صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۵  ، 
کد خبر : ۱۳۳۸۰۶

اخبار ویژه روزنامه های 22 آذر 1388


ایران

دیگه چه خبر؟

تحریف وصیتنامه مرحوم سید‌احمد خمینی

■ خبر اول این که در پی انتشار بخش‌هایی از وصیتنامه مرحوم سید‌احمد خمینی مبنی بر لزوم باقی ماندن خانواده گرامی اش در خط رهبری، تعدادی از سایت‌های اینترنتی طرفدار گروه سبز با دروغ خواندن وجود چنین فرازی در وصیتنامه یادگار امام‌(ره)، متنی تحریف شده را به عنوان وصیتنامه سید‌احمد خمینی در فضای مجازی منتشر کردند، اما روز گذشته منابع رسمی، متن کامل وصیتنامه سید‌احمد خمینی را منتشر کردند که در بخشی از آن آمده است: به حسن و برادرانش این توصیه را می‌نمایم که همیشه سعی کنند در خط رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیا و آخرت در آن است و بدانند که ایشان موفقیت اسلام و نظام و کشور را می‌خواهند. هرگز گرفتار تحلیل های گوناگون نشوند که دشمن در کمین است.

رفع ممنوع‌الخروجی فاطمه معتمدآریا

■ خبر دیگر این که دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: منع خروج افراد باید با دستور قضایی باشد و در مورد دو تن از هنرمندان نیز با توجه به اعتراض آنان به منع خروجشان از کشور، پرونده آنها به دادگاه ارسال خواهد شد. عباس جعفری دولت‌آبادی افزود: کسانی که ممنوع‌الخروج شده‌اند حق دارند به تصمیم صادره اعتراض کنند. دادستان تهران درباره ممنوع‌الخروج شدن برخی هنرمندان گفت: در مورد «فاطمه معتمدآریا» رفع ممنوعیت اعلام شده است و در مورد «جعفر پناهی» و «مجتبی میرطهماسب» نیز با توجه به اعتراض آنان به منع خروج از کشور، پرونده به دادگاه ارسال و طبق تصمیم دادگاه عمل خواهد شد.

تجمع حامیان موسوی با عکس‌های منتظری

■ شنیدیم که روز گذشته نزدیک به 200 نفر از حامیان میرحسین موسوی در دانشگاه تهران تجمع کردند و به سر دادن شعارهایی علیه نظام پرداختند. این افراد با در دست داشتن تصاویری از حسینعلی منتظری که امام راحل او را از مقام خود عزل کرده بودند، شعار «آزادی آزادی» سر دادند. این در حالی است که سایت نزدیک به میرحسین موسوی اعلام کرده بود که تجمع حامیان موسوی در دانشگاه تهران در اعتراض به هتک حرمت به امام راحل(ره) انجام خواهد شد. با این حال تجمع‌کنندگان نه تنها در محکوم کردن بی‌حرمتی به ساحت رهبر کبیر انقلاب شعاری سر ندادند، بلکه حتی هیچ تصویری از امام خمینی(ره) در دست نداشتند و حاضر نشدند از امام راحل نامی بیاورند.

آگهی استخدام جاسوس فارسی‌زبان

■ با خبر شدیم که روزنامه‌ هاآرتص نوشته: «سرویس اطلاعاتی شین بت اسرائیل آگهی غیرمعمولی را در روزنامه‌ها چاپ کرده و در جست‌وجوی فارسی‌زبان‌ها است تا آنها را به عنوان جاسوس آموزش دهد.» این روزنامه صهیونیستی در ادامه افزوده: «پیش از این سرویس اطلاعاتی شین بت، آگهی‌های خود را با عنوان تقاضا برای «کارهای امنیتی جالب» مطرح می‌کرد. معمولاً این آگهی‌ها توسط دفتر نخست‌وزیری اسرائیل به امضا رسیده و یا بدون امضا بودند که با آدرس پستی مجهول این امکان را می‌دهد تا داوطلبان برگه‌های خود را بفرستند.»

