صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۸۸ - ۰۸:۱۵  ، 
کد خبر : ۱۳۵۹۱۰

اخبار ویژه روزنامه های 23 دی 1388


ایران

دیگه چه خبر؟

60 درصد دستگیرشدگان روز عاشورا اهل تهران نبودند

خبر اول این که با گذشت دوهفته از حوادث عاشورای تهران، به تدریج اخبار و تصاویر جدیدی از حوادث این روز منتشر می‏شود. یکی از معاونین وزیر اطلاعات این هفته در کمیسیون امنیت داخلی مجلس حضور یافته و ضمن ارائه گزارشی از حوادث عاشورای تهران، به دلیل مسامحه با محاربین، ضد انقلاب، آتش‏افروزان و مجریان فتنه مورد انتقاد شدید نمایندگان قرار گرفته است. خبرهای رسیده همچنین حاکی از آن است که 60 درصد دستگیرشدگان روز عاشورا، اهل شهر تهران نبوده‏اند.گفتنی است اصلی‌ترین مأموریتی که دستگیرشدگان گروهک رجوی مطرح ساخته‏اند هدایت آشوب‌ها و شعارها و شناسایی افراد برای جذب و همکاری با خود بوده است. منافقین در بازجویی‌ها همچنین از نرخ‏های متفاوت برای حق‌الزحمه آتش زدن سطل‏ آشغال، خودرو، بانک، قتل و.. سخن گفته‏اند.

کروبی توان نوشتن متن‌های ساده خودش را هم ندارد

خبر دیگر این که یک عضو سابق حزب اعتماد ملی با اشاره به بیانیه اخیر مهدی کروبی و همچنین بیانیه‌ها و اقدامات چند ماه گذشته وی گفته به وضوح برای تمام نزدیکان کروبی مشخص است که ادبیات این بیانیه‌ها متعلق به وی نیست. وی ادامه داده که اصولاً با توجه به ناراحتی و مشکلات روحی و روانی‌ای که بویژه پس از انتخابات در ایشان ایجاد شده وی هرگز هیچ بیانیه‌ای را نه می‌نویسد و نه حتی بعد از نوشتن از سوی برخی نزدیکانش آن را می‌خواند. این عضو سابق حزب اعتماد ملی تأکید کرده کروبی حوصله و توان حتی خواندن روزنامه اعتماد ملی را نیز نداشته که در مناظره‌های تلویزیونی زمان انتخابات تصویری دقیق از شیوه خواندن متن توسط وی به نمایش گذاشته شد.

برگزاری نخستین جلسه دادگاه متهمان فرقه بهائیت

شنیدیم که نخستین جلسه دادگاه هفت نفر از سران تشکیلات غیرقانونی بهائیت که در اردیبهشت سال 87 بازداشت شده بودند، با حضور وکلای مدافع متهمان در شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد. در این جلسه ابتدا کیفر خواست متهمان که حاوی اتهامات جاسوسی به نفع بیگانگان، فعالیت تبلیغی علیه نظام، راه‌اندازی و گسترش تشکیلات غیر قانونی، همکاری با رژیم غاصب و اشغالگر قدس، مشارکت در جمع‌آوری اسناد طبقه‌بندی شده و ارائه آن به بیگانگان با هدف بر هم زدن امنیت کشور، تبانی و اجتماع با هدف اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی ایران و مخدوش کردن چهره جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی و افساد فی‌الارض است، ازجانب نماینده دادستان قرائت شد.براساس اسناد و مدارک موجود و نیز اعترافات متهمان، آنها با برگزاری جلساتی در منازل سفرای کشورهای مختلف غربی علاوه بر ارائه اخبار و اطلاعات، آخرین راهکارها را به بحث می‌گذاشتند.

گزارشی از جزئیات بازدید نماینده مجلس از بند زنان اوین

با خبر شدیم که عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بازدیدی که در مردادماه از بند زنان زندان اوین داشته است گفته: در این بازدید به صورت جداگانه با تک‌تک زندانیان مصاحبه داشتیم. زهره الهیان تصریح کرده: 26 نفر در این بند حضور داشتند که همه از وضعیت رسیدگی در زندان اوین راضی بودند و هیچ شکایتی در این خصوص وجود نداشت. وی در ادامه با تأکید بر این‌که هیچ مورد شکنجه جنسی در شکایات وجود نداشت، اظهار داشته: حتی گلایه‌ای هم در این مورد وجود نداشت و تمام این مباحث شایعه‌سازی بود که توسط معترضان و براندازان اشاعه داده شده بود. الهیان افزوده: یک الی دو روز بعد از بازدید بنده به عنوان عضو کمیته از بند زنان زندان اوین، 16 نفر از بازداشتی‌ها آزاد شدند و تنها 10 نفر در این بند باقی ماندند که اکثر آنها از عوامل گروهک‌های تروریستی و منافقین بودند که لازم بود بررسی‌های لازم برای تکمیل پرونده آنها صورت بگیرد.

پیشنهاد جایگزینی شیخ‌الاسلام به‌جای محتشمی‌پور

خبر رسیده که اخیراً جمعی از نمایندگان مجلس، در دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به وی پیشنهاد کردند به دلیل مواضع و عملکرد محتشمی پور، از ریاست کمیته دفاع از مردم فلسطین عزل و به جای وی حسین شیخ‌الاسلام که از سوابق ارزنده‌ای در حمایت از جریان مقاومت اسلامی در منطقه برخوردار است، در این سمت منصوب شود. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این دیدار خطاب به لاریجانی تأکید کرده‌اند محتشمی‌پور که ریاست کمیته دفاع از مردم فلسطین مجلس را برعهده دارد با تشکیل کمیته موسوم به صیانت از آرا، نقش قابل توجهی در متهم کردن نظام اسلامی به تقلب داشته است که نمی‌بایست چنین فردی هنوز ریاست یکی از کمیته‌های مجلس را عهده‌دار باشد.

گاردین: غربی‌ها باید در سیاست‌های خود تجدیدنظر کنند

دست آخر این که روزنامه گاردین نوشته قدرت‌های غربی به جای تهدید نظامی ایران باید در سیاست‌های جهانی خود به طور اساسی تجدیدنظر کنند زیرا حمله به ایران کارساز نخواهد بود. این روزنامه چاپ لندن افزوده ایران کشور بزرگی با 70 میلیون جمعیت و یک تاریخ برجسته و توأم با غرور ملی بوده است که خود را در محاصره کشورهای مسلح به بمب هسته‌ای از جمله پاکستان، هند، اسرائیل، روسیه و چین می‌بیند. «به علاوه اسرائیل امروز بین 200 تا 400 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد بنابراین ایران حق دارد که نگرانی‌های امنیتی داشته باشد بخصوص هنگامی که امریکا پایگاه‌های نظامی در مرزهای ایران یعنی در عراق، افغانستان و خلیج فارس بناکرده است و اسرائیل ایران را تهدید به حمله نظامی می‌کند.» گاردین ادامه داده ایران امروز در مقایسه با 10 سال گذشته قدرتی غیرقابل شکست است.

جمهوری

منابع خبری از ورود مفتی های وهابی طی پوشش های برخی اصناف برای تبلیغ در برخی استان ها از جمله تهران خبر می دهند. جهان به نقل از یک منبع آگاه نوشت : اخیرا تعدادی از مفتی ها به سرپرستی فردی به نام « ج » جهت تبلیغ و در پوشش برخی اصناف وارد برخی استان ها و از جمله حاشیه های شهر تهران شده اند. وی در ادامه با بیان اینکه این افراد اقدام به رهن و اجاره برخی خانه ها برای برپایی جلسات خود کرده اند گفت : این افراد ضمن اجاره اتومبیل ماهانه یک میلیون تومان نیز به عنوان دستمزد دریافت کرده و به برخی از افراد کم بضاعت برای گرویدن به وهابیت مبلغ ماهیانه 250 هزار تومان وعده داده شده است .

 

یک شیخ الازهر مصر مشاهده مسابقات فوتبال جام ملتهای آفریقا را به صورت غیرقانونی با شکستن قفل شبکه های ماهواره ای کارتی در اعتراض به آنچه گرانفروشی شبکه الجزیره ورزشی در بخش مسابقات خواند مجاز اعلام کرد. به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا روزنامه العرب چاپ لندن نوشت : دکتر سعدالدین هلالی استاد فقه دانشگاه الازهر مصر به مردم این کشور اجازه داد که جام ملتهای آفریقا را به صورت غیرقانونی از شبکه های کارتی ماهواره ببینند. وی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی اسلامی ازهری افزود : شبکه الجزیره ورزشی پخش این مسابقات را انحصاری و قیمت گزافی برای حق اشتراک آن قرار داده است به طوری که دولت مصر از پرداخت چنین مبلغی عاجز مانده است . وی افزود : بالا رفتن قیمت اشتراک برای مشاهده این مسابقات بار سنگین و اضافه ای بردوش خانواده های مصری قرار می دهد و تا زمانی که شرکتهای ارائه دهنده خدمات شرایط مردم را در نظر نگیرند مشاهده غیرقانونی مسابقات مانعی ندارد. هلالی که برای شکستن قفل شبکه های ماهواره ای کارتی فتوا داده برای شکستن محاصره مردم جنگ زده غزه احساس مسئولیتی برای فتوا دادن نکرده است !.

کیهان

ما «گرا» می دهیم، شما بزنید! (خبر ویژه)

یک شبکه آمریکایی اعلام کرد یک هسته از گردانندگان «سبزها» در ایران با واشنگتن در ارتباط است و به دولت آمریکا برای تحریم نهادهای ایرانی مشورت داده است. مقامات آمریکایی به تازگی اعلام کرده اند درصددند شماری از نهادها و مقامات ایرانی را تحت عنوان «تحریم هدفمند» مورد تحریم قرار دهند.

شبکه فاکس نیوز وابسته به پنتاگون در گزارشی با بیان اینکه «برخی هسته های هدایت جریان سبزها در ایران با مقامات آمریکایی همکاری می کنند»، اعلام کرد: آنها ضمن در ارتباط بودن با آمریکا، فهرستی از شرکت های ایرانی را برای اعمال تحریم به دولت اوباما تحویل داده اند که سپاه پاسداران و کارخانه آلومینیوم سازی در آن فهرست دیده می شوند.

فاکس نیوز همچنین نوشت: مقامات ارشد آمریکایی می گویند دولت در پی به چالش کشیدن ثبات طولانی مدت دولت ایران می باشد. کاخ سفید به طور جدی در پی یافتن راه هایی برای حمایت از سبزهاست.

در همین حال جیمز دابینز معاون پیشین وزیر خارجه آمریکا (مدیر فعلی مرکز مطالعات امنیتی و دفاعی موسسه رند) درباره لایحه تحریم صادرات بنزین به ایران که در کنگره مطرح است گفت: تصویب چنین لایحه ای اثرات نمادین دارد و ممکن است به صورت قانون درنیاید اما اگر هم تصویب شود، نکاتی در آن لحاظ خواهد شد که اوباما می تواند با استناد به آنها برخی از مفاد آن را اجرا نکند.

دابینز در گفت وگو با رادیو فردا افزود: نکته مهم این است که آمریکا روابط تجاری با ایران ندارد بنابراین نمی تواند به تنهایی همه مفاد لایحه را اجرا کند. اوباما از این رو مایل است تحریم های بین المللی و نه یک جانبه علیه ایران اعمال شود. آمریکا به ایران بنزین صادر نمی کند. بنابراین هر قانونی وضع شود، تاثیری نخواهد داشت مگر اینکه آمریکا سایر کشورها را متقاعد به عدم فروش بنزین کند.

وی همچنین درباره تحریم های بین المللی گفت این گونه تحریم ها می تواند مفید باشد ولی جلب همکاری بسیاری از کشورها مشکل است زیرا رژیم حاکم در این کشورها بهتر از ایران نیست و نمی توان انتظار همکاری داشت. فکر نمی کنم روسیه و چین همکاری کنند.

 باید در میان اصولگرایان اختلاف انداخت (خبر ویژه)

وزیر - صهیونیست- اطلاعات و جهانگردی رژیم طاغوت گفت: «میرحسین موسوی به عنوان نامزدی که شال سبز علوی می بست، در بیانیه اخیر خود خواست هایی را مطرح کرد که در چارچوب نظام نمی گنجد و با آن در تضاد است.»

داریوش همایون در گفت وگو با رادیو فردا اضافه کرد: این بیانیه، پیشرفت آقای موسوی بود. او آدمی بود که به هیچ وجه در قالب جنبش سبز نبود اما وی پا به پای جنبش آمده و امروز خواسته هایش با چارچوب نظام در تضاد است.

در میزگرد رادیو فردا، خان بابا تهرانی از عناصر منافق و چپ، و مجید محمدی از اعضای متواری حلقه کیان، بر ضرورت تاکید بر مذاکره از سوی موسوی جهت اختلاف انداختن در میان اصولگرایان تاکید کردند.

بالاخره آثار آن شیر ظاهر شد! (خبر ویژه)

وزیر ارشاد فراری دولت اصلاحات، گروه 5 نفره صادرکننده بیانیه از خارج کشور پس از بیانیه 17 موسوی را به منزله «اتاق فکر جنبش سبز» توصیف کرد. وی در گفت وگو با یک رسانه خارج کشور گفت «اتاق فکر» تعبیر مناسبی برای این هسته 5 نفره است.

مهاجرانی همچنین گفت: ما بر نقش آقایان موسوی و کروبی و خاتمی در ایران تاکید داریم. از سوی دیگر آنها ملاحظات و معذوراتی دارند. از این رو ما توجه داشتیم که مبادا در میان بدنه و رهبری جنبش فاصله ایجاد شود. تفاوت بیانیه ما و بیانیه مهندس موسوی برای پر کردن چنین فاصله ای است، مثل فاصله موضع گیری ابوذر و امام علی. این فاصله از این رو بود که امام علی به دلایل و عللی خاموش بود اما ابوذر فریاد می زد و امام علی در وصف او گفت ابوذر صادق ترین انسان زمانه است.

این عنصر فراری و لندن نشین همچنین با انکار اهانت های عناصری نظیر کدیور و سروش و اکبر-گاف به اصل مقدسات اسلامی که به همراه وی و بازرگان بیانیه 5 نفره صادر کرده اند، گفت: با کسانی که ارزش های دینی و اسلامی را به سخره می گیرند، از اساس با انقلاب مخالفند و دل در گرو سلطنت دارند یا مثل مجاهدین خلق ]منافقین[ کارنامه ای تباه از آنها به جا مانده، نمی توان حتی به عنوان یک حرکت تاکتیکی هم همراه شد.

این درحالی است که عناصر هتاک و ضددین در روزگار وزارت مهاجرانی توانستند از بودجه بیت المال بیشترین جسارت ها را به اصل وحی، نبوت، ولایت، حضرت امام(ره)، دفاع مقدس و شهدا انجام دهند و مهاجرانی با وجود اذعان به وابستگی آنها به گروهک ها و سوءاستفاده از فضای آزادی، بعدها، مدعی شد هیچ پایگاه دشمنی را در میان مطبوعات سراغ ندارد.

اذعان مهاجرانی به این که «اتاق فکر» فتنه سبز در خارج کشور قرار دارد، ضمناً به این معناست که عناصری نظیر موسوی و کروبی با وجود عنوان گله گشاد رهبری جنبش، روبات های کوکی آن اتاق فکر ها به شمار می روند و البته عناصری نظیر مهاجرانی نیز در این میان صرفاً دلالان و واسطه های اتاق فکرهای آمریکایی، صهیونیستی و انگلیسی هستند. وی ضمناً اذعان می کند که میان امثال موسوی و بدنه یارگیری شده برای فتنه شکاف افتاده و جریان مقیم خارج تلاش دارد در این میان ایفای نقش کند.

اما مضحک تر از همه، تواضع! انسان فرصت طلب، بی ثبات و هرهری مسلکی با مختصات مهاجرانی و ابوذر توصیف کردن امثال خود است در حالی که ابوذر حاضر نشد زیر خیمه طواغیت و دشمنان اسلام و ولایت برود و خیانت های آنها را با فریبکاری و دروغ، توجیه کند اما آقای مهاجرانی در فتنه اخیر تا مرز سرویس دهی به بی بی سی انگلیس و بازی مبتذل در پروژه های آمریکایی-صهیونیستی پیش رفت.

وی اگرچه بارها اعلام کرده بود گروهک هایی نظیر نهضت آزادی، سلطنت طلبان و... دنبال سرنگونی جمهوری اسلامی هستند اما هم اکنون در همان حلقه 5 نفره با یکی از اعضای نهضت آزادی (عبدالعلی بازرگان) ارتباط ارگانیک دارد و در همان پروژه ای بازی می کند که گروهک های سلطنت طلب و منافقین، بخش میدانی و عملیاتی آن را پیش می برند.

گفتنی است مهاجرانی در خاطرات خود درباره علت ورودش به عرصه سیاست گفته بود در کودکی شیر خر خورده است!

نظم و قانون آن قدر خوب است که نگو! (خبر ویژه)

رئیس یک گروه عضو جبهه اصلاحات با طرفداری از قانون گفت: با توجه به فرمایشات اخیر رهبری مبنی بر پرهیز از حرکت های خودسرانه و بی نظمی، دیگر هیچ فرد یا گروهی نباید به بهانه دفاع از انقلاب و رهبری رفتارهای غیرقانونی داشته باشد.

سیدحسین موسوی تبریزی دبیر گروه موسوم به مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم که با ایسنا مصاحبه می کرد، همچنین با تمجید از قانون اساسی گفت: «در زمان حیات حضرت امام(ره) بدون آن که کسی تقاضایی داشته باشد، ایشان دستور داد قانون اساسی بنویسد، مجلس تشکیل و نیز رئیس جمهور انتخاب شود، گرچه اگر این کار را هم انجام نمی دادند، مردم کوچکترین خواسته ای در این زمینه از ایشان نداشتند، اما قدرت امام(ره) این بود که دو ماه پس از پیروزی انقلاب بی نظمی ها را خاتمه دهد، نظم را برقرار کند و پس از آن گذشت یک سال- یعنی اواخر سال 1358- از انقلاب هم قانون اساسی داشتیم، رئیس جمهور، مجلس و شورای نگهبان و شورای عالی قضایی- البته همه در قالب انتخابات- شکل گرفتند.»

وی گفت: «نظم امور و قانون در ایجاد یک نظام اسلامی خوب و مطلوب موثر است، در عین حال لزومی ندارد که قانون در هر زمانی ایده آل باشد، بلکه ممکن است امروز ایده آل به نظر برسد و پس از مدتی نیاز به تغییر داشته باشد، اما وظیفه نظام اسلامی خوب این است که حاکمیت ضابطه، قانونمندی و عدالت همواره وجود داشته باشد.»

وی ادامه داد: «رهبری به حق بر پرهیز از حرکت های خوسرانه تاکید کرد تا هر کس دل بخواه کاری نکند، چرا که اگر گروهی حرکت هایی غیرقانونی انجام دهند، گروه مقابل آن نیز می خواهد چنین روندی را در پیش بگیرد که نتیجه ای جز هرج و مرج نخواهد داشت.»

این فعال جبهه اصلاحات همچنین می گوید: «همه باید براساس نظم حرکت کنیم و قانون را معیار بدانیم چرا که در چارچوب قانون است که حق مشخص می شود. پس از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری دیگر کسی نمی تواند بی نظمی کند».

در این که کلام رهبری و قانون اساسی، حجت و فصل الخطاب است، شکی نیست و باید مورد اهتمام همه باشد. در این هم که خودسری و بی نظمی و حرکات دل بخواه و هرج و مرج نکوهیده است باز هم تردیدی وجود ندارد. اما پرسش از این فعال جبهه اصلاحات و همتایان وی این است که پس چرا پس از انتخابات، اراده کردند یکجا رأی مردم، قانون اساسی و ولایت و رهبری را دور بزنند و با خودسری و هرج و مرج و اردوکشی خیابانی و آشوب، به گردن کلفتی بپردازند؟ آیا قانون شکنی جریان متبوع آقای سیدحسین موسوی طی 7 ماه گذشته مصداق خودسری و هرج و مرج و قانون شکنی نیست وحضرات شیوه نأمن ببعض و نکفرببعض در قبال قانون اساسی، جمهوریت، و رهنمودهای رهبری در پیش نگرفته اند؟! به عنوان مثال اگر قرار بود همه آن 40 میلیون رأی دهنده از جمله 25 میلیون رأی دهنده به فرد منتخب هم به خیابان بیایند آیا اثری از دموکراسی و نظم و قاعده و قانون باقی می ماند؟

قدس

انتقاد نماینده تهران از معاون پارلمانی دانشگاه آزاد

قدس- گروه سیاسی: حمید رضا رسایی، نماینده مردم تهران دیروز در تذکری به هیأت رئیسه مجلس نسبت به تلاش کریم زارع مدیر کل پارلمانی دانشگاه آزاد برای جمع آوری امضای نمایندگان در تأیید وقف اموال دانشگاه آزاد انتقاد کرد.

وی گفت: در حالی که هنوز موافقت دفتر رهبر معظم انقلاب برای وقف اموال دانشگاه آزاد اعلام نشده است برخی آقایان برگه ای را در دست گرفته و امضای نمایندگان را برای تشکر از تصمیم رهبری مبنی بر موافقت ایشان با وقف اموال دانشگاه آزاد جمع می کنند.

حمید روحانی و نقد کتاب خاطرات سیاسی هاشمی

فارس- سیدحمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر در مصاحبه ای گفت که تصمیم دارد به زودی به نقد و بررسی کتاب خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی بپردازد.

مهاجرانی همان «هخا» است؟!

فارس- اظهارات اخیر عطاا... مهاجرانی مبنی بر اینکه بیانیه 5 نفره (مهاجرانی، کدیور، سروش، بازرگان و اکبر گاف) اتاق فکر تینک تانک جنبش سبز است، با تعجب و تمسخر در میان محافل ضد انقلابی مواجه شد.

یک ضد انقلاب در واکنش به اظهارات مهاجرانی، وی را «هخا» توصیف کرد.هخا(فتح ا... خالق یزدی) یک شومن تلویزیونهای لس آنجلسی بود که چند سال پیش با قیافه ای جدی اعلام کرد کار جمهوری اسلامی تمام است و من در فلان تاریخ با تعدادی تانک و 50 فروند هواپیما وارد تهران خواهم شد و قیام نهایی «جنبش هخا» آغاز خواهد شد! سایت «خودنویس» نیز با اشاره به اظهارات مهاجرانی، وی را به «هخا» تشبیه می کند و می نویسد: اینکه خود را اتاق فکر جنبش سبز معرفی کنی کمی عجولانه و ناساز است.

آدم را یاد هخا می اندازد. ... اتاق فکر هم به ریش سفیدی و وجاهت نیست، به تخصص است. گاه واقعاً تراژیک است که ما محصولات سالها نهادسازی و تولید دانش در غرب را به سرعت تبدیل به کاریکاتور می کنیم.

دزدان دریایی 29 ملوان ایرانی را آزاد نکردند

مهر- معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه دزدان دریایی سومالیایی پس از گذشت 37 روز از اسارت 29 ملوان ایرانی، هنوز آنان را آزاد نکرده اند، اعلام کرد: پیگیری این موضوع به وزارت خارجه سپرده شده است.

مدیرعامل شستا: پاداش بالای 100 میلیون نداشتیم

ایلنا - محمد علی یزدان جو مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) گفت: در هیچ یک از شرکتهای زیر مجموعه شستا پاداشی بالاتر از 100 میلیون تومان تخصیص نیافته است و حتی این ارقام نیز به مجموع 5 نفر از اعضای هیأت مدیره پرداخت نشده است.

«محمدی» کارمند سازمان انرژی اتمی نبود

عصر ایران - علی شیرزادیان سخنگوی سازمان انرژی اتمی برخی شایعات مربوط به رابطه استخدامی «شهید مسعود علی محمدی» با سازمان انرژی اتمی را قویاً تکذیب کرد.

بازداشت 8 تن به جرم کشف حجاب در تهران

جهان- روز پنجشبه 19 دی تعداد انگشت شماری از دلبستگان به شبکه های سلطنت طلب، کشف حجاب کردند.

یک فرد مطلع گفت: 8 نفری که کشف حجاب کردند، بازداشت و روانه زندان شدند.

محمد هاشمی: اطلاعی از مناظره تلویزیونی ندارم

ایلنا- محمد هاشمی رئیس دفتر آیة ا... هاشمی رفسنجانی در خصوص اخباری مبنی بر حضور خود در مناظره تلویزیونی گفت: اطلاعی از این موضوع ندارم.

واکنش جوانفکر به سخنان جنجالی مشایی

فردا - علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رییس جمهور به سخنان اخیر مشایی مبنی بر اینکه «اگر پیامبران مدیریت درستی می کردند، عدالت برقرار می شد»، واکنش نشان داد و این اظهارات را تنها یک اشتباه دانست!

اتهام انگلیس به افسر ایرانی الاصل پلیس لندن

فردا - در دادگاهی در بریتانیا ادعا شده است که یک افسر ارشد پلیس لندن مردی را که خواستار دریافت دستمزد بابت کار به روی وبسایت شخصی این افسر بود مورد تعرض قرار داده و بی دلیل بازداشت کرده است.

به گزارش بی.بی.سی، در این دادگاه در ساوتوارک گفته شد که علی دیزایی، 47 ساله که ایرانی الاصل است، وعد البغدادی طراح سایت ها ی اینترنتی را زمانی که خواستار 600 پوند بابت کار به روی وبسایت com . alidizaei شد مورد ضرب و شتم قرار داد.

پیش از این نیز اتهاماتی از سوی برخی مقامهای انگلیسی علیه این افسر ارشد ایرانی الاصل مطرح شده بود که دیزایی از آنها تبرئه شده بود.

یک ادعای جدید

خبر آنلاین - سایت آینده ادعاکرد: دکتر مسعود علی محمدی که دیروز هدف حمله تروریستی قرار گرفت در انتخابات اخیر از موسوی حمایت کرده است.

در عین حال برخی از منابع خبری از غیر سیاسی بودن این استاد دانشگاه خبر داده اند.

اعتراض به چادر سرکردن زنان مجرم

جهان- شورای فرهنگی اجتماعی زنان نسبت به سر کردن اجباری چادر برای زنان مجرم معترض است و این اعتراض خود را نیز بارها به مقامهای مسؤول اعلام کرده است.

تلاش این شورا باعث شد مدتی پیش، چادر مشکی برای زنان مجرم در زندان تبدیل به چادر رنگی شود، اما این شورا همچنان بر نظر خود مصر است و معتقد است چادر اجباری به صورت رنگی نیز برای زنان زندانی مناسب نیست.

گفته می شود بیشترین نگرانی این شورا کم ارزش شدن و وهن حجاب برتر است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات