمی به ایران داشته اند.جلال طالبانی و عادل عبدالمهدی در 3 - 2 روز گذشته وارد ایران شده اند و با مقامات کشورمان دیدار و گفتگو کرده اند.

سبزها مسجد خانگی درست می کنند!

جهان - سایت موسوم به «جنبش سبز» خواستار راه اندازی «مساجد سبز خانگی» شد و نوشت: متاسفانه جنبش سبز مانند جنبش اصلاحات از برخی ضعفهای نهادی رنج می برد و فاقد نهادهای میانی بین خانه و خیابان است.

استاندار کرمان: خدا بنده ای بهتر از من ندارد

پرچم -دهمرده استاندار کرمان چندی پیش در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در زمینه چرایی افزایش انتقادات از وی گفت: در کره خاکی، خدا بنده ای بهتر از من ندارد. شما بروید ثابت کنید، من شاگرد اول کره خاکی هستم، شما نیز ثابت کنید که نیستم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات