صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۵  ، 
کد خبر : ۱۳۷۳۰۲

نگاهی به فضای کلی رادیوهای بیگانه:سید رضا صدرالحسینی

رسانه‌های بیگانه در آستانه 22 بهمن اخبار مربوط به اعتراضات پس از انتخابات را بیش از بیش منعکس می‌کنند. اخباری درباره "بازداشت و محکومیت برخی اغتشاشگران و معترضین به نتیجه انتخابات"، "تجمع تعدادی از خانواده های دستگیر شدگان اخیر از جمله در روز عاشورا در برابر دادگاه انقلاب"، "اظهارات جدید مهدی کروبی و زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی و رسول منتجب نیا "، "تخفیف مجازات آرش و کامیار اعلایی"، "عدم استقبال ایرانیان از برنامه ارکستر سمفونیک تهران با شعار صلح و امید در اروپا". به نظر می‌رسد، این رویکرد تبلیغی در پی تشویق معترضین به شرکت در راهپیمایی 22 بهمن است.

بصیرت:رسانه‌های بیگانه در آستانه 22 بهمن اخبار مربوط به اعتراضات پس از انتخابات را بیش از بیش منعکس می‌کنند.
اخباری درباره "بازداشت و محکومیت برخی اغتشاشگران و معترضین به نتیجه انتخابات"، "تجمع تعدادی از خانواده های دستگیر شدگان اخیر از جمله در روز عاشورا در برابر دادگاه انقلاب"، "اظهارات جدید مهدی کروبی و زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی و رسول منتجب نیا "، "تخفیف مجازات آرش و کامیار اعلایی"، "عدم استقبال ایرانیان از برنامه ارکستر سمفونیک تهران با شعار صلح و امید در اروپا". به نظر می‌رسد، این رویکرد تبلیغی در پی تشویق معترضین به شرکت در راهپیمایی 22 بهمن است.
به تعویق افتادن سفر سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و مذاکره کننده اصلی هسته ای ایران به مسکو که قرار بود امروز(سه شنبه) انجام شود، موضوع دیگر مورد توجه رسانه‌های بیگانه در شب گذشته بود. در حالی که خبرگزاری های ایران علت این تغییر را هماهنگی های بیشتر اعلام کرده‌اند، رسانه‌های بیگانه سعی کردند آنرا ناشی از به سردی گراییدن مناسبات تهران و مسکو در ماه‌های اخیر و تلاش روسیه و آمریکا برای بهبود روابطشان و در نتیجه دست برداشتن روسیه از حمایت تام و تمام خود از ایران در عرصه بین المللی بدانند.
همزمان مقامات آمریکایی، اروپایی و صهیونیستی تحرکاتی را در زمینه برنامه هسته‌ای ایران آغاز کرده‌اند. وزیر اتحادیه اروپا در دولت فرانسه امروز خواستار آن شد که همه کشورهای اروپایی از تحریم های گسترده تر علیه حکومت ایران جانبداری کند. همچنین سارکوزی نیز گفته است تردیدی ندارد که حکومت ایران در راه تولید بمب هسته ای گام بر می دارد. آنگلا مرکل صدر اعظم ‌المان اعلام کرد که باید علیه برنامه اتمی ایران تحریم های جدی ترین برقرار شود. همچنین در پایان دیدار بین وزیر خارجه ایتالیا آقای فرانکو فراتینی با همتای امریکایی او خانم هیلاری کلینتون در واشنگتن دو طرف هم اعلام کرده اند که فرصت و ضرب الاجل برای رژیم ایران به پایان رسیده است.
در دیداری که امروز میان وزیر خارجه لهستان و نخست وزیر رژیم اسراییل انجام شد وزیر خارجه لهستان گفت که کشورش این دیدگاه را می پذیرد که باید تحریم های سختتری علیه حکومت اسلامی ایران برقرار شود تا سرانجام سران تهران برنامه های اتمی نظامی خود را متوقف کند. محمد البرادعی مدیرکل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در مصاحبه ای با ماهنامه فارین پالیسی از جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی به عنوان/ به اصطلاح/ لجوج ترین و سرسخت ترین دولت ها در پیشبرد برنامه اتمی شان نام برده است
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات