صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۱  ، 
کد خبر : ۱۳۴۵۲۳

اخبار ویژه روزنامه های 30 آذر 1388


ایران

دیگه چه خبر؟

آزادی چند نفر از متهمان حوادث پس از انتخابات

خبر اول این که وکیل مدافع میثم قربانی و شهاب‌الدین طباطبایی از متهمان حوادث پس از انتخابات گفته میثم قربانی که پس از انتخابات از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به تحمل 6 ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، با پایان یافتن این مدت و تحمل محکومیت اخیراً از زندان آزاد شد. وی همچنین با اشاره به پرونده شهاب‌الدین طباطبایی نیز اظهار داشته: پرونده طباطبایی در شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر با دقت در حال بررسی است؛ البته با توجه به این که در دادنامه صادره دادگاه بدوی تعارضاتی در ادله ارائه شده وجود داشته است، امیدواریم که حکم صادره نقض شود. همچنین با دستور بازپرس دادسرای انقلاب و تأیید دادستان تهران دو نفر از دستگیر شدگان سی‌ام مهر امسال، آزاد شدند. روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران در این باره اعلام کرده: محمد حسین خوربک و اسماعیل صحابه تبریزی پس از پذیرش تودیع وثیقه از زندان آزاد شدند. بازپرس پرونده برای هریک از متهمان 500 میلیون به عنوان وثیقه تعیین کرده است.

ترفند جدید انگلیس این بار با استفاده از یک بسیجی ساختگی!

خبر دیگر این که شبکه تلویزیون دولتی انگلیس با نمایش دست و پای یک آرتیست که ادعا می‌کرد «یک بسیجی فرار کرده از ایران است»، به تکرار اتهامات چند ماه اخیر علیه کشورمان پرداخت. کانال چهار انگلیس در این اقدام تکراری مصاحبه‌ای را با فردی پخش کرد که صرفاً پاها و دست وی نشان داده می‌شد. مجری این شبکه مدعی شد: این فرد یک بسیجی و سید است که به تازگی از ایران فرار کرده و نامش محفوظ است، از تقلب و جنایت در ایران می‌گوید. این بسیجی ادعایی شبکه تلویزیونی انگلیس با تظاهر به گریه مدعی شد: در انتخابات تقلب شده و تجاوزهایی صورت گرفته و من از کارهایی که به عنوان بسیجی انجام داده‌ام، پشیمانم. من هم دنیایم را از دست دادم و هم دینم!

ترور یک مقام دولتی در جنوب کشور

شنیدیم که مدیرکل کار و امور اجتماعی استان بوشهر مورد سوء قصد دو فرد مسلح قرار گرفت. طبق گفته شاهدان عینی، دو فرد ناشناس موتورسوار پس از درگیری با راننده حسین باشی زادگان، به وی حمله‌ور شده و پس از درگیری با او، دو تیر شلیک کرده‌اند که یکی از آنها به شکم وی اصابت کرده است. پس از متواری شدن دو فرد مذکور، وی بلافاصله به بیمارستان سلمان فارسی تأمین اجتماعی استان بوشهر منتقل و تحت مداوا قرار گرفت.

93 درصد ایرانی‌ها طرفدار توسعه برنامه هسته‌ای ایران هستند

با خبر شدیم که بر اساس نظرسنجی که توسط دانشگاه مریلند امریکا انجام شد، 93 درصد ایرانی‌ها طرفدار توسعه برنامه هسته‌ای هستند. سازمان «ورلد پابلیک آپینین» طی پروژه‌ای که توسط دانشگاه مریلند امریکا اداره می‌شود، به انجام نظرسنجی در ایران پرداخته است. این نظرسنجی در روزهای 27‌آگوست تا 10 سپتامبر سال 2009 [5 تا 19 شهریور] صورت پذیرفته و از هزار و 3 ایرانی 18‌سال به بالا نظرسنجی صورت پذیرفته است. حاشیه خطای این نظرسنجی نیز 3 درصد در نظر گرفته شده است. بر اساس گزارش این مؤسسه امریکایی در این نظرسنجی، 38 درصد از کسانی که از آنها پرسیده‌شده بود که درباره آینده برنامه هسته‌ای ایران کدام اقدام را می‌پسندند، «توسعه برنامه انرژی هسته‌ای و بمب‌های اتمی به صورت همزمان» را مطرح کرده‌اند.

افتتاح کنسولگری برای جاسوسی

خبر رسیده کهکنسولگری امریکا در حالی در شهر هرات افغانستان (استان همجوار مرزهای ایران) افتتاح شده که سفارت ایالات متحده در کابل از ارائه خدمات روادید به شهروندان افغان خودداری می‌کند و عملاً هیچ گونه روادیدی برای شهروندان افغانی برای مسافرت به امریکا از طریق سفارت امریکا در کابل صورت نمی‌گیرد. عدم صدور روادید برای شهروندان یک کشور دیگر و در مقابل تأسیس کنسولگری در شهرهای مختلف، ابهامات جدی درخصوص انگیزه امریکایی‌ها پدید آورده و به نظر می‌رسد واشنگتن از تأسیس این کنسولگری به دنبال اهداف دیگری از جمله اهداف جاسوسی است. با توجه به این‌که در سال‌های اخیر سازمان اطلاعات مرکزی امریکا – سیا - به استخدام جاسوسان فارسی زبان برای فعالیت علیه کشورمان روی آورده است، به نظر می‌رسد این کنسولگری، پوششی برای فعالیت‌های اطلاعاتی کاخ سفید در نزدیکی مرزهای ایران باشد.

محمد نوری‌زاد بازداشت شد

دست آخر این که محمد نوری‌زاد به اتهام توهین به مسئولین و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی بازداشت شد. روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران در اطلاعیه‌ای در این باره اعلام کرده: متعاقب اعلام جرم مدعی‌العموم علیه نوری‌زاد، نامبرده احضار و پس از تفهیم اتهام از سوی دادیار شعبه رسیدگی کننده برای وی قرار وثیقه صادر شد که متهم به دلیل عجز از تودیع وثیقه به‌زندان معرفی گردید. عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران پیش از این اعلام کرده بود که دادستانی با کسانی که به مقامات رسمی کشور توهین کنند، برخورد خواهد کرد.

جمهوری

****اظهارات انحرافی درباره ظهور امام زمان علیه السلام به عزاداری های محرم نیز نفوذ کرده است . فردا به نقل از البرز نوشت : در اولین شب از برپایی مراسم دهه اول محرم در یکی از هیئت ها شنیده شده است که مداح جلسه بعد از اتمام عزاداری درحالیکه سعی داشته جمعیت را احساسی کند از حاضران خواسته وجهی را به عنوان کمک به ذخیره مالی امام زمان (عج ) به هیئت کمک کنند. این فرد گفته است با سخنانی که برخی مسئولین مملکتی گفته اند ان شاالله ظهور امام زمان نزدیک است اما شما می دانید به محض معلوم شدن ظهور آقا دشمنان درصدد محاصره و تحریم ایشان برخواهند آمد و ایشان نیازمند کمک مالی من و شما هستند! تا بتوانند امور خود و اطرافیانشان را رتق و فتق کنند.

 

***یک مجله آمریکایی در گزارشی از شایعه سفر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به تهران خبر داد. مجله آمریکایی « فارین پالسی » در گزارشی تحت عنوان « گسترش شایعه : آیا کری به تهران می رود » نوشت : امروز در شهر شایعه ای منتشر شده مبنی بر اینکه « جان کری » رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا پیشنهاد داده است تا به تهران سفر کند. این مجله دلیل سفر احتمالی کری را میانجیگری برای دستیابی به توافق در زمینه هسته ای با ایران عنوان کرد. فارین پالسی نوشت : به نظر می رسد او نماینده دولت (آمریکا) برای مذاکرات درباره تحریم های جدید ایران باشد. یک فرد مطلع گفت که جان کری پیشنهاد سفر به تهران را به کاخ سفید ارائه کرده است و کاخ سفید الان درحال بررسی ا ین موضوع است » . حتی اگر دولت آمریکا نیز چنین موضوعی را تصویب کند ایران آنرا نخواهد پذیرفت زیرا به دستور رهبر انقلاب هیچکس حق مذاکره با آمریکا را ندارد.

***سازمان ملی جوانان درباره نقد کلیپ تلویزیونی که دیروز در ستون جهت اطلاع چاپ شد توضیح داد :

1 ـ بهتر است دوستانی که نقدی بر این کلیپ تلویزیونی نوشته اند در تحلیل خود دقت بیشتری نموده و حداقل یکبار دیگر این کلیپ را با دقت ببینند و البته پرواضح است که در این تبلیغ دختر و پسر جوان نامزد همدیگر و نگران مشکلات آغاز زندگی مشترک هستند و به خاطر مشکلات شروع زندگی از هم دلخورند و سازنده تیزر با فلاش بکی که به گذشته می زند وضعیت عروس و دامادی را نشان می دهد که با همین مشکلات روبرو بوده و پس از گذشت زمانی کوتاه و تامل و تفکر مشکلات را پشت سر گذاشته و در ماشین عروس نشسته اند و از جلوی زوج جوانی که در پارک هستند عبور می کنند و بطور کلی در این تیزر همت تلاش کوشش و امید به آینده در قشر جوان که باید بطور خاص وجود داشته باشد را نشان دهد .

2 ـ حوزه جوانان حوزه ای بسیار گسترده مهم و خاص می باشد که نیاز به همراهی و همکاری تمامی نهادها سازمان ها و دستگاه ها را دارد و خوب است این دوستان عزیز با نگاهی متفاوت این کلیپ را ملاحظه نمایند تا به اشتباه خویش پی ببرند و این سازمان را در جهت پیشبرد اهداف خود که همانا اعتلای جوانان این مرز و بوم و رفع مشکلات این قشر عظیم جامعه است همراهی نمایند و سازمان ملی جوانان دست تمام عزیزانی که دلسوزانه برای برطرف کردن مشکلات جوانان کشور عزیزمان ایران همت گمارده اند را به گرمی خواهد فشرد.

کیهان

ادبیات عاشورایی برای جنبش سبز خطرناک است (خبر ویژه)

یکی از عناصر ضدانقلاب و سلطنت طلب مقیم خارج هشدار داد استفاده از ادبیات عاشورایی و شیعی به ضرر جنبش سبز است.

مهرانگیز کار (همسر سیامک پورزند) با اشاره به برخی زمزمه های قبلی مبنی بر بهره برداری سبزهای آشوبگر از ایام محرم، در سایت روزنت نوشت: این حرکت نسنجیده، نگران کننده است و باید به حامیان جنبش هشدار داد که جای تجلی آرمان های مدنی جنبش در صحنه ای که عقل و تدبیر مغلوب احساسات و شوریدگی می شود، نیست.

وی با تخطئه رویکرد ملت مؤمن به حماسه عاشورا و چسباندن اتهام خشونت به حرکت امام حسین(ع)! نوشت: تاکنون بهره برداری جنبش اعتراضی از فضاهائی در عرصه عمومی مانند نمازجمعه یا روز قدس با شیوه های مسالمت آمیز در تضاد نبوده است، اما بهره برداری از آئین های سوگواری محرم و صفر، موضوع دیگری است و باید پیش از ورود به این صحنه پیرامون ویژگی های اجتماعی، تاریخی و سیاسی آن تأمل کرد و در دام تصمیم گیری های شتابزده نیفتاد.حضور در سوگواری های محرم و صفر که مستلزم به کار گرفتن ادبیات خاص این مراسم است و سر دادن شعارهای سیاسی اعتراضی در آن یک اشتباه غیرقابل جبران تاریخی است.

این مهره سلطنت طلب با اذعان به ماهیت ضدعاشورایی فتنه سبز می نویسد: جنبش اگر به بهانه مبارزه مدنی بخواهد درگیری تاریخی و اسطوره ای امام حسین و یزیدیان را بازسازی کند، ویژگی مدرن و حقوق بشری را یکباره از دست می دهد. این می شود نقض غرض! خوب بود راهیان جنبش از ادبیاتی که با این جنبش سازگازی ندارد فاصله می گرفتند. در کلام برخی سران جنبش نسبت دادن عمرو عاص به طرف مقابل دارد پیاپی تکرار می شود و گرایش به بازسازی اسطوره های دینی خیر و شر فزونی می گیرد. این را دیگر نمی توان از لوازم یک جنبش مدنی و حقوق بشری برشمرد. مطالبات جنبش سبز نیازی به بازسازی تاریخ تشیع و ورود به ادبیات خوارجی و عمرو عاصی ندارد. این ادبیات را همان بهتر که در انحصار روزنامه کیهان وانهیم و به حسین شریعتمداری پیشکش کنیم. دارند ادبیات عمروعاصی را که در نهایت موکول به پذیرفتن دیگر ویژگی های این ادبیات می شود، به جنبش تحمیل می کنند. حال آن که این عرصه جای حضور سیاسی سبزها نیست و ورود به آن بسیار خطرناک است.

واشنگتن پست: ایرانی ها می دانند برنامه هسته ای آنها قابل مهار نیست (خبر ویژه)

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با تاکید بر شکست سیاست های ضد ایرانی دولت آمریکا تاکید کرد: ایران قابل مهار نیست.

این روزنامه می نویسد: واشنگتن سیاست خود را بر مهار ایران و برنامه هسته ای آن متمرکز کرده است. اما تصور این که ایران هسته ای قابل مهار شدن می باشد، اشتباه و فریبنده است. رژیم ایران در دنیای بلندپروازی هسته ای، از همسایگان خود بسیار مجرب تر است. تاریخ نشان می دهد که جامعه جهانی تنبیه ناچیزی را برای دولت هایی که از مرز هسته ای گذر می کنند، در نظر می گیرد.

واشنگتن پست با اشاره به سناریوی «مهار ایران توسط شماری از کشورهای همراه و بالا بردن هزینه ماجراجویی» می نویسد: این توقع، به خاطر تردید موجود میان کشورهای مختلف اروپایی و عربی، فاقد استحکام لازم است ضمن این که سناریوی مهار ایران به طور نامناسب طراحی شده است.

روزنامه تندرو واشنگتن پست در پایان نوشت: امیدواریم سیاست جدید اوباما به این تصور اشتباه ختم نشود که ایران هسته ای قابل مهار شدن است.

تردید در سیاست های مهار ایران از سوی آمریکا به حدی جدی است که ارگان رسمی سازمان سیا(رادیو فردا) هم با اشاره به تصویب لایحه تحریم صادرات بنزین به ایران نوشت: بسیاری از ناظران سیاسی بر این باورند که تصویب لایحه تحریم صادرات بنزین از سوی کنگره، شرکای تجاری آمریکا را دلسرد خواهد کرد و کوشش متحدان واشینگتن برای شکل دادن به اقدام همه جانبه و دستجمعی علیه ایران را به حاشیه خواهد راند. گال لوفت کارشناس امور انرژی و مدیر «موسسه بررسی های امنیت جهانی» در آمریکا می گوید: «ایران اقدام هایی را برای مصون نگهداشتن خود از تحریم بنزین انجام داده است. ایران تصمیم دارد ظرفیت پالایش خود را به نحو گسترده ای افزایش دهد و برای این کار می خواهد هفت پالایشگاه جدید در ایران برپا کند. چند سال پیش ایران نیاز داشت که 40 درصد بنزین مصرفی اش را از خارج وارد کند ولی با اقدام هایی که انجام داده این رقم را به حدود 25 درصد رسانده است. سال آینده این رقم به 15 درصد کاهش خواهد یافت و اگر وضع به همین منوال پیش رود امکان دارد ایران در آینده به صادرکننده بنزین تبدیل شود».

از سوی دیگر روزنامه انگلیسی فایننشیال تایمز با اشاره به تمایل آمریکا به تحریم های تازه برای مهار ایران، نسبت به این عاقبت پروژه ابراز تردید کرد و نوشت: کنگره آمریکا قطع صادرات محصولات نفتی به ایران را نشانه گرفته است. با این حال دیپلمات ها هشدار می دهند رسیدن به توافق عمومی در سازمان ملل با وجود مخالفت های روسیه و چین، کار دشواری خواهد بود. به گفته تحلیلگران دفاعی، مسکو در فاصله سال های 2000 تا 2007، بالغ بر 2 میلیارد دلار سلاح به ایران فروخته است. همین موضوع، مسکو را در برابر هرگونه وضع محدودیت صادراتی علیه ایران ناخشنود خواهد کرد. چین نیز بر حجم صادرات محصولات پالایشگاهی خود به ایران افزوده است و به گفته دیپلمات ها، پکن در برابر هرگونه تنبیهات بازدارنده صادرات به ایران مقاومت خواهد کرد. برخی دیپلمات ها همچنین درباره همراهی کشورهای اتحادیه اروپا(بزرگترین شریک تجاری ایران) با محدودیت های تجاری تازه تردید دارند.

مجمع پیرمردهای سرگردان! (خبر ویژه)

پس از ناکامی های پی درپی جریان فتنه در روزهای اخیر، موجی از یاس و ناامیدی بین سران این جریان حاکم شده است.

گزارش های دریافتی کیهان نشان می دهد ارزیابی برخی از سران فتنه از بی اعتنایی معنادار مردم به آنها مخصوصاً از 16 آذر به این سو و همچنین آبروریزی که در اثر اهانت به امام از جانب هواداران آنها راه افتاد این است که دیگر نمی توانند روی وجود یک تکیه گاه اجتماعی مطمئن برای خود حساب کنند و لذا باید به سراغ یافتن تکیه گاه های غیراجتماعی بروند. در بحث های این عده معلوم نشده که منظورشان از تکیه گاه غیراجتماعی چیست ولی با توجه به حمایت قاطع سران اسرائیل و آمریکا از فتنه گران در ماه های گذشته و سکوت توأم با رضایت آنها می توان حدس زد که قصه احتمالاً چیزی غیر از نظر به بیرون نیست.

علاوه بر این، این نگرانی اکنون به طور جدی در میان سران فتنه وجود دارد که علاوه بر مردم معدود افراد فعال نزدیک به خود و موسوم به نخبه را هم از دست داده اند. این موضوع زمانی جدی تر شد که مجمع روحانیون مبارز قادر به عملی کردن برنامه خود در مورد برگزاری نشستی در 27 آذر به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه نشدند. اعضای این تشکل که تا امروز بخشی از اتاق فکر جریان فتنه بوده چند هفته قبل با اعلام اینکه «16آذر ربطی به ما ندارد» تصمیم گرفته بودند در روز 27 آذر ماه نشستی با حضور دانشگاهیان و روحانیون شاخص برگزار کرده و طی آن علاوه بر حمله به ساختار نظام، نوعی آبرو و وجاهت هم برای مجمع روحانیون دست و پا کنند. اخبار موجود نشان می دهد چهره های برجسته حوزه و دانشگاه در مقابل دعوت های ملتمسانه اعضای مجمع برای حضور در این همایش اعلام کرده اند که علاقه ای به نشستن کنار فتنه گران ندارند و به همین دلیل این همایش عملاً به دلیل بی اعتنایی حوزه و دانشگاه منتفی شده است.

آخرین پرده از تلاش های این تشکل برای سرخ نگهداشتن صورت خود با سیلی سر و صدا راه انداختن در مورد درخواست مجوز از وزارت کشور برای برپایی یک «تجمع مستقل در دفاع از امام» (؟!) است که ظاهراً با پاسخ قاطع وزارت کشور مواجه و به اعضای مجمع اعلام شده اگر نیت واقعی آنها ابراز انزجار از توهین کنندگان به امام است می توانستند مثل همه احزاب و گروه های دیگر در همان راهپیمایی روز جمعه شرکت کنند و اگر این کار را نکرده اند هیچ معنایی جز این ندارد که چندان هم از توهین به امام ناراحت نیستند و قصد بهره برداری های خاص از این موضوع را دارند. این در حالی است که برخی گزارش ها نشان دهنده آن است که برخی اصلاح طلبان به شدت از این درخواست شوکه شده اند و از اعضای مجمع سؤال می کنند فرضاً اگر نظام مجوزی هم بدهد آیا دیگر مردمی برای اصلاح طلبان باقی مانده که بتوانند آنها را به خیابان بیاورند؟!

ادعای جمهوریت را باور کنیم یا حمایت آمریکا از شما را؟ (خبر ویژه)

رئیس دولت اصلاحات می گوید: مرزهای ما افراد ضد دین و حتی کسانی که می گویند دین نباید در سیاست دخالت کند مشخص است.

