صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۰  ، 
کد خبر : ۱۳۴۲۹۰

اخبار ویژه روزنامه های 28 آذر 1388


ایران

دیگه چه خبر؟

حمله سایبری ایران به 500 سایت اسرائیلی، امریکایی و انگلیسی

خبر اول این که در پاسخ به حمایت رسانه‌ها و برخی دولتمردان کشورهای امریکا و انگلیس و رژیم اشغالگر قدس از توهین دست نشاندگان بیگانه به حضرت امام خمینی‌(ره)، گروه امنیتی آشیانه 500 عدد از سایت‌های دولتی مربوط به این کشورها از جمله سایت ناسا را هک کرد. این گروه ضمن هک این سایت‌ها تصویری از حضرت امام خمینی(ره) و کشورمان را قرار داده است. بر روی صفحه اصلی این سایت‌ها همچنین متنی دو زبانه (به زبان فارسی و انگلیسی) که شامل بخشی از بیانات حضرت امام خمینی‌(ره) و اخطاری به دولتمردان کشورهای مذکور است، قرار گرفته است. رئیس گروه امنیتی آشیانه در این خصوص گفته با ادامه روند پروژه هک سایت‌ها پیش‌بینی می‌شود بیش از 2000 سایت انگلیسی، امریکایی و صهیونیستی توسط گروه امنیتی آشیانه هک شود. در میان سایت‌های هک شده، سایت ایالت وینچستروای امریکا، شرکت پست رژیم صهیونیستی، ناسا و برخی کمپانی‌های معروف انگلیس دیده می‌شود. همچنین «بی‌بی‌سی»، گزارش داد که شبکه اجتماعی «توییتر» صبح دیروز به مدت یک ساعت توسط ارتش سایبری ایران هک شد. در وب‌سایت هک‌شده توییتر، تصاویری از یک متن عربی نشان داده شده بود که برروی پرچم سبزی که نام امام حسین (ع) بر روی آن بود، نوشته شده بود. همچنین یک شعر ایرانی «رهبر اگر فرمان دهد، جان را فدایش می‌کنیم» و همچنین آیات عربی «آنهایی که در راه خدا جهاد می‌کنند، پیروز می‌شوند» نوشته شده بود.

واکنش‌ هماهنگ امریکا و کانادا به آزمایش جدید موشکی ایران

خبر دیگر این که امریکا و کانادا نسبت به پرتاپ‌ موفقیت‌آمیز موشک بهینه شده سجیل 2 در کشورمان که با هدف تقویت بنیه دفاعی کشور انجام شده بود، واکنشی هماهنگ نشان دادند. مایک هامر، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا گفته: در زمانی که جامعه‌ بین‌المللی فرصت‌هایی را برای آغاز اعتمادسازی به ایران پیشنهاد کرده آزمایشات موشکی ایران فقط ادعاهایش مبنی بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای را تضعیف می‌کند. وزارت امور خارجه‌ کانادا نیز در بیانیه‌ای از ایران خواسته تا به برنامه‌های ویژه موشک‌های بالستیک پایان دهد.

تکذیب دیدار موسوی اردبیلی با هاشمی رفسنجانی

شنیدیم که دفتر آیت‌الله موسوی اردبیلی اعلام کرده: ایشان در قم به سر می برد و برای دیدار با رئیس‌مجلس خبرگان به تهران نیامده است و دیداری با هاشمی رفسنجانی ندارد. پیش‌تر گفته شده بود این مرجع تقلید قرار است با رئیس مجمع تشخیص مصلحت دیدار کند.

توصیه نوری زاده به هاشمی

با خبر شدیم که یک ضدانقلاب فراری مقیم لندن حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی را به همراهی با جریان فتنه فراخوانده است. نوری زاده در برنامه زنده صدای امریکا اظهار داشته که من اعتقاد دارم آقای رفسنجانی هنوز این قدرت را دارد که بیاید یک ذره از شهامت آقای منتظری و یا آقای کروبی را خرج کند و بیاید حرف ها را آنطوری که باید بزند. بهرحال در خلق این نظام وی نقش داشته و این بلا را ایشان به جان ملت ایران انداخته و خودش هم یک جوری باید خاتمه اش بدهد.

ها آرتص: ایران یک جاسوس را نزدیک فردو دستگیر کرد

خبر رسیده که روزنامه ها آرتص از دستگیری یک جاسوس غربی در ایران خبر داده است. به گزارش این روزنامه اسرائیلی، اودی سگل خبرنگار شبکه دو اسرائیل به نقل از منابع رسمی اسرائیلی که نمی‌خواستند نامشان فاش شود، اطلاع داده است ایران یک جاسوس سازمان‌های اطلاعاتی غرب را دو ماه پیش دستگیر کرده است. البته خبرنگار مذکور ادعا کرده است که این جاسوس در نزدیکی فردوی قم دستگیر شده است.

هیچ کشوری حاضر به پذیرش اعضای منافقین نیست

یک خبر دیگر این که سفیر عراق در تهران خبر داده: تصمیم دولت عراق مبنی بر اخراج منافقین از این کشور قطعی است، اما تاکنون هیچ کشوری حاضر به پذیرش آنان نشده است. محمد مجید الشیخ گفته: تا زمان اخراج کامل آنها از خاک عراق، اعضای این گروهک تروریستی به مکانی دورافتاده در عراق منتقل می‌شوند.

رسانه‌های انگلیس: امریکا به دنبال توجیه حضور در افغانستان می‌گردد

دست آخر این که همزمان با اعلام عدم توانایی نیروهای موجود امریکا در افغانستان برای تسلط بر افغانستان، سفیر امریکا در افغانستان مدعی شده: ایران به طالبان کمک می‌کند. کارل آیکنبری ادعا کرده: ایران یا عناصر داخل ایران برای شبه‌نظامیان طالبان کمک‌های آموزشی و سلاح فراهم می‌آورد. در همین حال مطبوعات انگلیس همچون دیلی‌تلگراف با انتشار این سخنان سفیر امریکا اذعان کردند: امریکا در جنگ 8 ساله خود در افغانستان موفق به تحقق بخشیدن به هدف نابودی طالبان نشده، به‌طوری که باراک اوباما مجبور شد تا با انتقال 30 هزار نیروی جدید به افغانستان موافقت کند، با این حال به نظر می‌رسد که دولت امریکا به دنبال توجیه افکار عمومی می‌گردد.

جمهوری

***علمای وهابی عربستان از فتوای یکی از زنان هم کیش خود به خشم آمده و او را « الضاله المضله » (گمراه گمراه کننده ) لقب دادند. به گزارش « تابناک » و به نقل از رسانه های سعودی خانمی که گفته می شود « نادین البدیر » نویسنده و دانشمند سعودی است که فتوا داده زنان نیز باید همانند مردان صاحب اختیار انتخاب چهار همسر باشند تا در تساوی حقوق مردان و زنان عدالت رعایت شود! این موضوع با واکنش های گوناگون و البته مخالفت های بسیاری همراه شده است . « شیخ عبدالله بن سلیمان المنیع » رئیس هیات العلمای عربستان « نادین البدیر » را « الضاله المضله » نامیده و گفته است : مهم نیست که این خانم تبعه چه کشوری است و مهم نیست که پاسخی به او داده شود زیرا سخن هجو همیشه هجو بوده و باطل همواره باطل است و امیدوارم که دستگاه قضایی حکم لازم را برای جلب و بازخواست این خانم صادر کند. البدیر با نوشتن مقاله ای با نام « من و همسران چهارگانه » در روزنامه « المصری الیوم » چاپ قاهره و انتشار آن در صفحه نخست این روزنامه اختیار داشتن چهار همسر برای مردان را « احتکار جنسی » نامید و خواهان صدور فتوای جهانی برای احقاق حق زنان در این مورد شد! انتشار این مقاله جنجالی بزرگ در مصر آفریده و سبب شکایت های متعددی از روزنامه مصری ناشر آن شده است . شاکیان گفته اند انتشار این مقاله مصداق بارز ترویج فسق و فجور بوده و سبب تخریب جامعه مصر و تضعیف بنیان خانواده خواهد شد.

 

***ایران برای برگزاری نشست همسایگان عراق با حضور برخی دیگر از کشورهای فرامنطقه ای از جمله آمریکا اعلام آمادگی کرده است . به گزارش خبرنگار عصر ایران ایران پیشنهاد میزبانی نشست همسایگان و کشورهای دخیل در امور عراق را داده اما هنوز زمان و یا جزئیاتی از این اعلام آمادگی منتشر نشده است . در نشست احتمالی تهران علاوه بر همسایگان عراق کشورهای فرامنطقه ای که در وضعیت فعلی عراق دخیل هستند نیز دعوت خواهند شد و درصورت نهایی شدن این نشست مقامات مرتبط در آمریکا و انگلیس جز مدعوین خواهند بود. عصر ایران می افزاید : اگر ایران از آمریکا برای حضور در این نشست دعوت کند و امریکا نیز نماینده ای به کنفرانس اعزام کند این نخستین باری خواهد بود که یک هیات سیاسی امریکا بعد از گذشت 30 سال در سفری رسمی به تهران خواهد آمد .

 

***دولت تایلند یک هواپیمای باری را توقیف و کادر پرواز آنرا بازداشت کرده است . یک مقام ارشد امنیتی در کابینه تایلند ادعا کرد به احتمال بسیار مقصد هواپیمای حامل سلاح توقیف شده در این کشور ایران بوده است . به گزارش رویترز این هواپیما روز جمعه هفته گذشته برای سوختگیری در فرودگاه بانکوک فرود آمده بود که توسط مقامات تایلند توقیف شد. مبدا این هواپیما کره شمالی بود ولی تاکنون مشخص نشده مقصد این هواپیما کجا بوده و خریدار این محموله سلاح کیست . این مقام تایلندی عضو هیئت بررسی این موضوع ادامه داد : برخی از کارشناسان معتقدند ایران به احتمال بسیار مقصد این محموله سلاح بوده است . مسئولان ایرانی هنوز این خبر را تایید نکرده اند.

کیهان

برجک یکی از ستادهای جنگ روانی پرید (خبر ویژه)

یکی از پایگاه های اینترنتی عمده جریان فتنه و آشوب پس از 5 ماه فعالیت ناکام، کرکره فعالیت خود را پائین کشید.

این سایت تشکیل شده پس از انتخابات که اساساً با هدف جنگ روانی، اغوا و تحریک و فریب عناصر میدانی توسط شماری از عناصر ضد انقلاب داخلی و خارجی راه اندازی شده بود، اعلام کرد فعالیت خود را متوقف می کند.

«موج سبز» طی 5 ماه اخیر تبدیل به ترمینالی برای همکاری ارگانیک طیفی از افراطیون مجاهدین و مشارکت، باند مهدی هاشمی معدوم در قم و تهران(عناصر نفوذی در بیت آقایان منتظری و صانعی)، گروهک نهضت آزادی، ادوار تحکیم، طیفی از عناصر لائیک، و طیف گسترده ای از عناصر سکولار مقیم آمریکا و اروپا شده بود و از یک مرکزیت مشترک به تولید انبوه شایعات دروغین می پرداخت. بسترسازی فکری و اجرایی برای آشوب های خیابانی، آموزش شیوه های براندازی و مراحل عملیاتی آن و... از جمله برنامه های اجرایی «موج سبز» به شمار می رفت. جالب این که سایت یاد شده در هریک از پروژه های آشوب پیش رو اعلام می کرد این آخرین ایستگاه در فروپاشی نظام است. آنها همواره با اغراق و فریب و بزرگ نمایی رفتار می کردند که هرچند در روزهای اول جذاب می نمود اما به تدریج سایت یاد شده را تبدیل به چوپان دروغگو کرد.

اما گردانندگان موج سبز اکنون با اذعان به کم آوردن مدعی شده اند به وضعیت دشوار و نفس گیری رسیده اند «اکنون شرایط نفس گیر، ادامه شکل فعلی سایت را دشوارتر ساخته و شاید مانند روزهای آغازین، نیاز مبرمی هم به حضور ما نیست]![... البته نبود پشتوانه و منابع، گاه از کیفیت و محتوای کار می کاست و سرعت کار، گاه باعث عدم دقت و صحت خبرها می شد».

در همین حال سایت ضد انقلابی خودنویس که از آمریکا مدیریت می شود با اشاره به تطمیع «موج سبز» اعلام کرد شبکه موج سبز لو رفته و تعدادی از اعضای آن در ایران دستگیر شدند. این سایت اضافه کرد: شبکه های داخلی کم امنیت شده اند و به نظر می رسد خارج شدن تعدادی از روزنامه نگاران آن لاین از ایران، باعث انتقال مرکز هدایت این شبکه ها از داخل به خارج شود.

نوه رضا قلدر: پدرم دیکتاتور نبود، فقط آزادی سیاسی نمی داد! (خبر ویژه)

رضا ربع پهلوی ضمن حمایت مجدد از جریان فتنه سبز در اظهارنظری مضحک گفت رژیم پدرش توتالیتر (دیکتاتور) نبوده و تنها مشکل آن دوران نبودن آزادی سیاسی بوده است!

پاسخ های رضا پهلوی به خبرنگار بی بی سی چنان مضحک است که احتیاج به هیچ شرح و توضیحی ندارد؛

«¤ خیلی جالب است آقای پهلوی که شما در بین همه کشورهای توتالیتری که نام بردید از کشورهای مختلف از آمریکای لاتین تا منطقه، نامی از ایران نبردید.

- خوب برای اینکه گفتم ذات این نظام امروز...

¤ نه، من منظورم نظام پادشاهی بود قبل از انقلاب ایران

- خوب نه به آن توتالیتر که نمی شود گفت

¤ پس چه می شود گفت؟

- به نظر من ایرادی که در آن زمان، به نظام آن زمان می گرفتند نبود فضای آزاد سیاسی بود. ولی اگر شما به تاریخ بیش از سه هزارساله کشورمان نگاه کنید به آنچه که به هویت و تاریخ و تمدن مملکتمان برمی گردد، بخصوص اگر به مساله حقوق بشر نگاه کنید می بینید خیلی از ایرانی ها این را افتخار خود می دانند که اولین زمینه حقوق بشر از ایران بود و از زمان کوروش کبیر بود که اصلاً اولین زمینه های حقوق بشر در آن زمان پایه ریزی شد. آقا رضا ربع پهلوی بدون اشاره به این که کوروش چه ربطی به رضاقلدر و محمدرضای آدمکش دارد، گفت؛ به نظر من این جزو تجربیات و تاریخچه مملکتمان است. مهم برای من این است که آیا واقعاً ما امروز می توانیم برسیم به آن مرحله ای که دموکراسی را به معنای اخص کلمه در مملکتمان اجرا کنیم و اینکه آیا جامعه امروز به این درجه از آگاهی مسئولیت شهروندی خودش رسیده یا نه و جواب این سوال آری است. من وقتی که از نزدیک دنبال می کنم موجی را که امروز در مملکت هست، نهضت مردمی که به نام جنبش سبز معروف است، وقتی به ذات و خواسته اش دقت می کنم واقعاً حس می کنم و فکر می کنم که جامعه ما به این درجه از درایت رسیده است و از این لحاظ من خوش بین هستم.»

ربع پهلوی در ادامه مصاحبه مدعی شد اکثریت مردم ایران پادشاهی را به جمهوری ترجیح می دهند. یکی دیگر از ادعاهای مضحک نوه رضا قلدر این است که او هدف سیاسی نداشته و فقط دنبال منافع ملت ایران است! البته لازم نیست ایشان از این جهت نگران باشند چون ملت ایران به اندازه کافی طعم دلسوزی های پدربزرگ فاسد و پدرفاسدترش را چشیده اند.

پاک کردن ننگ با ننگ بزرگتر (خبر ویژه)

اعلام برگزاری راهپیمایی سراسری در دفاع از حضرت امام خمینی(ره)، جریان رسانه ای و سیاسی همسو با بیگانگان را سر درگم کرد.

به دنبال اعلام خبر راهپیمایی مذکور در روز چهارشنبه گذشته، سایت های اینترنتی داخلی و خارجی که طی 6ماه گذشته بانی تجمعات ضدانقلابی بوده اند، این بار هم به طوری غریزی از عناصر ضدانقلاب خواستند با حضور در راهپیمایی روزجمعه همانند روزهای قدس و 13 آبان به ایجاد اختلال و اغتشاش بپردازند. شبکه هایی نظیر تویتر و سایت های آشوب طلبی نظیر موج سبز و... آگهی هایی را تحت عنوان گروه های فعال جنبش سبز منتشر کردند که دعوت می کرد افراد دنباله رو آنها با حضور در راهپیمایی جمعه ]دیروز[، این راهپیمایی را نیز مانند روزهای 13 آبان، روز قدس، 16 آذر سبز(!) کنند.

محمد صادقی سرپرست صفحه هواداران میرحسین موسوی فیس بوک به رادیو فرانسه گفت: در سایت ایشان (موسوی) و بعضی از سایت های هوادار دیگر، بر مبنای استراتژی همیشگی جنبش سبز، یعنی سبز کردن راهپیمائی های عمومی، فراخوانی داده شده بود که به شرکت در راهپیمائی دعوت می کرد.

اما روز پنج شنبه (روز قبل از راهپیمایی ورق برگشت و میرحسین موسوی به همراه فرزند کروبی و مجمع روحانیون مبارز این -بار موضعی دیگر اتخاذ کردند و اعلام نمودند در راهپیمایی روز جمعه شرکت نمی کنند.

این موضع گیری می توانست متضمن چند معنای همزمان باشد. اول اینکه روش قبلی در دعوت به تجمع و اغتشاش و تندروی جواب نداده و برعکس، به ریزش مرتب نیروها در 3 مناسبت روزقدس، روز 13آبان و روز 16 آذر منجر شده است دوم، سران فتنه طی یک هفته اخیر مورد شماتت شدید جریان های ضدانقلاب و گروهک ها قرار داشته اند که چرا اظهار وفاداری به امام خمینی می کنند در حالی که حرکت پس از انتخابات برای «امام زدایی» و شکستن میراث امام خمینی یعنی «جمهوری اسلامی و ولایت فقیه» بوده است. بنابراین عناصر ترجیح دادند با دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی دفاع و بیعت مجدد با امام خمینی، جرم! خود در دفاع از انقلاب اسلامی را نزد گروهک ها و ضدانقلاب سنگین تر نکنند و بازی دو سر باخت را بیش از این درباره حضرت امام ادامه ندهند. معنای سوم ماجرا این بود که آنها همچنان بر ایجاد انشقاق و دودستگی در میان ملت متحد ایران اصرار دارند. به همین دلیل هم بود که موسوی و کروبی و مجمع روحانیون (مجید انصاری) در اظهارات مختلف اعلام کردند مایلند راهپیمایی دیگری غیر از راهپیمایی روزجمعه برگزار کنند.

البته با توجه به اینکه حامیان حضرات در روز قدس به نفع اسرائیل، در روز ملی مبارزه با استکبار (13آبان) به نفع آمریکا و در هر دو این روزها علیه «جمهوری اسلامی» و «ولایت فقیه» شعار داده و کار را به جسارت به حضرت امام کشانده بودند، می شد پیش بینی کرد قرار است در پوشش تجمع برای دفاع از امام خمینی، به نیابت از دشمنان باز هم به سوی جبهه خودی شلیک کنند و این به مصلحت سران فتنه نبود. سران فتنه می دانستند که اصل راهپیمایی علیه منافقین است و فتنه گران را در جایگاه اتهام می نشاند و اگر هم کسانی در آن برخلاف موج ملی، تحرکات ضدانقلابی در پیش بگیرند باز هم به ضرر سران فتنه است. غافل از این که این بار ننگ «عدم همراهی با جنبش ملی دفاع از امام خمینی» را به جان خریدند و باز هم ماهیت واقعی خود را نشان دادند.

آنچه عبرت انگیز است اصرار مجمع روحانیون در همراهی با جریان فتنه است تا آنجا که این طیف- که تمام آبرو و حیثیت خود را از انقلاب و جمهوری اسلامی و امام خمینی دارد- حاضر نشد با راهپیمایی باشکوه و ملی «بیعت مجدد با امام خمینی» همراهی کند.

محمدتقی کروبی پسر کروبی هم ماهیت توقع سران فتنه را آشکار کرد و در گفت وگو با رادیو فردا (ارگان سازمان سیا) هدف اصلی از درخواست تجمع جداگانه را نه اعتراض به کسانی که علیه تصویر حضرت امام جسارت کرده و به مقدسات اسلامی در این چند ماهه تعرض کرده اند بلکه «راهپیمایی علیه پخش جسارت به عکس امام از سوی صداوسیما»!! عنوان کرد.

نهضت آزادی: کنترل سبزها از دست موسوی و کروبی خارج شده (خبر ویژه)

رئیس گروهک نهضت آزادی می گوید جنبش سبز از کنترل سران آن خارج شده است.

درحالی که عناصر ورشکسته ای چون موسوی و کروبی اصرار دارند خود را رأس و نه کارگزار فتنه پس از انتخابات معرفی کنند ابراهیم یزدی به رادیو زمانه گفت جنبش سبز از کنترل رهبران آن خارج شده و آنها دیگر نمی توانند این جریان را کنترل کنند.

عباس میلانی از عناصر چپ نما و ضد انقلاب مقیم آمریکا هم که در استخدام موسسات ضد ایرانی نومحافظه کار قرار دارد، به روزنامه آلمانی دی سایت گفت: موسوی و کروبی فقط ظاهرا رهبر هستند و هدایت جنبش توسط اینترنت انجام می شود.

رئیس گروهک نهضت آزادی به این واقعیت غیرقابل انکار اشاره نکرد که موسوی و خاتمی و کروبی نیز از آن سوی مرزها مدیریت می شوند.

دفاع از خمینی تیشه زدن به ریشه جنبش سبز است (خبر ویژه)

گستاخی محافل فتنه گر در اسائه ادب به تصویر حضرت امام خمینی، تبدیل به بازی دوسرباخت برای این محافل شده است. آنها ابتدا با دیدن موج خشم و انزجار عمومی مجبور شدند به صورت ظاهری علیه این گستاخی موضع بگیرند اما اکنون محافل ضدانقلاب می گویند چنین موضع گیری هایی به مفهوم عقب نشینی و شکست حرکتی است که اساسا برای هجمه به امام و میراث فکری او تدارک شده بود.

در این زمینه سایت خودنویس (راه اندازی شده از سوی یکی از روزنامه نگاران زنجیره ای فراری) هشدار داد مواضع اخیر علیه پاره شدن پوستر آیت الله خمینی، حمایت از ولایت فقیه و نقض غرض است.

سایت ضدانقلابی روزنت هم تصریح کرد این واکنش انفعالی، نتیجه دیوانگی و انداختن سنگ در چاه است. موضع سایت روزنت از آن جهت قابل تامل است که گردانندگان این سایت ضدانقلابی، تلاش کرده اند چهره آدم های عاقل و اهل تدبیر را به خود بگیرند و دیوانگانی را که سنگ به چاه انداخته و جریان فتنه را به مخمصه انداخته اند کسان دیگری که جاهلند! معرفی کنند، حال آن که همین سایت از بانیان ساختارشکنی و افراطی گری در حوادث پس از انتخابات بود و از جمله از حذف اسلام از «جمهوری اسلامی» و نیز حذف مرگ بر آمریکا و اسرائیل و سر دادن شعار به نفع آمریکا و اسرائیل در روزهای 13آبان و روز قدس- که همه نشان دهنده ماهیت فتنه گران بود- ابراز ذوق زدگی و هیجان می کرد.

سایت خودنویس در واکنش توام با عصبانیت خود می نویسد: بعد از ماجرای پاره شدن پوستر آیت الله خمینی، سبزها بر آن شده اند با شعارهایی در حمایت از آیت الله خمینی و تظاهرات احتمالی، زیرکی به خرج دهند غافل از اینکه سر دادن شعار در حمایت از خمینی، تایید ایدئولوژی و حکومت او یعنی ولایت فقیه است. رفتارهای احساسی و رادیکال آفت جنبش سبز از همان ابتدا بوده و سودی ندارد. نمونه این رفتارها را می توان در حمایت از آیت الله خمینی میان سبزها دید که اغلب برای دهن کجی به رژیم و بدون تحلیل صورت می گیرد در حالی که بالابردن عکس خمینی و سردادن شعار در حمایت از او نه تنها دهن کجی به نظام نیست بلکه تیشه به ریشه خود در جنبش زدن است. حمایت از خمینی یعنی حمایت از نظام ولایت فقیه.

سایت روزنت نیز که توسط شماری از عناصر فراری مدعی اصلاح طلبی و تعدادی از سلطنت طلبان اداره می شود، در مطلبی به قلم کاظمیان (از عناصر وابسته به نهضت آزادی) ماجرای اخیر را انداختن سنگی در چاهی توسط جاهلی (دیوانه ای) و درماندگی هزار عاقل توصیف کرد. نویسنده که خود از عناصر رادیکال و از دعوت کنندگان به تندروی در ماه های اخیر به شمار می رود، از کوره به در رفته و از اقدام عناصر تندرو در جسارت به تصویر امام خمینی به عنوان «اقدام نابخردانه ای که جنبش سبز را به تهدید و مخاطره انداخته» یاد می کند و می افزاید: سبزها و سران آنها اکنون به اتخاذ مواضع واکنشی و نوعی عقب نشینی وادار شده اند.

از سوی دیگر سایت گروهک فدائیان خلق(اخبار روز) هم با اظهار ناراحتی نسبت به «تظاهر به دفاع از امام» می نویسد: گیریم که عکس خمینی را آتش زده اند. آیا ما باید عکس خمینی را به دست بگیریم و خاک در چشم خود بپاشیم؟! این فرو رفتن است نه فرا رفتن. این موضع، تدافعی و احساس ضعف است که احساس قوت به دشمن می دهد.

گفتنی است طی چند روز اخیر بسیاری از عناصر ضدانقلاب در رسانه های وابسته به آنان، تظاهر سران فتنه به دفاع از حضرت امام را قابل درک! دانسته اما آن را «جام زهر» و «ایجاد تناقض و فروپاشی در درون جنبش سبز که طیف عمده آن اعتقادی به خمینی ندارند» توصیف کرده اند.

برخی از این عناصر حتی به امثال موسوی و کروبی هشدار داده اند که حرکت بعد از انتخابات اساسا برای «کنار زدن ]امام[ خمینی» بوده و قرار نبوده با نقض غرض، سبزها از خمینی دفاع کنند.

قدس

شرکت کویتی هم به تحریم « نه » گفت

فارس- در حالی که دولت آمریکا به شدت برای توقف فروش بنزین به ایران تلاش می کند یک شرکت کویتی در ماه مهر 1/23 میلیون بشکه بنزین به ایران فروخت.

به گزارش رویترز به نقل از فعالان بازار نفت اعلام کرد شرکتی موسوم به گروه مستقل نفتی در کویت فرآورده های نفتی شرکت هندی ریلاینس را به ایران می فروشد.

تخلفات خودرو معاون کنسولی سعودی پیگیری می شود

ایسنا - رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور ناجا، از پیگیری تخلفات رانندگی خودروی معاون کنسولی عربستان در مشهد از سوی وزارت خارجه خبر داد.سرهنگ محسن مهرایی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در منطقه شاندیز شماره این خودرو را ثبت کرده و موضوع از سوی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی به اداره کل تشریفات وزارت خارجه در مشهد منعکس شده است.

تجمع چهار همجنس باز روبروی سفارت ایران در بلاروس

ایرنا - چهار تن از همجنس بازان بلاروسی، عصر چهارشنبه گذشته در یک تجمع در برابر سفارت ایران در مینسک پایتخت بلاروس دست به اعتراض زدند.به گزارش پایگاه اینترنتی روسی لنتا رو، آنها خواستار جلوگیری از تعقیب همجنس بازان در ایران شدند.

ادعای دستگیری یک جاسوس نزدیک فردو

پرچم - روزنامه صهیونیستی هاآرتص از دستگیری یک جاسوس غربی در نزدیکی سایت فردو در ایران خبر داد.

ورود هیأت آمریکایی به تهران پس از 30 سال ؟

عصر ایران- ایران برای برگزاری نشست همسایگان عراق با حضور برخی دیگر از کشورهای فرامنطقه ای اعلام آمادگی کرده است. در نشست احتمالی تهران، اگر ایران از آمریکا برای حضور در این نشست دعوت کند و آمریکا نیز نماینده ای به کنفرانس بفرستد این نخستین باری است که یک هیأت سیاسی از آمریکا پس از 30 سال به تهران می آید.

سفر نصرا... به ایران تکذیب شد

فارس- یک مقام نزدیک به حزب ا... خبر منتشر شده در یک روزنامه کویتی مبنی بر سفر دبیرکل حزب ا... لبنان به ایران را تکذیب کرد و انتشار چنین اخباری را تنها در حوزه وظایف منابع نزدیک به این حزب دانست.

دیدار «مدودف» با جاسوسان سابق «کا.گ .ب» در ایران

شبکه ایران - روزنامه اینترنتی روسی «ایزوستیا» نوشت: مدودف رئیس جمهور روسیه در مراسم اعطای مدال به رئیس سرویس اطلاعات خارجی این کشور در کرملین با دوتن از مأموران سابق «کا. گ . ب» که سالها پیش به جاسوسی در ایران مشغول بوده اند، گفتگو کرد.بر اساس این گزارش، «گووک وارتانیان» و همسرش، مخفیانه در سالهای 1940 پیش از جنگ جهانی دوم و اوایل آن در ایران مشغول فعالیت بوده و وظیفه آنها سرپرستی گروهی برای شناسایی طرفداران آلمانها در ایران بوده است. به نوشته این روزنامه روس، در مدت دو سال خدمت آنان در ایران، 400 تن از عوامل آلمانی در این کشور شناسایی شدند.

انتقاد سلیمی نمین از یک انتصاب

فردا- یک فعال سیاسی اصولگرا، با انتقاد شدید از انتصاب سعید مرتضوی به عنوان رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز گفت: متأسفانه آقای رئیس جمهور افرادی را درکنار خود قرارمی دهد که به رابطه ایشان با هوادارانش لطمه جدی وارد می کنند.عباس سلیمی نمین تصریح کرد: متأسفانه حضور مشایی و رحیمی در کنار احمدی نژاد باعث خون دل خوردن هواداران ایشان است و افزوده شدن سعید مرتضوی به این جمع این موضوع را دو چندان می کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات