صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۷:۳۱  ، 
کد خبر : ۱۳۸۹۲۸

اخبار روزنامه های 2اسفند 88


 ایران

پاسخ جالب چلبی به اظهارات ضدایرانی سفیر امریکا

* دست آخر این که اظهارات ضد ایرانی سفیر امریکا در بغداد در یک مناظره تلویزیونی، واکنش جالب احمد چلبی از رهبران ائتلاف ملی عراق در این برنامه را به دنبال داشته است. کریستوفر هیل ادعا کرده بود که مردم عراق احزاب اسلامی که به ایران نزدیک هستند را دوست ندارند و به آنها رأی نمیدهند. چلبی نیز ضمن رد این ادعا به اقدامات مداخلهجویانه امریکا از جمله تلاشهای معاون اوباما در سفر اخیر به عراق برای بازگشت بعثیها به صحنه سیاسی عراق اشاره کرده و افزوده: اقدامات ایران بسیار خوب و بجا و در راستای منافع عراق و در جهت تقویت نظام سیاسی عراق است اما دخالتهای آمریکا کاملاً نابجا و مشکلآفرین است.وی افزوده: درباره اینکه مردم به چه کسی رأی خواهند داد یا به چه کسی رأی نخواهند داد، باید بگویم که مردم عراق وضع کشورشان را بهتر از شما میفهمند و شما بهتر است که در این مسائل دخالت نکنید.

پاسخ جالب چلبی به اظهارات ضدایرانی سفیر امریکا

* دست آخر این که اظهارات ضد ایرانی سفیر امریکا در بغداد در یک مناظره تلویزیونی، واکنش جالب احمد چلبی از رهبران ائتلاف ملی عراق در این برنامه را به دنبال داشته است. کریستوفر هیل ادعا کرده بود که مردم عراق احزاب اسلامی که به ایران نزدیک هستند را دوست ندارند و به آنها رأی نمیدهند. چلبی نیز ضمن رد این ادعا به اقدامات مداخلهجویانه امریکا از جمله تلاشهای معاون اوباما در سفر اخیر به عراق برای بازگشت بعثیها به صحنه سیاسی عراق اشاره کرده و افزوده: اقدامات ایران بسیار خوب و بجا و در راستای منافع عراق و در جهت تقویت نظام سیاسی عراق است اما دخالتهای آمریکا کاملاً نابجا و مشکلآفرین است.وی افزوده: درباره اینکه مردم به چه کسی رأی خواهند داد یا به چه کسی رأی نخواهند داد، باید بگویم که مردم عراق وضع کشورشان را بهتر از شما میفهمند و شما بهتر است که در این مسائل دخالت نکنید.

خودداری پرچمدار کاروان ایران از مصاحبه با بیبیسی

* خبررسیده که کلهر، پرچمدار کاروان ایران در بازیهای 2010 و نخستین بانوی محجبه ایرانی در بازیهای المپیک زمستانی به درخواست مصاحبه شبکه بیبیسی با وی، پاسخ رد داده است.اغلب سؤالات خبرنگاران این رسانهها در مورد نحوه فعالیت ورزشی کلهر در ایران، پرچمداری ایران در المپیک، وضعیت ورزش بانوان در ایران و حضور در المپیک زمستانی به عنوان نخستین دختر ایرانی بود.

نقش جریان فتنه در جنگ روانی غرب علیه سپاه

* خبر اول این که منابع خبری در امارات متحده عربی اعلام کردهاند آنچه توسط هیلاری کلینتون در روزهای گذشته و در جریان سفر به منطقه علیه سپاه پاسداران مطرح شد، پروژهای از پیش تعیین شده بوده که سناریو و اطلاعات آن توسط اعضای ستاد بحران جریان فتنه تنظیم شده است. این پروژه که با ادعای سفارت امریکا در عراق و اعلام اینکه سپاه پاسداران و تشکیلات نیروی قدس آن در انتخابات عراق قصد دخالت گسترده دارند، کلید خورد، با طرح این موضوع در نشست نمایندگان کشورهای 1+5 که سپاه پاسداران ایران باید مورد تحریمهای جدیتر و گستردهتری قرار گیرد، ادامه یافت. در فاز بعدی این پروژه، مهاجرانی، بهنود، سروش و گنجی که بهعنوان پادوهای سیاسی- رسانهای غرب عمل میکنند، با همراهی منابع اطلاعرسانی داخلی خود، زمینه حمله وزارت خارجه امریکا و هیلاری کلینتون به سپاه را فراهم کردند.

تلاش «خانه به خانه» برای احیای فرقه سبز

* خبردیگر این کهبعد از شکست فرقه موسوم به سبز در روز 22 بهمن، به تازگی برخی از سرگروههای اصلی این جریان با مراجعه به منزل شماری از حامیان سابق این جریان و اهدای مبالغی، از آنها خواستهاند تا در فراخوانهای آتی از سوی رهبران این فرقه حضور یابند.این افراد با شناسایی بعضی از افراد که در تجمعات غیرقانونی روزهای پس از انتخابات حضور داشتهاند و یا در انتخابات به نامزدهای اصلاحطلب رأی دادهاند، به محل زندگی آنها مراجعه کرده و با پرداخت هدیههای نقدی، کارتهای اعتباری و بنهای خرید کالا از آنها خواستهاند تا در آینده نیز در فراخوانهای رهبران این فرقه از هم پاشیده حضور یابند.

تغییر نام برای تبری از آل سعود

* شنیدیم کهرئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در اعلام برائت از آل سعود، نام خود را از «میرفیصل» به «سید محمد» تغییر داده است.سردار باقرزاده در اطلاعیهای گفته: خاندان آل سعود بیش از یک قرن همچون خنجری از پشت بر جبهه اسلام وارد آمدهاند و با جنایات و خیانتهای بیشمار خود از جمله ترویج و تقویت فرقه خرافی و مرتجع وهابیت، تا نابودی آثار باارزش اسلامی عمل کردهاند.

اهانت نظریهپرداز دوران اصلاحات به امام راحل(ره)

* با خبرشدیم که عبدالکریم سروش، نظریهپرداز دوران اصلاحات در گفتوگو با روزنامه آلمانی دیسایت، به نمایندگی از جنبش سبز، ادعاها و اهانتهای تازهای را مطرح کرده است. سروش در اهانتی آشکار به حضرت امام خمینی(ره)، مدعی شده است: در انقلاب بهمن ما به جای دیکتاتوری پادشاهی، یک دیکتاتوری مذهبی به پا کردیم.سخنان موهن این نظریهپرداز دوران اصلاحات در حالی مطرح شده که مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام تاکنون به این سخنان واکنشی نشان نداده است.پیش از این نیز اکبر گنجی، روزنامهنگار نشریات اصلاحطلب در سخنانی موهنانه گفته بود افکار امام خمینی باید به موزه تاریخ سپرده شود.

ادامه بازداشت غیرقانونی تبعه ایرانی در فرانسه

یک خبر دیگر کهدادگاه فرانسه در اقدامی کاملاً سیاسی از تصمیمگیری نهایی درخصوص پرونده مجید کاکاوند برای چندمین بار پس از گذشت 11 ماه خودداری کرد. این در حالی است که در نهمین جلسه دادگاه این تبعه ایرانی تمام شرایط جهت اعلام رأی و بازگشت وی به وطن مهیا بود.

جمهوری اسلامی

جهت اطلاع

***در پی انتقاد بعضی از نمایندگان مجلس و مطبوعات از تغییر رنگ بخش سبز پرچم جمهوری اسلامی ایران به آبی در چند برنامه متعلق به ریاست جمهوری دفتر رئیس جمهور توضیح داد ممکن است انعکاس نور باعث سو تفاهم شده باشد. به گزارش شفاف دفتر رئیس جمهور توضیح داده است که در برنامه اخیر رئیس جمهور علاوه بر بنر پرچم بزرگ دیگری با رنگ های زلال و روشن در کنار تریبون قرار دارد که در همه تصاویر هم دیده می شود. بنر نصب شده در پس زمینه نیز خالی از اشکال است و هر سه رنگ سبز سفید و قرمز مطابق آنچه باید باشد لحاظ شده است . در این طرح پرچم در بطن تصاویری نمادین و گرافیکی قرار دارد که ممکن است در برخی تصاویر به لحاظ انعکاس نور رنگ های کناری پرچم در امتزاج با رنگ های پس زمینه دیده شده و باعث برداشت های نادرست شده باشد. ضمن آنکه اصل بنر هم موجود است و مشخص است که چنین برداشتی خلاف واقع است .

***خبرگزاری مهر به نقل از یک منبع آگاه با اشاره به جلسه اخیر شورای عالی این سازمان فرهنگ و ارتباطات خبر داد و مهدی مصطفوی به زودی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جدا می شود و فرد دیگری جایگزین وی خواهد شد. مهر در خبر خود افزوده است : برخی از مقامات مسئول درون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تایید اخبار پیرامون برکناری احتمالی مصطفوی از ریاست این سازمان اعلام رسمی این تغییر را تا بعد از اجلاس رایزنان فرهنگی ایران خارج از کشور منتفی می دانند. سمینار مذکور تحت عنوان « اقتدار معنوی جبهه فرهنگی » قرار است از سوم اسفند و با حضور روسای جمهور و مجلس در تهران آغاز به کار کند و تا 10 اسفند ادامه یابد.

قدس

اخبار ویژه 

کارشکنی جدید فرانسه درباره پرونده کاکاوند

ایسنا- دادگاه فرانسه در اقدامی سیاسی از تصمیم گیری نهایی در خصوص پرونده مجید کاکاوند برای چندمین بار پس از گذشت 11 ماه خودداری کرد.جلسه بعدی در صورت آماده بودن گزارش کارشناسی دولت فرانسه در تاریخ 11 فروردین ماه 89 برگزار می شود.

جازدن 2 شرکت آلمانی از کار در ایران

مهر - در ادامه فشار آمریکا بر کشورهای اروپایی، بیمه آلیانس آلمان بزرگترین شرکت بیمه اروپا از پایان حضور خود در ایران خبر داد.شرکت بیمه هانوور آلمان نیز از کاهش قراردادهای کاری خود در ایران خبر داد.

کلهر: نگرانم آمریکا برای جوانان «مامانی» شود

مهر - مهدی کلهر مشاور رئیس جمهور گفت: در زمان شاه، مامان ایران «آمریکا» بود و 80 هزار مستشار آمریکایی در ایران حضور داشتند، اما برای دانشگاهیان ایران، آمریکا مامانی نبود. اما باید ترسید از اینکه در کشوری مامانش آمریکا نباشد، اما برای نسل جوان، آمریکا مامانی باشد. من برای جوانانمان از این بابت نگرانم. منظور از «مامان» زیرساخت سیاسی و «مامانی» زیرساخت فرهنگی است.

برائت جویی سردار میرفیصل باقرزاده از خاندان آل سعود

ایسنا- سردار «میرفیصل» باقرزاده، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس در بیانیه ای و در ابراز برائت آشکار از خاندان آل سعود، نام کوچک خود را به «سیدمحمد» تغییر داد.

سفر به چند کشور خارجی ممنوع می شود

ایلنا - سیدرضا موسوی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اعلام این که ایران هیچ ممنوعیتی برای سفر ندارد، از ممنوعیت سفر به چند کشور خبر داد که بزودی از سوی وزارت خارجه اعلام می شود.

دلیل تغییر رنگ پرچم ایران به روایت والی زاده

ایرنا - برخی سایتها و روزنامه ها مدعی شدند که رنگهای پرچم جمهوری اسلامی ایران در بنری که در نشست خبری رئیس جمهوری مورد استفاده قرار گرفت، دچار تغییراتی شده است. اما در این باره ساسان والی زاده مدیرکل امور رسانه های نهاد ریاست جمهوری گفت: درباره موضوع اخیر، اصل بنر موجود است و ممکن است در بعضی تصاویر به لحاظ انعکاس نور، رنگهای کناری پرچم در امتزاج با پس زمینه دیده شده باشد، ولی در اصل تصویر هر سه رنگ سبز، سفید و قرمز متقابل آنچه باید باشد لحاظ شده و خالی از اشکال است.

واگذاری تریلی به بازنشستگان نیروهای مسلح

آتی نیوز- قرار است به بازنشستگان نیروهای مسلح خودروهای سنگین به صورت لیزینگ داده شود.

دعوت تاجیک به مجمع روحانیون

جوان آنلاین - یکی از مقامهای ارشد سابق اجرایی کشور بتازگی با محمد رضا تاجیک دیدارکرده است.

در این دیدار محمد رضا تاجیک با دفاع از تحلیلهای خود در برنامه گفتگوی ویژه خبری تصریح کرده است: مجموعه فعالیتهایی که اصلاح طلبان پس از انتخابات انجام داده اند، اشتباههای استراتژیکی بوده که نمی توان آن را سماجت مقدس دانست. مقام ارشد سابق اجرایی هم از تاجیک خواسته است در جلسه مجمع روحانیون حضور یابد و به بیان دیدگاههای خود بپردازد.

وزیر کشتی گیر: آزاد کار بودم

ایسنا - وزیر اقتصاد که در روز پایانی مسابقات بین المللی جام جهان پهلوان غلامرضا تختی در سالن پیروزی اصفهان، محل برگزاری این رقابتها حضور پیدا کرده بود، درپاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در جوانی در چه وزنی کشتی گرفته اید، بیان داشت: من آزادکار بودم و در اوزان 82 ، 90 و 100 کیلوگرم در مسابقات قهرمانی کشور و رقابتهای قهرمانی دانشجویان ایران شرکت کرده ام.

تحقیق و تفحص از بازداشتگاهها دردستورکار مجلس

خانه ملت - نمایندگان مجلس در جلسات علنی هفته جاری به دو تقاضای تحقیق و تفحص از وضعیت بازداشتگاههای کشور و عملکرد سازمان تأمین اجتماعی و سازمان بازنشستگی کشور رسیدگی می کنند.

داماد احمدی نژاد، دبیر شورای مشاوران شد

تابناک - مهدی خورشیدی آزاد، به سمت مشاور نهاد و دبیر شورای مشاوران رئیس جمهور منصوب شد.مهدی خورشیدی آزاد داماد محمود احمدی نژاد رئیس جمهور است.

ادعای بی بی سی در خصوص تعطیلی یک روزنامه ورزشی

شبکه ایران - بی بی سی فارسی تلاش کرد از تعطیلی روزنامه کیهان ورزشی به سود خود بهره برداری کند. بی بی سی فارسی مدعی شد روزنامه کیهان ورزشی به دلیل فشار مسؤولان سازمان تربیت بدنی مجبور به توقف فعالیت شده است!

تجمع درمقابل وزارت بهداشت

ایلنا - پس از آنکه وزیر بهداشت در دستوری سی و هفتمین آزمون دستیاری را ابطال کرد ، شرکت کنندگان در این آزمون مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند.

اعتراف علی افشاری به شکست سبزها

شبکه خبر دانشجو - علی افشاری، عضو سابق شاخه غیر قانونی دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه جنبش سبز در 22 بهمن کامیابی سیاسی نداشت، گفت: ناامیدی، سم مهلکی است که بقای جنبش سبز را به شکل جدی تهدید می کند.

رجبی: همسرم بخواهد حرف نمی زنم

خبرآنلاین- فاطمه رجبی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی از تقیدش به همسرداری براساس تعالیم اسلام می گوید و یادآور می شود: در اسلام بدون اجازه شوهر خروج زن از خانه حرام است و اشکال دارد، اما اگر فراتر از آن هم ایشان (غلامحسین الهام) من را در بیان عقایدم محدود می کرد، به دلیلی خودم را موظف شرعی می دانستم که عمل کنم.

وی پیش بینی می کند: البته می دانم که اگر ال؛ن این حرف را بزنم فشار آشکار و پنهان بر روی ایشان بیشتر می شود و مخالفان به وی می گویند حالا که این قدر خودش را مقید می داند؛ پس تو محدودش کن ولی تا به حال ایشان این را نخواسته اند.

کیهان

چند جمله سربسته خطاب به بازیگران فتنه (خبر ویژه)

عضو مستعفی سازمان مجاهدین (انقلاب) و سردبیر ویژه نامه انتخاباتی ستاد موسوی (روزنامه اندیشه نو) نسبت به خروج موسوی علیه قانون و قدر ندانستن سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان ابراز تاسف کرد.

امیرحسین مهدوی که پاسخ پرسش های مخاطبان سایت «الف» را می داد، درباره این پرسش که «اگر از شما بخواهند به هر یک از این اشخاص جمله ای بگویید چه می گویید»، خطاب به موسوی نوشت: ای کاش از سرمایه حامیان برای فعالیت سیاسی قانونمند، مسالمت آمیز و در چهارچوب قانون استفاده می کردید.

این تعبیر مشابه همان تعبیری است که رئیس دولت اصلاحات چندی پیش در برخی جلسات گروههای اصلاح طلب عنوان کرده و تصریح نموده بود موسوی سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان راهدر داد و آنها را به بن بست کشاند.

امیرحسین مهدوی همچنین خطاب به عطاءالله مهاجرانی نوشت: «چه می شد اگر مفسر تلویزیون دولتی انگلیس نمی شدید؟». این فعال ستاد موسوی که سابقه عضویت در شورای سردبیری روزنامه شرق و مسئولیت انتشار ضمیمه هفتگی روزنامه اعتماد را نیز دارد، همچنین خطاب به محسن سازگارا نوشت: «سعی کن واقعیات ایران را بشناسی. این ملت حکومت غیردینی نمی خواهند.»

عضو مستعفی سازمان مجاهدین همچنین خطاب به برخی افراد دیگر چنین نوشته است:

- سردبیر بی بی سی فارسی: حداقل از ادعای حرفه ای گری و بی طرفی دست بردارید.

- محسن مخملباف: نه از تندروی های دهه 60 نتیجه گرفتی و نه از این رفتارها نتیجه خواهی گرفت.

- مهدی هاشمی رفسنجانی: باستانی و نوربخش ]دو تن از گردانندگان محکوم شده سایت تخریبی- انتخاباتی «جمهوریت» وابسته به مهدی هاشمی[ را به یاد می آوری؟

- فائزه هاشمی: خیابان محل منازعات سیاسی نیست.

گفتنی است مهدوی عضو مرکزیت سازمان مجاهدین (انقلاب) بود که پس از حوادث خیابانی بازداشت و سپس آزاد شد. وی 6 تیر 88 با حضور در خبرگزاری ایسنا و در جمع خبرنگاران گفت: روندی که فردای انتخابات آغاز شد یک انحراف بود. شعار موسوی بازگشت قطار اجرایی کشور به ریل قانون بود اما ستاد او این انحراف را به وجود آورد... از قبل فرایندی برای انتشار نظرسنجی ها و نتیجه از پیش اعلام شده انتخابات طراحی شده بود و براساس این برنامه بود که موسوی ساعت 21روز 22خرداد و پیش از اتمام رای گیری در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد در مرحله اول پیروز می شود و هر نتیجه ای غیر از این نادرست است و نشان می دهد تقلب شده است... مواضع تبلیغاتی آقای موسوی، نخست وزیر زمان جنگ را تداعی می کرد اما گروههای فشار دور او را گرفته و برایش شرط گذاشتند و فضای دور او را طوری ساختند و قرائنی را برایش شکل دادند که با مواضع گذشته اش فرق داشت... آقای موسوی در دایره گروه های فشاری محصور شد که باعث عدم پذیرش نتیجه انتخابات از سوی او شدند و کار به جایی رسید که گروه هایی که پیش از این از نظام و قانون دم می زدند با تروریست ها، معاندین، خاندان پهلوی و گروه های خارجی همصدا شدند... وضعیت به وجود آمده پس از انتخابات یک تغییر جهت تاریخی در جریان اصلاح طلب بود چرا که ذات اصلاح طلبی به معنای پذیرش چارچوب ها برای کارآمدتر کردن سیستم است اما گروه هایی که با داعیه قانون و اصلاح طلبی شکل گرفته بودند به رفتارهای فراقانونی و تعیین تکلیف در خیابان و اردوکشی خیابانی روی آوردند. اینها با ذات اصلاح طلبی در تناقض است و در بیانیه های آنها نیز مشخص بود که اعتقادی به سازوکارهای قانونی ندارند.

 

  

 

 

 

 

پول های بی زبان در خدمت کدام زبان؟! (خبر ویژه)

یک شبکه ضدانقلابی مرتبط به مافیای مطبوعات زنجیره ای فاش کرد حمزه کرمی از مدیران اسبق و کارگزارانی سازمان بهینه سازی مصرف سوخت، دارای پرونده سنگین مالی بوده و اعترافات زیادی را درباره خود و مهدی هاشمی رفسنجانی انجام داده است.

«خودنویس» از قول منابع مطلع خود در ایران و با اشاره به محکومیت حمزه کرمی به 26 سال زندان و بازپرداخت 6 میلیاردتومان نوشت: کرمی مدیرسایت جمهوریت، در سال 1381 جانشین روح اله زم در مدیریت فرهنگ سازی سازمان بهینه سازی مصرف سوخت شد و تا سال 84 جزو مدیران مهدی هاشمی بود. به گفته یک منبع مطلع، کرمی متهم است که سهمی از قراردادهای سازمان با پیمانکاران سازمان را به نفع خود برداشته است. براساس کیفرخواست دادگاه مبلغ 3 میلیارد ریال از اختلاس از سازمان بهینه سازی صرف هزینه های انتخاباتی سال 84 شده است. در آن زمان کرمی، جزو افراد فعال در ستاد هاشمی رفسنجانی بود. یک منبع دیگر در گفت وگو با خودنویس، احتمال سوءاستفاده مالی در سازمان بهینه سازی را رد نکرد. مهدی هاشمی در جریان انتخابات سال 84 و 88 فعالیت زیادی به نفع رقبای احمدی نژاد کرد و احمدی نژاد در جریان مناظره با موسوی، به این مسئله اشاره کرد. کرمی پس از خروج از سازمان بهینه سازی ارتباط با مهدی هاشمی را حفظ کرد و در جریان مبارزات انتخاباتی، مدیر سایت جمهوریت بود. مسعود باستانی سردبیر سایت جمهوریت نیز از جمله دستگیرشدگان بعد از انتخابات بود که دچار محکومیتی سنگین شد. او در دادگاه گفت سایت جمهوریت تحت مدیریت مهدی هاشمی بود و بنده به عنوان دبیرشیفت شب زیر نظر آقایان کرمی و نوربخش کار می کردم. سایت ما تبدیل به اتاق جنگ روانی و شایعه پراکنی علیه سلامت انتخابات شده بود.

سایت خودنویس در عین حال تلاش کرده تا مهدی هاشمی را از اتهامات تبرئه کرده و اظهارات کرمی و باستانی را به فشار بازداشت نسبت دهد.

گفتنی است مهدی هاشمی 5 ماه پیش به بهانه سرکشی به دفاتر دانشگاه آزاد در خارج کشور از ایران خارج شد و به لندن رفت اما با طولانی شدن این سرکشی وی اکنون با ارسال توضیحی در سربرگ دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد به خبرگزاری مهر، از اقامت در خارج برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا خبر می دهد و می نویسد: اینجانب برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری و رسیدگی به دفاتر و شعبات دانشگاه آزاد اسلامی در چندین شعب خارج از کشور به خارج سفر کرده ام و از حدود پنج ماه اقامت در خارج از کشور، حدوداً یک ماه آن را در لندن به سر برده ام و مابقی این مدت در سایر کشورها در تردد و سرکشی و ماموریت بوده ام. من مانند یک شهروند عادی به ادامه تحصیل در خارج از کشور ادامه می دهم.

ما از غصه دق کردیم اما، شما مأیوس نباشید! (خبر ویژه)

به دنبال شکست سهمگین سازمان خارجی و داخلی فتنه در 22بهمن و تو دهنی بزرگ ملت به فتنه گران، رسانه های رسمی آمریکا و انگلیس ضمن تلاش برای روحیه دادن به عوامل میدانی مشغول طراحی و نسخه پیچی های جدید برای آنها هستند.

سایت رادیو فردا ارگان رسمی سازمان سیا در این زمینه با تأکید بر اینکه «جمهوری اسلامی در 22بهمن مخالفان را کیش و مات کرد» نوشت: با توجه به موفقیت حکومت به نظر می رسد مخالفان باید در روش های خود تجدیدنظر کنند. نحوه اقدام و روش های به کار گرفته شده از سوی رهبری و بدنه جنبش سبز سردرگم کننده است.

این رسانه همچنین با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ابتکار عمل را در دست دارد، نوشت: جنبش سبز نمی تواند برای همیشه به تجمع خیابانی آن هم توسط کسانی که خسته شده اند، اتکا کند به ویژه که هزینه این تحرکات افزایش یافته است. آنها در عین حال نمی توانند صرفاً به شبکه های غیرسازمان یافته که به سادگی مختل می شوند، تکیه کنند. میرحسین موسوی ایده تشکیل حزب را رد کرده اما عدم برخورداری از سازمان یا حزب سیاسی می تواند به همان سرانجامی برسد که در سال 1360در مورد بنی صدر شاهد آن بودیم. مخالفان بنی صدر با اتکا به «حزب الله» و حزب جمهوری اسلامی توانستند بنی صدر را شکست دهند. روز 22بهمن ثابت شد حمایت های قبلی از موسوی، از این پس کارایی نخواهد داشت.

از سوی دیگر صادق صبا رئیس بخش فارسی شبکه دولتی بی بی سی انگلیس در گفت وگو با رادیو بی بی سی از ملاقات های کروبی و موسوی استقبال کرد و گفت: همین ملاقات ها و اینکه قول دادند سیاست های جدیدی را اعلام کنند نشان می دهد جنبش به یک شکلی همچنان جان دارد. ]![ و می تواند ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: با بازداشت اعضای سازمان مجاهدین و حزب مشارکت، از نظر تشکیلاتی ضربه ای وارد شده ولی حرکت اعتراضی فراتر از گروه های سیاسی است و یک حرکت خود انگیخته است(!)

از سوی دیگر صدای آمریکا با ابراز اطلاع از جزئیات ملاقات خصوصی موسوی و کروبی، از قول علیرضا نوری زاده که یکی از تبلیغاتچی های اغتشاش بوده گفت: آقای موسوی دعوت کرده بود تا با هویت سبز در تظاهرات شرکت کنند آقای کروبی هم شخصاً به میدان آمد و مورد تعرض قرار گرفت.

این مستخدم سازمان سیا و موساد افزود: در نشست آقایان موسوی و کروبی، هر دو به این نتیجه رسیدند که با توجه به اینکه نظام حاضر نیست در برابر اپوزیسیون کوتاه بیاید بنابراین لازم است تاکتیک های جدیدی به میدان بیاید. بعضی از اطرافیان و کسانی که در اطراف آقایان موسوی و کروبی هستند تلویحاً گفته اند موضوع دعوت به اعتصاب یکی از راهکارهایی است که این دو راجع به آن اندیشیده و صحبت کرده اند.

وی درباره دیگر جزئیات ملاقات خصوصی کروبی و موسوی گفت: نکته دیگر این است که از این پس دیگر نباید روی روزهایی که حکومت می تواند مشارکت مردم را مصادره کند، تکیه کرد. آقایان موسوی و کروبی گفتند مصادره راهپیمایی 22بهمن شیوه رژیم است و باید روزهای دیگری را انتخاب کرد.

از سوی دیگر سایت اخبار روز وابسته به گروهک فدائیان خلق به نقل از ملیحه- م نوشت: از قبل از 22بهمن، حماسه ای که برخی از دوستان آفرینش آن را از مردم چشم داشتند، نگرانم می کرد. شمار قابل توجهی از دوستان مخالف رژیم از روز واقعه و سرنوشت ساز خبر می دادند اما خیلی ها هم مثل من دل نگران این بزرگ نمایی ها بودند.

اخبار روز همچنین پایگاه اجتماعی دکتر احمدی نژاد را حقیقت توصیف کرد و نوشت؛ ماهمچنان نتوانسته ایم به زبان مشترکی با قشرهای محروم دست پیدا کنیم. مزدور دیدن هواداران احمدی نژاد واقع بینانه نیست. دلایل فراوانی وجود دارد که لایه های فرودست اجتماعی به احمدی نژاد باور داشته باشند. اما نقطه ضعف دوم،همان است که اگر 4 ماه پیش می خواستم چنین کارنامه ای بنویسم، در حساب نقطه قوت جنبش سبز می نوشتم؛ یعنی رهبری برآمده از واقعیت مبارزه (موسوی و کروبی). امروز دیگر از انتخابات گذشته ایم. رهبران حرکت دیگر کافی نیست که به خیابان بیایند. موسوی و کروبی یا باید اسماً و رسماً باشند و عملکردشان مشخص شود و یا اصلاً نباشند تا جنبش رهبران بی رودربایستی خود را بیابد.

این سایت گروهکی همچنین با بیان اینکه «22بهمن روز سبز نبود» نوشت: حضراتی که در فضای مجازی و نه واقعی امید کذایی خیرات می کردند که چنین شود و چنان کنیم، خطایی استراتژیک مرتکب شدند. مستی کردیم و شستانه لمس نکردیم که حاکمیت در فضای واقعی کار می کند و ما در فضای مجازی. تمهیدات سبزها در مجاز نسخه پیچی شد و برای نظام با همان تاکتیک های توده ای ]![ طبیعی بود که حاکمیت موفق شود. روشن شد که تعلق خاطر به انقلاب اسلامی در روزهای مبعوث آن نزد سبزها بسیار کم رمق است. خردک شررهای مطروحه در قالب استراتژی و تاکتیک های معطوف به 22 بهمن از سوی قلم به دستان سبز، نزد مردم تاثیر قاطع ندارد.

تحریم ها بی اثر است به جای آن از مخالفان ایران حمایت کنید (خبر ویژه)

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با ارزیابی دلایل بیهوده بودن تحریم اقتصادی ایران، خواستار تدارک برای حمایت از محافل ضدانقلاب در راستای تضعیف جمهوری اسلامی شد.

راجر کوهن تحلیلگر نیویورک تایمز تأکید می کند: ایران در سه دهه گذشته به تحریم عادت کرده و روش های انطباق با آن در این کشور بسیار پیشرفته است. بعید است که تحریم های جدید و به اصطلاح «هدفمند» بتوانند این جریان اقتصادی را مختل کنند. اقتصاد ایران حتی در بدترین شرایط آن یک اقتصاد بزرگ، متنوع و پیچیده است و با نمونه کره شمالی تفاوت فاحشی دارد. اجرای این تحریم ها طرفداران اقدام علیه ایران در کنگره را ارضا خواهد کرد ولی در عمل هیچ چیزی را تغییر نخواهد داد.

وی با اشاره به فهرست شرکت های ایرانی طرف تحریم آمریکا می نویسد: کافی است ایرانی ها یک شرکت پوششی را به اسم یک عموزاده یا وابسته سازمانی خود در کشور دیگری ثبت کنند. با همین روش ساده، آنها از این فهرست و مجازات های اقتصادی فرار می کنند.

با وجود اصرار مستکبرانه آمریکا بر ممنوعیت صادرات تکنولوژی به ایران، نیویورک تایمز حوزه اینترنت را برای حمایت از ضدانقلاب استثنا می کند و می نویسد: «راه بهتر برای تضعیف ایران- به جای تحریم- گشایش تجاری در زمینه فناوری های گسترش اینترنت و مبارزه با سانسور است. اواسط ماه دسامبر ]آذرماه[ یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا به مجلس سنای این کشور اطلاع داد که خواستار لغو تحریم های مربوط به ایران در زمینه صدور تکنولوژی است. ریچارد ورها مقام وزارت خارجه در نامه خود به مجلس سنا نوشت «ما به وزارت خزانه داری توصیه کرده ایم که با صدور یک جواز عمومی اجازه دهد که محصولات ارتباطی شرکت هایی مثل گوگل یا مایکروسافت که برای مصارف شخصی طراحی شده اند- از قبیل ای میل، چت و دسترسی به شبکه های اجتماعی و گروهی- به ایران صادر شود.» اما بخش مسئول در وزارت خارجه آمریکا تاکنون هیچ کاری درباره این پیشنهاد نکرده و طبق قوانین آمریکا- به عنوان مثال- هنوز هم ارائه خدمات پیام رسان ام اس ان مایکروسافت برای ایران غیرقانونی است. در مقابل وزارت خزانه داری 4 شرکت وابسته به سپاه پاسداران را در فهرست تحریم ها قرارداد که یک اقدام صرفاً بی فایده و نمایشی است».

گفتنی است دست و دل بازی و ولخرجی قدرت های غربی در زمینه گسترش فناوری های دسترسی آسان به شبکه های ماهواره ای و اینترنتی وابسته به دشمنان ملت ایران در حالی طی سال های اخیر شدت گرفته که این قدرت ها در زمینه صدور فناوری به ایران، اصالتاًقائل به سخت گیری مطلق و انحصارطلبی هستند.

هدایت سران مجازی به شیوه کنترل از راه دور (خبر ویژه)

عناصر ضدانقلاب فراری و مقیم خارج کشور از خط دهی به میرحسین موسوی توسط شبکه های اینترنتی و ماهواره ای خبر می دهند.

سایت موسوم به ندای سبز که توسط شماری از عناصر فراری نزدیک به حزب مشارکت اداره می شود، با اشاره به بازداشت حلقه اصلی مشاوران موسوی نوشت: دستگیری های روزهای اول بعد از انتخابات تأثیری بر جنبش نداشت اما شاید نتوان در مورد موج اخیر بازداشت ها به خصوص بعد از عاشورا که بر اطرافیان سران جنبش به ویژه مشاوران موسوی متمرکز بود، با این صراحت قضاوت کرد. این بازداشت ها باعث می شود موسوی و کروبی نتوانند عملکرد خوبی را ارائه کنند.

سایت یاد شده می افزاید: براساس آنچه از گوشه و کنار به گوش می رسد این دو نفر با فضای مجازی در ارتباط هستند. یکی از روزنامه نگاران اصلاح طلب چند روز پیش در گزارشی که از برنامه روزانه میرحسین موسوی نوشته بود، اشاره کرده بود که او هم در خانه و هم در دفتر کارش اینترنت پرسرعت دارد و روزی بیش از دو ساعت از وقتش را به گشت و گذار در اینترنت و خواندن وب سایت های خبری اختصاص می دهد. ضمن این که اگر نوشته درخوری نوشته شود که خواندنش برای هر یک از این دو مفید باشد می توان حدس زد که پیدا می شوند کسانی (از بستگان نزدیک و دوستان آنها) که این نوشته ها را به دست آقای موسوی و کروبی برسانند.

این سایت ضد انقلابی البته هویت روزنامه نگار مذکور را فاش نکرد اما مراجعه به وبلاگ سراج میردامادی (روزنوشت ها) فرد مذکور را نمایان می کند. میردامادی که مدیرکل انتخابات وزارت کشور در دولت خاتمی بود هم اکنون متواری است و ضمن اقامت در فرانسه با برخی رسانه های ضد انقلاب نظیر رادیو زمانه، روزنت و نیز رسانه های رسمی آمریکایی و انگلیسی مانند رادیو فردا همکاری می کند.

نامبرده با ارائه گزارشی از برنامه های موسوی و وضعیت به هم ریخته مشاوران وی می نویسد: «او در منزل از تجهیزات دریافت امواج ماهواره برخوردار نیست اما سایر انواع ارتباطات از قبیل موبایل و تلفن و اینترنت دارد و دوستان او گاه و بیگاه برخی از برنامه های سیاسی ماهواره ها را برای ایشان بر روی نوار ضبط کرده و به ایشان نشان می دهند در غیر این صورت اینترنت آ دی اس ال منزل و دفتر ایشان کم و بیش جبران نبود ماهواره را می نماید.

موسوی، بطور متوسط روزانه حدود دو ساعت را به مطالعه روزنامه ها و نشریات کاغذی و کمی بیشتر از این مدت را صرف خواندن سایتهای اینترنتی خبری و تحلیلی داخلی و خارجی می نماید».

خبر رهنمود گرفتن موسوی به واسطه شبکه های ماهواره ای و اینترنتی، از آن جهت قابل توجه است که وی طی 8-7 ماه گذشته اغلب مانند پیرو شبکه هدایت مجازی از خارج کشور- و نه مدیریت کننده فتنه سبز- عمل کرده و غالباً دنباله رو منفعل و مطیع طراحی رسانه های استکباری و ضدانقلابی در راه اندازی اغتشاش بوده است به نحوی که مجبور شد حتی آشوبگران حرمت شکن روز عاشورا را که از سوی همین شبکه ها تحریک و سازمان دهی شده بودند، مردان خداجو معرفی کند یا در 22 بهمن از آنها بخواهد با حفظ هویت و تمایز در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند که البته این دعوت به جایی نرسید.

خدمتگزاران علنی سازمان های جاسوسی آمریکا و انگلیس (کسانی چون مهاجرانی، سازگارا، نوری زاده، مخملباف و...) به واسطه ماهواره و فضای مجازی، در تشنج آفرینی های 8 ماه گذشته به عنوان عناصر الهام بخش و راه بلد موسوی و آشوب طلبان وابسته به ضد انقلاب عمل کرده بودند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات