صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۲  ، 
کد خبر : ۱۳۴۳۰۰

تحکیم وحدت ملی


تصویری که دیروز امت بزرگ ایران اسلامی در سراسر کشور پس از برگزاری نماز جمعه از خود ارائه داد تصویر یکپارچه، متحد و منسجم بود. رویدادهای تلخ در برخی دانشگاه ها به مناسبت16 آذر قلب ملت ایران را جریحه دار کرد و باعث شد نه تنها نماز جمعه این هفته بلکه نماز جمعه هفته قبل هم شاهد ابراز احساسات پاک و بی شائبه مردم نسبت به ساحت مقدس امام خمینی(ره) و نیز مقام معظم رهبری و آرمان های انقلاب باشد.
تصویری که دیروز امت بزرگ ایران اسلامی در سراسر کشور پس از برگزاری نماز جمعه از خود ارائه داد تصویر یکپارچه، متحد و منسجم بود. رویدادهای تلخ در برخی دانشگاه ها به مناسبت16 آذر قلب ملت ایران را جریحه دار کرد و باعث شد نه تنها نماز جمعه این هفته بلکه نماز جمعه هفته قبل هم شاهد ابراز احساسات پاک و بی شائبه مردم نسبت به ساحت مقدس امام خمینی(ره) و نیز مقام معظم رهبری و آرمان های انقلاب باشد.
پیام سیاسی مردم در راهپیمایی میلیونی و سراسری چه بود؟
مردم به خیابان ها آمده بودند تا بگویند امام(ره) در قلب ما جای دارد تا این قلب کار می کند امام زنده است و در جامعه ما حضور دارد. مردم به خیابان ها آمده بودند تا از مقام معظم رهبری به دلیل مدیریت هوشمندانه «نبرد نرم» و دفع حمله دشمن تشکر کنند.
مردم به خیابان ها آمده بودند تا به سران فتنه آخرین هشدار را بدهند و به مسئولان قضائی بگویند صبر ما به سر آمده است. چرا قانون را در برابر کسانی که به معارضه و محاربه با نظام آمده اند اجرا نمی کنید؟
مردم به خیابان ها آمده بودند تا از رای خود به نظام در مشارکت85 درصدی و رای خود به دولت قانونی دفاع کنند و به سران فتنه بگویند چرا رای ملت را بر نمی تابید و راه تفرقه و نفاق پیش گرفته اید؟
مردم به خیابان ها آمده بودند تا به آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی بگویند دست شما را خوانده ایم. دست از فریب و نیرنگ و
دروغ پراکنی بردارید و از مداخله درامور داخلی ایران بپرهیزید.
مردم آمده بودند تا بگویند پای استقلال کشور ایستاده اند و اجازه نمی دهند قدرت های استکباری با ترفندهای رسانه ای در کشور، دولت سر کار بیاورند و اگر نتوانستند اوضاع را به هم بریزند تا مسئولان نظام را تسلیم کنند.
مردم آمده بودند تا بگویند ما پای جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم ایستاده ایم. پاسخ تفاله های آمریکا که می گویند «جمهوری ایرانی» را خودمان می دهیم.
مردم آمده بودند برای پاسداشت آزادی و کرامت انسانی در ایران. بر کسانی که با همپیمان شدن با بدتر از منافقین می خواهند حقوق الهی ملت را ضایع کنند و از دشمن تندیس مقابله با حقوق ملت را دریافت کنند، نفرین بفرستند.
مردم آمده بودند تا به انقلابیون پشیمان و فرسوده بگویند فصل خزان عمر شما به سر آمده است. بزودی به دیار حق خواهید شتافت. فردای قیامت چه پاسخی برای خدا دارید؟
جواب امام(ره) را چه خواهید داد؟ با امت او چه کردید؟ چه بر سر میراث امام(ره) آوردید؟ تا دیر نشده به صفوف ملت برگردید تا در آن دنیا با امام و اولیای خدا محشور شوید.
ین چه عقلانیتی است که می خواهید همراه بوش و بلر و نتانیاهو و گوردن براون به صحرای محشر بیایید؟!
***
ایام، ایام وحدت حوزه و دانشگاه است. حوزه و دانشگاه امسال خوش درخشیدند. دست به دست هم و بازو به بازوی هم «نبرد نرم» دشمن علیه ملت را به روز سیاه نشاندند.
برخی می گویند بین نخبگان و نظام گسست وجود دارد. نمی خواهم بگویم درجه اتقان و صحت این سخن چقدر است، اما فقط می توانم بگویم پیروزی احمدی نژاد در انتخابات دور دهم ریاست جمهوری علی رغم تبهکاری های باند نفاق در داخل و همراهی ارتش رسانه ای غرب با این باند، محصول پیوند وثیق بین نخبگان و نظام است.
درست است برخی یا از روی جهل یا از روی غفلت به بیراهه می روند و برخی هم عمدا در اردوگاه غرب بدون خجلت وحیایی برای کارتل ها و تراست های سرمایه داری غرب سربازی می کنند،اما اکثریت قریب به اتفاق نخبگان بویژه در حوزه و دانشگاه جایگاه خود را در کنار رهبری مظلوم انقلاب و ملت بیدار حفظ کرده اند.
27 آذر سال58 دستی تبهکار از تبار خوارج از آستین به در آمد و آیت الله شهید مفتح را در دانشگاه الهیات دانشگاه تهران غرق به خون کرد.
ما این روز را روز وحدت حوزه و دانشگاه نام نهادیم و از آن زمان تاکنون راه زیادی آمده ایم. یک قدری دور و بر خود را نگاه کنیم، ببینیم چقدر راه آمده ایم و اکنون کجا هستیم؟
اکنون هزاران دانشجو در حوزه ها تحصیل می کنند. همچنین هزاران طلبه در دانشگاه دستی در علوم جدید دارند. برخی دانشگاه ها توامان علوم جدید و قدیم را در کنار هم به طالبان علم ارائه می دهند.
سرو صداهایی که گاهی در دانشگاه شنیده می شود - که تیغ روی مردم و انقلاب و اسلام می کشند- شاید یک درصد محافل علمی و حوزوی و دانشگاهی ما را هم در بر نگیرد. این سرو صداها مال کسانی است که به دنبال علم و تحقیق نیستند. اینها سر در آخور دشمن دارند و می خواهند ملت را همچنان عقب نگه دارند. اینها به سرویس های جاسوسی دشمن خدمت می کنند. آن سرویس ها هم متقابلا چیزی جلوی اینها برای سد جوع می اندازند.
ملت ما امروز با پیشگامان علم و ادب در حوزه و دانشگاه قله های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح می کنند. این اقلیت ناچیز چون متشکل و سازمانیافته عمل می کنند و مستظهر به بوق های استکباری هستند سر و صدا هم دارند. اما واقعیت چیز دیگری است. واقعیت این است که هیچ گاه در هیچ دوره ای از ادوار تاریخی ایران، تحصیل علم و علم اندوزی همگانی نشده بود. گسترش و توسعه حوزه ها و دانشگاه ها واقعا حیرت انگیز است. اینهایی که زیر سقف حوزه ها و دانشگاه ها هر روز برای کسب علم ازخانه بیرون می روند فرزندان آگاه و با هوش و متعهد همین ملت هستند. همین ها بودند که در راهپیمایی با شکوه دیروز در کنار ملت حضور داشتند و از حیثیت و موجودیت انقلاب و نظام دفاع کردند. اکنون گفتمان مسلط در حوزه و دانشگاه گفتمان پیشرفت، خدمت و عدالت است. اصلی ترین دغدغه دانشمندان ما چه در علوم تجربی، چه در علوم انسانی و چه در علوم ریاضی و فنی این است که هر روز یک گام مملکت را جلو ببرند و به مردم خدمت کنند و در راه بسط عدالت در جامعه اسلامی مان تلاش کنند. گفتمان پیشرفت، خدمت و عدالت تئوری اصلی و عملیاتی وحدت حوزه و دانشگاه است. دشمن این راز را کشف کرده و برای همین تمام توان و استعداد خود را برای پدیداری یک گفتمان جدید که گفتمان پیشرفت را در حاشیه قرار دهد به کار گرفته است.
بی مهری به نظام، حاشا کردن رای مردم، همراهی با بوق های اجنبی و مشغول کردن مردم و مسئولان پس از انتخابات دهم بخشی از این پروژه است. باید هوشیار باشیم این عقبه را با مهارت و هنری که نخبگان در پیوند با مردم از خود نشان می دهند با کمترین هزینه طی کنیم.
محمد کاظم انبارلویی
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات