صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۸ - ۰۸:۳۶  ، 
کد خبر : ۱۳۶۱۵۰

اخبار ویژه روزنامه های 26 دی 1388


ایران

دیگه چه خبر؟

ارسال 16 پرونده متهمان روز عاشورا به دادگاه

خبر اول این که 16 پرونده متهمان روز عاشورا برای رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شد. پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران گزارش داده: در یکی از این پرونده‌ها طبق کیفرخواست صادره، برای متهم درخواست مجازات به اتهام محاربه شده است. اتهام 15 متهم دیگر این پرونده‌ها، اجتماع و تبانی علیه امنیت و فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام است. این گزارش می‌افزاید: در حال حاضر تمامی این متهمان در زندان به سر می‌برند و رسیدگی به اتهامات آنان، بزودی در دادگاه انقلاب اسلامی تهران آغاز خواهد شد.خبر دیگری نیز حاکی است پرونده 7‌تن از متهمان حوادث پس از انتخابات شامل عیسی سحرخیز، محمدرضا رجبی، داوود سلیمانی، آذر منصوری، مهدی محمودیان، هادی عرب قبادی و امیرعلی آقایاری در پی رسیدگی و تکمیل تحقیقات به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شده است.

نقش امریکا در تروردانشمند ایرانی

خبر دیگر این که یک پایگاه اینترنتی خبری – تحلیلی امریکایی در مطلبی به بررسی نقش احتمالی امریکا در ترور دانشمند هسته‌ای ایران پرداخته و خواستار شفاف‌سازی اقدامات مخفی امریکا علیه ایران شده است. پایگاه اینترنتی «سالون» گزارش داده: فوریه سال 2007، گلن رینولدز، استاد حقوق دانشگاه تنسی امریکا از این نظر حمایت کرد که دولت امریکا «باید روحانیون تندرو یا دانشمندان هسته‌ای ایران را به قتل برساند» به عبارت دیگر، دولت امریکا رهبران مذهبی و دانشمندانی را که علیه منافع امریکا تلاش می‌کنند، انتخاب کرده و به قتل برساند. این گزارش می‌افزاید: شواهد فراوانی در دست است که نشان می دهد امریکا مخفیانه و به اشکال گوناگون از گروه‌های تندرویی که پیشتر به عملیات وحشیانه تروریستی در ایران اقدام می‌کردند، حمایت می‌کند.

واکنش عربستان به انتقادات ایران از ریاض

شنیدیم که وزیر خارجه عربستان سعودی به سخنان رئیس جمهور که طی آن از عملکرد آل‌سعود در یمن انتقاد کرده بود، واکنش نشان داده است. سعود الفیصل با فرافکنی و بدون اشاره به درگیری‌های شدید نظامی ارتش سعودی در خاک یمن، مدعی شده که ایران در امور داخلی یمن دخالت می‌کند. این در حالی است که ارتش عربستان سعودی در جریان درگیری‌های اخیر دولت یمن با جنبش شیعی الحوثی، مواضع این جنبش را در شمال یمن بمباران کرده است.

چهارمین جلسه دادگاه تبعه ایرانی در فرانسه باز هم بی‌نتیجه ماند

با خبر شدیم که دادگاه فرانسه با وجود حضور دادستان امریکایی در چهارمین جلسه دادگاه مجید کاکاوند، تبعه ایرانی، باز هم از اعلام نظر نهایی درخصوص وی خودداری کرده است. این اقدام دادگاه فرانسه در حالی انجام می‌شود که براساس ادله ارائه شده به دادگاه فرانسه، این تبعه ایرانی هیچ گونه اقدامی مغایر با قوانین اتحادیه اروپا مرتکب نشده است و از 10 ماه قبل صرفاً به دنبال اعمال فشارهای سیاسی دولت امریکا در بازداشت غیرقانونی به سر می‌برد.

ورود بهائیان به عرصه واردات دارو

خبر رسیده که سرشاخه‌های بهائیان در ایران ارتباط‌گیری خود را برای دریافت کمک‌های مالی خارجی از سوی برخی کشورها و حامیان جهانی خود شدت بخشیده‌اند. این افراد درخواست ایجاد مونوپل برخی محصولات خارجی برای واردات به ایران را از سوی شرکت‌های خاص اروپایی و امریکایی داشته‌اند. گفته می‌شود یکی از این درخواست‌ها حضور در واردات دارویی بوده است.

حرکت اوباما به سوی باتلاق

یک خبر دیگر این که جمعی از ایرانیان مقیم امریکا در اعتراض شدید نسبت به تصمیم اخیر اداره امنیت حمل و نقل امریکا مبنی بر اعلام نام شهروندان ایرانی در فهرست اتباع شماری از کشورهای مورد ظن، خواستار ملغی کردن این تصمیم و عذرخواهی رسمی از شهروندان 14 کشور مسلمان این فهرست شده‌اند.آنان در نامه‌ای خطاب به باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا گفته‌اند: «چنان که بر سلف تو رفت، فرصت از دست برود. سیاست‌های امریکایی را همانگونه که یک سال پیش وعده‌اش را می‌دادی، تغییر بده. مسیر کنونی امریکا بزودی تو را به باتلاقی فرو خواهد برد. انتخاب با تو است.»

حسینیان تقاضای استعفای خود را پس گرفت

دست آخر این که حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان، نماینده مردم تهران پس از دیدار با یک مقام بلندپایه، تقاضای استعفای خود از نمایندگی مجلس را پس گرفته است. حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس ضمن تأیید خبر استرداد تقاضای استعفای روح‌الله حسینیان از نمایندگی مجلس، گفته: طی یکی دو روز گذشته برخی از دوستان با وی صحبت کردند و گفتند که حضورشان در مجلس تأثیرگذار و نقش‌آفرین بوده است. وی بر همین اساس در تبیین چرایی تقاضای استعفای حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان از نمایندگی مجلس تصریح کرده: این تقاضا از باب امر به معروف و نهی از منکر بود که نتایج خود را نیز در برداشت.

جمهوری

***شب پنجشنبه 25 دی ماه کانال یک تلویزیون جمهوری اسلامی در برنامه ای بسیاری از مطالب اکبر گنجی علیه قرآن و امام زمان علیه السلام را با صدای خود او پخش کرد! بسیار عجیب است که احمقی در آن طرف دنیا علیه اسلام و قرآن و امام زمان مزخرفاتی گفته و سیمای جمهوری اسلامی برای تاکید بر صحت مطالب خود در داخل ! مطالب او را پخش می کند اینها همان مزخرفاتی است که سازمان صداوسیما با پارازیت انداختن تلاش می کند مردم ماهواره دار آن را نبینند اما خودش آن را برای چند ده میلیون ایرانی مسلمان پخش می کند! لابد باید به اینهمه تدبیر آفرین گفت !

 

***امام جمعه مشهد گفت : تهاجم به کیان دین را از سوی هیچ جناح و جریانی حتی اگر طرفدار آن باشیم بر نمی تابیم . حجت الاسلام سیداحمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه افزود : توهینی که رئیس دفتر رئیس جمهور با وجود داعیه دوستی ائمه (ع ) به انبیا اولوالعزم کرد از نظر ما در رده تهاجم به دین است . وی با اشاره به سخنان اسفندیار رحیم مشایی در جشنواره علوم پزشکی خوارزمی افزود : اصلا چه لزومی دارد که در یک جشنواره پزشکی بحث مدیریت انبیا مطرح شود آیا شما این انبیا را می شناسی اصلا ایشان چه کاره اند که مدیریت انبیا را تشخیص دهند وی با تاکید بر اینکه مدیرتر از حضرت نوح (ع ) نداریم افزود: حضرت نوح 950 سال برای نجات بشریت در رسالت خود استقامت کرد و اگر ایشان نبودند بشریت رو به انقراض می رفت و مدیریت حضرت نوح (ع ) بود که انسان را از انقراض نجات داد. وی خطاب به رحیم مشائی گفت : بهتر است شما کمی قرآن بخوانی آیا شما میدانی عیسی (ع ) چه کرده است که از مدیریت او ایراد می گیرد مگر کارشناسی !

 

***یک نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا گفت : زلزله هائیتی نتیجه معامله مردم آن کشور با شیطان بود! معامله ای که آنان به این ترتیب می خواستند از دست فرانسوی ها نجات پیداکنند. به گزارش ایرنا « پت رابرتسون » در یک برنامه تلویزیونی ویژه تبلیغ مسیحیت به نام « کلوپ 700 » گفت هائیتی پیش از این در زیر پاشنه پوتین سربازان فرانسه بود و ناپلئون سوم بر این کشور حکم می راند تا اینکه مردم هائیتی در یک جا جمع شده و پیمانی را با شیطان بستند و به شیطان گفتند ما خدمتگزار تو می شویم به شرطی که تو هم ما را از دست فرانسویان آزاد کنی . وی که یک واعظ پروتستان 80 ساله طرفدار صهیونیسم است افزود : شیطان هم این معامله را پذیرفت و هائیتی ها را از چنگ فرانسوی ها آزاد و آنان را خدمتگزار خود کرد و پس از آن بود که مردم هائیتی طلسم شدند و به این خاطر است که حوادث یکی پس از دیگری برایشان رخ می دهد. سخنگوی رئیس جمهور آمریکا در واکنش به سخنان رابرتسون گفت وی مثل ساعتی قدیمی است که تنظیمش بهم خورده است . رابرتسون چند سال قبل نیز گفته بود آریل شارون به این دلیل سکته کرده و همچنان در حالت کما است که دچار جزای الهی شده چرا که او غزه را به فلسطینی ها بازگرداند.

کیهان

انکار امام زمان تازه ترین اعتراف فتنه سبز بهائیت (خبر ویژه)

همزمان با تظاهر باند عطاء... مهاجرانی به «روشنفکری دینی»، یکی از اعضای این باند مجدداً منکر وجود امام زمان(عج) شد. اکبر گاف در مصاحبه با بی بی سی انگلیس، باور مهدویت را برگرفته از مسیحیت خواند و گفت هیچ دلیلی مبنی بر وجود امام زمان]عج[ وجود ندارد.

وی همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه مدعی شد که ائمه شیعه نه معصوم و نه واسطه فیضند، بلکه تنها، آدم هایی عالم و دانشمند بوده اند!

این حامی موسوی پیش از این هم، ضمن ادعای این که «اثبات این که قرآن، سخن خدا است، ناممکن است»، گفته بود که «قرآن، متنی است که بعدها به وسیله مسلمان ها، از ترکیب چند گفتمان مختلف، ساخته شده است.»!

این اظهارات در حالی مطرح شده است که عطاء مهاجرانی چند روز پیش در مصاحبه ای تاکید کرد، فاصله میان تیم وی با میرحسین موسوی، فاصله میان ابوذر و علی(ع) است!

البته سخنانی از جنس مواضع گنجی، از سوی دیگر اعضای این گروه 5 نفره هم ابراز شده است، چنانچه، عبدالکریم سروش، در سال 86 در گفت وگو با مجله zemzem با ادعای این که دریافت های پیامبر اکرم(ص) از وحی تجارب و درک های شخصی ایشان از الهامات بوده است، به طور واضحی برخلاف معتقدات واضح مسلمانان، ادعای بشری بودن قرآن را مطرح کرد.

وی همچنین در خصوص عصمت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز شبهاتی وارد کرده بود. محسن کدیور هم مدعی شده بود که «عصمت در میان آدمیان منحصر به شخص پیامبر است» و ائمه فاقد عصمتند!

گفتنی است درپی صدور بیانیه های 5 نفره((مهاجرانی، سروش، کدیور، عبدالعلی بازرگان و اکبر- گاف) مهاجرانی اعلام کرد این عده، اتاق فکر جنبش سبز هستند. در بیانیه مذکور که شرح و تفسیر بیانیه 17 موسوی محسوب می شد، از جمهوری اسلامی به عنوان ولایت جائر یاد شده بود. میرحسین موسوی به دلایل کاملا روشن هرگز حاضر نشده از تحرکات 7 ماه اخیر باند مذکور و دنباله های آنها در آمریکا و اروپا ابراز برائت کند بلکه این طیف، سخنگویان وی در خارج از کشور محسوب می شوند.

کیهان پیش از این از نقش ویژه جریان انحرافی، استعماری و ضد شیعی بهائیت در فتنه سبز خبر داده بود و اخبار جدید صحت این خبر را تأیید می کند.

گفتنی است براساس اخبار موثق، اکبر گنجی به عنوان کسی که «جسارت حمله مستقیم به اعتقادات اسلامی و شیعی را دارد» از سوی مهاجرانی و کدیور در جمع 5 نفره مورد اشاره پذیرفته شده است. ضمن آن که گنجی در دوران اصلاحات از روابط پنهان و رسوایی برخی سران مدعی اصلاحات نیز اطلاعاتی دارد که به عنوان باج از آن استفاده می کند. وی چند سال قبل از زندان برای سران مدعی اصلاحات پیغام داده بود که اگر اخبار مربوط به او در روزنامه های وابسته به اصلاحات چاپ نشود، دست به افشاگری خواهد زد.

تاکید بر مرزبندی با ساختارشکنان خاتمی را مسئله دار کرد! (خبر ویژه)

تردید خاتمی در تداوم تندروی و ساختارشکنی موسوی باعث ناراحتی و نگرانی جریان های معاند شده است. گفته می شود خاتمی در برخی ملاقات های خصوصی به سرزنش میرحسین موسوی پرداخته و- نقل به مضمون - گفته است او با تندروی، اصلاح طلبان را در یک وضعیت بن بست قرار داد و باعث سوءظن مردم و حاکمیت و هدر رفتن سرمایه اصلاحات شد. به همین دلیل هم بود که خاتمی در آخرین اظهارنظر علنی در دیدار مجمع نمایندگان ادوار، رفتار ساختارشکنانه را تخطئه کرد.

سایت ضد انقلابی ایران گلوبال در همین زمینه نوشت: مواضع اخیر مهندس موسوی و آقایان کروبی و خاتمی و ظاهرا خبر از تشابه نظری این سه می دهد اما با اندکی تامل معلوم می شود اختلاف مشخصی وجود دارد. در بیانیه های موسوی و کروبی نشانه ای از عقب نشینی مقابل حاکمیت به چشم نمی خورد و سقل ]ثقل![ رفتار آن دو، هشدار به حاکمیت است اما موضع گیری خاتمی چنین نیست. از مجموع سخنان وی بویی از هشدار به حاکمیت استشمام نمی شود.

این پایگاه رسانه ای ضدانقلاب مقیم خارج اضافه کرد: موسوی و کروبی از تحرکات روز عاشورا حمایت کردند، صرف نظر از پرداخت آقای کروبی به مسئله ولایت فقیه که محل مناقشه و سوال را از ایشان بازمی گذارد اما آقای خاتمی با روحیه ای قابل انتظار زبان به شماتت سپرده است. آقای خاتمی نمی دانم چرا اما به یاد خاطره ای تاریخی می افتم که حکایت از اعتدال شگرف شما! داشت در نوشتن آن مقاله معروف در روزنامه اطلاعات علیه مهندس بازرگان. راقم این سطور با وجود ارادت، مدت هاست از خاتمی ناامید گشته است. شما براساس کدام معیار، ساختارشکنی و ساختارشکنان را از حق زیست سیاسی محروم می دانید. شما حق ندارید مرتکب تقسیم جامعه به ساختارشکن و ساختارنشکن شوید و بگویید همه باید جمهوری اسلامی را قبول داشته باشند؟ به همان اندازه که به استحکام اقدام و افعال مهندس موسوی و حجت الاسلام کروبی یقین داشتیم و داریم و خواهیم داشت، به همین اندازه از سلابت ]صلابت![ شما ناامید بوده و هستیم و خواهیم بود.

این اتاق فکر از حقارت اپوزیسیون حکایت می کند (خبر ویژه)

صدور یک بیانیه سیاسی توسط شماری از عناصر شبه اصلاح طلب فراری به جای آن ضعف ها و بن بست های نهفته در بیانیه 17میرحسین موسوی را بپوشاند، خود به عاملی برای تنش و سوءتفاهم بیشتر در میان محافل ضدانقلاب تبدیل شده. این تنش زمانی رو به شدت گذاشت که عطاء ا... مهاجرانی (یکی از 5 امضاکننده بیانیه مذکور) در توضیح بیانیه تصریح کرد هسته 5 نفره امضاکننده نامه، اتاق فکر (در واقع راس و هدایت کننده) جنبش سبز است.

در پی این اظهارات مهاجرانی، برخی محافل ضدانقلاب تصریح کردند خیالپردازی نامبرده به علت این است که یک «هخا»ی تازه پا بر عرصه گذاشته است. اما این تنها واکنش اعتراضی توأم با تمسخر نبود بلکه برخی محافل ضدانقلابی پا را فراتر گذاشته و اعلام کردند مهاجرانی و تیم وی دچار مشکل خود بزرگ بینی و کوچک بینی و تحقیر دیگران است.

یک روانشناس ضدانقلاب در این زمینه در سایت ایران گلوبال نوشت: «هر متنی یک جنبه خبری و اطلاعاتی» دارد و یک «پیام احساسی یا ارتباطی» که در آن متن نهفته است. آقای مهاجرانی در مصاحبه خود با توجیه و تفسیر سعی می کند خواست واقعی بیانیه و تبدیل خویش به رهبران و متفکران اصلی جنبش سبز خارج از کشور را بپوشاند اما مرکب خود و گروه خویش را لو می دهد. نمونه های متعددی از این تناقض و گرایش قوی خودبزرگی در مصاحبه وی وجود دارد مخصوصاً آنجا که از تیم خود به عنوان اتاق فکر جنبش یاد می کند و به مقام دهی به خود و خود باد کردن می پردازد. این حالت خود بزرگ بینی تنها به خاطر معضلات حل نشده نارسیستی نیست بلکه ناشی از حالت متقابل جنبش خارج از کشور هم هست که با خود کم بینی اجازه خود بزرگ بینی دیگران را می دهند. گرفتاری جنبش، گره حقارت و خودکم بینی است.

وی اضافه می کند: صدمات ماجرا این است که کسانی چون آقای مهاجرانی در شرایط تراژیک قحط الرجال، دچار این توهم می شود که گویی متفکر و اتفاق فکر جنبش هستند و بقیه عمله های خواست آنها. گویی آنها پدرند و ما کودک. ... یکی مثل آقای مخمل باف پیدا می شود که خود را نماینده جنبش سبز درون و در پیوند با رهبری و نیز نماینده جنبش خارج از کشور حساب کند و در تلویزیون ها از «اعتصابات عمومی و گسترده» قریب الوقوعی اطلاع دهد که گویی ایشان دقیقاً از آنها اطلاع دارد. اعتصابات گسترده ای که طبیعتاً صورت نمی گیرند و هیچ کس نیست که سؤال کند آیا این سخنان نادرست به ضرر جنبش نیست؟

هوشیاری قاضی و ناکامی متخلف (خبر ویژه)

با هوشیاری قاضی پرونده تلاشهای صورت گرفته برای مختومه کردن پرونده یک مدیر متخلف ناکام ماند.

پس از درج خبری در کیهان درباره فعالیت موسسه غیرقانونی آکادمی نخبگان به مدیریت «محسن-ص» که نسخه جدید و پیچیده ای از دانشگاه منحله «هاوایی» بود، دور جدیدی از تلاشهای این پرفسور خودخوانده با هدف مختومه کردن پرونده و فرار از مجازات قانونی با حمایت پیدا و پنهان برخی مقامات قضایی و اجرایی آغاز شد.

وی از چند سال قبل با وعده اعطای مدارک تحصیلی دانشگاهی، تعداد قابل توجهی از جوانان را فریب داده و در قبال دریافت مبالغ هنگفت آنان را تحت عنوان «دانشجو» جذب کرده بود که در پی شکایت وزارت علوم، موسسه جعلی وی تعطیل و پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد.

اخیرا محسن-ص با استناد به مکاتباتی غیرواقعی و دروغین توانسته بود رضایت وزارت را برای انصراف از شکایت جلب کند. اما هوشیاری «قاضی منصوری» بازپرس شعبه نهم دادسرای کارکنان دولت تلاش وی را ناکام گذاشت. این در حالی است که در حال حاضر نزدیک به یکصد جوان دانشجو و خانواده هایشان از اقدامات «محسن- ص» متضرر شده و علاوه بر مبالغ کلانی که از آنان دریافت شده، سال های ارزشمند عمر خود را نیز از دست رفته می بینند. شایان ذکر است برابر ماده واحده قانون مجازات اخلال در امر آموزش عالی، مصداق عنوان مجرمانه «کلاهبرداری» است که از جرایم غیرقابل گذشت می باشد. همچنین گفتنی است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز چند ماه قبل مجوز موسسه فرهنگی چند منظوره به مدیریت «محسن- ص» را به دلیل تخلفات عدیده لغو کرده است.

سرنخ های تازه از نقش موساد در ترور شهید علی محمدی (خبر ویژه)

سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به نقل از برخی مطبوعات این رژیم اذعان کرد دکتر مسعود علی محمدی دانشمند هسته ای و استاد دانشگاه ایران (که به شکل وحشیانه ای در مقابل خانه خود در تهران ترور شد) برای محافل اسرائیلی شناخته شده بود. این اذعان در حالی است که پیش از این محافل صهیونیستی و ضد انقلابی برای انکار نقش دستگاه های اطلاعاتی صهیونیستی و آمریکا در ترور شهید دکتر علی محمدی ادعا می کردند وی فرد گمنامی بوده و اهمیت ترور را نداشته است.

بنا به گزارش سایت همدمی به نقل از روزنامه هایی چون معاریو و هاآرتص، دکتر علی محمدی به واسطه حضور در همایش های علمی بین المللی برای اسرائیلی ها ]که در پوشش پژوهشگر در این محافل علمی شرکت می کنند[ شناخته شده بود. این روزنامه ها، از یکسو اذعان کردند که دکتر علی محمدی در همایش های مذکور کم حرفی پیشه می کرد- که علی القاعده این رازداری برای صهیونیست ها گران تمام شده- اما از طرف دیگر برای گم کردن رد پای سازمان موساد تلاش کردند به تحریف چهره اسلامی و انقلابی و میهن دوست شهید علی محمدی بپردازند، شیوه ای که صهیونیست ها برای تخریب وجهه دشمنان تسلیم ناپذیر خود در پیش می گیرند و می کوشند انگ همراهی به وی بچسبانند.

منوشه امیر صهیونیست فراری و در استخدام رادیو اسرائیل در ادامه همین روند مدعی شد ترور دکتر علی محمدی کار دولت ایران بوده است. سایت هایی چون رادیو فردا، رادیو زمانه، جرس و... نیز در مصاحبه های ساختگی ذیل عنوان «یک دانشجوی کلاس علی محمدی» (بدون ذکر نام) تلاش کردند به این ترور، شکل وشمایل درگیری داخلی و انتخاباتی بدهند که بیش از هر سند و قرینه دیگری اهداف و عاملان ترور مذبوحانه وسبعانه اخیر را نشان می دهد.

در این میان جاودان نفر از همکاران رادیو و وزارت خارجه رژیم صهیونیستی طی مقاله ای در گاردین تصریح کرد «ترور دکتر علی محمدی بخشی از نبرد سرویس های اطلاعاتی غربی با جمهوری اسلامی به ویژه در زمینه برنامه هسته ای و مذاکرات مربوط به آن است.»

نکته جالب در پس همه این تحلیل ها، تقلای چند روز اخیر احمد شیرزاد (عضو بدنام فراکسیون مشارکت در مجلس ششم) است که با مقالات و مصاحبه های مختلف بارسانه های ضد انقلابی و خارجه تلاش کرده ترور شهید علی محمدی را به اختلافات داخلی ربط دهد و در عین حال خود را دوست این شهید مظلوم جا بزند.

وی همان شخصی است که از پشت تریبون مجلس ششم به اتهام پراکنی علیه برنامه هسته ای کشورمان پرداخت و مدعی شد جمهوری اسلامی درباره برنامه هسته ای خود 19 سال به دنیا دروغ گفته اما اکنون دم خروس بیرون افتاده است. این اظهارات با اعتراض شدید مهدی کروبی رئیس وقت مجلس مواجه شد. به نظر می رسد تحقیق از این مهره بدنام، سرنخ هایی از ترور شهید علی محمدی را به دست بدهد.

قدس

دادکان: من زنده ام

شبکه ایران- پیامک هدف داری عصر دیروز برای برخی مشترکین همراه اول فرستاده شد مبنی بر این که دکتر محمد دادکان رئیس سابق فدراسیون فوتبال به طور ناگهانی دار فانی را وداع گفت! در حالی که محمد دادکان گفت: من زنده ام و برای شایعه سازان متاسفم.

توصیه پدرانه ملک عبدا... به بشار اسد درباره رابطه با ایران

تابناک- خبرگزاری رسمی عربستان (واس) با اشاره به دیدار عبدا... و اسد نوشت: عبدا... از بشار اسد انتظار دارد که حد و مرز روابط ایران و سوریه را نگه دارد و خود را بیشتر در جهان عرب ذوب کند. همچنین جایگاه حزب ا... در سوریه را مشخص کند و به این ترتیب حد و مرزها رعایت شود.روزنامه های عربستان، مدت سفر بشار اسد به عربستان را «چند روز» اعلام کرده اند که بیانگر این است که عربستان برای رئیس جمهور سوریه برنامه ریزی ویژه ای تدارک دیده است!

ناگفته های صفری از دیدار پوتین با رهبر انقلاب

تابناک- مهدی صفری، سفیر ایران در لندن و نماینده ویژه کشورمان در مذاکرات رژیم حقوقی دریای خزر که در زمان فروپاشی شوروی سفیر ایران در روسیه بود، در مصاحبه ای درباره ایران و روسیه گفت: وقتی رئیس مجلس روسیه به ایران آمد، خدمت رهبر انقلاب هم رسید. آقا توضیحات و تشریحاتی از شرایط روسیه داشتند. پس از دیدار او می گفت: «انگار رهبر شما در خیابانهای مسکو راه رفته و با همه چیز از نزدیک آشناست! » می گفت: «ایشان اوضاع ما را خوب شناخته اند.» آقا درباره نفوذ غرب و... مطالبی را تذکر دادند. آقای پوتین هم که این دفعه به ایران آمد، آقا این تذکرات را دادند. ظاهراً آقا درباره کتاب جنگ و صلح تولستوی صحبتی کرده بودند. درست پس از دیدار پوتین با آقا بود که روسیه سوخت نیروگاه اتمی را فرستاد. مطالبی که آقا گفتند، اعتمادسازی کرد. البته تا وقتی به دیدار ایشان نیامده اند، تصویری از یک رهبر مذهبی در ذهن دارند، اما بعد درمی یابند که این بعد مذهبی چگونه با سیاست و هوشمندی درآمیخته است.

واکنش زاکانی به اقدام نشریه همت

ایسنا- علی رضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در نشست سیاسی این تشکل در پاسخ به پرسشی گفت: روز گذشته نشریه ای تعطیل شد که عکس بسیار زشتی را تحت عنوان یاران هاشمی منتشر کرده بود، می خواهم بگویم جریانی وجود دارد که افراط پیشه می کند برای اینکه از آب گل آلود ماهی بگیرد، ما نباید در دام آن بیفتیم.

رهبری نیز تأکید کردند حق تهمت زدن نداریم، بنابراین بحثهایی که درباره آقای هاشمی وجود دارد نیز نباید از حد اعتدال خارج شود. ایشان پیش از انتخابات محور تفاهم برخی عناصر قرار گرفت، اما پس از انتخابات انتظاری از ایشان می رفت که رخ نداد و آنچه ما اکنون می خواهیم بازگشت است.

رابطه خانوادگی حداد عادل با استاد ترور شده

شبکه خبر دانشجو- غلامعلی حداد عادل، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس پس از مراسم به خاکسپاری پیکر شهید علی محمدی در امامزاده علی اکبر چیذر در جمع خبرنگاران گفت: من این شهید را می شناختم و روابط خانوادگی با او داشتم و یکی از فرزندانم از شاگردان وی بود.

برادر رهنورد آزاد شد

عصرایران- شاهپور کاظمی، برادر زهرا رهنورد که دوهفته گذشته را دربند 209 زندان اوین به سر برده بود، پنجشنبه شب آزاد شد.شاهپور کاظمی، پیش از این و در پی دستگیری های پس از انتخابات به مدت پنج ماه در بازداشت بسر برد و در دادگاه بدوی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

ارزیابی ابوطالب از مجری مناظره های جدید

فردا- سعید ابوطالب، نماینده اصولگرای مجلس هفتم برنامه تلویزیونی«روبه فردا» را هر چند دیر هنگام، ولی یک رخداد خوب می داند.وی همچنین می گوید: وحید یامین پور مجری برنامه« روبه فردا»، انسان باسوادی است، ولی اگر نتواند بی طرفی خود را اثبات کند، برنامه تأثیر واقعی خود را از دست می دهد. بالاخره هر کس گرایش سیاسی خاص خودش را دارد ولی این گرایش نباید دخالتی در اجرا داشته باشد.

حسینیان استعفایش را پس گرفت

فارس- روح ا... حسینیان نماینده مردم تهران روز گذشته پس از دیدار با یک مقام بلندپایه، تقاضای استعفای خود از نمایندگی مجلس را پس گرفت.

مرتضی حیدری، تکذیب کرد

الف- مرتضی حیدری مجبور شد تا یک بار دیگر به شایعه ای که درباره او به وجود آمده، پاسخ دهد .

پیشتربرخی سایتهای خبری اعلام کرده بودند: محمدرضا حیدری کنسول سابق ایران در نروژ که خودش مدعی است به خاطر اعتراض به مسائل اخیر، استعفا داده و قصد دارد در نروژ بماند، برادر مرتضی حیدری مجری تلویزیون است .در پی تشدید شدن این شایعه، مرتضی حیدری در بخش خبری «بیست و سی» این شایعه را تکذیب کرد و گفت: من یک برادر دارم که او نیز در خارج از ایران نیست بلکه در تهران زندگی می کند. ایشان دیپلمات هم نیست بلکه شغل آزاد دارد و کارش فروش وسایل سنگین و راهسازی است.

بقایی: روابط فرهنگی ایران و انگلیس قطع می شود

فارس- حمید بقایی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: در صورت تعلل انگلیسی ها در آوردن منشور کوروش برای برپایی نمایشگاه تاریخی احتمال قطع تمام روابط فرهنگی دو کشور جدی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات