صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۷:۱۷  ، 
کد خبر : ۱۴۱۲۹۳

اخبار ویژه روزنامه های 25فروردین89


کیهان

أی بدین، ثواب داره خدا از آقایی کمتون نکنه! (خبر ویژه)

نظرسنجی اوپن! مجله تایم درباره 200 نفر به بهانه ای تازه برای نمایش درماندگی عناصر افراطی و سرگردان در عرصه اینترنت تبدیل شد.

در این نظرسنجی که هر کاربری می تواند چند بار رأی دهد، اسامی 200 نفر از کشورهای مختلف و با شغل های گوناگون(اعم از خواننده، بازیگر سینما، تاجر، سیاستمدار و...) به نظرسنجی گذاشته شده و نام میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و شیرین عبادی هم در میان اسامی دیده می شود. عناصر افراطی سرخورده برای درآمدن از بیکاری و روحیه دادن به یکدیگر خواستار رأی به موسوی شدند اما ظاهرا با وجود رأی دادن های چندده باره، فعلا خواننده مبتذل و ضد اخلاقی آمریکایی به نام لیدی گاگا از دیگران پیشی گرفته است!

آنچه در این میان جالب است پیغام هایی است که برخی کاربران طیف یاد شده در سایت هایی نظیر فیس بوک، بالاترین، دنباله و فرندفید گذاشته اند:

¤ راستی رأی دادن به روشنفکرترین زن مسلمان اولین و آخرین را فراموش نکنید. به شیرین عبادی هم رأی بدین، خدا از آقایی کمتون نکنه. ثواب داره!

¤ مرسی از راهنمایی. الان رفتم به لیدی گاگا رأی دادم.

¤ من به شاهرخ خان]بازیگر هندی[ رأی دادم که بیاد بالای میرحسین.

¤ سؤال سختیه واقعن. به شخصه حالم از این دختره به هم می خوره اما گمون می کنم که در مقیاس جهانی لیدی گاگا از میرحسین موثرتره.

¤ نشه مثل نظرسنجی های قبلی! نظرسنجی که بشه چند بار رأی داد ارزش نداره زیاد.

¤ آقا خبری از کروبی نیست؟

¤ شیرین عبادی=82 معمر قذافی=83 من نمی دونم کی به قذافی رأی می ده ولی خیلی مسخره یک برنده جایزه صلح نوبل فقط یکی بالاتر از قذافی باشه.

¤ منم به لیدی گاگا رأی دادم!

¤ شخصیت های اول هنرمندا هستن. با رأی دادن به موسوی شخصیتش را پایین می آوریم.

¤ یک سؤال! فرض کنیم موسوی شد نفر اول این لیست! لیستی که لیدی گاگا فعلا سردمدارش هست و شاهرخ خان رقیب موسوی!! چه فایده ای داره اونوقت که این همه ما توی همه سایت ها تبلیغ این رأی را می کنیم؟ دلخوشکنک خودمون اگر باشه که هیچ، اما اگر می خواهید بگید دنیا ببینند که...

خوب آخه رأی گیری که یک نفر 100 بار بتونه رأی بده، رأی گیری که لیدی گاگا رقیب موسوی باشه، رأی گیری که علمی هم نیست، چه ارزشی داره آخه؟

¤ یکی از مزخرفترین لینک های بالاترین که تا به حال دیدم، بی خیال بابا، جنبش سبزها، بیش از این سوژه خنده دست کیهان شریعتمداری ندین.

¤ لیدی گاگا رو عشق است من بهش رأی دادم. موسوی چی داره که بهش رأی بدم.

رئیس ستاد ارتش اسرائیل در درگیری با ایران جا زد (خبر ویژه)

یک مقام سابق وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از اختلاف شدید میان وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش این رژیم خبر داد و تصریح کرد: مخالفت گابی اشکنازی با عملیات نظامی علیه ایران، محبوبیت زیادی به وی در اسرائیل بخشیده است.

یوسی یهشواع (جانشین دان حالوتس رئیس سابق ستاد ارتش و مدیرکل وزارت جنگ به هنگام جنگ 33روزه با حزب الله) می گوید: تصمیم باراک برای برکناری اشکنازی از ریاست ستاد ارتش 10ماه قبل از پایان دوره چهارساله وی، هدیه ای به دشمنان اسرائیل است. برخی کشورهای اسلامی و عربی به ویژه حزب الله، حماس و ایران در کمین اسرائیل نشسته اند و این در حالی است که محافل نظامی اسرائیل از تشدید این اختلافات و احتمال نابودی تلاش های 3 سال گذشته به ویژه در زمینه آمادگی برای مقابله با چالش های آینده نگران هستند.

روزنامه الحیات از قول این کارشناس ارشد نظامی اسرائیلی گفت: تصمیم باراک برای ابلاغ پایان ریاست اشکنازی موجب از دست رفتن پشتوانه عمومی و مردمی باراک می شود زیرا او با کسی درگیر شده که برای پیشرفت ارتش اسرائیل اقدامات زیادی انجام داد. مخالفت اشکنازی با عملیات نظامی بر ضد ایران و سخنان جنگ طلبانه، محبوبیت زیادی به وی بخشیده است.

جانشین رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل همچنین با بیان اینکه اسرائیلی ها برکناری اشکنازی را از چشم نتانیاهو و ایهود باراک می بینند، اضافه کرد: اشکنازی معتقد است اسرائیل به تنهایی از عهده حمله نظامی به ایران برنمی آید.

به نوشته الحیات، «اختلاف باراک و اشکنازی، موقعیت اسرائیل برای مقابله با چالش های امنیتی را تضعیف می کند و این در حالی است که اسرائیل می کوشید توانایی خود برای مقابله با چالش های امنیتی در شمال (حزب الله) و جنوب (حماس) را به نمایش بگذارد.»

الحیات نوشت: اختلاف اخیر و تلاش برای برکناری اشکنازی، حاکی از کشمکش در نهادهای امنیتی است و برخی تحلیل گران این شرایط را برای اوضاع امنیتی اسرائیل خطرناک توصیف می کنند. یوسی یهشواع می گوید این وضعیت و تصمیم برای برکناری اشکنازی هدیه ای برای دشمنان ماست.

نمره صفر روسیه به پروژه اوباما (خبر ویژه)

رئیس جمهور روسیه حمایت جهانی از خواسته مقامات آمریکایی برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران در حوزه انرژی را بعید دانست.

دیمیتری مدودف در گفت وگو با شبکه ای بی سی اظهار داشت: تحریم ها باید ایرانی ها را به فکر بیندازد که در آینده چه کار باید کرد. ما در حال بررسی زمینه های تحریم هستیم اما در مورد تحریم انرژی ایران نظر خودم را می گویم. فکر می کنم بعید است بتوانیم اعضای جامعه جهانی را متحد سازیم.

وی اظهار داشت: «یادآوری می کنم که ما نیز همکاری های انرژی با ایران داریم اما در این مورد بحث ما در میان نیست. تحریم ها فقط باید حالتی را ایجاد کنند تا همه کشورهای دیگر درک کنند که همه با این تحریم ها موافق بوده و موضعی واحد دارند. اما اگر نیمی از کشورها از آنها حمایت کنند و نیمی دیگر نه، تأثیر این تحریم ها صفر خواهد بود.»

وی همچنین گفته است: نباید کاری کرد که مردم ایران علیه دیگر کشورها برانگیخته شوند. تحریم ها باید هوشمند و مأثر باشند نه اینکه ملت ایران را از جامعه جهانی بیزار کند. آیا ما می خواهیم کسانی که در ایران روحیه تندرو دارند روحیه خویش را به کل جهان منتقل کنند؟

مدودف همچنین تهدید نظامی علیه ایران را بدترین گزینه توصیف کرد و گفت: در صورت بروز حادثه ای، جنگ تمام خاورمیانه را فرا می گیرد و فاجعه ای جهانی به وقوع خواهد پیوست. در این منطقه همه آن قدر به هم نزدیکند که کسی نمی تواند از جنگ به راه افتاده دور بماند.

همزمان، سخنگوی وزارت خارجه چین هم ضمن اظهاراتی توافق چین با آمریکا برای تشدید تحریم ها علیه ایران را زیر سأال برد. به گزارش خبرگزاری فرانسه جیانگ یو تصریح کرد: تحریم گزینه مناسبی برای حل کشمکش در مورد برنامه هسته ای ایران نیست.

رویتر هم از قول دیپلمات های چینی نوشت: «پکن با هر نوع تحریم علیه حوزه انرژی ایران مخالف است.»

برخی محافل تندرو در غرب با اشاره به پرونده ناکام تحریم ها تصریح می کنند بدون هدف گرفتن بخش انرژی ایران و صادرات آن امکان تأثیرگذاری بر ایران وجود ندارد. این در حالی است که کشورهای طرف قرارداد با ایران حاضر نیستند اقتصاد و امنیت خود را به خاطر آمریکا و رژیم صهیونیستی به خطر بیندازند.

اوباما زور بیخودی می زند هم سابقه آمریکا معلوم است و هم سابقه ایران (خبر ویژه)

اقدام دولت آمریکا در برگزاری نشست امنیت هسته ای به موازات چشم پوشی از زرادخانه اتمی رژیم صهیونیستی موجب ابراز تردید و تمسخر در محافل مختلف جهانی شده است.

پاتریک سیل تحلیلگر انگلیسی مسائل خاورمیانه با اشاره به رویکرد دوگانه آمریکا در دنیا برنامه هسته ای ایران و تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی نوشت: تفاوت ایران و اسرائیل این است که اسرائیل معاهده «ان.پی.تی» را امضا نکرده و غرب هیچ اتهامی به اسرائیل در مورد برنامه هسته ایش مطرح نکرده اما ایران که معاهده ان. پی.تی را امضا کرده با اتهامات غرب روبروست. اسرائیل که یک زرادخانه هسته ای در اختیار دارد نه تنها از امضا معاهده ان.پی.تی امتناع کرده بلکه اجازه بازرسی از زرادخانه هسته ای خود را نیز به بازرسان نداده است. کارشناسان و تحلیلگران می گویند چرا اوباما که به دنبال ایجاد دنیای عاری از تسلیحات هسته ای و خاورمیانه باثبات می باشد، از اسرائیل نمی خواهد که فعالیت زرادخانه هسته ای خود را متوقف کند؟ تا زمانی که اسرائیل تهدیدکننده و عنان گسیخته عمل کند، پرسش از برنامه هسته ای ایران مضحک است.

وی همچنین در گلف نیوز نوشت: اعمال فشار بیشتر علیه ایران از سوی دولت اوباما در حالی که چین و روسیه با تحریم های جدید موافقت نکرده اند و کشورهایی نظیر ترکیه و برزیل هم علنا با تحریم ها مخالفت می کنند، عاقلانه نیست بلکه محکوم به شکست است و نتایج معکوسی به همراه خواهد داشت.

لیندا هرد متخصص امور خاورمیانه در هفته نامه آن لاین جورنال نیز، سیاست دوگانه اوباما را به چالش کشید و نوشت: مضحک است. تنها کشوری که تاکنون در جهان از سلاح هسته ای استفاده نموده و صدها هزار انسان را در هیروشیما و ناکازاکی با بمب اتمی به قتل رسانده، اکنون ایران را متهم می کند. این در حالی است که اسرائیل دو بار در سال های 1967 و 1973 در صدد استفاده از بمب اتمی علیه مصر بود.

وی با اشاره به کنفرانس خلع سلاح در تهران که اواخر فروردین برگزار می شود، می نویسد: غرب باید به جای فرستادن پیام های متناقض، از این کنفرانس حمایت کند. لیندا هرد مسئله مضحک دیگر در نوع مواجهه آمریکا با برنامه هسته ای ایران و رژیم صهیونیستی را چنین توضیح می دهد: نکته مضحک دیگر این است که ایران اجازه بازرسی کامل را به ماموران آژانس بین المللی هسته ای داده است و از امضا کنندگان «ان.پی.تی» می باشد اما اسرائیل تاکنون از امضای «ان. پی.تی» سر باز زده است و حتی به خاطر سیاست های هسته ای اش از سوی واشنگتن تشویق نیز می شود. ایران در طول تاریخ معاصر خود تاکنون به هیچ کشوری یورش نبرده است ولی هشت سال در جنگی توسط صدام حسین که از جانب واشنگتن حمایت می شد مورد حمله قرار گرفت و هم اکنون نیز از سوی تل آویو و واشنگتن مورد تهدید نظامی قرار می گیرد.

این تحلیلگر انگلیسی با اشاره به تایید برنامه هسته ای ایران از سوی آژانس و سنگ اندازی غرب در راه پیشرفت این فعالیت ها می نویسد: اساس برنامه هسته ای ایران در رژیم سابق ایجاد شد ولی چرا آن موقع جهان و غرب راجع به این مسئله حساس نبود؟ پاسخ واضح است. شاه مهره ای آمریکایی بود و هنگامی که آیت الله خمینی به روی کار آمد تمامی این برنامه ها لغو شد. آنچه که مشاهده می شود این است که ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای تحت نظارت «ان.پی.تی» می باشد و کشورهای امضا کننده این پیمان نیز باید به ایران کمک نمایند اما این کشورها از این کار سر باز زده اند. در عوض آمریکا با هند که عضو «ان. پی. تی» نیست در سال 2005 قرارداد همکاری های هسته ای امضا نمود. غرب می خواهد ایران دست های خود را به علامت تسلیم بالا ببرد و حق قانونی کشور خود در زمینه هسته ای را رها سازد. آن ها می خواهند ایران را کشوری مزاحم معرفی نمایند اما تا زمانی که غرب چشم های خود را بر زرادخانه های اسرائیل می بندد فرصت عدم گسترش سلاح های هسته ای از بین می رود. بهتر است به ایران و حق استفاده صلح آمیز این کشور از انرژی هسته ای احترام بگذاریم.

عددی نیستیم که جمهوری اسلامی ما را به حساب آورد (خبر ویژه)

دو تن از عناصر ضدانقلاب تصریح کردند جمهوری اسلامی موقعیت برتر را دارد و به همین دلیل مذاکره با اپوزیسیون را بی معنا می داند.

جمشید اسدی از عناصر سلطنت طلب فراری به گویانیوز گفت: رهبر جمهوری اسلامی هرگز با مخالفان سازش نکرده است. جمهوری اسلامی قدرت فرادست را دارد و نیازی به سازش و مصالحه نمی بیند. آنها موضع سرسختانه ای دارند. این طرف هم اپوزیسیون فاقد رهبر است.

وی همچنین اظهار داشت: در عین پشتیبانی از چهره های مقاومت آقایان موسوی و کروبی، انتقاد و گله ای تند اما دوستانه هم از ایشان به ویژه نسبت به آقای موسوی دارم. انتقادم به خرافه نادرستی است که توسط ایشان در دهان ها افتاد و متاسفانه بسیار گشت. این خرافه که در جنبش سبز هر کس برای خودش رهبر است.

این سلطنت طلب، با اشاره به بی مایگی اپوزیسیون در 22بهمن گفت: حضور کم در 22بهمن و چهارشنبه سوری مایه نگرانی است زیرا اپوزیسیون برنامه مشخصی ندارد.

عزت سحابی از وابستگان به گروهک های ملی- مذهبی هم در گفت وگو با رادیو زمانه اظهار داشت: امکان مذاکره با مقامات وجود ندارد. آنها ما را راه نمی دهند. عیبی ندارد موسوی و خاتمی و کروبی مذاکره کنند اما طرف مقابل آنها را قبول ندارد. مقامات معتقدند، اصلا بحرانی وجود ندارد.

وی در عین حال امید خود را برخی افراد در داخل نظام دانست و گفت: امید ما به اصولگرایان داخل حکومت است و مشورت هایی که می دهند.

قدس

خبر ویژه 

نمایندگان مجلس هم ...!

قدس- گروه سیاسی: شنیده شده است، یکی از نمایندگان مجلس، کارت ساعت زنی خود را در اختیار یکی از همکارانش قرار می داده تا در ساعاتی که دیر به صحن علنی وارد می شده یا غیبت داشته، همکارش با این کارت به جای او ساعت بزند.

گویا هیأت رئیسه مجلس متوجه این موضوع شده و به او تذکر جدی داده است.نام این دو نماینده به دلیل حفظ حرمت آنها درج نمی شود.

وزیر دفاع: سیا می گوید ایران توان صادرات موشک بالستیک را دارد

فارس - سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع دیروز در همایش تجلیل از اسطوره های ارتش گفت: اسناد سیا می گوید ایران توان صادرات موشک بالستیک را به دیگر کشورها دارد.

وی افزود: ایران موازنه استراتژیک را به گونه ای شکل داده که دشمن در بن بست عجیبی گیر کرده است.

گامهای بی صدای آمریکایی ها در جنوب ایران

فارس - آمارها از حضور بی سر و صدای مسافران آمریکایی به مناطق دریایی جنوب کشور حکایت دارد. در ماههای اخیر مسافران آمریکایی بسیاری از مرزهای دریایی ایران وارد کشور شده اند.پانزدهم اسفند سال گذشته کشتی«کریستال» که بزرگترین کشتی مسافری جهان است 900 آمریکایی را وارد کشور کرد.همچنین کشتی «روح نقره ای» با تعداد زیاد مسافر خارجی در ماه اخیر در بندر شهید باهنر پهلو گرفت.

ابراز تاسف از مفقودشدن برخی آثار علامه امینی

مرکز خبر حوزه - حجة الاسلام والمسلمین فاطمی نیا استاد حوزه با ابراز تأسف از مفقود شدن برخی آثار علامه امینی گفت: ایشان کتاب الغدیر را در 22 جلد تألیف و تدوین کرده اند، اما به علت مفقود شدن 11 جلد آن فقط نیمی از این اثر ارزشمند در دسترس است.

دیدار بدون هماهنگی یک اصلاح طلب با سعودی ها

جوان آنلاین - یکی از چهره های مطرح سیاسی کشور و متمایل به اصلاح طلبان با وجود مخالفت وزارت خارجه بدون هماهنگی به عربستان سفر کرده است.این چهره سیاسی دیدارهایی را با برخی مقامهای سعودی و از جمله وزیر خارجه این کشور داشته است.

شایعه مشکوک گرانی بن غذا در دانشگاه آزاد

خبرنامه دانشجویان ایران - دربرخی از دانشگاههای آزاد شایعه ای مبنی بر گرانی بنهای غذا در چند هفته آینده پخش شده است. این خبر از آنجا در میان دانشجویان پخش می شود که به گفته برخی از مسؤولان، این اقدام در راستای بحث هدفمند کردن یارانه هاست.

چاپ مجلات مستهجن در تهران

آتی نیوز - برخی چاپخانه های تهران به انتشار مجلات مستهجن در قالب کالاهای لوکس منزل و لوازم آرایش اقدام کرده اند.

تمدن: راهپیمایی 25 خرداد 1388 مجوز داشت

پارلمان نیوز - استاندار تهران اعلام کرد که راهپیمایی 25 خرداد با مجوز برگزار شده بود. مرتضی تمدن در گفتگویی با همشهری ماه افزود: آنها(معترضان) تقاضای برگزاری راهپیمایی کردند و ما هم مجوز صادر کردیم.

جایزه 500 هزار دلاری برای اکبر گاف

خبر آنلاین - اکبر گنجی که در آخرین سخنان جنجالی اش اصل امامت را زیر سؤال برده بود برنده جایزه 500 هزار دلاری میلتون فریدمن مؤسسه کیتو برای پیشبرد آزادی در سال 2010 شد.

موسسه تحقیقاتی کیتو که در واشنگتن مستقر است با اعلام این خبر علت اعطای جایزه را حمایت اکبر گنجی از «دمکراسی سکولار و افشای دخالت حکومت در قتل مخالفین رژیم مذهبی ایران» بیان کرده است.

مزاح بهزاد نبوی با دوستان بازداشت شده اش

خبر آنلاین - بهزاد نبوی عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب که در ایام نوروز در مرخصی به سر می برد در دیدار با افرادی که به ملاقاتش می آمدند، از گرفتن عکس خودداری می کرد.

برخی از حاضران جلسه در پایان دیدارشان خواستار انداختن عکس یادگاری با بهزاد نبوی می شوند که وی به آنها می گوید: شما جرائمتان سنگین است و همگی محکوم به اقدام علیه امنیت ملی هستید، اما جرم من سبک است، من فقط متهم به اخلال در نظم ترافیک هستم! پس من را با خودتان سنجاق نکنید!

بازارداغ فیلمهای جنبش سبز در ترکیه!

آخرین نیوز - جشنواره فیلم استانبول در حالی کار خود را آغاز کرده که ساخته های برخی سینماگران ایرانی را به نمایش خواهد گذاشت.

از جمله فیلمهای این جشنواره فیلم ترور در برلین ساخته آرمان نجم است. فیلم دیگری نیز به نام بازگشت به وطن بر اساس قتل زهرا کاظمی در این جشنواره اکران می شود.

خروج اسناد و مدارک دانشگاه الزهرا از تهران

مهر - محبوبه مباشری، رئیس دانشگاه الزهرا با تأکید بر اینکه به هنگام زلزله برای جلوگیری از نابودی مدارک و اسناد دانشگاهی باید چاره ای اندیشید، گفت: دانشگاه الزهرا به این نتیجه رسیده است که باید اسناد و مدارک را به دانشگاههای شهرهای اطراف تهران منتقل کند تا در صورت بروز حادثه از بین نروند.

روابط بانکی ایران و چین باید محرمانه بماند

خبر آنلاین - اسدا... عسگر اولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در نشست خبری نمایشگاه اکسپو 2010 شانگهای چین در پاسخ به پرسشی مبنی بر تصمیم بخش خصوصی برای خرید بخشی از سهام چند بانک چین گفت: اجازه بدهید که من بگویم نمی دانم، گرچه شاید بدانم. اما به دلیل تحریمها بهتر است پاسخ شما را ندهم، چون باید روابط بانکی ایران و چین محرمانه بماند.

محاکمه 4 یمنی به اتهام جاسوسی برای ایران

تابناک - دادگاهی در یمن محاکمه چهار نفر را به اتهام انتقال سلاح به شورشیان شیعه زیدی و جاسوسی برای ایران آغاز کرده است.این خبر را بی بی سی منتشر کرده است. چهار متهم اتهامهایشان را رد کرده اند.

ادعای مضحک سایت صهیونیستی ایران موریتانی را خریده است!

عصر ایران - یک سایت خبری صهیونیستی به نقل از منابع اطلاعاتی - امنیتی فرانسه مدعی شد که ایران موضع موریتانی درباره تعطیلی سفارت اسرائیلی در پایتخت این کشور را خریده است.سایت خبری جی سی سی نیوز که از سوی یک روزنامه نگار و دیپلمات صهیونیستی مدیریت می شود، ادعا کرد: ایران متعهد شده تا مبلغ 150 میلیون دلار را در چند مرحله و در پنج سال به دولت موریتانی بپردازد. این مبلغ به ازای قطع رابطه موریتانی با اسرائیل پرداخت می شود!

جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

***برخی چاپخانه های تهران اقدام به انتشار مجلات مستهجن در قالب کالاهای لوکس منزل و لوازم آرایش کرده اند. آتی نیوز نوشت : در این مجلات تصاویر مدل های زن نیمه برهنه با لباس های معروف به « مارک » در تهران تبلیغ شده است . انواع مدل های مو کفش و کیف و لباس های زنانه با پرداخت مبالغ کلان از سوی کمپانی های تولید این محصولات به چاپخانه ها در این مجلات منتشر شده است . این نشریات البته فعلا در تعداد محدودی چاپ و توزیع شده اما عدم برخورد با این چاپخانه ها و تولید کنندگان این محصولات و نبود نظارت کافی از سوی وزارت ارشاد زمینه لازم را برای اشاعه و گسترش این نوع اقدامات فراهم می کند.

***خانمی در منطقه تجریش تهران اقدام به برگزاری جلساتی علنی درخصوص احضار ارواح مومنین با ادعای برقراری ارتباط با امام زمان (عج ) نموده است ! به گزارش « جهان » در این جلسات ابتدا شخص مذکور با تشکیل حلقه ای از افراد مراجعه کننده اقدام به ذکر اوراد و اذکار خاصی می نماید و سپس برنامه های آموزشی وی تحت عنوان تی ام و ترسندنتال آغاز می شود. این گزارش می افزاید : « جلسات مورد اشاره به صورت علنی در منزلی در شمال تهران و معمولا با حضور اقشار متمول جامعه تشکیل می گردد و زن میانسالی که بانی این جلسات است جهت طی هر یک دوره حدود 800 هزار تومان از مراجعه کنندگان دریافت می کند. » این سواستفاده ها به دلیل رواج خرافات در سالهای اخیر صورت می گیرد.

 

ایران

دیگه چه خبر؟

تمسخر سران فتنه در سایت‌های ضد انقلاب

خبر اول این که سران فتنه طی هفته‌های اخیر با سرزنش مداوم حامیان سابق خود مواجه شده‌اند. عناصر ضدانقلاب اخیراً خطاب به سران فتنه به طعنه گفته‌اند که با دید و بازدید و بیانیه نمی‌شود با جمهوری اسلامی جنگید.

یک سایت خبری که توسط شماری از روزنامه‌نگاران فراری اداره می‌شود، در همین زمینه نوشت: موسوی فقط حرف زد و بیانیه داد و به دیدار زندانیان و خانواده‌هایشان رفت. هنوز هم همین کار را می‌کند چون کار دیگری از دستش ساخته نیست.

چون می‌ترسد. آیا لازمه رهبری یک چنین شجاعت نیست؟ موسوی تا کی می‌خواهد ما را با بیانیه‌های رنگارنگ و شعارهای دهان پرکن که هیچ ضمانتی برای اجرا ندارند و حتی جمهوری اسلامی هم دیگر به آن اعتنا نمی‌کند، سرگرم سازد؟

گنجی نیم میلیون دلار مزد می‌گیرد

خبر دیگر این که اکبر گنجی که در آخرین سخنان جنجالی‌اش اصل امامت را زیر سؤال برده بود، برنده جایزه 500 هزار دلاری میلتون فریدمن مؤسسه کیتو برای پیشبرد آزادی در سال 2010 شده است.سایت بی‌بی‌سی فارسی در این خصوص نوشته مؤسسه تحقیقاتی کیتو که در واشنگتن مستقر است روز دوشنبه با اعلام این خبر علت اعطای جایزه را حمایت اکبر گنجی از «دموکراسی سکولار» ذکر کرده است.

بیانیه‌های میرحسین را بهشتی می‌نویسد

شنیدیم که یکی از حامیان و دوستان قدیمی میرحسین موسوی ضمن انتقاد از مواضع و اقدامات وی گفته که هرگونه ارتباط خود با وی را قطع کرده است.وی در دیدار با دو تن از فعالان سیاسی جریان اصولگرا با انتقاد از رفتارهای میرحسین موسوی گفت: من از اقدامات موسوی ناراحتم. بیانیه‌هایش را هم قبول ندارم.

بیانیه‌های او را علیرضا بهشتی می‌نویسد که دیدگاه‌های تند عجیبی دارد.وی در ادامه با بیان این‌که بعد از بیانیه 17 موسوی با او قطع رابطه کرده، اظهار داشته، میرحسین بیشترین تأثیرپذیری را از زهرا رهنورد داشته و بیشتر خط‌ها را از او می‌گیرد.

باید طوری رفتار کنیم که اصولگرایان بازگشت ما را به نفع خودشان بدانند

با خبر شدیم که یکی از تئوریسین‌های جریان اصلاحات با بیان این‌که اصولگرایان دارای اختلافات گسترده و شکاف درونی هستند، در سخنانی سربسته ادعا کرده: اساس جریان اصولگرایی «تضاد» و «اختلاف» است.

عباس عبدی، مشاور مهدی کروبی در انتخابات با بیان این‌که «اختلاف اصولگرایان در سال آینده و در خصوص سیاست خارجی و اقتصاد بیشتر خواهد شد»، گفته: «شکاف میان جناح حاکم بدون تردید در آینده نزدیک، شدیدتر خواهد شد.»

وی همچنین از همفکرانش خواسته است طوری رفتار کنند که «اصولگرایان معتدل به این نتیجه برسند که بازگشت اصلاح‌طلبان به نفع آنهاست.»

درخواست برای انحلال حزب مشارکت و سازمان مجاهدین

خبر رسیده که در جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب با بررسی سوابق و عملکرد حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، با صدور دستور توقف کلیه فعالیت‌های سیاسی این دو تشکل، اعضای کمیسیون با ارسال نامه‌ای به دادسرای عمومی و انقلاب تهران، خواستار صدور حکم قضایی برای انحلال آنها شده‌اند.

راهپیمایی 25 خرداد غیرقانونی بود

دست آخر این که به دنبال طرح برخی ادعاها در بعضی رسانه‌ها درباره اخباری که به نقل از استاندار تهران درباره قانونی بودن راهپیمایی 25 خرداد منتشر شده، مرتضی تمدن استاندار تهران اعلام کرده که این راهپیمایی فاقد مجوز قانونی بود.

تمدن در این‌باره گفته: اگر فتنه‌گران برای روز 25 خرداد مجوز گرفته بودند تاکنون بارها روی آن مانور تبلیغاتی می‌دادند و در بوق و کرنا می‌کردند. آنها خودشان بهتر از هر فردی می‌دانند که راهپیمایی 25 خرداد نشانه بارز قانون‌گریزی بود

خواندنی‌ها از خانه ملت

شجاعی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح واگذاری بخشی از انتشار آثار حضرت امام خمینی(ره) به مرکز اسناد ملی، در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود. الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواستار آن شد که نمایندگان فراکسیون اقلیت مجلس در اقدامات و رفتارهای خود،‌ منافع ملت و نظام را در نظر بگیرند.وی همچنین گفت: دیدار برخی از اعضای فراکسیون اقلیت مجلس با سران فتنه که بعد از انتخابات با دشمنان نظام همراهی کردند، قابل توجیه نیست. نخستین نشست شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس در سال جدید دیروز برگزار شد. نایب‌رئیس اول مجلس انتخاب جلالی به عنوان عضو اصلی کمیته حقوق بشر را دلیل شفافی بر حضور مؤثر و تعیین‌کننده مجلس شورای اسلامی در عرصه جهانی و انزوای نظام سلطه دانست.

گروه سیاسی رایزنی‌های نمایندگان دولت و مجلس برای گشودن گره‌ها و مشکلات اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در حال نزدیک شدن به نتیجه است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی «ایران»، در همین خصوص نایب رئیس اول مجلس با اشاره به دیداری که درخصوص نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با رئیس‌جمهور داشته است، در جلسه علنی دیروز مجلس گفت: رئیس‌جمهور ابراز آمادگی کرد که با رایزنی‌ و تبادل نقطه نظرات حتی‌المقدور بدون نیاز به ارائه طرح‌ یا لایحه‌ای مسیر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها هموار شود.

حجت‌الاسلام سید‌محمد ‌حسن ابوترابی‌فرد با اشاره به قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و کمیته مشترک تشکیل شده مجلس و دولت، اظهار داشت: طی دو جلسه طولانی در این کمیته با حضور معاونان رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد و کارشناسان اقتصادی، اولاً دغدغه‌های دولت استماع شد و ثانیاً برای رسیدن به نقشه راه مورد قبول، راهکارهایی ارائه شد .

سناریوی مختلف درخصوص اجرایی شدن یارانه‌ها

اما پس از آن‌که طرح یک فوریتی اصلاح قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در صحن علنی مطرح نشد گمانه‌زنی‌های مختلفی درخصوص نحوه اجرای آن در بین نمایندگان مجلس مطرح شد.

در این خصوص حجت‌الاسلام والمسلمین مسعودپور، معاون پارلمانی نهاد ریاست جمهوری گفت: «با توجه به توافقی که بین کمیته مشترک دولت ‌و مجلس صورت گرفته دیگر برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نیاز به ارائه طرح و اصلاحیه‌ای نیست.»

وی در ادامه افزود: «قرار است براساس سناریویی که دولت در مورد جداول تغییر قیمت‌ها براساس

40 هزار میلیارد تومان ارائه کرده است، عمل شود.»

سناریوی اول اجرای 9 ماهه

مسعود‌پور با بیان این‌که وقتی که دولت سناریوی جداول تغییر قیمت‌ها را براساس 40 هزار میلیارد تومان ارائه داد نظر نمایندگان مخالف تعدیل شد و برخی از آنها موافقت کردند، گفت: «در واقع آنها تصور می‌کردند که براساس40 هزار میلیارد تومان ما شاهد افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها و تورم فزاینده‌ای خواهیم بود که مشاهده کردند این گونه نخواهد بود.»

وی گفت: «توافق شد که دولت براساس همین جدول تغییر قیمت‌ها عمل کند البته با توجه به دو نکته خاص؛ یکی این‌که این موضوع برای 9 ماه جاری خواهد بود و از طرف دیگر پیشنهاد شد که در بخش دریافت عوارض، ‌مالیات و هزینه‌ برق که حدود 13 هزار میلیارد تومان بود، شبکه هدفمند کردن یارانه‌ها از پرداخت این 13 هزار میلیارد تومان معاف شود.»

سناریوی دوم، اجرای 8 ماهه

همچنین رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی در مجلس شورای اسلامی،گفت: براساس توافق انجام شده با دولت،احتمال دارد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها طی هشت ماه در سال جاری اجرا شود. غلامرضا مصباحی‌مقدم در حاشیه جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: در مصوبه مجلس زمان اجرای قانون را تعیین کردیم اما زمان اصلاح قیمت‌ها تعیین نشده است.

سناریوی سوم، اجرای 6 ماهه

در ادامه حسین سبحانی نیا هم، درحاشیه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس درجمع خبرنگاران درخصوص علت مطرح نشدن طرح یک فوریتی اصلاح قانون هدفمند کردن یارانه‌ها که به امضای 130 نماینده رسیده است، گفت: اگر طراحان این طرح بر نظر خود همچنان اصرار داشته باشند و دولت هم در زمینه اصلاح قانون، لایحه‌ای ارائه نکند، احتمال دارد این طرح در مجلس اعلام وصول و در دستور کار مجلس قرار گیرد.

عضو هیأت رئیس مجلس یادآور شد: پیش بینی برخی نمایندگان این است که دولت قصد ندارد در 6 ماه اول سال قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را اجرا کند بلکه تصمیم دارد این قانون را در 6 ماهه دوم اجرا کند که در این حالت همان نظر اولیه دولت و درآمد 40 هزار میلیارد تومانی محقق می‌شود.

احتمال بررسی طرح یک‌فوریتی منتفی نیست

اما نماینده گرمی در مجلس گفته است که در صورتی که کمیته مشترک تعامل مجلس و دولت به نتیجه مطلوبی در خصوص اصلاح هدفمندسازی یارانه‌ها دست نیابد، طرح یک فوریتی 130 نماینده برای رأی‌گیری در صحن علنی اعلام وصول می‌شود.ولی اسماعیلی در این خصوص اظهار داشت: در خصوص اصلاح قانون هدفمندسازی یارانه‌ها مقرر شد توافقاتی بین دو قوه مجریه و مقننه انجام شود.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات