صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۱۳۵۰۴

سرلشکر جعفری اعلام کرد اولویت بسیج ،راهبرد تازه سپاه


فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: مأموریت اصلی سپاه در حال حاضر مقابله با تهدیدهای داخلی است و در صورت تهدید نظامی خارجی به کمک ارتش خواهد شتافت.

به گزارش خبرگزاری ها سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه دیروز در مراسم تودیع فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج با بیان اینکه پاسداران همان بسیجیانی هستند که تمام وقت باید در خدمت انقلاب باشند خاطرنشان کرد: بسیجیان نیز نیروهای آماده ولی غیر موظفی هستند که هر وقت لازم شود در صحنه حاضر شده و در کنار سپاه از انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد.

وی، سپاه را سازمانی نظامی، سیاسی و فرهنگی معرفی کرد که بسیج را در رسالت خود همراه می بیند و افزود: فرقی بین سپاه و بسیج نیست و مطابق فرمایشات فرمانده معظم کل قوا نیمی از مأموریت سپاه بر عهده بسیج است.

جعفری با یادآوری این موضوع که ماهیت کلی سپاه مشخص است و صرفاً بعد نظامی ندارد، اضافه کرد: مأموریت سپاه حفظ دستاوردهای انقلاب و مقابله با تهدیدهای داخلی است و هر تهدیدی که به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران خدشه وارد کند سپاه به مقابله با آن خواهد پرداخت.

فرمانده کل سپاه با ذکر تهدیدات مختلف دشمنان در طول دوران انقلاب اسلامی گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب سپاه باید سازمان انعطاف پذیری داشته باشد تا بتواند در برابر تهدیدات سیاسی، اجتماعی و امنیتی دشمنان به درستی وارد عمل شود و سپاه برای تحقق این راهبرد نیاز به سازماندهی در عرصه های مختلف دارد و ما باید براساس شرایط محیط یا تهدیدات موجود بتوانیم ساختار خود را وفق دهیم تا همانگونه که رهبری فرمودند سپاه با انعطاف بتواند به موقع وارد عمل شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال 68 و تعیین استراتژی راهبردی سپاه در آن دوران از سوی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد: همانطور که بارها رهبری تأکید کردند مسئولیت اصلی سپاه مقابله با تمامی تهدیدات از جمله تهدیدات داخلی بوده است ولی در استراتژی فعلی که از سوی رهبر انقلاب مشخص شده، استراتژی راهبردی سپاه با آن سالها فرق کرده است. بدین ترتیب که مأموریت اصلی سپاه در حال حاضر مقابله با تهدیدهای داخلی است و سپس در صورت تهدید نظامی خارجی سپاه به کمک ارتش خواهد شتافت.

فرمانده کل سپاه در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه باید براساس تهدیدات موجود دشمنان، شرایط را متحول کنیم تا بتوانیم با دقت تمام به مقابله با دشمن بپردازیم، گفت: تهدیدات علیه انقلاب پیچیده و گسترده تر از گذشته شده پس ما حق نداریم که آرام بنشینیم و سازمانی که خود را با تجهیزات و شرایط محیطی وفق ندهد، بداند که موقعیتش تضمین شده نیست.

وی با توجه به این نکته که انقلاب ما یک انقلاب زنده و پویا است و هر روز با تهدیدات گوناگون دشمنان روبروست چگونه می توان با یک نوع آموزش کلیشه ای به مقابله با دشمنان بپردازیم و سپس ادعای آمادگی کنیم، گفت: خوشبختانه سپاه توانسته است در این زمینه و در تمامی مأموریت های خود بعد از جنگ موفق عمل کند ولی با این حال هرگز نباید تهدیدات را فراموش کرد.

سرلشگر جعفری تأکید کرد: راهبردگذشته قطعاً امروز نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد زیرا یک استراتژی با شرایط پیرامونی سیال بیش از دو تا پنج سال نمی تواند مفید واقع شود که رهبر معظم انقلاب نیز بر این موضوع تأکید دارند.

وی تصریح کرد: امروز باید پس از مطالعات استراتژیکی، نوع فعالیت ها در سپاه مورد بررسی و مهمترین کارها در اولویت قرار گیرد و امروز مأموریت بسیج باید محور اصلی مأموریت سپاه باشد که انتصاب سرتیپ حجازی به عنوان رئیس ستاد مشترک سپاه با توجه به اشراف وی به بسیج، در همین راستا بوده است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به جمله معروف رهبر انقلاب مبنی بر اینکه سپاه باید بسیج شود، اظهار داشت: برای تحقق این فرمایش و براساس نظر و موافقت رهبر انقلاب، مسئولیت فرماندهی نیروی مقاومت بسیج نیز به فرمانده کل سپاه محول شده است. شاید به دلیل مشغله کاری فراوان نتوانم به صورت تمام وقت در ستاد بسیج وقت بگذارم ولی سرتیپ میراحمدی جانشین سرتیپ حجازی در نیروی مقاومت بسیج در سمت خود باقی مانده و به من کمک خواهد کرد.

در پایان این مراسم از تلاش های سرتیپ حجازی فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج توسط سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران و نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج تقدیر شد.

رئیس ستاد مشترک سپاه: تقویت بسیج در اولویت برنامه سپاه است

رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران گفت: تقویت بسیج همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است و بر همین اساس اکنون هم تقویت بسیج در اولویت سپاه است.

سید محمد حجازی فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج در مراسم تودیع خود خاطرنشان کرد: تلاش کردم تا در زمانی که مسئولیت این نیروی ارزشی را برعهده داشتم بتوانم دیدگاه های فرمانده کل قوا را برآورده سازم. زیرا تقویت بسیج، همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است و بر همین اساس اکنون هم تقویت بسیج در اولویت برنامه سپاه است.

وی افزود: در این سال ها تلاش کردیم در جهت فرمایشات رهبر معظم انقلاب گام برداریم که به لطف خدا امروز می توانم بگویم بسیج از رشد خوبی برخوردار شده است. بنده تلاش کردم در دوران مسئولیتم در نیروی مقاومت بسیج هر گاه لازم بود تا نیروهای بسیجی وارد میدان شوند آنها با تمام قوا به صحنه بیایند.

فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج با بیان این که در فعالیت های بسیج نیز حتماً نواقصی و نقدهایی وجود داشته است، گفت: امیدوارم در مسیر جدیدی که پیش رو داریم شاهد بالندگی هر چه بیشتر بسیج در راستای راهبردهای جدید باشیم. گرچه طی سال های اخیر بسیج صاحب تجربه های بزرگی شده که در اکثر آنها نیز موفقیت داشته است.

در ابتدای این مراسم سرتیپ مجید میراحمدی، جانشین نیروی مقاومت بسیج نیز طی سخنانی کوتاه از تلاش های سرتیپ حجازی فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج تقدیر و تشکر کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات