صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۸  ، 
کد خبر : ۱۳۴۰۶۰

اخبار ویژه روزنامه های 24 آذر 1388


ایران
دیگه چه خبر؟

دانشجویان:آقا سیدحسن! وقت خوبی برای سفر خارجی انتخاب نکردید

■ خبر اول این که اعضای انجمن اسلامی دانشجویان 7 دانشگاه کشور با صدور نامه‌ای سرگشاده خطاب به سیدحسن خمینی، نسبت به سکوت وی در قبال اهانت فتنه‌گران و قانون‌شکنان به ساحت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و خروج وی از کشور در برهه فعلی انتقاد کرده اند. انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های صنعتی شریف و تهران و انجمن اسلامی دانشگاه‌های شاهد، علوم پزشکی شهید بهشتی، یزد، ارومیه و شهرکرد در این نامه‌ خطاب به سیدحسن خمینی رئیس مؤسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) تأکید کرده اند: با خبر شدیم که شما در روز جمعه و در حالی که مردم ایران از توهین عده‌ای اغتشاشگر فتنه‌گر به ساحت مقدس امام خمینی(ره) خون می‌گریند،‌ از کشور خارج شده و به سفر خارجی رفته‌اید و این در حالی است که حضرتعالی به عنوان رئیس مؤسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) در این برهه حساس می‌بایست بیش از پیش احساس وظیفه کرده و نسبت به این اهانت بی‌شرمانه واکنش نشان می‌دادید. نویسندگان این نامه خطاب به سیدحسن خمینی افزوده‌اند: حضرتعالی نباید فراموش کنید که مردم شما را یادگاری از بیت حضرت امام دانسته و همواره مورد احترام می‌دانند؛ اما ای یادگار امام! شما را چه شده است که در مقابل توهین و زیرسؤال بردن آرمان‌ها و اصول به یادگار مانده از امام(ره)، هیچ واکنشی نشان نمی‌دهید؟

محکومیت یک سایت با شکایت روزنامه ایران

■ خبر دیگر این که شعبه 1083 دادگاه عمومی تهران ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت و رسانه‌ها، یک سایت خبری را با شکایت مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران به جزای نقدی بدل از سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم کرد. در این رأی که پس از 3 سال صادر شد، آمده است: با توجه به مطالب منتشر شده علیه روزنامه ایران، تحقیقات شعبه بازپرسی، قرار مجرمیت و کیفرخواست صادره از دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت، دفاعیات غیرموجه متهم پس از طرح شکایت، عدم حضور متهم در 3 جلسه از چهار جلسه دادگاه و با عنایت به سایر قرائن و امارات موجود در پرونده، بزهکاری متهم محرز است.

آشوب طلبان در ایران در کنار دزدان دریایی سومالی

■ شنیدیم که مجله امریکایی تایم که رسانه‌های غرب از آن به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ابزار دیپلماسی عمومی دولت امریکا یاد می‌کننددر اقدامی هماهنگ با دیگر رسانه‌های امریکایی «آشوب طلبان در ایران» را به‌عنوان یکی از 10 کاندیدای خود برای انتخاب چهره سال این نشریه معرفی کرده‌است. بنا بر ادعای این نشریه، آشوب طلبان در ایران پیش از اوباما و «استیوجاب»، در رتبه نخست قرار دارند. این در حالی است که دزدان دریایی سومالی نیز در این فهرست در جایگاه دهم قرار دارند!

انگلیس آزادی تاجیک را بررسی می‌کند

■ با خبر شدیم که روزنامه انگلیسی «میل آن ساندی» نوشته: در حال حاضر دولت انگلیس مسئله آزادی نصرالله تاجیک دیپلمات سابق ایرانی را بررسی می‌کند. تاجیک 4 آبان ماه 85 براساس درخواست مقامات امریکایی در محل تحصیل خود در شهر دورهام انگلیس به اتهام مشارکت در خرید چند عدد دوربین دید در شب دستگیر شد.

تحریم‌ها ذره‌ای از سرعت برنامه اتمی ایران کم نکرد

■ خبر رسیده که جان بولتون، نماینده سابق امریکا در سازمان ملل اذعان کرده: تاکنون تحریم‌ها هیچ مانعی برای فعالیت اتمی ایران ایجاد نکرده است. جان بولتون این سخنان را در پاسخ به اظهارات اخیر رابرت گیتس درباره دور جدید تحریم ها علیه ایران بیان داشته است. بولتون افزوده: به باور من ما درسی تلخ آموخته ایم و آن این بود که دیپلماسی و تهدید به تحریم، ناکام است.

تداوم رهبری حرکت‌ها علیه جمهوری اسلامی

■ یک خبر دیگر این که یک روزنامه امریکایی در گزارشی با اشاره به تجمع حامیان موسوی مقابل دانشگاه تهران خطاب به دولت‌های غربی خواسته که از تظاهرات ضد دولتی در ایران حمایت کنند و به رهبری این حرکت‌های دانشجویی ادامه دهند. روزنامه لس‌آنجلس تایمز در سرمقاله خود نوشته: غرب باید به دنبال راهی برای کمک به تظاهرات ضد دولتی در ایران باشد. این روزنامه افزوده: البته غرب نباید این نکته را از یاد ببرد که اقداماتی که در این زمینه می‌تواند انجام دهد به‌طور کامل به تصمیمات مردم ایران بستگی دارد. لس‌آنجلس تایمز ادامه داده: دانشجویان ایرانی به نظر می‌رسد برای مبارزه‌ای طولانی آماده شده‌اند و غرب باید رهبری آنها را ادامه دهد. دولت‌های غربی باید از جنبش اصلاحات در ایران حمایت کنند همانگونه که باراک اوباما در سخنرانی خود هنگام دریافت جایزه صلح نوبل اقدام کرد و وعده داد که صدایی برای انعکاس اهداف اصلاح‌طلبان باشد.

پشیمانی مردم امریکا از انتخاب اوباما

■ دست آخر این که شبکه تلویزیونی فاکس نیوز امریکا گزارش داده: مسائل اقتصادی و جنگ در عراق و افغانستان موجب شده مردم امریکا برای انتخاب دوباره باراک اوباما به ریاست جمهوری تجدیدنظر کنند. همچنین آخرین نظرسنجی‌های فاکس نیوز در امریکا نشان می‌دهد 46 درصد مردم امریکا می‌گویند اوباما برای انتخاب دوباره در 2012 بختی ندارد و نمی‌خواهند برای بار دوم، اوباما رئیس جمهور کشورشان باشد.

جمهوری

***در ادامه تحرکات مشکوک دولت باکو در تحریف تاریخ حدود آذربایجان و اران و شروان هم اکنون تبلیغات منفی علیه ایرانیان و چاپ کتاب های رسمی و غیر رسمی علیه تمامیت ارضی ایران گسترش یافته است . به گزارش « تابناک » در کتاب های درسی جمهوری آذربایجان ادعا شده است پانصد سال پیش کشوری به نام آذربایجان ! وجود داشته که اردبیل و تبریز هم جزو آن بودند و ایرانیان از زمان کوروش (بزرگ ) به این سرزمین تجاوز می کرده اند! در این کتاب ها مزدک کمونیست دانسته شده و از ازدواج با محارم به عنوان یک سنت بابکی دفاع شده است . همچنین از دوره چنگیز و تیمور به عنوان دوران طلایی تاریخ یاد شده است ! در کتاب های درسی دولت باکو نسبت به 9 استان ایران ادعای ارضی شده و حتی جالب این که مازندران و گیلان هم جزو آذربایجان به شمار رفته اند!

 

***کاخ سفید تحریم های جدیدی را علیه ایران در دستور کار خود قرار داده است . به گزارش عصر ایران « استوارت لوی » معاون امور مبارزه با تروریسم وزارت خزانه داری آمریکا در مصاحبه ای با نشریه نیوزویک ضمن اعلام این مطلب افزود در تحریم های جدید آمریکا علیه ایران سپاه پاسداران و شرکت های زیر مجموعه این نهاد نظامی هدف قرار گرفته اند. این مقام آمریکایی به نیوزویک گفت : هدف اصلی این تحریم ها تحت فشار قرار دادن شرکت هایی است که از سوی فرماندهان عالی رتبه این نهاد نظامی اداره می شوند. جمهوری اسلامی ایران ابزار تحریم را روشی ناکارآمد و فرسوده دانسته و اعلام کرده است که در راه کسب تکنولوژی صلح آمیز هسته ای از تحریم ها و تشدید فشارهای سیاسی نمی هراسد . آمریکا نیز گفته است در صورتی که ایران به پیشنهاد اتمی اعضای 1 +5 درباره انتقال اورانیوم غنی شده ایران برای مراحل بازفراوری به خارج از ایران موافقت نکند ایران از دو هفته دیگر باید منتظر اعمال تحریم های جدید علیه خود باشد.

 

***از دیوان محاسبات کشور خبر می رسد گزارشهای اولیه از تفریغ بودجه سال 87 نشانگر حدود 17 میلیارد دلار اختلاف بین مبلغ حاصل از فروش میعانات گاز گاز طبیعی مایعات گازی فرآورده های نفتی و میزان واریز شده به خزانه است . به عبارت دیگر بنابر این گزارش حدود 17 میلیارد دلار از ارز حاصل از صادرات موارد فوق به حساب خزانه واریز نشده است . این اختلاف در سالهای 85 و 86 نیز به ترتیب یک میلیارد دلار و 10 میلیارد دلار گزارش شده بود .

کیهان

مجوز راهپیمایی؟ پس این 6 ماهه کجا بودید؟! (خبر ویژه)

افراطیون مدعی اصلاح طلبی در پی بی آبرویی ناشی از جسارت به ساحت امام خمینی در تجمعات ضد انقلابی منسوب به آنها تاکتیک های مختلفی را -به اصطلاح- برای فرار به جلو و رد گم کنی در پیش گرفته اند.

در انبوه تحلیل ها و خبرها و اظهارنظرهایی که در روزنامه ها و سایت های وابسته به طیف مذکور (به انضمام پشتیبانان خارجی آنها از صدای آمریکا و بی بی سی و رادیو فردا گرفته تا گویا نیوز و روزنت و رادیو زمانه و...) در توجیه و رفع و رجوع رسوایی اخیر منتشر می شود چند ادعا مدام تکرار می شود که حاکی از هم آهنگی هم هست.

بخشی از این عملیات پرحجم رسانه ای ادعا دارد ماجرای اهانت به تصویر حضرت امام در روز 16 آذر، چیزی مانند سناریوی کارناوال عاشوراست که علیه آقای خاتمی راه اندازی شد. آنها همچنین ادعا می کنند پروژه محرم برای تخریب اصلاح طلبان در راه است.

در بخش دیگری از این عملیات رسانه ای، سایت کلمه (وابسته به موسوی) در کنار بیانیه نوین مجمع روحانیون خواستار برگزاری تجمع برای اثبات وفاداری به حضرت امام و دفاع از ایشان شده اند. بخش سوم این رفوگری! رسانه ای در این قالب مطرح می شود که پس چرا علاقمندان به انقلاب در جسارت به تصویر رهبر معظم انقلاب، سکوت پیشه کردند و اعتراض ننمودند. گروه موسوم به مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم نیز- که برای موازی سازی در برابر جامعه مدرسین راه اندازی شد اما به اعتبار وضعیت عملکرد مدعیان اصلاح طلبی هرگز جدی گرفته نشد- ملیح تر از همه موضع گرفته و به جای نگرانی در برابر اصل هتک حرمت مقدسات، مدعی شده «مردم صنوف جنبش سبز را منسجم تر کنند» (تیتری که بر پیشانی صفحات و برخی مطالب رسانه های ضدانقلاب نظیر بی بی سی نشسته است، لابد آن هم در دفاع از امام!)

اما درباره این دستپاچگی های ناشیانه باید گفت اولاً، حضرات هرگز فیلم ادعایی «کارناوال عاشورا» را ولو در یک نسخه به مراکز امنیتی و اطلاعاتی و مراجع قضایی یا رسانه ای ندادند تا معلوم شود ادعای مذکور واقعیت نداشته و صرفاً یک جنگ روانی بوده است. اما حضرات در عمل بارها به کارناوال یزید دامن زدند آنجا که مکرراً در مطبوعات خود نوشتند «ریخته شدن خون حسین در کربلا نه حاصل جور و جفا و جنایت یزید که -نعوذبالله- محصول خشونت طلبی پدر و جد حسین ]علیهم السلام[ بود»، «زیارت عاشورا ]روایت شده از امام محمدباقر علیه السلام[ خیلی خشونت طلبانه است و باید بخش هایی از آن را حذف و بازنویسی کرد»، «جهاد و شهادت طلبی حاصل عقده های... است»، «هر قدر بخواهیم به دموکراسی و آزادی برسیم، باید امامت را کنار بگذاریم» و...کارناوال دختران بزک کرده و مجالس مختلط رقص وآواز آن هم در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا هم که امسال مقارن با تبلیغات انتخاباتی بود هنوز از یاد نرفته است.

ثانیاً ، طبیعی است که جریانی با این سوابق، از آمدن نام محرم و موسم سوگواری و تکریم حضرت سیدالشهدا، وحشت کند و برای این ترس خود ساخته نام «پروژه محرم» انتخاب کند. معلوم است که دزد از سایه خود هم می ترسد و پیداست که «الخائن خائف». وگرنه چرا نامی که اسباب رسوایی یزیدیان و امویان است باید اسباب هراس طیفی از مدعیان اصلاح طلبی باشد؟

ثالثا شما پس از انتخابات وهیجان کشاندن مردم به کف خیابان بارها فرصت داشتید دلبستگی خود را به حضرت امام ثابت کنید. روز قدس و 13 آبان و 16 آذر هم فرصت های دیگری بود. آیا حذف اسلام از جمهوری اسلامی یا حذف مرگ بر آمریکا در روز 13 آبان یا حذف مرگ بر اسرائیل و سردادن شعار «نه غزه، نه لبنان» در روز قدس، اثبات همراهی با خط امام بود یا چراغ سبز دوستی به آمریکا و اسرائیل و سلطنت طلبان و تروریست های دشمن جمهوری اسلامی؟! با کفش نماز خواندن و با بطری آب و سیگار و تظاهر به روزه خواری، در روز قدس راهپیمایی کردن را باور کنیم یا سرود گروهک چریک های فدایی خلق را در میتینگ های خود پخش کردن را؟ یعنی همه اینها نفوذی های جمهوری اسلامی برای تخریب وجهه شما بودند؟ پس چرا 6 ماه است سکوت کرده اید و اعتراض نمی کنید و حتی همین حالا نمی گویید آنها ضد انقلابند و از ما جدا؟ چه شده که به جای نگرانی برای امام و انقلاب، تمام غصه تان این شده که صفوف از هم پاشیده سبزها بیش از این از هم نگسلد و ملت بیش از این از شما فاصله نگیرد.

رابعا اذعان به جسارت ورشکسته های ضد انقلاب علیه جانشین صالح حضرت روح الله که عذر بدتر از گناه است. شما اعتراف می کنید که در تجمعات منسوب به شما بارها به بزرگترین میراث و یادگار امام(ولایت فقیه) جسارت شده است. این هم از سر تصادف است؟ ادعای خط امام بدون پایبندی به ولایت فقیه، همان مسلمانی معاویه و یزید در عین کینه توزی با حسن و حسین علیهم السلام نیست؟

ده ها از این پرسش ها می توان پرسید اما شاید اظهارات حسن شریعتمداری فرزند سیدکاظم شریعتمداری و عضو مرکزیت گروهک منحله جنبش خلق مسلمان که با لانه جاسوسی آمریکا نیز سر و سر داشت، کفایت بحث بکند. وی که از طراحان کودتای ناکام علیه حضرت امام در سال های اول انقلاب بود، در مصاحبه با دویچه وله آلمان ضمن حمایت از سبزهای اصلاح طلب نشان دادن بغض نسبت به حضرت امام(ره)، درباره ادعای درخواست تجمع و حمایت از امام می گوید: به نظر من رهبران جنبش با هوشیاری با ماجرا برخورد کردند. آنها برای برائت درخواست مجوز راهپیمایی کردند. اغلب سبزها موافق شرکت در راهپیمایی برای پشتیبانی از آقای خمینی نیستند اما این را هم می دانند که این ماجرا بحران برای جنبش سبز است، پس شرکت می کنند(!)

امان نامه سبز اموی از واشنگتن و لندن رسید! (خبر ویژه)

سایت راه اندازی شده توسط شماری از عناصر معاند مقیم آمریکا و انگلیس، ملت اصولگرا و حزب الهی را تهدید کرد و «امان نامه سبز» فرستاد.

سایت جرس وابسته به مهاجرانی، محسن کدیور، ع- بازرگان و شماری از عناصر نزدیک به گروهک های ملی گرا، با ادعای این که خیال می کرده اند پس از اغتشاشات خیابانی، ملت و نظام منفعل شوند و میدان را واگذار کنند تهدید کرد اگر امان نامه سبز را قبول نکنید این راه به نابودی شما ختم می شود.

گردانندگان لس آنجلس نشین و لندن نشین سایت یاد شده البته شکر زیادی خورده اند که به نیابت از اردوگاه امویان روزگار امان نامه ارسال می کنند. حضرت اباالفضل(ع) آن روز که جواب شمربن ذی الجوشن را می داد، جواب اربابان همین حضرات را هم به نیابت از ملت عاشورایی ایران داده است که «بریده باد دستانت و لعنت خدا بر تو و امان نامه ات ای دشمن خدا. ما را می خوانی از یاری مولایمان حسین دست برداریم و سر در اطاعت ملعونان و ناپاکان درآوریم؟».

ملت ایران اگر از فراعنه آمریکا و انگلیس و اسرائیل هراس داشت که اساسا در آوردگاه انقلاب و دفاع مقدس و ده ها صحنه پس از آن با شجاعت به میدان نمی آمد. اگر هم قرار باشد کربلایی در کار باشد، البته عمر سعد و شمر و محمدبن اشعث های روزگارند که باید در مقابل خشم خروشان ملت ایران دنبال امان نامه یا درپی سوراخ موش بگردند.

البته گفت که المأمور معذور. وقتی قرار شد برای درآمدن از افلاس و آوارگی، مواجب بگیری و نوکری کنی، بافتن رطب و یابس به هم کمترین حد دست و پا زدن و عرض خویش بردن است.

آیا روی پیشانی بنده و امثال بنده نوشته ابله!؟ (خبر ویژه)

یکی از عناصر اپوزیسیون مقیم آمریکا می گوید جنبش سبز با دروغ هایی که گفته به پایان راه رسیده است.

داریوش سجادی که در روزگار اصلاحات با برخی نشریات اصلاح طلب همکاری داشته در گفت وگو با گویانیوز تصریح کرد: جنبش سبزی که دغدغه صیانت از قانون اساسی و بازگشت به انقلاب را داشت، روزقدس تمام شد و تاریخ انقضای آن به سر رسید.

وی اظهار داشت: این حرکت توسط اغیار «های جک» شد و اکنون تمامیت 30 سال گذشته را زیرسوال می برد هرچند که رهبران آن در بیان کجروی جنبش شرم حضور دارند اما بین آنها و بدنه کف خیابان یک ناسازگاری و ناهمدلی وجود دارد.

وی به تکرار حوادث سال های انقلاب در سال های اخیر و بلند کردن تابلوهای انحرافی اشاره کرد و گفت: سازمان مجاهدین خلق، چریک های فدایی خلق و حزب توده تا قبل از نماز عید فطر قیطریه اساساً انقلاب را قبول نداشتند و می گفتند این یک حرکت خرده بورژوازی کمپرادور است اما پس از آن از خانه های تیمی بیرون آمدند و پلاکاردهایی بالا بردند تا تظاهرات را مصادره کنند. این همان شیطنتی بود که سردفترتحکیم وحدت به عنوان یکی از نهادهای انقلاب هم افتاد و کمونیست ها و ملی-مذهبی ها از نردبان آن بالا رفتند و تحکیم را از بین بردند و خودشان هم در نهایت به هیچ جا نرسیدند. من مشکلی ندارم که یک سری از معترضان برای عیاشی فلان میدان را لبریز از شراب کنند و تا صبح در آن شنا کنند]!![ اما نخودنخود هر کس برود زیر علم خود. مارکسیست ها و توده ای ها و چریک های فدایی خلق و کیانوری توده، آن روزهای اول انقلاب شدند طرفدار سرسخت ولایت فقیه. زیر علم آیت الله خمینی سینه می زدند نمی گفتند زیر علم مارکس و لنین .

وی اضافه کرد: اعتقاد دارم جنبش سبز اول از همه چوب دروغ را می خورد. 24 خرداد احمدی نژاد یک سخنرانی کرد و همان جا اولین دروغ جنبش سبز اتفاق افتاد. عین جمله احمدی نژاد این بود «پیروز انتخابات 40 میلیون شهروندانی بودند که در انتخابات شرکت کردند». من طرفدار احمدی نژاد نیستم ولی دروغ را منتسب نمی کنم. وقتی ایشان می گوید 40 میلیون نفر پیروز هستند یعنی مجموع آرای موسوی و کروبی و رضایی. اما جنبش شیطنت کرد و گفت منظور از خس و خاشاک یعنی طرفداران موسوی. این دروغ جنجال زیادی به دنبال داشت.

سجادی با اشاره به اعتراضات خیابانی انبوه در روزهای اول پس از انتخابات، گفت: 30 خرداد ناگهان آن میلیون نفر آب شد. عددی بین 5 هزار تا سیصدهزار نفر- هر کدام از این عددها را که خودتان مایلید -در خیابان ها ماندند. چه شد آن اکثریت میلیونی که بعد از خطبه های نمازجمعه آقای خامنه ای آب شده و ناپدید شدند... برای نسل انقلاب، میرحسین نماد دوران طلایی جنگ و انقلاب بود و بخشی از آراء 13 میلیونی ایشان مربوط به بچه حزب اللهی های نظام بود که سال ها زیر علم چپ سینه زدند. بنابراین فردای نمازجمعه، آن حضور میلیونی آب شد. یکی اینکه بخشی از رأی دهندگان به دلیل دلبستگی به نظام و بعد از تحلیل نهایی، به خاطر صحبت های آقای خامنه ای به عنوان بالاترین مرجع قانونی، بین موسوی و ولایت فقیه، ولایت فقیه را پذیرفته و ادامه ندادند. اما اگر صحبت این است که ترس باعث شد بقیه آب شوند، چرا جنبش سبز «یا حسین، میرحسین» یعنی مبارزه تا مرز شهادت سر می دهند؟ اگر ترسیدید چرا شعار «ما همه مرد جنگیم، بجنگ تا بجنگیم» سر می دهید؟ خوب بجنگید، پس چرا انگل وار سوار بر تجمعات حکومت می شوید؟ گفتند احمدی نژاد 65 درصد کو؟ من می گویم 24 میلیون نفر شما کو؟ مگر نمی گفتید اگر تقلب بشه، ایران قیامت می شه؟ پس چرا نشد و اعتراضات صرفاً محدود به تهران و آن هم مرکز و شمال تهران شد؟...

این عنصر مخالف اضافه کرد: عطا ءالله مهاجرانی در بی بی سی می فرمایند « من گله دارم از علمای شیعه، اکنون جز آیت الله صانعی و آیت الله منتظری علمای دیگری نداریم که از جنبش سبز حمایت کند». بنده از فرصت استفاده می کنم واز ایشان می پرسم آیا علما این قدر گیج هستند؟ میرزای شیرازی با یک خط فتوا قرارداد رژی را کان لم یکن کرد اما چه اتفاقی افتاده که با فتوای آن دو آقا آب از آب تکان نمی خورد؟ چون که بدنه معترض اهل فتوا نیستند که خود را معطل فتوا کرده باشند تا تکلیف خود را با حکومت روشن کنند. اینها نه نماز خوانده اند، نه وجوهات شرعی داده اند. روحانیت شیعه مگر دیوانه است که نفوذ کلام خود در اقشار مذهبی را پای کسی هزینه کند که هنوز به قدرت نرسیده می گوید «استقلال آزادی جمهوری ایرانی» و از الان زیرآب اسلام را می زند.

وی در ادامه بررسی دروغ های انبوه گفته شده و شکست زودهنگام اپوزیسیون اظهار داشت: از آرش حجازی شاهد قتل ندا آقاسلطان یا هر کس دیگر که پاسخ دهد، می پرسم. 48 ساعت بعد از حادثه با ویزای آماده در جیب!! سر از بی بی سی درآوردند و گفتند قاتل ندا را گرفتیم و کارتش را درآوردیم و بسیجی بود. شما می گویید جنبش سبز یک جنبش نایس ملاطفت طلب است، بعد هم توانستید یک بسیجی را خلع سلاح کنید و کارتش را درآوردید و ایشان هم وایساده و شما را نگاه کرده! از کی تا حالا این قدر دلاور شدید که یک قاتل مسلح را خلع سلاح می کنید و بعد هم ولش می کنید؟ آیا روی پیشانی بنده و امثال بنده نوشته شده ابله!!! ندا آقاسلطان با آن فیلمبرداری حرفه ای کشته می شود و تصادفاً!! شبکه های بی بی سی و العربیه و فاکس نیوز به نمایندگی از دول انگلستان و عربستان و اسرائیل به مدت یک هفته بمباران تصویری می کنند تا نهایتا اوباما به سخنرانی انتقادی درباره نقض حقوق بشر در ایران بپردازد.

سجادی با اشاره به تلاش ناکام سبزها برای مصادره جمعیت میلیونی مردم در روز قدس و ارائه آمارهای دروغین درباره جمعیت ریزش کرده سبزها اظهار داشت: آنها می توانند با آرزوهایشان لذت ببرند اما قطعا نمی توانند با آرزوها و توهمات و تخیلات، واقعیت را گریم کنند. آیا آنها واقعا خشونت گریز هستند وقتی اتوبوس آتش می زنند و بعد هم با این صحنه عکس یادگاری می گیرند... در همین لس آنجلس، 68 نفر را به خاطر حمله به یک نفر پلیس در آن واحد کشتند هیچ احدی هم نتوانست معترض باشد. یکی از عوامل خشونت، حمله به پایگاه بسیج بود... آقایان اصلاح طلب افتضاح به بار آوردند.

با طرفداران نظام و انقلاب آشتی نمی کنیم!(خبر ویژه)

یکی از عناصر فعال و متواری جبهه اصلاحات در واکنش به نگاه خوش بینانه و از سر حسن ظن آیت الله مکارم شیرازی در دعوت به آشتی و آتش بس اعلام کرد چنین آشتی ای امکان پذیر نیست.

فریبا داودی مهاجر با اشاره به اظهارات اخیر این مرجع تقلید، در سایت ضدانقلابی گویانیوز نوشت؛ ایشان دچار اشتباه فاحشی شده اند که شروع مذاکره را تحت الشعاع قرار می دهد. ایشان وحدت را میان کسانی تعریف می کنند که به قانون اساسی و رهبری اعتقاد دارند در حالی که مخالفان همان طور که از شعارهایشان مشهود است اساساً با قانون اساسی و ولایت فقیه مخالفند. طبیعی است که با طرز تفکر جناب مکارم شیرازی آتش بس عملی نیست(!)

قدس

«رادان» در کما؟!

قدس- گروه سیاسی: برخی سایتهای خارجی دیروز خبری را درباره به کما رفتن سردار «رادان»، جانشین فرماندهی ناجا منتشر کردند و این در حالی بود که خبرنگار قدس در بیرجند دیروز از حضور این مقام ارشد انتظامی در بیرجند برای سرکشی از مناطق مرزی شرق کشور خبر داد.

آمار بازداشت شدگان در مشهد

قدس- گروه سیاسی: فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی در پاسخ به پرسشی درباره آمارهای متناقض دستگیرشدگان 16 آذر (روز دانشجو) در مشهد گفت: خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده در این روز مشکل خاصی به وجود نیامد و تنها تعداد اندک و انگشت شماری از تحریک شدگان دستگیر و سپس آزاد شدند.

روایت محسن رضایی از توصیه یک پیرمرد

الف - محسن رضایی در بیانیه ای گفت: چندی قبل پیرمردی به من می گفت که شما به آقای موسوی و کروبی بگویید فرصت را از دست ندهند.

نامه سر گشاده بسیج امیرکبیر به حمید انصاری

فارس - جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نامه سرگشاده ای به قائم مقام مؤسسه حفظ و نشر آثار امام (ره) تأکید کردند: جناب آقای انصاری! بدانید مرکز واقعی حفظ و نشر ارزشهای حضرت امام (ره) در قلبهای مردم آزاده جهان است، نه صندلی چند روزه شما و اگر این بار نیز سکوت کنید، این مرکز برای همیشه بروی شما بسته خواهد شد.

معامله باشگاه ایرانی با آژانس صهیونیستی

فارس - خرید بازیکن آمریکایی تیم مهرام با دلالی یک شرکت صهیونیستی روی داده است.بر اساس خبر سایت یورو بسکت، آژانس نقل و انتقال بازیکن در بسکتبال با نام آریک کراین تحت لیسانس فدراسیون جهانی و فدراسیون رژیم صهیونیستی دارای مجوز از سازمان سوپر لیگ رژیم صهیونیستی است.

وزیر: از ازدواج دختران دانش آموز خوشحال می شوم

ایلنا - حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش درباره بحث ازدواج دختران دانش آموز گفت: ازدواج دختران دانش آموز هیچ اشکالی ندارد و ما از ازدواج آنها خوشحال می شویم.وی ادامه داد: اما دخترانی که ازدواج می کنند دیگراجازه تحصیل در مدارس معمولی را ندارند و باید در مدارس شبانه درس بخوانند.

قالیباف: اقدام رسانه ملی جای سؤال و تاسف دارد

پارسینه - شهردار تهران نسبت به جسارت به عکس حضرت امام خمینی(ره) واکنش نشان داده و در سایت خود نوشت: پخش این چنینی تصاویر آن هم از رسانه ملی هم جای سؤال دارد و هم جای تأسف.

فیلم توهین کنندگان موجود است

ایسنا - استاندار تهران با بیان این که 370 ساعت فیلم از شرارتهای جریان فتنه موجود است تأکید کرد: فیلم چهره به چهره افراد جریان فتنه از زمانی که عکس امام خمینی(ره) را به دست دارند تا زمانی که آن اهانت را انجام می دهند، وجود دارد.

دخترامام: درباره اهانت بهتراست سکوت کنم

خبر آنلاین - زهرا مصطفوی دختر ارشد امام خمینی(ره) در برابر اهانت صورت گرفته به بنیانگذار انقلاب اسلامی سکوت کرد.وی که در مراسم سی امین سالگرد شهادت آیة ا... مفتح حضور یافته بود، در پاسخ به خبرنگاری که نظر وی را درباره اهانت صورت گرفته اخیر به امام خمینی(ره) می پرسید، گفت: به عنوان فرزند امام بهتر است سکوت کنم و حرفی نزنم.

واکنش وزیر به احتمال استیضاح

مهر - محرابیان، وزیر صنایع در حاشیه نشست صبحانه کاری با مسؤولان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران از هرگونه توضیح در مقابل سؤال خبرنگاران مبنی بر طرح موضوع استیضاح در مجلس سکوت کرد و پاسخی نداد.

شکایت محققان ایرانی از دولت هلند

مهر - دانشجویان و مدرسان ایرانی در چندین دانشگاه هلند نسبت به قانون منع دسترسی ایرانیان از برخی تحقیقات حساس علمی مانند فیزیک اتمی اعتراض کرده و از دولت این کشور شکایت کردند.

ادعاهای جعلی در کتابهای درسی دولت باکو

تابناک - در کتابهای درسی دولت باکو به 9 استان ایران، ادعای ارضی شده و حتی جالب آن که مازندران و گیلان هم جزو آذربایجان به شمار آمده اند! در این کتابها مزدک، کمونیست دانسته شده و از ازدواج با محارم به عنوان یک سنت بابکی، دفاع شده است. همچنین از دوره چنگیز و تیمور به عنوان دوران طلایی تاریخ یاد شده است!

جسارت بی سابقه دولت امارات در خاک ایران

پرچم - کنسول امارات در بندرعباس که برگزاری جشنی بزرگ را در 16 آذر ماه به مناسبت روز ملی امارات در یکی از هتلهای مجلل این شهر تدارک دیده بود با ارسال پاکتهایی به مقامات کشوری و لشگری بندرعباس از آنان دعوت می کند تا در این جشن بزرگ شرکت کنند.

مسؤولان محلی بندرعباس پس از بازگشایی پاکت و بسته حاوی دعوتنامه مشاهده می کنند که در آن کتابی قرار داده شده که در نقشه های موجود در آن خلیج فارس با لفظ جعلی (خلیج عربی ) نوشته شده و درباره جزایر سه گانه نیز نوشته شده که این جزیره ها از سالیان پیش از سوی ایران اشغال شده است! در واکنش به این اقدام کنسولگری امارات و توهین و تجاوز به کیان ایرانیان، هیچ شخصی در جشن اماراتی ها حضور نیافت.

مقاله فرزند آیة ا... حائری شیرازی در باره جنبش سبز

الف - محمد مهدی حائری شیرازی فرزند آیة ا... محی الدین حائری شیرازی امام جمعه سابق شیراز که ساکن وین (اتریش) است در مقاله ای به نقد عملکرد موسوی و طرفداران جنبش سبز پرداخت.

در بخشی از این مقاله آمده است: اوایل برای من و خیلی ها سخت می نمود که مرد محبوب سه دهه عمر من یک شبه از مسند نخست وزیری خمینی کبیر، به بند تسبیح همه دشمنان خبیث و قسم خورده و کینه توز این ملت و انقلاب تبدیل شود.

خداحافظی بازپرس مشهور از دادسرا

بولتن - بازپرس غفاری که در میان همکاران خود به ساده زیستی، سلامت و صداقت معروف بود به دلایلی که معلوم نشده، بر خدمت خود در دستگاه قضایی خاتمه داد و خود را بازخرید کرد.این بازپرس به دوستان خود گفته است که تصمیم دارد به کفاشی و پینه دوزی که سابقه کار از جوانی در آن را دارد، رو آورد.

نقاشی غیر اخلاقی نخست وزیر مسأله دار ایتالیا

فرارو- رسانه های انگلیسی نوشته اند: برلوسکونی، نخست وزیر ایتالیا در نشست سازمان ملل در مورد تغییرات آب و هوایی که روز جمعه برگزار شد به نقاشی لباس زیر زنانه اقدام و آن را میان سران اتحادیه اروپا دست به دست کرده است. این ماجرا سران اتحادیه اروپا را شوکه کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات