صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۱۳۴۷۳۴

«امتحان دشوار» و مردودین امروز


مهدی سعیدی
انتشار خبر فوت آیت الله منتظری و حوادث ایجاد شده در حاشیه مراسم تدفین وی، موجب شد تا بار دیگر بخشهایی عبرت آموز از تاریخ انقلاب در اذهان مرور شود و چرایی کنار گذاشتن وی از جایگاه قائم مقامی رهبری توسط حضرت امام خمینی(ره)، برای نسل سوم مطرح گردد. فرازهایی از پیام تسلیت برخی از شخصیتهای نظام، از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی نیز اشاره ای گذرا به آن ماجرا دارد. در پیام رهبر انقلاب آمده بود: «در اواخر دوران حیات مبارک امام راحل امتحانی دشوار و خطیر، پیش آمد که از خداوند متعال می خواهم آن را با پوشش مغفرت و رحمت خویش بپوشاند و ابتلائات دنیوی را کفاره آن قرار دهد.»
اینکه این «امتحان دشوار» چه بود و شاگرد امام از آن امتحان چگونه بیرون آمد، موضوعی است که با مطالعه کتاب «رنجنامه» نوشته یادگار امام - مرحوم سید احمد خمینی - و کتاب «خاطرات سیاسی» اثر آیت الله ری شهری می توان به اصل ماجرا پی برد. در این بین مرور نامه مشهور 6/1/68 حضرت امام(ره) نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که می تواند راهگشای حل مسائل امروز نیز باشد. حضرت امام در فرازی از این نامه درباره علت عزل ایشان می نویسد: «از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرالها و از کانال آنها به منافقین می سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده اید. شما در اکثر نامه ها و صحبتها و موضعگیریهایتان نشان دادید که معتقدید لیبرالها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به قدری مطالبی که می گفتید دیکته شده منافقین بود که من فایده ای برای جواب به آنها نمی دیدم...
ایشان ادامه می دهند: «نامه ها و سخنرانیهای منافقین که به وسیله شما از رسانه های گروهی به مردم می رسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان- روحی له الفداء- و خونهای پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید.» (صحیفه امام، ج 21، صص 330 - 332)
تاثیرپذیری از منافقین و رادیوهای بیگانه و هماهنگی و هم سویی با آنها مساله ای نیست که در شخص منتظری محدود مانده باشد و متاسفانه امروز نیز شاهد آنیم که بسیاری از سران فتنه سبز که اتفاقا از آقای منتظری به عنوان «رهبر معنوی جنبش سبز» یاد می کردند، به ایشان تاسی کرده! و مواضعی همسو با بیگانگان اتخاذ کرده اند. متاسفانه موسوی و کروبی و هواداران فتنه سبز نیز امروز اغلب همان حرفهایی را می زنند که رسانه های بیگانه و شبکه BBC و VOA منتشر می نمایند و از آن سو نیز این رسانه های بیگانه، به بلندگوی سران فتنه تبدیل شده اند.
نکته دیگر در بررسی زمینه انحرافات این جریان را می توان در بی اعتمادی به مسئولان و نهادهای نظام اسلامی دانست و در عوض اعتماد به افراد و جریانهایی که با نظام اسلامی زاویه داشته و یا جزو مخالفین قرار می گیرند. حضرت امام(ره) در بخش دیگری از نامه به آقای منتظری یادآور می شود: «در مسئله مهدی هاشمی قاتل، شما او را از همه متدینین، متدینتر می دانستید...»
متاسفانه امروز نیز همین وضعیت را در اردوگاه فتنه‌گران سبزپوش مشاهده می کنیم و می بینیم که این افراد به هیچ یک از دلسوزان انقلاب و نهادهای رسمی کشور اعتماد نداشته و متاسفانه بیشترین توهینها به مجموعه های انقلابی چون سپاه و بسیج و شورای نگهبان و قوه مجریه و قضائیه و مقننه، توسط این جریان صورت پذیرفته است. شخصیتهای بزرگ نظام و حتی مراجع عالیقدر شیعه نیز از این اتهامات و توهینها مصون نبوده اند و در عوض افراد معلوم الحالی چون سازگارا، گنجی، مهاجرانی، کدیور و ... در جبهه معتمدین و همراهان سران فتنه قرار گرفته اند. حرکت در چنین مسیری است که متاسفانه این افراد را امروز در برابر نظام اسلامی و ملت حزب الله قرار داده است.
آخرین توصیه ما به سران فتنه سبز از جمله موسوی و کروبی، همان توصیه مشهور حضرت روح الله به شاگرد مخلوعشان است که فرمودند: «از آنجا که ساده لوح هستید و سریعاً تحریک می شوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات