صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۱۳۴۳۵۶

نویسنده غربی:بحران گرم شدن زمین فریبکاری غربی‌هاست


بصیرت: یک نویسنده غربی در مقاله‌ای با بررسی شواهد بدست آمده از تحقیقات دانشمندان، جار و جنجال کشورهای غربی مبنی بر وجود بحران گرمایش زمین را نوعی فریبکاری و دروغ دانست.
جف دیویس "، کارشناس پایگاه اینترنتی "وایت‌سیویل‌رایت "، در مقاله‌ای به بررسی سوءاستفاده قدرت‌های جهانی از مسئله گرمای زمین پرداخته و می‌نویسد: با مشخص شدن حقایق در مورد روند گرم شدن زمین، دروغ و فریبکاری لیبرال‌ها در مورد این بحران ساختگی، معلوم شده است.
بنابراین گزارش، شبکه تلوزیونی "بی‌بی‌سی " اخیرا در یکی از برنامه‌های خود به وجود برخی تناقضات در ادعای گرمایش زمین اشاره کرد: " شاید این موضوع عجیب باشد، اما تحقیقات نشان می‌دهند که در حقیقت گرمترین سال ثبت شده برای زمین نه سال 2007 و 2008، بلکه سال 1998 میلادی بوده است "
بی‌بی‌سی در ادامه گزارش خود با اشاره به این مطلب که در 11 سال گذشته دمای زمین کوچکترین افزایشی نداشته، می‌افزاید: برخی پژوهشگران معتقدند که در مورد تاثیرات فعالیت‌های بشر بر روی آب و هوای کره زمین، مبالغه شده است. بطوریکه این پژوهشگران معتقدند، شرایط آب و هوایی کره زمین دارای سیکل و دوره‌های طبیعی است که انسان هیچ کنترلی بر آنها ندارد. در نتیجه همین امر منجر به گرمتر شدن کره زمین در برخی دوره‌ها می‌شود. "
دیویس در ادامه گزارش خود می‌نویسد: ثبت دقیق و علمی دمای زمین در طول یک قرن گذشته، نشان می‌دهد که آب و هوای زمین خاصیت پاندولی (دوره‌ای) داشته و این بدان معناست که زمین حدودا هر 30 سال یکبار، گرم و سپس سرد می‌شود. بنابراین به نظر می رسد آخرین سیکل گرمایش زمین در سال 1998 به اوج خود رسیده، و از آن زمان تاکنون، زمین به سمت سردتر شدن پیش می‌رود. بطوریکه حتی امسال، زمستان سریعتر فرا رسیده و در مناطق نیم‌کره شمالی، زودتر از هر زمان دیگری، شاهد بارش برف هستیم.
نویسنده این گزارش با تاکید بر اینکه دمای اقیانوس‌ها هم در حال کاهش است، می‌افزاید: اقیانوس‌ها را می توان مخازن بزرگ گرمای زمین دانست و بررسی اتفاقی که هم‌اکنون در این مخازن رخ می‌دهد، نیز بسیار جالب خواهد بود. در همین رابطه تحقیقات نوامبر گذشته پروفسور "دان‌ایستربروک "، از دانشگاه "وسترن‌واشنگتن " نشان می دهد که اقیانوس‌ها و دمای زمین با یکدیگر مرتبط هستند. و طی چند سال گذشته نیز، اقیانوس آرام در حال از دست دادن گرمای خود بوده و شروع به سرد شدن کرده است.
استاد دانشگاه وسترن‌واشنگتن می‌افزاید: اقیانوس‌ها دارای یک سیکل هستند و به طور متناوب گرم و سرد می شوند که مهمترین نمونه در این رابطه نیز شاخص "نوسان 10 ساله اقیانوس آرام " یا "PDO " است.
ایستربروک در رابطه با شاخص نوسان 10ساله اقیانوس آرام، تصریح می‌کند: در بیشتر سال‌های دهه 80 و 90، این شاخص روی سیکل مثبت قرار داشت که نشان‌دهنده گرمتر بودن دمای آب اقیانوس نسبت به میانگین بلند مدت بود. همچنین تحقیقات آن زمان نیز نشان می‌دادند که دمای زمین هم نسبتا بالا بوده است. اما در چند سال اخیر، زمین در حال از دست دادن گرمایش بوده و اخیرا هم شروع به سرد شدن کرده است و این در حالی است که هر یک از این سیکل‌ها در گذشته حدودا 30 سال به طول انجامیده‌اند.
دیویس در ادامه با فریبکار خواندن سران کشورهای غربی می‌افزاید: اکنون مشخص می‌شود که تمام جار و جنجال‌های لیبرال‌ها و فعالان حامی کره زمین و درخواست آن‌ها از دولتمردان برای "نجات کره زمین " جعلی بوده است.
در همین حال باید به این نکته نیز توجه داشت که تاکنون مدرک قوی و مطمئنی که نشان دهنده تاثیرگذاری فعالیت‌های بشر بر روند گرمایش زمین باشد، بدست نیامده است.
از سوی دیگر بر خلاف هشدارها مبنی بر افزایش تولید گاز دی‌اکسید کربن، درصد این گاز در جو همچنان کمتر از 1/0 درصد است.
این نویسنده غربی با اشاره به طرح‌ جدید برخی قدرتمندان غرب برای بحرانی نشان دادن اوضاع جوی، می‌نویسد: هم‌اکنون تلاش‌هایی در جریان است تا به جای "گرم شدن زمین " از عنوان "تغییرات جهانی آب و هوا " استفاده شود. که در این صورت هر زمستان و یا تابستان شدید، می تواند دلیلی باشد که بر اساس آن ما باید برای لیبرال‌ها قانونی وضع کنیم تا بر اساس آن، هر شرکتی که به اندازه کافی به حزب دموکرات کمک مالی نمی کند، مجازات شود!
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات