صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۴  ، 
کد خبر : ۱۳۶۴۲۵

اخبار ویژه روزنامه های 28 دی 1388


ایران

دیگه چه خبر؟

اسناد دخالت مستقیم اسرائیل در ترور دکتر علی‌محمدی

خبراول این که بر خلاف ادعای رئیس سابق سازمان جاسوسی اسرائیل که ارتباط مستقیم این تشکیلات تروریستی با ترور دانشمند ایرانی را رد کرده بود، شواهد موجود نشان از آن دارد که اسرائیل دکتر علی‌محمدی را ترور کرده است.طبق اطلاعات منتشر شده توسط برخی منابع خبری عربستانی سازمان مخفی تروریستی «هاگانا» نقش اصلی و مستقیم در ترور دانشمند ایرانی دکتر علی‌محمدی داشته است. همچنین گفته می‌شود این تشکیلات تروریستی اقدام به ربودن شهرام امیری، دانشمند هسته‌ای ایران در عربستان کرده است. بنابراین گزارش، مأموریت اصلی «هاگانا» در حال حاضر شناسایی نخبگان ایرانی و ضربه زدن به آنها و نفوذ به اقوام و فرق مختلف با هدف تفرقه‌افکنی عنوان شده است.

دخالت در امور ایران برای توقف غنی‌سازی

خبردیگر این که فرانک گفنی، از مقامات سابق پنتاگون در دولت «رونالد ریگان» و کارشناس دفاعی امریکایی گفته: بهترین راه برای امریکا به منظور مقابله با تهدید هسته‌ای ایران کمک به تغییر حکومت در این کشور است. وی گفته: امریکا باید به جنبش مخالف در ایران کمک کند که به خیابان‌ها آمده‌اند و ما باید به طور شفاف در راستای سقوط حکومت ایران کمک کنیم.

بررسی یک انفجار در مشهد

شنیدیم که شنبه شب حدود ساعت 15/20 در محل چهارراه استانداری در مشهد بمبی دست‌ساز منفجر شد که به جز کشته شدن عامل بمب‌گذار بر اثر جراحات بسیار در مسیر بیمارستان فرد دیگری آسیب ندیده است. امیرالله شمقدری سرپرست معاونت امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی در این‌باره گفته: این انفجار ناشی از روحیات ماجراجویانه جوانی 18 ساله بوده و هیچ گونه وابستگی سیاسی و قصد عملیاتی در این مسئله دخیل نبوده است.

وی از شناسایی کامل فرد حامل مواد انفجاری خبر داده و افزوده: فرد حامل مواد انفجاری که جان خود را در جریان این اقدام خطرآفرین از دست داده، مواد مذکور را از فروشگاه‌های مواد اشتعال‌زا خریداری کرده بود. شمقدری با بیان این‌که انفجار رخ داده توسط 3 جوان حدود 18 ساله و با انگیزه‌های ماجراجویانه برنامه‌ریزی شده بود، ادامه داده: سه جوان یادشده هیچ گونه وابستگی سیاسی و قصد عملیاتی نداشته و محل انفجار را به صورت اتفاقی و به دلیل آشنایی با منطقه انتخاب کرده بودند.

90 سیاسی بعد از دهه فجر پنجشنبه‌ها روی آنتن

باخبرشدیم که برنامه 90 سیاسی بعد از دهه فجر و به صورت هفتگی، پنجشنبه شب‌ها روی آنتن می‌رود. این برنامه 90 دقیقه‌ای، شب‌های جمعه بعد از خبر سراسری ساعت 22 از شبکه 3 و با حضور شخصیت‌های سیاسی برای پرداختن به موضوعات مهم کشور به شکل مناظره برگزار خواهد شد. 90 سیاسی به همت معاونت سیاسی صدا و سیما و تأکید عزت‌الله ضرغامی، رئیس رسانه ملی و با مجریگری وحید یامین پور، مجری برنامه «رو به فردا» روی آنتن می‌رود.

استعفای سردبیر لندن‌نشین پس از افشاگری رامین

خبررسیده کهافشاگری محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ‌و ارشاد اسلامی از حضور سردبیر روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب‌یزد، موجب استعفای وی از سردبیری این روزنامه شده است. رامین در برنامه گفت‌وگویی تصریح کرده بود: «سردبیر روزنامه در لندن اقامت دارد و لحظه به لحظه، آنچه رسانه‌های غرب، بی‌بی‌سی، صدای امریکا و دیگر رسانه‌های صهیونیستی منعکس می‌کنند، همان را در روزنامه خود بازتاب می‌دهد... ما تحلیل‌های بی‌بی‌سی را هر روز در این روزنامه می‌بینیم...» اما در حالی که معاون وزیر ارشاد نامی از فرد مورد نظر خود نبرده بود و به فاصله‌ یک روز پس از آن، مجتبی واحدی که ماه‌ها است در لندن به‌سر برده و در ضمن هر روز نیز بدون این که حتی یک بار در این زمینه به خوانندگان روزنامه توضیح یا اطلاعی داده باشد، سرمقاله‌های روزنامه را می نوشت، با افشای این خبر ناگزیر از استعفا شد.

تکذیب حضور خواهرزاده رئیس دیوان عدالت در میان محاربان

دست آخر این که روابط عمومی دیوان عدالت اداری خبر مندرج در برخی مطبوعات و سایت‌های اینترنتی را مبنی بر این که خواهرزاده رئیس این دیوان در میان فهرست افراد محارب مربوط به اغتشاشات روز عاشورا است، تکذیب کرده است.

در اطلاعیه روابط عمومی دیوان عدالت اداری دراین زمینه ‌آمده است: خبر مجعولی در برخی سایت‌ها و روزنامه‌ها مبنی بر محکومیت یک آقازاده محارب به اعدام که با نام «ح . م» بر روی خروجی برخی خبرگزاری‌های داخلی و روزنامه‌ها قرار گرفت و در سایت‌های اینترنتی به نام «حسین محمودی» یاد و ادعا شده است که نامبرده خواهرزاده رئیس دیوان عدالت اداری است، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری دراین زمینه متذکر شده است که قویاً خبرمنتشره در این زمینه تکذیب می‌شود. اصولاً اینجانب خواهرزاده‌ای به نام حسین محمودی ندارم و این خبر اساساً دروغ و جعلی است.

جمهوری

با رفع توقیف از فیلم « شاعر زباله ها » فیلم نامه محسن مخملباف هم رفع توقیف شد! زیرا فیلمنامه آنرا مخملباف نوشته است . سایت جهان با انتقاد از معاونت سینمائی وزارت ارشاد به خاطر این اقدام نوشت : این رفع توقیف در شرایطی اتفاق می افتد که چندی پیش مخملباف در یادداشتی سخیف ترین اتهامات را علیه مقامات نظام منتشر کرده بود و چند سالی است با پناهنده شدن در کشور فرانسه رسما علیه نظام جمهوری اسلامی فعالیت می کند.

 

در پی انتقاد شدید حجت الاسلام سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد از اظهارات اسفندیار رحیم مشایی یکی از سایت های حامی رحیم مشایی در مطلبی با عنوان « آقای علم الهدی برادرکشی چرا ! » نقد علم الهدی را به دور از انصاف دانسته است . سایت حقیقت نیوز که پیش از این رحیم مشایی را به شهید آوینی تشبیه کرده بود درخصوص نقد امام جمعه مشهد نوشته است : امام جمعه محترم مشهد مقدس نقدی را نسبت به مهندس مشایی داشته اند البته نقد مشوقانه و با رعایت آداب نقد همیشه می تواند در رسیدن به هدف نقش مهمی را ایفا کند اما نقدی که از ادب و انصاف دور شود و در نهایت بستر را برای سواستفاده معاندان و دشمنان انقلاب و در نهایت جبهه اصولگرایی فراهم سازد نمی تواند مورد قبول باشد. این سایت از آقای علم الهدی خواست « در نقد خود نسبت به مهندس رحیم مشایی کمی تسامح به خرج داده و از به کار بردن الفاظ سخت و خارج از آداب نقد پرهیز می کردند تا در نهایت بتوان از این نوع دیالوگ ها و مباحثه های درون جناحی در جهت تحکیم وحدت و نزدیک شدن دل ها بهترین نتیجه را گرفت . »

کیهان

شیوع بیماری آلزایمر در جماعت لندن نشین! (خبر ویژه)

رئیس کمیته رسانه تبلیغات در ستاد میرحسین موسوی با انکار نقش نامبرده در برپایی فتنه و آشوب های خیابانی مدعی شد شعارهای جمهوری ایرانی و نه غزه نه لبنان ربطی به موسوی ندارد.

ابوالفضل فاتح که مدت ها در انگلیس اقامت داشته، می نویسد: کیست که نداند شعار جمهوری ایرانی و نه غزه نه لبنان و توهین به رهبری و اصل ولایت فقیه ربطی به مهندس نداشت.

این ادعا در حالی مطرح می شود که شعارهای «نه شرقی، نه غربی، جمهوری ایرانی» (حذف اسلامی) و «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» (در حمایت از رژیم صهیونیستی) اولین بار در تجمع حاشیه عناصر ضد انقلاب در روز جهانی قدس- به دعوت موسوی و کروبی- سر داده شد، همچنان که در تجمعات دیگری از این دست علیه ولایت فقیه شعار داده شد و سرانجام کار به آتش زدن تصویر حضرت امام و شکستن حرمت امام حسین(ع) در روز عاشورا انجامید. جالب اینکه برخلاف تلاش فاتح برای تبرئه موسوی، وی بیانیه 17 خود را پس از حرمت شکنی آشکار روز عاشورا صادر کرد و عناصر هتاک را «مردم خداجو» خواند. این در حالی است که فاتح همان بیانیه رسوا را «تاریخی و مصلحانه که ان شاءالله برکاتش روز به روز آشکارتر خواهد شد» توصیف می کند.

فاتح نیز مانند اقدام اخیر شبکه انگلیسی بی بی سی، برای مظلوم نمایی به نفع موسوی و فتنه گران، به ماجرای قتل امیرکبیر-نخبه کشی- استناد کرد بدون آن که اذعان کند امیرکبیر با توطئه انگلیسی ها و توسط عناصر سرسپرده آنها- امثال میرزا آقاخان نوری- به شهادت رسید و امروز همان انگلیسی ها صراحتاً از موسوی و فتنه سبز وی حمایت می کنند و شبکه بی بی سی نیز به طور مطلق جانبدار آنهاست. مصاحبه کذایی همسر میرحسین موسوی با بی بی سی بلافاصله پس از انتخابات و القای تقلب از این طریق هم هنوز از ذهن مردم نرفته است.

فاتح در ادامه با ساختن چهره ای خیراندیش و دارای دغدغه برای موسوی و بی آن که به حمایت های آشکار استکبار جهانی از نامبرده اشاره کند نوشت: «این شانس بزرگ انقلاب و نظام ماست که رهبران منتقدانش موسوی و خاتمی و کروبی اند. شخصیت هایی که دست آخر هر بحران و رخدادی را هر چند بزرگ به نفع انقلاب اسلامی و مردم فیصله می دهند. به یاد دارم موسوی می گفت دل من برای انقلاب، مردم و جمهوری اسلامی می سوزد که گرفتار این همه بی تدبیری، دروغ و ظلم شده است. ما را چه به بیگانه، ما را چه به معاندان، ما را چه به ساختارشکنی؟ ان شاءالله روزی ابعاد توطئه هایی نظیر پاره کردن تصویر امام و برخی وقایع عاشورا و ترور و قتل مردم بی دفاع آشکار خواهد شد».

فاتح توضیح نمی دهد چرا موسوی حاضر نشد «توطئه روز عاشورا» را محکوم کند بلکه توطئه گران را «مردم خداجو» لقب داد و اگر رفتارهای وی به خاطر دلسوزی برای انقلاب و مردم بود، بدنام ترین دشمنان ملت نظیر رژیم اسرائیل، انگلیس، آمریکا، سلطنت طلبان (رضا ربع پهلوی)، سرکرده منافقین، بهایی ها و... به طور مداوم از عملکرد وی حمایت کردند. مگر حضرت امام نفرموده بود اگر دشمن از شما تعریف کرد، در عمل و رفتار خود شک کنید؟ آیا مفهوم دلسوزی، روی آوردن به قانون شکنی و دیکتاتوری و تحریک به اغتشاش و آشوب است؟

یکی دیگر از نکات جالب ادعاهای فاتح درباره مصاحبه موسوی با نشریه تایم (هفته نامه آمریکایی) است. در این مصاحبه که دقیقا یک روز پیش از انتخابات منتشر شد موسوی می گوید: «در واقع دگرگونی و تغییر در ساختار قدرت با فشار بر رهبری در جهت پذیرش بیشتر افکار عمومی رخ خواهد داد.»

وی در این مصاحبه در پاسخ به این سؤال که اگر انتخابات را ببازد، آن وقت چه می شود پاسخ داده بود: «تغییرات مدتهاست که آغاز شده است. تنها گوشه ای از این تغییرات به پیروزی در انتخابات مربوط می شود و بخش های دیگر تغییر ادامه خواهند یافت و هیچ عقبگردی در کار نخواهد بود.»

جالب آن که فاتح این مصاحبه را اول به تایمز لندن (روزنامه انگلیسی) منتسب کرده و بعد از بیخ و بن منکر قضیه می شود و از قول موسوی می گوید، مگر ممکن است من چنین حرف هایی زده باشم؟!

بعد هم تایمز لندن و سی ان ان را به گاوبندی با کاندیدای رقیب متهم می کند که باید از او پرسید اولا آیا جناب مهندس در این هفت ماه که 17 بیانیه صادر کرده زبان نداشت که راجع به این موضوع اظهارنظر کند، ثانیا رسانه های خارجی مثل سی ان ان و بی بی سی و تایم و غیره... در ستاد کدام کاندید شعبه زده و مستقیم برنامه پخش می کردند؟ کدام کاندید هنوز انتخابات تمام نشده رسانه های خارجی را جمع کرد و ادعای پیروزی کرد؟

البته آقای فاتح نیز به همراه کمیته رسانه ای کذایی نقش گسترده ای در زمینه سازی القای تقلب- و فریب شخص موسوی - داشته که وقت دیگری باید بررسی شود.

ظاهرا آب و هوای لندن آقای فاتح را هم مانند مهاجرانی و سایر حامیان لندن نشین سران فتنه دچار آلزایمر سیاسی کرده است!

ازهاری می گفت نواره من میگم نوار نیست، فتوشاپه! (خبر ویژه)

موج انفجار جمعیت در تظاهرات تاریخی 9 دی، برخی عناصر ضد انقلاب را به پریشان گویی واداشته است. مجید محمدی از عناصر فراری ضد انقلاب که از طریق فحاشی های گاه و بیگاه به ملت ایران در ارگان سازمان سیا ارتزاق می کند، در یکی از همان تحلیل های سفارشی و باسمه ای مدعی شد تظاهرات در ایران تبدیل به صنعت دولتی شده و در تظاهرات روز 9 دی چند ده هزار نفر به واسطه ساندیس و تی تاپ به خیابان آورده شده اند.

این خودزنی رسانه ای در حالی است که رادیو فردا دو روز پیش به نقل از روزنامه نیویورک تایمز اذعان کرد «سایت های مخالف جمهوری اسلامی تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات تهران را دست کم یک میلیون نفر اعلام کرده اند و این در حالی بود که جمعیت فقط در تهران تا 4 میلیون نفر برآورد شد.»

عضو فراری حلقه کیان در ادامه عقده گشایی خود در رادیو فردا نوشت: شرکت کنندگان در راهپیمایی ها کارمندانی توده وار هستند که اضافه کار و پاداش دریافت می کنند و با راه آهن و اتوبوس به راهپیمایی آورده می شوند.

گویا عقده های این ضد انقلاب ورشکسته خالی نشده بود که پس از چند فحاشی مفصل، به حماقت 3 دهه پیش سرلشکر ازهاری تأسی کرد و نوشت: اگر سفارش برای تظاهرات چند ده میلیونی باشد، جمعیت بیشتری توسط فتوشاپ تولید می شوند و از آرشیوسازمان صدا و سیما فیلم های تظاهرات قبلی که با هلی کوپتر فیلم برداری شده بیرون می آید و در میان تصاویر روز قرار داده می شود(!)

ملت ایران در راهپیمایی روزهای منتهی به انقلاب و در واکنش به ادعای ازهاری مبنی بر اینکه صدای ملت انقلابی صدای نواری است، شعار می دادند ازهاری بیچاره بازم بگو نواره، نوار که پا نداره!

نامبرده همچنین نوشته است: در جمهوری اسلامی صنعتی برای نمایش مردمی بودن حکومتی که با سرکوب مخالفان شکل گرفته به تدریج پایه ریزی شد که تاکنون تداوم یافته است. این صنعت عمدتاً منکر مشارکت و رقابت سیاسی درجامعه سیاسی و از مجرای احزاب و نهادهای مدنی و مبتنی بر نمایش حضور خیابانی بخشی از جامعه توده وار و کارمند است.

این نابغه!! فراری اشاره ای به این حقیقت نکرد که ملت ایران طبق قانون اساسی، بهترین وجه مشارکت را در انتخابات و رقابت سیاسی جست و جو می کنند همچنان که 40 میلیون نفر (85 درصد واجدین شرایط) آرای خود را در صندوق اعتبار نظام ریختند اما وقتی دشمن، نا امید از انتخابات و دموکراسی، طمع کرد به واسطه برخی عناصر آلوده، بخت خود را در اردوکشی خیابانی بیازماید، همان مردم پاسخ دشمن و عناصر آلت دست وی را با راه انداختن اقیانوس جمعیت در خیابان دادند.

جاروکش های موساد و سیا آفتابی شدند (خبر ویژه)

پادوهای رسانه ای سازمان سیا و موساد برای رد گم کنی در ترور سبعانه شهید دکتر مسعود علی محمدی، توجیهات و مغالطه های جالبی ارائه می دهند.

رضا تقی زاده مستخدم ارگان رسمی سازمان سیا(رادیو فردا) در این زمینه مدعی دخالت حزب الله لبنان در ترور دکتر علی محمدی شد! وی در گفت وگو با یکی از رسانه های ضد انقلاب گفت: در عکس هایی که در اینترنت از محل حادثه گرفته شده، یکی از چهره های حزب الله لبنان دیده می شود که سرگرم رفت و روب محل ترور است. به نظر من اگر قرار باشد روی عامل خارجی تکیه کنیم، باید روی این افراد درنگ شود.

این جاروکش سازمان سیا احتمالا خیلی به مغز خود فشار آورده که این ادعا را مطرح کرده و حتما باید مراقب باشد که به خاطر نبوغ فراوان دزدیده نشود چرا که هر انسان با بهره هوشی متوسط می داند برای جاروکشی کردن خیابان، از کشور دیگر آدم نمی آورند تا او را مقابل دوربین ببرند!!

وی در عین حال گفت: اگر قرار باشد آمریکا و کشورهای دیگر توانسته باشند به راحتی نفوذ کرده و بمب منفجر کنند، مسئولان امنیتی باید پاسخگو باشند که چطور امکان انجام چنین طرح هایی را داده اند.

این اظهارات در حالی است که بمب گذاری هایی از این دست ارزش و پیچیدگی عملیاتی چندانی ندارد و با توجه به استخدام تروریست های وابسته به گروهک های منافقین، ریگی، انجمن پادشاهی ها و حتی طیفی از عناصر تندرو سلفی از سوی سازمان های جاسوسی موساد و سیا، انجام چنین ترورهای کوری نیاز به ارسال تروریست از اسرائیل و آمریکا ندارد. از سوی دیگر رسانه های همسو با سازمان های جاسوسی مذکور تلاش کرده اند این ترور جنایتکارانه را به اختلافات انتخاباتی و سلیقه های سیاسی داخل ایران نسبت دهند و همین «تفسیرگذاری»، خود علت ترور را نیز روشن می کند.

در همین حال علیرضا نوری زاده مستخدم مشترک موساد و سیا، در تحلیل مشابهی، به اظهارات شک برانگیز احمد شیرزاد(عضو بدسابقه فراکسیون مشارکت در مجلس ششم) استناد کرد و مدعی شد شهید علی محمدی در آغاز طرفدار انقلاب بوده ولی در ماه های اخیر تغییر رویه داده است(!) وی نیز به سیاق همکار جاسوس خود- تقی زاده- گفت: عضو حزب الله لبنان لحظاتی پس از ترور در صحنه با ژست های مختلف دیده می شود.

گفتنی است همزمان با طراحی سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و سرداده شدن شعار صهیونیستی «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» در حاشیه تظاهرات روز قدس از سوی عوامل میدانی فتنه سبز، سایت های ضد انقلابی وابسته به محافل آمریکایی و صهیونیستی ادعا کردند نیروهای مردمی و بسیجی که به مهار آشوبگران پرداخته اند، از لبنان آورده شده و وابسته به حزب الله لبنان هستند!!

پایان یک مخملی دیگر (خبر ویژه)

دویچه وله آلمان از «پایان عصر انقلاب نارنجی (مخملی) در اوکراین» خبر داد. این رسانه آلمانی با اشاره به پیش افتادن نامزد مخالفان (ویکتور یانکوویچ) در نظرسنجی های انتخابات ریاست جمهوری اوکراین و پشت کردن مردم به نامزد مخملی ها نوشت: ویکتور یوشچنکو از سران نارنجی ها دیگر از هیچ شانسی برای پیروزی برخوردار نیست اما تنها نامزدی است که شعار عضویت در پیمان ناتو را می دهد.

دویچه وله اضافه کرد: یوشچنکو تنها رهبر یک انقلاب ]کودتای[ مخملی نیست که پس از یک دوره، از سوی مردم دیگر انتخاب نمی شود. پیش از او نیز لخ والسا رهبر جنبش همبستگی لهستان پس از یک دوره ریاست جمهوری دیگر انتخاب نشد. یوشچنکو مانند بسیاری دیگر دچار «بیماری کاخ نشینی» شد و «بله قربان گویان» مانع از اجرای روند رفرم گشتند. مبارزه با فساد در حد سخن باقی ماند و گزارش هایی از زندگی شبانه پسرش صفحات روزنامه ها را پرکرد. 70 درصد مردم خواهان یک «دست قدرتمند» برای مبارزه با فساد و تغییر هستند.

ضرب الاجل به سر رسید... اوباما به جایی نرسید (خبر ویژه)

یک سلطنت طلب فراری و همکار صهیونیست وی در مؤسسه هادسن آمریکا، ضرب الاجل های دولت اوباما علیه جمهوری اسلامی ایران را بی حاصل توصیف کردند.

نازنین انصاری و جاناتان پاریس در روزنامه وال استریت ژورنال نوشتند: ضرب الاجل اوباما به ایران در زمینه برنامه هسته ای (مبادله اورانیوم غنی شده در خارج از کشور) 31 دسامبر یعنی 19 روز پیش پایان یافت. این ثابت می کند که سیاست های به کار رفته برای تغییر رفتار جمهوری اسلامی کارایی ندارد.

وال استریت ژورنال همچنین با اشاره به حمایت برخی گردانندگان فتنه سبز از تحریم ایران نوشت: «نمایندگان جنبش سبز می دانند که نقش جامعه بین المللی در فشار به ایران هم اساسی و محوری است اگرچه سنگینی تغییر رژیم، بر دوش مخالفان در داخل قرار دارد. سران جنبش سبز به حمایت خارجی از حقوق بشر و دموکراسی در کنار تقاضای بین المللی برای توقف تولید سوخت هسته ای توسط جمهوری اسلامی امید بسته اند».

مؤسسه هادسن یکی از موسسات آمریکایی فعال در حوزه براندازی است که عناصر سلطنت طلب را در پوشش و حمایت خود دارد. نازنین انصاری در کنار همکاری با موسسه یاد شده، با صدای آمریکا، بی بی سی و نشریه سلطنت طلبان در لندن همکاری دارد و تا همین اواخر در پوشش خبرنگار به کشور تردد داشته است.

نشست اخیر 1+5 در نیویورک برای تشدید تحریم ها همچنان که پیش بینی می شد بی نتیجه پایان یافت. روزنامه کریستین ساینس مانیتور با اشاره به موضع مخالف چین و روسیه و تاکید بر لزوم ادامه دیپلماسی نوشت: «ترجمه این رفتار این است که پکن آب سردی بر دور سوم تحریم های بین المللی ایران ریخت».

ژانگ یسونی، نماینده چین در شورای امنیت سازمان ملل، پیش از این نشست گفته بود که پکن با وضع تحریم های تازه علیه ایران مخالف است.

روزنامه کریستین ساینس مانیتور به نقل از کنت کاتزمن کارشناس مسائل ایران و خاورمیانه در سرویس پژوهشی کنگره آمریکا می نویسد: «این رفتار چین شگفت انگیز نیست. مدتی است که آنها می گویند زمان تحریم های تازه فرا نرسیده و دیپلماسی هنوز ناکارآمد نشده است».

قدس

واکنش الهیان به نامه مرتضوی

مهر - زهره الهیان، عضو کمیته ویژه مجلس در واکنش به نامه اخیر مرتضوی گفت: پرونده آقای مرتضوی در قوه قضائیه مفتوح است و تکذیب مطالب مندرج در گزارش هیچ جایگاهی ندارد.

محکومیت خواهرزاده یک مسؤول به اعدام تکذیب شد

ایلنا- روابط عمومی دیوان عدالت اداری خبر برخی از سایتها مبنی بر محکومیت خواهرزاده رئیس دیوان عدالت اداری را به اعدام تکذیب کرد.

در اطلاعیه دیوان عدالت اداری آمده است: با استعلامی که از حجةالاسلام والمسلمین آقای منتظری رئیس دیوان عدالت اداری به عمل آمد ایشان با تکذیب این خبر اظهار داشتند: اینجانب خواهرزاده ای به نام حسین محمودی ندارم و این خبر جعلی است.

حسین فدایی: سران فتنه داخلی نیستند

خبر آنلاین - حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران معتقد است که سران فتنه داخلی نیستند. وی گفت: سران فتنه بیرونی هستند.

هشدار مقام عراقی به آمریکا درباره رویارویی با ایران

تابناک - موفق الربیعی که از او به عنوان «رئیس گروه میانه رو پارلمان» عراق یاد می شود می گوید: اگر آمریکا به ایران حمله کند از نیروهای آمریکایی خواهیم خواست، هرچه سریعتر خاک کشورمان را ترک کنند.

واکنش علی مطهری به اظهارات رحیم مشایی

تابناک- علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس به اظهارات اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهور واکنش نشان داد.

در بخشی از پاسخ مطهری آمده است: سخنان آقای مشایی درباره اظهار نظر اینجانب مبنی بر لزوم عذرخواهی آقای احمدی نژاد از مردم به خاطر رفتار انتخاباتی خود، که گفته اند از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری شکایت خواهیم کرد، حاکی از آن است که ایشان تحمل قبول حق و اجرای عدالت را ندارند. بهتر است آقای مشایی به تلاشهای خود برای دوستی با مردم اسرائیل و بازگشت ایران به ایران باستان و ایران قبل از اسلام ادامه دهند و وارد معقولات نشوند.

اعلام نظر محسن رضایی درباره مناظره ها

واحد مرکزی خبر - محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، مناظره های اخیر در صدا و سیما را اقدام خوبی دانست، اما گفت: باید توجه کرد که این مباحث دو قطبی نشود زیرا خسارتهای زیادی از این بابت دیده ایم.

معلم دامغانی یک استعفای دیگر را نپذیرفت

ایسنا - محمد علی معلم دامغانی، رئیس جدید فرهنگستان هنر و رئیس هیأت امنای پژوهشکده هنر در حکمی دکتر حسن بلخاری را در سمت ریاست پژوهشکده هنر فرهنگستان ابقا کرد.دکتر بلخاری در ملاقات هفته پیش خود با رئیس جدید فرهنگستان، کناره گیری خود را از مسؤولیت پژوهشکده هنر اعلام کرده بود.

فیلمنامه مخملباف هم رفع توقیف شد

جهان - در حالی علیرضا سجادپور مدیر کل نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی از رفع توقیف فیلم «شاعر زباله ها» خبر می دهد که فیلمنامه این فیلم را محسن مخملباف، فیلمنامه نویس و کارگردانی فراری سینمای ایران نوشته است.

لغو میزبانی ایران درپی اصرار بر هویت ملی

واحد مرکزی خبر - اصرار کشورهای عربی و اعضای هیأت اجرایی ISSF برحذف نام خلیج فارس و پافشاری نمایندگان اعزامی کشورمان بر درج این نام ملی در نهایت به لغو میزبانی ایران ازپیکارهای همبستگی کشورهای اسلامی انجامید.

توصیه اخلاقی فرح پهلوی به روحانیون خداشناس!

پارسانیوز - فرح پهلوی در گفتگو با بخش فارسی رادیو آمریکا به توصیف روحیات لطیف شاه برای جلوگیری از کشته شدن مردم پرداخت.

همسر سوم شاه مخلوع در این مصاحبه نتوانست به موعظه روحانیون نپردازد و گفت: می دانم خیلی از روحانیون پاک نهاد و خداشناس هستند که خودشان از این اوضاع ناراحتند!

هزینه دهها میلیونی دکوراسیون «آقای رئیس»

فارس - جمعی از دانشجویان عدالتخواه بروجرد نسبت به هزینه کرد دهها میلیون تومانی برای دکوراسیون حوزه ریاست دانشگاه آزاد واحد بروجرد بشدت انتقاد کردند.

کشتی مسافری آمریکایی در راه ایران

عصر ایران - یک فروند کشتی مسافری آمریکایی با 900 نفر مسافر و گردشگر، اواخر امسال در بندر شهید باهنر پهلو می گیرد.

رقیب سیاسی فردوسی پور هم می آید

فارس- برنامه نود سیاسی بعد از دهه فجر و بصورت هفتگی، پنجشنبه شبها روی آنتن می رود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات