صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۰  ، 
کد خبر : ۱۳۹۴۶۰

اخبار ویژه روزنامه های 8اسفند 88


کیهان

دیگر خیابان جای ما نیست اما واسطه ها چانه زنی را فراموش نکنند (خبر ویژه)

سخنگوی فراری ستاد کروبی و از اعضای فعال گروهک تحکیم در آشوب آفرینی های دوره اصلاحات می گوید دیگر نمی توان انتظار داشت راهپیمایی های اولیه پس از انتخابات یا حتی تحرکات 13 آبان و 16 آذر تکرار شود.

سعید رضوی فقیه در گفت وگو با دویچه وله اظهار داشت: نمی توان انتظار داشت به سادگی راهپیمایی هایی نظیر 25 خرداد یا حتی تحرکاتی مانند 13 آبان، روزقدس و 16آذر دیگر تکرار شود. 22بهمن این را نشان داد اما فکر می کنم محدود کردن اختیارات شورای نگهبان امری است که با توجه به طرحی که در مجمع تشخیص مصلحت در دست بررسی است، یکی از مسائل چالش برانگیز طی ماه های آینده خواهد بود.

این عنصر مرتبط با سازمان سیا، از نیروهای دلسوز(!؟) میانه رو و واسطه تمجید کرد و در اظهاراتی قابل تامل گفت: نیروهای دلسوز که در میانه جریان ایستاده اند باید متوجه باشند که اگر می خواهند نقشی ایفا کنند و کشور را از بحران ]!؟[ عبور دهند، باید وساطت کنند و از ابزارهایی که در اختیار دارند استفاده کنند برای اینکه رهبران جمهوری اسلامی و از جمله شخص آیت الله خامنه ای را تحت فشار قرار دهند.

سراج میردامادی مدیرکل انتخابات وزارت کشور در دولت خاتمی هم که اکنون متواری است، در تکمیل سخنان رضوی فقیه گفت: با سرکوب پیش آمده، ممکن است اشکال اعتراضات از اعتراض خیابانی تغییر کند تا میدان را برای چانه زنی با حاکمیت همچنان باز بگذارد. ادامه بحث ها، کار رسانه ای کردن و اطلاعیه دادن و مصاحبه کردن، می تواند گمان حاکمیت را بعد از راهپیمایی 22بهمن مبنی بر اینکه جنبش تمام شده به چالش بکشد.

گفتنی است در پی علنی شدن ریزش نیروهای فتنه سبز در راهپیمایی 22بهمن، سردرگمی و حیرت شدیدی عناصر فعال فتنه را احاطه کرده است و در این میان سران فتنه به روال نسخه پیچی رسانه های بیگانه، دو شیوه شب نامه پراکنی و تقلا برای ایجاد انشقاق در درون حاکمیت و چانه زنی! را با ناامیدی تمام- و از سر بیچارگی- پی گرفته اند.

دعوت محافل ضدانقلاب به فشار و چانه زنی در حالی است که جریان شکست خورده فتنه همه برگ های خود را سوزانده و باقمار بر سر تمام سرمایه های خود، به ورشکستگی کامل رسیده است.

خاتمی و کروبی پیغام دادند به کشور برنگرد، دستگیرت می کنند! (خبر ویژه)

یک ضدانقلاب فراری که به اتفاق همسرش در پشت پرده هدایت مطبوعات زنجیره ای قرار داشت، فاش کرد با پیغام مستقیم خاتمی و کروبی مبنی بر اینکه مبادا به کشور برگردی و دستگیر شوی، در آمریکا مانده است.

مهرانگیز کار همسر سیامک پورزند و از متهمان کنفرانس برلین (سال 1379) توسط دادگاه به 4سال زندان محکوم شد و به جز اقدام علیه امنیت ملی، پرونده 3 اتهام دیگر وی همچنان مفتوح است که به اعتبار فرار وی از کشور رسیدگی نشده است. وی در گفت وگو با بی بی سی با ادعای اینکه به طور موقتی و برای درمان از کشور خارج شده، اظهار داشت: قرار بود من 6 ماه در آمریکا باشم منتهی شوهرم را که دستگیر کردند، دائما کسانی که در ارتباط با پرونده ایشان احضار می شدند به من بلافاصله زنگ می زدند که مبادا به کشور برگردی. بالاخره کار به جایی کشید که آقای خاتمی رئیس جمهور و آقای کروبی رئیس مجلس وقت این پیغام را برای من فرستادند. آقای موسوی خوئینی نماینده مجلس ششم ]فراری و مقیم آمریکا[ هم که من به کمیسیون اصل 90 شکایت کرده بودم، همین را به من گفتند. حتی برای برخی دوستان سطح بالای اصلاح طلب پیام دادم که عموما نظرشان بر این بود که من فعلا برنگردم.

وی که به همراه همسرش دارای سوابق سلطنت طلبانه و همکاری با رژیم پهلوی است، همچنین اذعان کرد که برخلاف دوران حاکمیت مدعیان اصلاحات، دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور دارای چنددستگی نیست. «کار» گفت: آن زمان از نظر امنیتی با یکدستی روبرو نبودیم و انواع تفکر وجود داشت اما ظاهرا الان یک نوع تفکر غلبه کرده است. ولی تا قبل از قصه انتخابات، ما درون سیستم امنیتی ایران انواع نگرش ها را می دیدیم، چون ما کار می کردیم.

مهره مرتبط با محافل آمریکایی همچنین به ملاقات خود با خاتمی درسال 2006 در هاروارد آمریکا اشاره کرد و گفت: ایشان در آن ملاقات به من گفتند از آقای شاهرودی خواستم دو سطر بنویسند که خانم کار هیچ مشکلی ندارد؛ ایشان امتناع کردند، من هم به شما پیام فرستادم که برنگرد.

وی مدعی شد «من الان پشیمانم که از کشور خارج شدم» اما توضیح نداد که پس چرا بازنمی گردد تا به تخلفات ضد امنیتی و ضد انقلابی اش رسیدگی شود.

مهرانگیز کار درباره فتنه سبز هم گفت: جنبش با انواع خطرات روبه روست. ما با بحران رهبری در جنبش مواجه هستیم. ما با بحران مطالبات مواجه هستیم و اصلا نمی دانیم همه سبزها چه خواسته ای دارند، خواسته تغییر رژیم یا برآمدن اصلاح طلبان. ما در یک بلاتکلیفی به سر می بریم.

شایان ذکر است ارتباط مقامات دولتی و حزبی جبهه اصلاحات با سردمداران گروهک های ضدانقلاب و سلطنت طلب مسبوق به سابقه است اما ارتباط مورد اشاره نشان می دهد آلودگی دولت اصلاحات به جریان ها و عناصر ضدانقلاب آلوده به سازمان های جاسوسی آمریکا و انگلیس تا سطح مقامات ارشد آن دولت پیش رفته بود.

اعتراف سیانیوز به دروغ بودن اخبار اپوزیسیون علیه جمهوری اسلامی (خبر ویژه)

ارگان رسمی سازمان سیا به نقل از یک عضو حلقه کیان تصریح کرد برخی تحلیل های مخالفان جمهوری اسلامی درباره حوادث پس از انتخابات «غلط» بوده است.

مجید محمدی که اینک در آمریکا به استخدام رادیو فردا درآمده، در تحلیلی نوشت: وب سایت های فارسی زبان در روزهای پس از انتخابات تحلیل هایی را به صورت گسترده منتشر کردند که به رسانه های غربی هم منتشر شد مبنی بر اینکه روحانیون علیه رهبری هستند و برنامه ای را به این منظور طراحی می کنند. این خبرها و تحلیل ها، بیشتر از آن که واقعی باشد، آرزوها و امیال خبردهندگان و تحلیل گران ایرانی را که به خبرنگاران غربی نیز مشاوره می دهند، انعکاس می داد. کسانی گفتند هاشمی رفسنجانی دنبال چنین برنامه ای است. او نامه ای به رهبری نوشت و خطبه ای در نمازجمعه خواند اما نمی تواند جبهه تازه ای علیه رهبری باز کند. همه اعضای مجلس خبرگان حامی رهبری هستند. آنها هیچ سمپاتی با اصلاح طلبان یا مخالفان حکومت ندارند.

رادیو فردا تحلیل غلط دیگر را که به طور وسیع در رسانه های مخالفان منتشر می شد، اختلاف میان فرماندهان سپاه عنوان کرد و نوشت: خبرها و گزارش های زیادی در این زمینه منتشر شد اما امروز در رده فرماندهی سپاه کسی نیست که کوچک ترین همدلی با مخالفان رهبری داشته باشد. نامه فرماندهان سپاه به خاتمی در سال های دهه 70 این امر را به خوبی نمایانگر می سازد.

به نوشته عضو حلقه نفاق کیان، «تحلیل غلط دیگر» که به ویژه در رسانه های مختلف تلویزیونی آمریکا عرضه می شد این بود که کشته شدن افراد، موجب چرخه ای از عزاداری ها و سوگواری خواهد شد (مراسم سوم، هفتم و چهلم) و به تداوم اعتراض کمک خواهد کرد. این تحلیل از وقایع انقلاب 57 نسخه برداری شده بود اما در حال حاضر هیچ زمینه عینی در ایران ندارد. رهبران جمهوری اسلامی از همان دری که به رژیم سابق ضربه زدند، ضربه نمی خورند».

گفتنی است رادیو فردا خود یکی از رسانه هایی بود که در اوج اغتشاشات خیابانی، به القای تحلیل های تحمیلی و انتشار اخبار دروغ در این زمینه مبادرت می کرد.

منافقین قدیمی تر سرقفلی سکولاریسم را از آن خود می دانند (خبر ویژه)

گروهک تروریستی منافقین اعلام کرد پیشگام تلاش برای جدایی دین از سیاست و برقراری حکومت سکولار در ایران به ویژه از 27 سال پیش بوده است. این موضع از آن جهت جالب توجه است که برخی گروهک ها و احزاب فعال در فتنه سبز تلاش کرده اند پیگیری پروژه آمریکایی-صهیونیستی سکولاریسم را امری جدید و ابداعی از سوی خود معرفی کنند.

به گزارش «سکولاریسم نو» کریم قصیم عضو گروهک رجوی با ارسال نامه ای به این سایت تصریح کرد شورای مقاومت ملی در 21 آبان 1364 بیانیه ای به امضای رجوی صادر و در آن بر لزوم سکولاریسم و جدایی دین از سیاست تاکید کرده است.

بنابراین گزارش، طرح مذکور رسماً در مرکزیت گروهک تروریستی منافقین به اتفاق آرا به تصویب رسیده است.

شایان ذکر است سناریوی جدا کردن دین از سیاست و غیردینی کردن سیاست نه تنها ریشه استعماری دارد و مثلث انگلیس، صهیونیسم و آمریکا، آن را در طول دهه ها پیگیری کرده اند، بلکه این سناریوی ضددینی ریشه ای کهن تر نیز دارد و ریشه های عمیق تر آن را باید در سیاست اموی و سپس عباسی جست وجو کرد که کوشیدند دین را به انزوا بکشانند و سیاست را از مقیدات و چارچوب های دینی تهی کنند.

برخی افراطیون مدعی اصلاح طلبی که به ویژه پس از انتخابات در فتنه سبز به ایفای نقش پرداختند، سعی کرده اند با ژست روشنفکری خود را کاشف و مبدع سکولاریسم معرفی کنند. آنها تا مرز حذف اسلام از جمهوری اسلامی پیش رفتند اما پس از مشاهده موج توفنده اعتراض های مردمی به ویژه در ماه های اخیر، از این موضع عقب نشینی کردند و مدعی شدند کسان دیگری بوده اند که شعار جمهوری غیراسلامی سر می داده اند.

لس آنجلس تایمز: رفسنجانی با این حرف ها موقعیت خود را در میان اپوزیسیون از دست می دهد (خبر ویژه)

اقدام اخیر آیت الله هاشمی رفسنجانی در تأکید بر لزوم مرزبندی میان وفاداران به انقلاب و جریان های ساختارشکن، مذاق محافل ضدانقلاب را تلخ کرد.

وی در اجلاس اخیر مجلس خبرگان ضمن تأکید بر اینکه «مردم در 22 بهمن نشان دادند قدر انقلاب و رهبری را می دانند» و «امروز کسی غیر از رهبری نمی تواند محور همدلی و همراهی باشد» تأکید کرده بود: نباید مرز بین وفاداران به انقلاب با ساختارشکنان و کسانی که می خواهند در برابر ولایت فقیه بایستند، مخدوش شود. این مرز واقعی است نه جعلی و قراردادی. به دنبال این موضع و همچنین صدور بیانیه انقلابی از سوی مجلس خبرگان، روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز در تحلیلی نوشت: شهرت و موقعیت هاشمی رفسنجانی با این مواضع، در میان اپوزیسیون در خطر است.

این روزنامه نوشت: همراهی هاشمی رفسنجانی با بیانیه مجلس خبرگان که مخالفان را جریان فتنه قلمداد می کند و می گوید صبر انقلابی مردم در برابر سران فتنه به سر آمده، ممکن است یک عقب نشینی تاکتیکی باشد اما شدیداً به او نزد اپوزیسیون و اصلاح طلبان و میانه روها لطمه می زند.

فرخ نگهدار عضو مرکزیت گروهک فدائیان خلق هم درگفت وگو با دویچه وله اظهار داشت: اگر به سخنرانی آقای رفسنجانی دقت کنید، رجوع او به آقایان کروبی و موسوی و خاتمی نیست بلکه تصریح کرده باید خط فاصل روشنی میان آنها که اصل انقلاب را قبول دارند با کسانی که اصل انقلاب را قبول ندارند و فتنه می کنند، کشید. فکر می کنم بیانیه مجلس خبرگان، بیانیه شخص آقای رفسنجانی است. من فاصله ای بین بیانیه و آقای رفسنجانی نمی بینم. پس از انتخابات آقای رفسنجانی به گونه ای صحبت کرد که برداشت این بود که ایشان با آقای موسوی و کروبی یک بلوک مقابل رهبر هستند.

نام بی مسمّا برای تحریم های پا در هوا (خبر ویژه)

همزمان با ارزیابی های جهانی درباره ناکارآمد بودن تحریم اقتصادی ایران، اظهارات مقامات وزارت خارجه آمریکا نشان می دهد که حتی خود آنها هم درباره خاصیت این تحریم ها سردرگم هستند.

فیلیپ کراولی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: واشنگتن درپی تحریم های فلج کننده علیه ایران نیست.

وی اضافه کرد: ما بر آن نیستیم که تحریم های فلج کننده بر ایران وارد کنیم. نیت واقعی ما یافتن راه هایی برای فشار آوردن بر دولت ایران و در همان حال پرهیز از هرگونه آسیب به مردم است.

این سخنان در حالی است که هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا چند روز پیش ادعا کرده بود «آمریکا به دنبال تحریم های فلج کننده علیه ایران است». وی می گوید: امیدواریم 30 تا 60 روز دیگر بتوانیم قطعا تحریمی جدید علیه ایران آماده کنیم.

گفتنی است تعبیر تحریم فلج کننده، تعبیری است وام گرفته از ادبیات سران رژیم صهیونیستی و نشان می دهد مقامات آمریکایی، استقلال چندانی از خود ندارند. این لفظ در عین حال از آن جهت بی معنا و مضحک است که محافل آمریکایی و استکباری طی 31 سال گذشته همواره از حربه تحریم برای از پا انداختن ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی بهره گرفته اند اما اکنون به نحوی اظهارنظر می کنند که گویا تحریم های 30 سال گذشته برای شوخی یا خنداندن ملت ایران بوده است(هرچند که در عمل به مضحکه و شوخی و دشمنی ناکام تبدیل شده است).

ایران

دیگه چه خبر؟

نماز بر جنازه عبدالمالک ریگی جایز نیست

خبر اول این که امام جمعه اهل سنت شهرک کهک زابل گفته: عبدالمالک کسی است که حتی نماز بر جنازه او جایز نیست. مولوی درواخ امام‌جمعه و مدرس حوزه علمیه اهل سنت شهرک کهک شهرستان زابل، در حاشیه گردهمایی سران طوایف و معتمدین سیستان و بلوچستان که برای قدردانی از اقدام سربازان گمنام امام زمان‌(عج) در دستگیری عبدالمالک ریگی برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزوده: با دستگیری عبدالمالک، خداوند اعمال ننگین و اطرافیانش را رسوا کرد و ان‌شاء‌الله اطرافیانش بزودی دستگیر خواهند شد. همچنین سردار بشیر احمد ریگی، رئیس طایفه ریگی گفته: عبدالمالک یک آدمکش بود که به هیچ‌کس رحم نمی‌کرد و او مزدوری بود که هیچ جایگاهی بین مردم استان سیستان و بلوچستان نداشت.

دستگیری عوامل شعار نویسی مرتبط با آقازاده فراری

خبر دیگر این که برخی عناصر میدانی جریان فتنه که شعارنویسی هایی را در برخی استان‌ها به شکل تشکیلاتی انجام می‌داده‌اند، دستگیر شده اند.این افراد که در برخی استان‌ها دستگیر شده اند،تصریح کرده‌اند که هماهنگی‌های آنان از طریق یک نفر در تهران انجام شده و فرد مزبور در ایام مختلف شعارهایی را برای دیوار نویسی به آنان ایمیل می‌کرده است.افراد مذکور همچنین اعتراف کرده‌اند که از طریق یک سایت اینترنتی متعلق به یک آقازاده فراری و در ازای واریز وجوهی به حسابشان دست به انجام این کار می‌زدند.

انتقاد شدید خاتمی از موسوی

شنیدیم که نارضایتی تشکل‌های سابقه دار اصلاح طلب از عملکرد موسوی و کروبی چهره تازه‌ای به خود گرفته است. بر این اساس طی دیداری که اخیراً محمد خاتمی با میرحسین موسوی داشته، خاتمی از اتمام حجت با موسوی خبر داده و گفته پیش بینی من این است که با این وضعیت تا دو ماه دیگر از اصلاحات چیزی باقی نمی‌ماند. خاتمی همچنین گفته که میرحسین فکر می‌کند این اتفاقات به خاطر اوست. من آن موقع اشتباهی کردم و گفتم «یا‌من یا میرحسین» و حالا این حرف افتاده سر زبان‌ها و باعث بروز ناراحتی شده. موسوی دچار توهم شدید شده است.

تکذیب خبر پیشنهاد غنی سازی اورانیوم ایران در خاک ژاپن

باخبر شدیم که وزارت امور خارجه ژاپن این خبر را که توکیو پیشنهاد غنی‌سازی اورانیوم ایران در خاک ژاپن را مطرح کرده، با قاطعیت تکذیب کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه ژاپن در این باره گفته: این به هیچ‌وجه مطابق با واقعیت نیست. وی همچنین گفته: در دیدار اخیر کاتسو اوکادا، وزیر امور خارجه ژاپن و علی‌لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران مسئله غنی‌سازی اورانیوم بررسی نشد.

نویسندگان فرانسوی درمعرض حملات رژیم صهیونیستی

دست آخر این که یک نویسنده و مورخ فرانسوی با اشاره به سانسور تبلیغاتی دراین کشور تأکید کرده: نویسندگان فرانسوی برخلاف ادعای آزادی بیان، در معرض حملات لابی صهیونیستی قرار دارند. پل اریک بلانرو نویسنده فرانسوی کتاب «سارکوزی، اسرائیل و یهود» به دلیل نگارش کتابی درباره رابطه سارکوزی و رژیم اشغالگر قدس در معرض حملات لابی صهیونیستی قرار گرفته است. پل اریک بلانرو به دلیل خودداری ناشران فرانسوی از چاپ کتابش، مجبور شد آن را در بلژیک منتشر کند با این همه تنها کتابفروشی پاریس با عنوان «ریزیستانس» که حاضر به فروش این کتاب شد مورد حملات یهودیان تندرو قرار گرفت و در معرض تهدید و تخریب قرار دارد.

جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

***ایرانیان فراری حتی بعد از مرگ نیز گرفتار بی هویتی هستند. به گزارش شفاف به نقل از پارسینه مراسم تشییع جنازه و تدفین یدالله خسروشاهی یکی از فعالان سیاسی چپ ایرانی که هفته گذشته در گورستان « ترنت پارک » لندن برگزار شد به ارائه مدل جدیدی از مراسم تشییع و تدفین و عزاداری به سبک مارکسیست های ایرانی تبدیل شد! بعد از قرار دادن جنازه این فرد در داخل آرامگاه حاضرین درحالی که ترانه ها و آهنگ های مورد علاقه فرد متوفی از بلندگو پخش می گردید به پیشنهاد و دعوت خانواده خسروشاهی به یاد وی جرعه ایی شراب نوشیدند و جرعه ای دیگر را به تابوت خسروشاهی نثار کردند! همچنین حاضران به عنوان آخرین خداحافظی با فرد متوفی سرود « مرا ببوس » و « انترناسیونال » را همسرایی کردند.

***روسیه بار دیگر نشان داد که از سیاست آمریکا در موضوع هسته ای ایران پیروی می کند. « دیمتری مدودف » رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه ای با مجله فرانسوی « پاری ماچ » از ایران خواست برای حل بحران به وجود آمده در زمینه برنامه هسته ای خود با سازمانهای بین المللی همکاری کند. وی افزود : ایران باید برنامه هسته ای خود را با مطالبات سازمان های بین المللی همانند آژانس بین المللی انرژی اتمی منطبق کند » .

***ایهود باراک در دیدار با بان گی مون گفت : « دست یابی ایران به سلاح هسته ای توازن قوای منطقه را برهم خواهد زد. باید در سریعترین زمان ممکن تحریم های فلج کننده علیه ایران وضع کرد » . به گزارش عصر ایران منابع رژیم صهیونیستی ادعا کرده اند دبیرکل سازمان ملل در دیدار با وزیر دفاع رژیم صهیونیستی با حمایت از تلاش های این رژیم برای ممانعت از دست یابی ایران به سلاح هسته ای ! به وی تعهد داده تا به عنوان دبیرکل سازمان ملل از هر تلاشی برای جلوگیری از این روند و تصویب قطعنامه جدید تحریمی علیه ایران دریغ نکند. علیرغم این ادعا براساس گزارش رسانه های اسراییلی باراک در دیدار با دبیرکل سازمان ملل از گزارش گلدستون درباره جنایات جنگی ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه به شدت انتقاد کرده است .

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات