صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۸:۱۳  ، 
کد خبر : ۱۴۰۵۲۸

نارضایتی سیاه پوستان آمریکا از عملکرد اوباما


بصیرت:افزایش نرخ بیکاری سیاهپوستان در آمریکا ، موجب نارضایتی آنهاشده است .
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از راشا تودی، نتایج یک نظرسنجی که موسسه آمریکایی پیو از آمریکایی ها انجام داده است ، از تداوم نرخ بالای بیکاری در میان سیاه پوستان ، شکاف طبقاتی و درآمدی بین این قشر و سفید پوستان کشور و ناامیدی سیاه پوستان از عملکرد اوباما در زمینه مسایل نژادی حکایت دارد .
براساس نظرسنجی موسسه پیو ، در حالی که میانگین درآمد یک زن سفیدپوست در سال های اول اشتغال ، 42 هزار وششصد دلار است ، این رقم در رابطه با یک زن سیاه پوست مجرد ، تنها 5 هزار دلار است .
براساس این گزارش ، تداوم بحران مالی در آمریکا و افزایش بیکاری در میان سیاهپوستان ، در موفقیت عملکرد رئیس جمهوری آمریکا در کمک به این قشر ، تردیدهایی ایجاد کرده است .
به گفته بل فلچر از نویسندگان سیاه پوست نشریه " بلک کامنتیتور" اوباما با ایجاد امیدواری در میان سیاه پوستان و جلب حمایت آنها ، به منصب ریاست جمهوری رسید ، اما در عمل بسیار محتاطانه عمل کرد ، به گونه ای که بسیاری از سیاه پوستان اکنون احساس می کنند که وی ، فرد مورد نظر آنها نیست .
براساس این گزارش ، بسیاری از سیاه پوستان آمریکا با این تصور که انتخاب اوباما زمینه ساز عبور از مسیر طولانی عصر برده داری به جنبش حقوق شهروندی است ، به وی رای دادند .


 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات