جنبش همبستگى با ملت ایران با هدف حمایت از جمهورى اسلامى ایران در مقابل اقدام ها و توطئه هاى آمریکا، اسرائیل و همپیمانانش و مخالفت با هرگونه حمله نظامى احتمالى به کشورمان به بهانه جلوگیرى از دستیابى به سلاح هسته اى در مکزیک به طور رسمى اعلام موجودیت کرد.
این جنبش به ابتکار جنبش هاى مدنى صلح طلب، احزاب، سندیکاها، نهادها و سازمان هاى غیر دولتى مکزیک تأسیس شده و در جلسه اى که به همین منظور توسط بانیان جنبش مذکور تشکیل شده، سفیران کوبا، کره شمالى، ونزوئلا، بولیوى، نیکاراگوئه، آفریقاى جنوبى و نمایندگان سفارتخانه هاى روسیه، نیجریه، چند تن از نمایندگان مجلس و بیش از ۱۰۰ نفر از رهبران و اعضاى جنبش هاى مدنى و سندیکاهاى کارگرى مکزیک حضور داشتند.