به گزارش بنیاد باران، سیدمحمدخاتمی با اشاره به جلسات تبیین اصلاحات در سال گذشته و در بنیاد باران گفته است: دوستان جزوه تبیین اصلاحات و توضیحات ما در آن چهار جلسه را بخوانند. مرزهای ما با آنهایی که ضد دینند، با متحجران، حتی با کسانی که می گویند دین نباید در حیات سیاسی دخالت کند، در دفاع از انسان، کرامت انسان و حقوق انسان و اخلاق و عدالت مشخص است.

وی همچنین با تجلیل از امام حسین(ع) گفت: عشق به اهل بیت به خصوص اباعبدالله در هر ایرانی وجود دارد حتی افرادی که ممکن است اعتقادات قوی نداشته باشند یا حتی مسلمان نباشند.

خاتمی افزود: ما اسلام واقعی را در بینش و روش امام می بینیم که «جمهوری اسلامی» را مطرح می کند یعنی دموکراسی را پذیرفته است اما به نقص هائی که دموکراسی دارد و جامعه شناسان و فیلسوفان غرب هم آن ها را مطرح کرده اند یعنی فقدان عنصر معنوی و الهی در درون جوامع، توجه کرده و جمهوری اسلامی یعنی آن ارزشها هم به دموکراسی اضافه شود.»

وی تصریح کرد: «وقتی با اهانت به عکس حضرت امام، جان مردم ما آتش می گیرد، به دلیل این است که آن امام، واقعاً نماینده تفکر اسلامی است که انسان های این مرز و بوم به آن دلبسته اند برای این است که امام خمینی مظهر آزادگی و آزادی ملت ایران است؛ کدام کلام بالاتر از این برای مردم سالاری است که میزان رأی مردم است؟»

خاتمی ادامه داد: «امام خمینی که شوخی نکرده اند! میزان رأی مردم است یعنی چی؟ اگر کسانی در جامعه بیایند بگویند ما روش هایی که داریم حداقلش این است که این میزان رأی مردم است این خط امام و راه امام است و باید مورد احترام قرار بگیرد نه اینکه با همه تهمت ها، فشارها، زجرها و کوبیدن ها او را بخواهند از نظام جدا کنند.»

وی با اشاره به حوادث بعد از انتخابات اظهار داشت: «در این حوادث مسائل تلخ فراوانی پیش آمد که من فقط مسأله ای کوچک را مطرح می کنم. اینکه گفته شود آنچه پیش آمده مورد قبول اکثریت مردم است پوشاندن مسأله است.» اگر آمارگیری کنیم می بینیم که اکثریت مردم از نحوه اداره جامعه راضی نیستند و نارضایتی در متن جامعه وجود دارد.

ادعای مرزبندی با جریان های ضد دین سکولار و تأکید بر «جمهوری اسلامی» و «میراث امام خمینی» در حالی از سوی آقای خاتمی مطرح می شود که سردمداران استکبار در دنیا (رژیم های آمریکا و انگلیس) به عنوان دشمنان اصلی اسلام و انقلاب اسلامی، بارها به صراحت از عملکرد آقای خاتمی و حلقه اطراف وی- از جمله در انتخابات اخیر- حمایت کرده اند و سأال این است که آیا آنها پس از چند دهه نقض جمهوری و رأی ملت ایران در روزگار پهلوی، طرفدار جمهوریت و «جمهوری اسلامی» شده اند که از امثال خاتمی و موسوی و... حمایت می کنند. همچنین است جریان های گروهکی ضد انقلاب که هم اکنون نیز بر علیه امام و ولایت فقیه عقده گشایی می کنند اما طرفداران دو آتشه کسانی چون خاتمی شده اند و در تجمعات ضد انقلابی خود از جمهوری ایرانی به جای جمهوری اسلامی سخن گفتند بی آن که با کوچک ترین اعتراض خاتمی مواجه شوند.

درباره رأی مردم و اکثریت هم تنها مکانیزم داوری، صندوق انتخابات است و هر جریانی که به خاطر تودهنی خوردن از مردم، زیر این قاعده بزند و با این وجود از «آمارگیری» دم بزند، قطعاً به دنبال سوفسطایی گری و مردم فریبی است.

فرصت طلبان ناکام ، مستند رسانه های ضدانقلاب (خبر ویژه)

سایت های «فرصت طلب» و «سایت های ضدانقلاب» به یکدیگر نان قرض می دهند. مروری بر عملکرد طیفی از سایت هایی اپورتونیست نظیر آینده، آرمان (جدید التاسیس) و چند سایت همسو نظیر سایت های «ت»، «ش»، «ف» و... نشان می دهد گردانندگان این سایت ها با وجود تظاهر به اصولگرایی، در چرخه تولید سوژه برای سایت های افراطیون نظیر «نوروز، امروز، کلمه، پارلمان نیوز» (وابسته به مشارکت و مجاهدین) و سایت های ضدانقلاب (بی بی سی، رادیو فردا، گویا نیوز، روزنت و...) قرار گرفته اند و این سایت های افراطی یا ضدانقلابی برای باورپذیر ساختن دروغ های خود به سایت های فرصت طلب یاد شده استناد می کنند. این سایت های فرصت طلب اگرچه به نقد و مخالفت با دولت تظاهر می کنند اما در عمل برای جریان فتنه ای که به ویژه پس از انتخابات ماهیت خود را نشان داد، هیزم کشی می کنند و برخی از گردانندگان آنها نه تنها از دولت بلکه از نظام امتیازخواهی های برآورده نشده دارند. این طیف از سایت ها ارتباطاتی نیز با باند پیرامون میرحسین موسوی دارند و در جریان انتخابات به طور دربست در خدمت جریان افراطی قرار گرفته بودند با این خیال که صاحب سهمی پس از انتخابات شوند.

نگاهی به رویکرد رسانه ای سایت های فرصت طلب نشان می دهد آنها در هجمه به نظام و چالش با آن، اغلب به همان شیوه ای عمل می کنند که سایت های ضدانقلابی و افراطی مشی می کنند. ارزیابی خوش بینانه در این میان این است که امتیازخواهی های ناکام، آنان را از دشمنان کشور و ملت غافل کرده است هرچند که برخی ارتباطات حاکی است شماری از این افراد دارای پیوند ارگان با جریان فتنه هستند.

زنجیره سایت های فرصت طلب در ماجرای اهانت به حضرت امام و اعتراض گسترده ملت به این گستاخی نیز همان گونه با ماجرا مواجه شدند که جریان های افراطی و ضدانقلاب. آنها به جای تخطئه عناصر هتاک، به تخطئه و کوچک نمایی اعتراض وسیع ملت مؤمن ایران پرداختند. برخی از این رسانه ها به دروغ خود را به محسن رضایی منتسب می کنند در حالی که حتی با مشی وی نیز مشکل دارند.

استفاده رژیم صهیونیستی از اینترنت برای عملیات جاسوسی و خرابکاری (خبر ویژه)

رژیم صهیونیستی از شبکه های کامپیوتری و اینترنتی برای جاسوسی یا عملیات تخریب که توسط «نرم افزارهای اخلالگر» در سیستم های کنترل انجام می شود علیه کشورهایی نظیر ایران استفاده می کند.

به گزارش سایت «فردا» به نقل از سایت خبری «CIOL» یکی از مقامات برجسته جاسوسی اسرائیل فاش کرد این رژیم از تکنولوژی پیشرفته برای ارتقای ظرفیت جنگ مجازی استفاده می کند.

ژنرال ارشد آموس یادلین، رئیس اطلاعات نظامی با اشاره به فهرستی از تهدیدها که شامل برنامه هسته ای ایران و سوریه و گروه های مقاومت است، گفت: ما در تلاش برای رخنه به سیستم های آن کشورها هستیم.

وی در مأسسه مطالعات امنیت ملی که یکی از اتاق فکرهای تل آویو محسوب می شود، گفت: «قصد دارم در این فرصت به این نکته اشاره کنم که نبرد مجازی کاملاً با دکترین نظامی تطابق دارد.»

قدس

انتقاد آیة ا... جوادی آملی ازشعار جمهوری ایرانی

مهر - آیة ا... جوادی آملی گفت: عده ای شعار می دادند یا شعار می دهند استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی، جمهوری ایرانی یعنی چه، اگر قرار بود جمهوری ایرانی این مملکت را به استقلال و پیروزی برساند زمان مصدق رسانده بود، تنها چیزی که ایران را سربلند و پیروز کرد اسلام و حسین بن علی(ع) است، قباله این مملکت حسین بن علی است.

نامه محرمانه خاتمی به رهبر انقلاب

آینده - سید محمد خاتمی دریکی از دیدارهای اخیر خود از نامه محرمانه وی به رهبر انقلاب خبر داده است.

خاتمی در این دیدار افزود: آیة ا...خامنه ای پس از مطالعه این نامه اظهار داشته اند که نامه خاتمی را دو بار خواندم، نامه نجیبانه نوشته شده بود؛ اما آقای خاتمی ناآگاهی دارد که باید به وی اطلاعات صحیح داده شود.

دیدگاه حجة الاسلام والمسلمین فاطمی نیا درباره رهبر ی

رجانیوز- حجة الاسلام والمسلمین فاطمی نیا از علمای سرشناس تهران در پایان یکی از جلسات سخنرانی خود گفت: اگر چیزی را یقین نکنم، نمی گویم. بدانید و آگاه باشید هر کس کوچکترین حرفی در تضعیف مقام رهبری بزند، هر کس اندیشه ای داشته باشد که ضد مقام رهبری باشد، خدا او را نخواهد بخشید. این را یقین بدانید، قدردان رهبر باشید؛ اگر افکار پاشیده ای، پوسیده ای به شما عرضه کردند، قبول نکنید؛ این مرد بزرگ عز اسلام است و هرکس با این مرد بزرگ، با مقام معظم رهبری مخالفت کند، خدا از او نمی گذرد، اگر یقین نداشتم نمی گفتم. جوانها یک وقت افکارتان را اینطرف و آنطرف نکنید. فقط حواستان به رهبر باشد، گوشتان به رهبر باشد.

خرید خانه 1000 متری در زعفرانیه

تابناک - به نقل از منابع اینترنتی، بررسیهای اولیه در خصوص داراییهای منقول و غیرمنقول برخی مدیرانی که در چند ماه اخیر صحنه ورزش را ترک کرده اند، خبر از رشد چند هزار درصدی حجم اموال ایشان در زمان تصدی پستهای ورزشی دارد که هیچ توجیه اقتصادی برای این دریافتی ها وجود ندارد.

یکی از این اشخاص که برکنار شده، تنها انگیزه اش را برای حضور در ورزش خدمت بدون دریافت حقوق یا کمترین درآمد بیان می کرد مانند یک کارمند ساده به ورزش آمد و با بهره برداری از این الگوهای تجارت با سؤاستفاده از موقعیت، منزلی با وسعتی بیش از هزار متر در منطقه زعفرانیه خریداری کرده است!

انتشار نامه کروبی علیه صادق لاریجانی در CBB

خبر آنلاین - بی بی سی متن نامه ای را که گفته شد متعلق به مهدی کروبی است منتشر کرد.این نامه دارای مضمونی تند و ادبیاتی توهین آمیز است.

بازگشت پدر خوانده خودرو ایران در ابهام

رجا - فردی که به پدر خوانده خودروی ایران مشهور است، هم اکنون ماههاست که ایران را به مقصد آمریکا ترک کرده و بازنگشتن وی به کشور در شرایطی که برخی فعالیتهای عمده در صنعت خودرو از جمله واگذاری سهام مدیریتی مستلزم حضور او است، شائبه هایی ایجاد کرده است.

پیش بینی ستاره شناس مصری درباره موفقیت هسته ای ایران

فارس- یک ستاره شناس مصری در پیش بینی جدید خود اعلام کرد که در سال جدید میلادی برنامه هسته ای ایران موفق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، «دکتر سید محمد علی» منجم معروف مصری در جدیدترین پیش بینی خود برای سال 2010 اعلام کرده است که عربستان سعودی شاهد حوادثی خونین خواهد بود.این گزارش می افزاید، سال آتی سال آغاز شمارش معکوس زوال رژیم صهیونیستی است که عمر 70 ساله آن به پایان می رسد و تا 10 سال دیگر فرو می پاشد.

در این گزارش آمده است که برنامه هسته ای ایران در سال 2010 موفق خواهد بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات