صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۷  ، 
کد خبر : ۱۳۳۱۵

دردسرهاى کوشنر / مهدى مروتی


“برنارد کوشنر”وزیر امورخارجه فرانسه پس از اظهارات جنگ طلبانه خود بر ضد جمهورى اسلامى ایران از سوى نظام بین الملل با انتقادهایى تند مواجه شده است.کوشنر به گونه اى ناشیانه علیه برنامه هاى صلح آمیز هسته اى ایران اظهار نظر کرد و در نهایت مجبور شد به صورتى ناشیانه اظهارات خود را تصحیح نماید.وزیر امور خارجه فرانسه آرزو داشت به جاى سارکوزى نامزد حزب سوسیالیست یعنى “سگولن رویال” به قدرت برسد.اما هم اکنون مشاهده مى کند که سارکوزى نیز در افراطى گرى و برخورد بسته با نظام بین الملل تفاوتى با رویال ندارد.رئیس جمهور خشونت طلب و نژاد پرست فرانسه با انتخاب کوشنر به عنوان وزیر امور خارجه کابینه خود سعى دارد پیام توحش را به گونه اى مستقیم براى سایر کشورهاى مخالف با جریان سلطه مخابره نماید.برکنارى تونى بلر فرصت مناسبى را براى عرض اندام پاریس در برابر کاخ سفید فراهم ساخته است.البته شهروندان فرانسوى با خط مشى سارکوزى مخالفند،کاهش محبوبیت 5 درصدى سارکوزى در فاصله کمتر از یک ماه نشان دهنده مسیر اشتباهاى است که رئیس جمهور فرانسه و همراهانش در پیش گرفته اند.

کوشنر پس از اظهارات وقیحانه خود در خصوص جمهورى اسلامى ایران با اعتراض دولتها و ملتهاى آگاه جهان رو به رو شده است.نکته جالب توجه اینکه حتى کوشنر در ایالات متحده امریکا نیز از این اعتراضات در امان نبود.

در جریان سخنرانى تخیر کوشنر در آمریکا،مخالفان جنگ در واشنگتن با شعار “جنگ علیه ایران نه”، چندین بار وزیر امور خارجه فرانسه را مجبور به قطع سخنانش در جلسه سخنرانى کردند.

جلسه سخنرانى “برنارد کوشنر” وزیر امور خارجه فرانسه و از اعضاى سازمان غیردولتى پزشکان بدون مرز در مرکز تحقیقات استراتژیک و بین‌المللى آمریکا با شعار مخالفان جنگ آشفته و پرهرج و مرج شد.

شمارى از زنان گروه ضدجنگ “زنان براى صلح”در واشنگتن با شعار “جنگ علیه ایران نه”اجازه سخنرانى را به کوشنر نمى‌دادند و پلاکاردهایى را حمل کرده‌بودند که روى آنها نوشته‌بود”بوش +کوشنر=جنگ بدون مرز”.

دو نفر از این زنان توسط پلیس از جلسه سخنرانى اخراج شد و دو نفر دیگر در حالى که پلیس براى اخراج آنها اقدام مى‌کرد یکى از همراهان کوشنر به آنها نزدیک و مانع اخراج آنها شد و کوشنر نیز خواست از جلسه اخراج نشوند و همگان وى را تشویق کردند.

بعد از سخنرانى کوشنر در مصاحبه با خبرنگاران گفت که این دو زن محجبه و با احساس اشتباه تصور مى‌کنند که من طرفدار جنگ هستم و با آنها صحبت کردم و دیگر مشکلى نیست.

“مایل مورفی”زن 53 ساله اولین اخراجى از جلسه، در خارج از ساختمان محل سخنرانى گفت: ما نمى‌خواهیم فرانسه سیاست خارجى بوش را در پیش گیرد. برنارد کوشنر وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه‌اى گفته بود همه باید خود را براى بدترین گزینه که از نظر او همان جنگ با ایران است، آماده کنند و از طرفى نیز خواستار برقرارى مجازات هاى اتحادیه اروپایى علیه تهران شده بود و در عین حال کماکان به انجام مذاکره با تهران تا به آخر تصریح داشت. وى پس از آن اظهاراتش را پس گرفت و گفت از سخنانش برداشت بد شده است.

مقامات غربى‌ و آمریکایى در حالى تلاش دارند برنامه صلح‌آمیز هسته‌اى جمهورى اسلامى ایران را تسلیحاتى جلوه دهند و آن را تهدید بخوانند که گزارش‌هاى آژانس بین‌المللى انرژى اتمى تاکنون عکس این امر را ثابت کرده و مدیر کل این آژانس بر عدم انحراف این برنامه به سمت کاربرد تسلیحاتى تاکید دارد.

در نهایت اینکه با شکست نومحافظه کاران کاخ سفید ،شرکاى اروپایى واشنگتن نیز جایى در معادلات جهان امروز نخواهند داشت.در این راستا افرادى مانند برنارد کوشنر نیز محکوم به تحمل شکستى سخت در معادلات سیاسى کاخ الیزه خواهند بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات