محمود احمدى نژاد، رئیس جمهورى اسلامى ایران از گرفتن حقوق ماهیانه ریاست جمهورى اجتناب مى کند.یک منبع آگاه در این باره گفته: احمدى نژاد همانند دوران تدریس در دانشگاه به حقوق معلمى بسنده کرده است .وى افزوده: رئیس جمهور حتى حق مأموریت هاى را نیز دریافت نمى کند در حالى که اگر بخواهد فقط حق مأموریت هاى خارج از کشور را با اشل قانونى بگیرد، دریافتى قابل توجهى خواهد بود.این منبع آگاه افزوده: رئیس جمهور حتى به وزیران نیز توصیه کرده است از گرفتن اضافه کار و حق مأموریت خوددارى کنند و به حقوق ماهانه خود بسنده نمایند زیرا هر کارى که در مرکز یا خارج از آن و در اوقات ادارى و غیر آن انجام مى دهند، چیزى جز انجام وظیفه نیست و در دولت خدمتگزار نباید براى انجام وظیفه، دریافتى مازاد داشت.