انتقاد نصرالله از شعار «نه غزه نه لبنان»

■ خبر رسیده که سید حسن نصرالله در واکنش به یکی از شعارهای هواداران موسوی اظهار داشته: شعار نه غزه نه لبنان در فلسطین و لبنان اثرات منفی داشته است. یکی از مسئولان یک نهاد انقلابی گفته: سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در پیامی که به ایران ارسال کرده بود، اظهار داشته؛ مردم لبنان از ایران انتظار ندارند که اگر اسرائیل علیه آنها جنگ به پا کرد مردم ایران به آنها کمک کند اما مردم لبنان لحظه‌ای که اسرائیل به ایران حمله کند آنها لحظه شماری می‌‌کنند که اولین کسانی باشند که علیه اسرائیل وارد جنگ می‌شوند.

ادعای مصادره 2 میلیارد دلاری

■ یک خبر دیگر این که روزنامه وال استریت ژورنال طی گزارشی تأیید نشده اعلام کرد که دولت امریکا سال گذشته 2 میلیارد دلار دارایی ایران در یک بانک این کشور را برای جبران خسارات یک عملیات استشهادی در بیروت که 27 سال پیش روی داده، مصادره کرده است. بنابراین گزارش، این بزرگترین انسداد دارایی‌های ایران از زمان انقلاب محسوب می‌شود. این اقدام که 18 ماه پیش توسط دادگاه محلی نیویورک انجام شده رسانه‌ای نشده است. برخی تحلیلگران این خبر را مورد تردید قرار می‌دهند و معتقدند سپرده‌گذاری 2 میلیارد دلاری ایران در بانکی امریکایی با توجه به سوابق دولت امریکا در انجام اقدامات ضد ایرانی منطقی به نظر نمی‌رسد.

کلینتون: کشورهای امریکای لاتین زیاد به ایران نزدیک نشوند!

■ دست آخر این که وزیر خارجه امریکا از توسعه روابط ایران با کشورهای امریکای لاتین ابراز نگرانی کرده و گفته:‌ کشورهایی که به‌دنبال تماس نزدیک با ایران هستند، بهتر است به عواقبی که این نوع روابط برای آنها دارد توجه داشته باشند. کلینتون گفته که کشورهایی نظیر ونزوئلا و بولیوی باید متوجه تبعات روابط خود با ایران باشند. وی افزوده: ارتباطات نزدیک با ایران «ایده واقعاً بدی» است.

جمهوری

دانشجویان حامی خط امام با ارسال نامه ای به روزنامه جمهوری اسلامی مراتب انزجار خود را از اهانت به عکس حضرت امام خمینی و پخش آن از رسانه ملی اعلام کردند. این دانشجویان در نامه خود آورده اند : این عمل کثیف و قبیح با برنامه ریزی قبلی از سوی اشخاصی انجام شده که از دین فقط ظاهر آنرا دارند و از باطن دین و انقلاب و ولایت فقیه بوئی نبرده اند.

 

وزیر اطلاعات از پاسخ به سوال طلاب راجع به مشایی امتناع کرد. به گزارش خبرنگار آینده از قم حجت الاسلام حیدر مصلحی چهارشنبه شب در نشستی که با عنوان « بررسی آخرین وضعیت امنیتی کشور » در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد در پاسخ به سوال یکی از طلاب که با استقبال اکثریت حضار و صلوات فرستادن و احسنت گفتن در جلسه همراه شد مبنی بر اینکه چرا با وجود بیانات مقام معظم رهبری آقای احمدی نژاد کماکان از مشایی حمایت می کند و از او دست بردار نیست گفت : اجازه بدهید از این قضیه بگذریم تا در فرصتی مناسب به آن پرداخته شود.

 

نمایشگاه عکس هدیه تهرانی عصر جمعه میزبان رئیس دفتر رئیس جمهور بود. به گزارش جهان اسفندیار رحیم مشایی که به تازگی به دنبال انتصابش به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی دولت به فرد اول تصمیم گیر برای مسائل فرهنگی کشور در دولت تبدیل شده است با حضور در خانه هنرمندان از نمایشگاه عکس هدیه تهرانی بازیگر سینما دیدن کرد.

 

استاد « باباخانف » فعال آذربایجانی در زمینه امور مذهبی طی گفتگویی با « شیعه آنلاین » از تخریب سومین مسجد شیعیان کشور آذربایجان خبر داد و گفت : ماموران دولتی و نیروهای وابسته به وزارت امور دینی آذربایجان اعلام کرده اند که قصد دارند طی چند روز آینده مسجد « حضرت فاطمه زهرا(س ) » را تخریب کرده و در جای آن ورزشگاه بسازند. این فعال آذربایجانی در ادامه گفت : پیش از این طی چند ماه اخیر نیز دو مسجد شیعی دیگر که یکی مسجد « حضرت محمد(ص ) » نام داشت تخریب شدند. بهانه دولت برای تخریب مساجد شیعیان قدیمی بودن و عدم بازسازی آنها بوده است . یکی از این مساجد نیز به بهانه نداشتن مجوز ساخت تخریب شد به نظر می رسد تحریک کننده دولت برای تخریب این مساجد حزب « آذربایجان نو » است . قرار است مردم جمهوری آذربایجان اعتراض این اقدام تظاهرات کنند.

کیهان

پیشرفت ایران تنها فایده تحریم است (خبر ویژه)

شبکه تلویزیونی تندرو فاکس نیوز دیروز به ناچار اذعان کرد تحریم ایران غیر از اینکه به افزایش تعدادماشین های سانتریفیوژ ایران منجر شود هیچ فایده دیگری ندارد.

جیمز روزن خبرنگار این شبکه در واشینگتن در گزارشی با اشاره به اظهارات دیروز رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا که گفته بود دورنمای تحریم ها علیه ایران آشکار شده تاکید کرد: «وزیر دفاع آمریکا بار دیگر تهدید کرد شورای امنیت تحریم های بیشتری در سال آینده میلادی علیه ایران وضع می کند. ما پیشتر نیز شاهد چنین سناریوهایی بودیم و همه این سناریوها نیز یکسان تمام شده اند. یعنی اینکه ایران سانتریفیوژهای بیشتری را نصب کرده است تا غنی سازی کند.»

برخی دیگر از منابع غربی گفته اند آمریکا با درک این موضوع که ایران را نمی توان با تحریم متوقف کرد، به شدت در مورد ادامه لفاظی ها درمورد تحریم ایران مردد هستند.

موسوی بازهم نتوانست دم خروس را پنهان کند! (خبر ویژه)

میرحسین موسوی بدون اشاره به اینکه پاره کنندگان تصویر حضرت امام(ره) در 16 آذر حامیان او بوده و به دعوت او این تجمع غیرقانونی را برگزار کرده اند، کوشید این اقدام اراذل و اوباش حامی خود را توجیه کند!

موسوی که طی چند ماه گذشته به خاطر کینه ورزی بی پرده با آموزه های حضرت امام(ره) بارها مورد حمایت صریح آمریکا و انگلیس قرار گرفته و با گروه های داخلی مطرود امام نیز دائماً نشست و برخاست دارد در مصاحبه ای که روزنامه جمهوری اسلامی تدارک آن را دیده است گفت: «اطلاعات دقیقی درباره اینکه اصولاً چنین کاری صورت گرفته باشد ندارم. درباره عاملان این اقدام ساختارشکنانه نیز اطلاعات روشنی نداریم ولی به هر حال اگر چنین کاری صورت گرفته باشد این یک اقدام مشکوک است». موسوی سپس به جای عذرخواهی از این اهانت بزرگ که توسط حامیان او صورت گرفته به صدا و سیما حمله کرد و گفت: «پخش آن صحنه ضدانقلابی از سیمای جمهوری اسلامی اقدام نادرستی بود.»

موسوی در این باره توضیحی نداده است که اگر پخش تصویر اهانت حامیان او به امام از صدا و سیما غیرقابل قبول است، پس درباره فتنه گری های چند ماهه و پادویی او برای سرویس های اطلاعاتی دشمن در داخل ایران چه باید گفت؟

موسوی سپس در جملاتی که استیصال از سر و روی آن می بارد اضافه می کند: «کسانی که به اینجانب محبتی دارند هرگز کوچکترین اهانت به حضرت امام خمینی را جایز نمی دانند و حفظ حرمت امام را واجب می دانند. اطمینان دارم که دانشجویان هرگز دست به چنین ساختارشکنی ها نمی زنند زیرا همه می دانیم که دانشجویان به امام عشق می ورزند و حاضرند برای آرمان های امام جان فشانی کنند.» آنچه موسوی در این سخنان خود از آن غفلت کرده یا خود را به تجاهل زده این است که کسانی که به امام ارادت دارند دیگر مدت هاست محبتی به امثال موسوی ندارند و برای موسوی همان منافقین و ضد انقلاب و آمریکا و اسرائیل باقی مانده است.

برخی ناظران عقیده دارند این اظهارات از جانب موسوی بیش از آنکه موضعی علیه ماجرای نفرت انگیز اهانت به امام باشد تلاشی است برای گریز از عواقب این حرمت شکنی بزرگ که مردم انتظار دارند هرچه زودتر با برخوردی قاطع از جانب قوه قضائیه آشکار شود.

تشکر گروه های ضد انقلاب از سران فتنه به خاطر پاره کردن عکس امام (ره) (خبر ویژه)

یک گروهک تروریستی از اوباشگری بقایای ضدانقلاب در روز 16آذر استقبال کرد.

سایت گویا نیوز (سیانیوز) که یکی از سازمان دهندگان ناکام آشوبگری طی 6 ماهه گذشته و به ویژه روزهای 16 تا 18آذر بود، با انتشار بیانیه گروهک کومله، از قول این گروهک نوشت: «اتفاقات روزهای 16و 17آذر نمایش رشد و توان دموکراسی خواهی علیه دیکتاتوری دینی بود. شعارهای مطرح شده در این نمایشات اعتراضی بیانگر عبور جنبش از حلقه اصلاح طلبی اسلامی و قانون اساسی و سر آغاز رشد سکولاریسم بود. ما در طول این 3 دهه خود را متحد جنبش های دموکراتیک دانسته و اکنون نیز برای تقویت پیوند با این جنبش ضروری است که همه تلاش خود را به کار بندیم».

دو گروهک کومله و دموکرات به واسطه مزدوری مستقیم رژیم صدام و سازمان های جاسوسی آمریکا و اسرائیل، نقش ویژه ای در قتل عام مردم بیگناه کردستان و سایر جوانان برومند کشور که برای دفاع از مرزها به منطقه عزیمت کرده بودند، ایفا کردند و در این راه حتی به شهروندان غیرنظامی نیز رحم نکردند. این دو گروهک که طیفی از آنها در شمال عراق مستقر هستند در اغتشاشات حول و حوش انتخابات نیز از طریق قاچاق تروریست، تامین بمب و مواد انفجاری و اسلحه به مزدوری سازمان های جاسوسی بیگانه مبادرت کردند.گروهک های چپ نمایی که مدت هاست در استخدام آمریکا و انگلیس قرار گرفته اند، برای یارگیری سرویس های جاسوسی در دانشگاه، و استخدام میلیشیا به عنوان واسطه عمل می کنند و البته چپ های کذایی ترجیح می دهند تابلوهای بدنامی چون کومله و دموکرات را بلند نکرده و از عناوینی نظیر «چپ های برابری خواه»، «سوسیالیست های عدالت خواه و...» استفاده کنند.  

گری سیک: رک و صریح بگویم آمریکا قادر به سرنگونی جمهوری اسلامی نیست (خبر ویژه)

عضو اسبق شورای امنیت ملی آمریکا با بی خاصیت و ضدکارکردی توصیف کردن تحریم های ضدایرانی گفت: این تحریم ها صرفاً مصرف داخلی برای آمریکا دارد و سمبولیک است.

گری سیک می گوید: قدرت ایران در 10 سال گذشته به طور فزایند ه ای افزایش یافته است. برخی می گویند که ایران به قدرتی تبدیل شده است که برای خاورمیانه خطرناک است. حالا باید چرایی آن را جویا شد. ما در سال 2001 طالبان را مورد حمله قرار دادیم و بعد از آن هم به صدام حسین، که دشمن غرب بود، حمله کردیم. در پایان این بازی ایرانیان قوی تر از پیش شدند، چون دشمنان طبیعی شان نابود شده بودند. ایرانیان خوشحال بودند. من فکر می کنم حالا که ایران یکی از مشکلات ما در خاورمیانه است، باید حداقل به گذشته برگردیم و اعتراف کنیم که خود ما بسیاری از این مشکلات را ایجاد کردیم. در سال 1995 وقتی بیل کلینتون پایه اولیه تحریم اقتصادی ایران را گذاشت و این پایه پس از او دوام پیدا کرد، ایران حتی یک سانتریفیوژ نداشت. امروز تقریباً پس از 15 سال و با وجود افزایش تحریم ها، ایران 9 هزار سانتریفیوژ نصب کرده است. خب، آمریکا امکان زیادی در مقابل ایران ندارد. اما تحریم ها برای یک سیاست مدار آمریکایی حربه خوبی هستند تا بتواند با توسل به آن ها کاری انجام دهد. سیاست مدار می گوید ما داریم کاری علیه ایران انجام می دهیم و به مردم هم بگویند ما در مقابل ایران سخت گیری های لازم را انجام می دهیم. ولی کسی راجع به تأثیرگذاری آن نمی پرسد. این بیشتر سمبولیک است. آمریکا واقعاً نمی خواهد که ایران تبدیل به نیروی هسته ای شود. حالا چگونه باید عمل کرد؟ تحریم ها فایده ای نداشته است.

گری سیک در گفت وگو با رادیو زمانه اضافه کرد: ما حکومت ایران را دوست نداریم و می خواهیم آن را عوض کنیم اما واقعاً امکان این سرنگونی را نداریم. قبلاً تلاش هایی شد اما به ثمر نرسید. روراست بگویم. ما قادر به چنین کاری نیستیم. ایران دارای سیستم امنیتی استواری است.

فریده ذهی مشاور بانک جهانی و گروه بحران بین المللی هم به رادیو زمانه گفت: کسانی که در کنگره آمریکا لوایح تحریم ایران از جمله بنزین را پیش می برند خودشان می دانند که این تحریم ها، برای فشار به دولت ایران موفق نیست و تغییری در رفتار دولت ایران ایجاد نخواهد کرد. همچنین شرایط جغرافیایی و مرزهای ایران اجازه اعمال این گونه تحریم ها را نمی دهد. اما آنها در آمریکا می خواهند بگویند که دارند علیه ایران کاری انجام می دهند و هنوز فعال هستند

افکار عمومی دنیا سبزها را دسیسه آمریکا می دانند (خبر ویژه)

رسانه وابسته به عناصر فراری گروهک فدائیان خلق که از فتنه سبز حمایت می کند، اذعان کرد ملت های مستقل دنیا به این حرکت به عنوان خدمتگزار آمریکا نگاه می کنند و فقط برخی کشورهای عربی حامی آن هستند.

«اخبار روز» در این باره می نویسد: آنچه در سفر اخیر احمدی نژاد به برزیل و آمریکای جنوبی برخلاف میل انعکاس دهندگان اعتراض ها مشهود بود، ماهیت اعتراض ها بود. این اعتراض ها رابطه ای با وضعیت داخلی ایران نداشت و معترضان از سوی دو گروه عمده همجنس گرایان و یهودیان سازمان دهی شده بودند در مقابل افکار عمومی در برزیل قطعا با توجه به سرمایه گذاری عمده جمهوری اسلامی در آمریکای جنوبی از یکسو و سویه ضد آمریکایی احمدی نژاد از سوی دیگر از حضور و ابراز وجود احمدی نژاد استقبال می کنند وضعیت در سایر کشورهای آمریکای جنوبی نظیر بولیوی، اکوادور و ونزوئلا نیز کم و بیش مشابه برزیل است.

افکار عمومی در کشورهای اسلامی و به طور کلی میان مسلمانان در سال های اخیر و علی رغم حوادث و تحولات داخلی ماه های اخیر ایران، حامی احمدی نژاد بوده است. مردم کشورهایی چون پاکستان، بنگلادش، مصر و... برخلاف تصور رایج که اخبار حاکی از این حمایت ها را تبلیغات داخلی رسانه های وابسته به دولت می شمرند، احمدی نژاد را سمبل مقاومت در برابر آمریکا می دانند، او را دوست دارند و در عرصه بین المللی از او حمایت می کنند.

سایت گروهکی وابسته به چپ های آمریکایی همچنین تاکید می کند: با توجه به این واقعیت باید پرسید جنبش سبز چه قدر در جذب افکار عمومی موفق بوده است؟ هدف تبلیغات سبز بیشتر معطوف به جذب مخاطب غربی بوده است که نشانه توفیق آن در اتخاذ مواضع بسیاری از دولتمردان اروپایی و آمریکایی و کانادایی ، بازتاب گسترده در رسانه های انگلیس، کسب جوایز متعدد از سوی فعالان جنبش در اروپا بوده است. اما آنچه حائز اهمیت است تحلیل افکار عمومی دنیا مخصوصا آن بخش که احمدی نژاد را سمبل مبارزه با آمریکا می دانند، از ماهیت جنبش سبز است. آنها جنبش سبز را دسیسه ای آمریکایی برای تضعیف یکی از دشمنان سرسخت آمریکا و نماینده طبقات مرفه تلقی می کنند.

منظور از جلب افکار عمومی، انتخاب به عنوان شخصیت سال مجله تایم یا انتخاب زهرا رهنورد به عنوان یکی از متفکرین سال]مجله آمریکایی قاوین پالیسی[ نیست. باید پیش فرض افکار عمومی به ویژه در کشورهای جنوب نسبت به جمهوری اسلامی را منقلب کنیم.

قدس

اگر کروبی و موسوی انکار کنند فیلمها را برایشان می فرستیم

الف- برخی چهره های سیاسی، خبر پاره کردن و آتش زدن عکس امام و رهبری را منکر شده و اقدام سیما در پخش تصاویر پاره شده حضرت امام(ره) را محکوم کرده اند.

در پی این تشکیک، بخش خبری الف از مراجع گوناگون درباره صحت این خبر و اسناد آن استعلام کرد که نتیجه آن دریافت عکسها و فیلمهایی از این عمل وقیحانه بود.

این سایت خبری نیز باوجودی که این فیلمها را در اختیار دارد، اما به حرمت ولی فقیه از انتشار آنها معذور است. با این حال اگر آقایان کروبی، موسوی و انصاری همچنان این حادثه را انکار می کنند یا کوچک می شمارند، بخش خبری الف آماده است تا فیلمهای موجود را برایشان بفرستد.

زیباکلام : برخی به مشایی حسودی می کنند

خبر آنلاین - صادق زیباکلام نظریه پرداز سیاسی، رحیم مشایی را یک فرد میانه رو و مدبر دانست و گفت که او در دایره سیاسیون اصولگرا شاید یک نمونه باشد.

وی ابراز عقیده کرد: افرادی که به رحیم مشایی حمله می کنند، بغض و حسادت در وجودشان است.

تایم:

ندا دومین قهرمان جهان شد

پرچم - نشریه آمریکایی تایم، ندا آقاسلطان را به عنوان یکی از قهرمانان برجسته سال 2009 معرفی کرد.

برخورد دو بانک چینی با بازرگانان ایرانی

خبر آنلاین - دو بانک بزرگ چینی از گشایش اعتبارات اسنادی تجار ایرانی خودداری می کنند.

برخورد با سایتهای همسریابی

الف - سرپرست دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم رایانه ای از برخورد شدید با دفاتر و سایتهای همسریابی خبر داد.

واکنش معاون شهردار تهران به اظهارات صفار هرندی

ایلنا- در پی اظهارنظر صفار هرندی در مورد کاخ جوانان بودن فرهنگسراها محمد مشاری، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این ادعا را کذب محض دانست.

وی ادامه داد: ما در مجموعه ای فعالیت می کنیم که برآیندی از مجموعه نظام است.

لباس زنانه بپوشید و از خودتان عکس بگیرید!

شبکه ایران- اعضای طیف غیرقانونی علامه در واکنش به بازداشت مجید توکلی، از حامیان جنبش سبز خواسته است تا از خودشان با لباس زنانه عکس بگیرند و آن را در فضای اینترنتی منتشر کنند.

در همین راستا خبرنامه امیرکبیر از راه اندازی کمپینی موسوم به «مردان باحجاب»! برای آزادی مجید توکلی خبر داده است.این سایت اینترنتی نوشته است: در واکنش به بازداشت توکلی، شماری از مذکران حامی جنبش سبز با چاپ عکس خود با روسری و چادر خواستار آزادی این دانشجوی افراطی شده اند.

خاطرات «هاله» از جعفری و حاج آقا

پرچم - هاله اسفندیاری با تألیف کتابی با نام «زندان من، خانه من» به بازگویی خاطرات دوران محکومیتش در ایران اقدام کرده است.

هاله اسفندیاری از محکومان پروژه براندازی نرم در سال 86 ، در این کتاب که به تازگی در آمریکا منتشر شده، با نام بردن از دوتن از بازجویانش بنام جعفری و حاج آقا در توصیف آنها چنین نگاشته است: گفتگو با جعفری چالشی بیهوده بود، چرا که وی با پیش زمینه های ذهنی که از واقعیت دور است به بازجویی می پرداخت و بنیاد پژوهشی که من در آنجا کار می کردم را از ابزارهای دولت آمریکا برای سرنگون ساختن حکومتهای مخالف تلقی می کرد.

هاله اسفندیاری درباره بازجوی دیگرش نوشته است: اما حاج آقا بزرگوار و بخشنده بود. فرد مهربانی که نمی توانستم چهره اش را نگاه کنم، به این مفهوم که به من اجازه دیدن نمی داد و در تمام مدت بازجویی مجبور بودم رو به دیوار و پشت به او بایستم.

مدیر روزنامه اصولگرا: دولت از ظرفیتهای رسانه ای خودش را محروم نکند

فارس- سید نظام الدین موسوی، مدیر روزنامه جوان گفت: محروم کردن رسانه ها از پوشش برنامه های دولت کار درستی نیست، زیرا با این کار، دولت خود را از ظرفیتهای رسانه ای محروم می کند.

حضورمشایی درنمایشگاه هدیه تهرانی

جهان- نمایشگاه عکس هدیه تهرانی، عصر روز جمعه میزبان رئیس دفتر رئیس جمهور بود. اسفندیار رحیم مشایی به تازگی به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی دولت منصوب شده است. پیش از این نیز سایت پرچم از دیدار محمد رضا گلزار با رحیم مشایی خبر داده بودند.

دیدگاه نصرا... درباره شعار «نه غزه نه لبنان»

پارسا نیوز- یکی از مسؤولان یک نهاد انقلابی گفت: سیدحسن نصرا... دبیرکل حزب ا... در پیامی که چندی پیش به ایران فرستاده، گفته است: مردم لبنان از ایران انتظار ندارند که اگر اسرائیل علیه آنها جنگ به پا کرد مردم ایران به آنها کمک کنند، اما مردم لبنان لحظه ای که اسرائیل به ایران حمله کند لحظه شماری می کنند تا اولین کسانی باشند که علیه اسرائیل وارد جنگ می شوند.

وی در این پیام می گوید: پس از انتخابات در ایران اتفاقهای ناگواری افتاد که باعث خون دل و عزای ما شد. رسانه های خارجی به ویژه العربیه ایجاد اختلاف می کردند و هاشمی را در مقابل رهبری مطرح می کردند.

دبیرکل حزب ا... لبنان گفت: «شعار نه غزه نه لبنان» اثر منفی زیادی داشته است و به خصوص که رسانه های و ماهواره های غربی این شعار را برای ایجاد ذهنیت منفی پوشش می دهند.

سید نصرا... افزوده است: پس از اغتشاشات، نقش ولایت فقیه و رهبری در ایران بیشتر خود را نشان داد.

تلاشهای مشکوک سفیرایتالیا در تهران

آریا- یکی از کارمندان ارشد سفارت ایتالیا در تهران تلاش برای سند سازی علیه ایران را آغاز کرده است.

«پ.ف»، کارمند دو رگه ایرانی- ایتالیایی در تهران با ارتباط گیری با برخی خبرنگاران ایرانی، از آنها برای تهیه فیلم و مصاحبه از خانواده های زندانیان و نیز کشته شدگان حوادث پس از انتخابات دعوت به کار کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات