صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۲  ، 
کد خبر : ۱۳۶۶۰۸

ایران، برنده واقعی پرونده هسته‏ای


بصیرت:رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران به گروه پنج به علاوه یک ثابت کرد که آنها باید به حق قانونی مندرج در عهدنامه ان پی تی و مقررات آژانس احترام بگذارند.
به گزارش موج، علاءالدین بروجردی گفت: گروه 1+5 حق هسته‏ای ما را قبول دارند، اما به خاطر پافشاری دولت و مجلس بر این حق می‏گویند تا همین جا که پیشرفت کردید کافی است و باید از این پس فعالیت‏های خود را متوقف کنید.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت هسته‏ای ما براساس مقررات آژانس و زیرنظر کامل این نهاد بین المللی است، بنابراین دلیلی برای تعلیق وجود ندارد؛ ضمن این که ما 2 سال و نیم به صورت داوطلبانه همه فعالیت‏های هسته‏ای را تعلیق کردیم، اما گروه 1+5 به تعهدات خود عمل نکرد.
بروجردی با هشدار به کشورهای آمریکا و انگلیس و صحنه گردان پرونده هسته‏ای ایران یعنی صهیونیست‏ها افزود: اگر آنها دنبال این هستند که ما از این حق ملی بگذریم، مطمئن باشند این اتفاق در ایران نخواهد افتاد و اگر روزی هم دولتی بخواهد این تصمیم را بگیرد، مجلس شورای اسلامی به طور قطع مخالفت خواهد کرد.
وی گفت: الان زمان رفتن به سوی یک نقطه تعادل و اشتراک است که این نقطه با قبول کردن ایران به عنوان یک واقعیت هسته‏ای و اعتماد سازی بیشتر از سوی ایران قابل حصول است.
 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات